Gå til innhold

Når kom dere i overgangsalderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 782db...d92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

42

Anonymous poster hash: c431c...2e3

Skrevet

kan jeg få komme med et tilleggsspørsmål? Hvordan visste dere at dere var kommet i overgangsalderen? Jeg er 44 og har fått litt uregelmessig mens de siste mnd, antar det er et tegn på at noe er på gang

Anonymous poster hash: 31fac...055

Skrevet

41 år, men ikke naturlig da, jeg måtte fjerne begge eggstokkene

Anonymous poster hash: b5fe7...75c

Skrevet

Jeg syns det er et idiotisk spørsmål på en side som heter "barn-i-magen" og "din-baby".

Skrevet

Jeg syns det er et idiotisk spørsmål på en side som heter "barn-i-magen" og "din-baby".

Mødre blir eldre, som alle andre. Det fins mange her inne i førtiårene, som kanskje har vært her lenge siden barna var babyer.

Så det var jo ikke et kjempedumt spørsmål, selv om det hadde vært sikrere å få svar på en side med kvinner i femtiårene.

Anonymous poster hash: e5bd5...2f8

Skrevet

Så mange gæmliser vi er her etterhvert er vel det meste innafor?!

Jeg tenkte jeg skulle slenge ut en avstemning selv på om jeg burde gå for rosa rullator eller om den dypfiolette er mer diskret.

Anonymous poster hash: 45080...50b

Skrevet

Fordi??

Anonymous poster hash: befac...d7d

Skrevet

Når er det vanlig at kvinner kommer i overgangsalderen? Sånn i gjennomsnitt. 40-50-60-årene? Jeg er 36 og dette har faktisk aldri vært et tema jeg har tenkt på, men så noen skrev tidlig 40 årene. Er det normalen?

Anonymous poster hash: d661b...03d

Skrevet

Lurer også på hvordan jeg merker det. Har hormonspiral og ingen blødninger.

Anonymous poster hash: bd2ff...d2b

Skrevet

Faktisk er det noen som er så uheldige å komme i overgangsalderen veldig tidlig. Kjenner flere som kom i overgangsalderen tidlig i trettiårene. Og en i tyveårene, men deg er jo spesielt. Mange som blir sent mødre, så dette spørsmålet har absolutt noe her å gjøre.Mange spørsmål her inne som ikke passer helt hvis du tenker sånn.

Hva mener du da om spørsmål som f.eks. hvilke vesker som er finest? Hva har vesker med "barn i magen" og "din baby" å gjøre. Det må da være helt malplassert på et forum som dette, skal man ha babyen i veska liksom....oi, og da bør det vel meldes til barnevernet.

Anonymous poster hash: 17f6f...c78

Skrevet

#2 her

Jeg hadde uregelmessig menstrasjon i nesten 2 år, så var det stopp. Jeg har vært ei krutt tønne. Stakkars familien min. Nattsvette.

Jeg har ikke hatt hetetokter.

Anonymous poster hash: c431c...2e3

Skrevet

Jeg er 35 og er kommet i det første stadiet med mens i hytt og pine, hetetokter og nattesvette. Slimhinnene mine i underlivet virker bare av og til så glidemiddel er kjærkommet😉

Anonymous poster hash: b4b14...821

Skrevet

Er 43. Mensen kommer med færre dagers mellomrom. Gjerne 23-24 dager mellom hver. Før var jeg fast 28 dager. Ganske kjedelig, for jeg synes jeg alltid har mensen nå som den kommer så ofte. I tillegg blør jeg noe mer. Føler som en dl kommer ut av gangen. Kan sitte og nesten holde pusten livredd for at tampong og bind ikke skal være nok. Er i tillegg mer irritabel, godtesugen, har tørre slimhinner så sex er annerledes, legger på meg noe som er rart for en tynn strek som meg,...

Jeg er i følge gynekolog ikke kommet i selve overgangsalderen, men det er visst en 10-år før vanlig å få symptomer på at nå endrer ting seg. Vanligste alder å komme i overgangsalderen er rett over 50.... 

Gruer meg til hetetoktene kommer. De fikk jeg en forsmak på rett etter fødslene mine. Svette ut sengetøy natt etter natt... 

Anonymous poster hash: 8bd2d...cf0
Skrevet

Jeg er 40 og har ikke hatt mensen på 2 år. Må ta østrogenstilskudd for å forebygge hjerte- og karsykdommer. Det var blodprøver tatt hos gynekologen som bekreftet at jeg er i overgangsalderen.

Skrevet

Jeg er 40 og har ikke hatt mensen på 2 år. Må ta østrogenstilskudd for å forebygge hjerte- og karsykdommer. Det var blodprøver tatt hos gynekologen som bekreftet at jeg er i overgangsalderen.

Har du mye bivirkninger av hormintilskuddet?

Jeg er så lei av kviser og frykter hyppig hodepine også kommer av hormintilskuddet, men legen sier det er altfor tidlig å slutte (ikke bare pga økt fare for hjertesykdom, men også fordi slimhinnene vil tørke inn, sekslysten bli nedsatt osv pga hornonmangelen)

Jeg har mest lyst til å slutte, er 42 år.

Skrevet

Nå er jo dette et fellesforum for BAM, DIB OG BAM, da, i tilfelle du ikke har oppfattet det. Brukerne av forumet er alt fra gravide tenåringer og prøvere til tenåringmødre på godt over femti. Så jeg synes det er et høyst relevant spørsmål, mye mer interessant enn vesketyper og tunikadiskusjoner. Som du ser av svarene er det mange som er enig i det.

Et lite tips fra en "gammel" bruker (siden 2000): om du ser et tema som du ikke synes er interessant, bla videre til neste. Ingen er interessert i å høre at DU ikke er interessert.

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Du får tilgi henne. Hun visste nok ikke at du, som eier av forumet, har meget strenge regler for hvem som har tillatelse til å henge her.

Men du? Det finnes mannfolk her inne😮 Du burde kanskje gå etter dem først?

Skrevet

Jeg er 50 og sansynlig vis på vei inn i overgangsalderen nå. Jeg har hormonspiral dom begynner å bli veldig gammel. En svak men ganske regelmessig mens har derfor kommet tilbake. Symptomene er først og fremst at migrenen har blitt borte og perioder med litt nattevakter.

Anonymous poster hash: 7fc1f...b30

Skrevet

Jeg var 45

Anonymous poster hash: 5d100...8ac

Skrevet

44 år her og ennå ikke kommet i overgangen. Så alt blir blir vel individuelt. Normalen er vel i 40 årene et sted.

Anonymous poster hash: ab6ac...92c
Skrevet

44 år her og ennå ikke kommet i overgangen. Så alt blir blir vel individuelt. Normalen er vel i 40 årene et sted.

Anonymous poster hash: ab6ac...92c

Normalen er mellom 45 og 55, gjennomsnittet er 52 år (i følge NHI)

Skrevet

Jeg kommer til å komme i overgangsalderen npr jeg er 52.

Er heldigvis bare 33 år nå, så slipper disse svettetoktene foreløbig 😉

Anonymous poster hash: 77b3d...41d

Skrevet

Har du mye bivirkninger av hormintilskuddet?

Jeg er så lei av kviser og frykter hyppig hodepine også kommer av hormintilskuddet, men legen sier det er altfor tidlig å slutte (ikke bare pga økt fare for hjertesykdom, men også fordi slimhinnene vil tørke inn, sekslysten bli nedsatt osv pga hornonmangelen)

Jeg har mest lyst til å slutte, er 42 år.

Jeg har nesten ingen bivirkninger, litt mye utflod og av og til små blødninger, det er det eneste.

Skrevet

Jeg kommer til å komme i overgangsalderen npr jeg er 52.

Er heldigvis bare 33 år nå, så slipper disse svettetoktene foreløbig 😉

Anonymous poster hash: 77b3d...41d

Hvordan vet du det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...