Gå til innhold

Hvor stort hus har dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Stuene er 50kvm hver. Altså 100 kvm med stue. I et hus med 160 kvm er jo det mye, i mine øyne. Mange hus av samme størrelse har kun en stue på kanskje 40 kvm og resten er 4-5 soverom. Vi har jo bare 3 soverom, men kan jo bygge om den ene av stuene til flere soverom

 

 

Anonymous poster hash: 650d0...b4e

Så du har 60 kvm igjen til 3 soverom, stort(?) bad, 2 toaletter og stort vaskerom? Og dere har vel en gang og et kjøkken? Er soverommene veldig små?

 

Anonymous poster hash: d3c77...d3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ett hus på ca 300. Det har seks soverom to stuer to vaskerom (av alle ting) ett og ett halvt bad. ( Skal gjøre om ene vaskerommet til bad) og kjøkken. To garasjer og en stor og god hall nede til alt av familiens uteklær og utstyr. 5 inngangsdøren når en tar med garasjen med dør rett inn og to terrassdører.

 

Anonymous poster hash: 46973...8a8

Skrevet

97 kvm. 3 soverom. 2 vokse og 2 barn. Prioriterer og bo sentralt fremfor størrelse i forhold til pris.

Skrevet

Boa på 280 kvm. Leier ut 50 kvm. 1 mål tomt. Gammelt hus, så planløsningen er ikke optimal.

I en av Norges tre største byer. Hadde vi solgt i dag ville vi nok fått 8-9 mill for det.

To voksne og tre barn.

 

Anonymous poster hash: 6fc9e...ec7

Skrevet

100 kvm. Familie på 4.

 

Anonymous poster hash: fc060...dc7

Skrevet

Ikke veldig stort, men mer enn nok til oss tre - og vi kommer ikke til å bli flere.

Vi har ca.150 kvm. med 4 soverom, to bad+takterrasse, platting, hageflekk og dobbel garasje.

Skrevet

1 voksen og et barn. 

245 kvm og 5 soverom. TV stue og vaskerom, innebygd garasje. Absolutt i overkant for kun oss to :-P 



Anonymous poster hash: 2eba8...6ca
Skrevet

Ca 160 kvm. 4 soverom, 2 bad, dobbelgarasje. Hage og terrasse. Stortrives!

Skrevet

150 kvm.

4 soverom.

 

Anonymous poster hash: fcdac...087

Skrevet

Ikke veldig stort, men mer enn nok til oss tre - og vi kommer ikke til å bli flere.

Vi har ca.150 kvm. med 4 soverom, to bad+takterrasse, platting, hageflekk og dobbel garasje.

Blir dere ikke flere? Mistet ikke du nettopp? Trist hvis du har fått vite at du ikke kan få flere!

Skrevet

Blir dere ikke flere? Mistet ikke du nettopp? Trist hvis du har fått vite at du ikke kan få flere!

Mistet i sommer. Orker ikke tanken på å miste igjen. Det var fryktelig. Mye sinne. Merket i etterkant at jeg slet med å være hyggelig med andre og at andre mennesker (og deres følelser) ble litt uviktige for meg, på en måte. Vanskelig å vise empati, men alt dette har kommet seg veldig - heldigvis. Det rablet litt for meg, tror jeg.

Merket at jeg senket skuldrene veldig da jeg tok avgjørelsen og Kjæresten min støtter meg fullt ut.

Jeg skal få satt inn spiral igjen etter ferien. Gleder meg til å slippe mensen.

Det er fint å ha ett normalt friskt barn. Vi gleder oss over Herr Sønn. Jeg var selv enebarn til jeg var 11 år og elsket det.

Tror det blir bra :)

Skrevet

Poenget mitt var mer at de som svarer her bor langt større enn hva gjennomsnittet er i befolkningen. Har sett disse trådene før, og det er ikke måte på hvor mange som bor på 3-400 m^2. Er ett hus i byen her på 450 m^2 til salgs for 17 mill, og huset er jo absurd stort, og det er bare en håndfull hus i byen på den størrelsen - og det bor over 30.000 her. Er jo en god del på 2-300 m^2, men heller ikke de er for folk flest med sine 5 mill + i kjøpesum, så enten svarer de som sitter fint i det, eller så skrøner folk litt.

 

Anonymous poster hash: b2653...0ce

Kan vel si vi sitter "fint i det" siden vi har et stort hus, men vi er begge lavtlønnet og har overhodet ikke mye penger. Likevel skrøner jeg ikke....

 

Huset er på drøye 300 kvm, og har nå en takst på 4 mill. Men vi kjøpte det for 11 år siden og betalte 1,9 mill, da hadde vi akkurat solgt forrige bolig med over 500.000 i fortjeneste. Vi har lånt opp og brukt mye penger på boligen, så har nå 2,5 mill i gjeld på en stor og modernisert bolig som er pusset opp fra innerst til ytterst.

 

Bor i en by på sørlandet.

 

Anonymous poster hash: 8aab3...e14

Skrevet

65 kvm.

 

Litt lite, men jeg vil ikke flytte. Vet at vi kunne fått større hvis vi valgte å bo litt mindre sentralt. Men jeg trives her, selv om jeg av og til blir sprø av at det er "ting" og folk overalt:)

Skrevet

Mistet i sommer. Orker ikke tanken på å miste igjen. Det var fryktelig. Mye sinne. Merket i etterkant at jeg slet med å være hyggelig med andre og at andre mennesker (og deres følelser) ble litt uviktige for meg, på en måte. Vanskelig å vise empati, men alt dette har kommet seg veldig - heldigvis. Det rablet litt for meg, tror jeg.

Merket at jeg senket skuldrene veldig da jeg tok avgjørelsen og Kjæresten min støtter meg fullt ut.

Jeg skal få satt inn spiral igjen etter ferien. Gleder meg til å slippe mensen.

Det er fint å ha ett normalt friskt barn. Vi gleder oss over Herr Sønn. Jeg var selv enebarn til jeg var 11 år og elsket det.

Tror det blir bra :)

Klem til deg! Jeg mistet selv to ganger mellom nr 1 og 2, så kjenner igjen følelsen. For meg var det riktig å prøve på nytt, men du kjenner deg selv og vet hva som er riktig.

Skrevet

For noen størrelser på boligene det var her på forumet😱

 

Vi er fire stykker på 65 kvm. Og det er jo kanskje litt i minste laget. Vi overlever en stund til😉

 

Anonymous poster hash: 26dfd...cd5

Skrevet

Nå har vi et hus på 350 kvm, det er meningsløst stort og behøver alt for mye vedlikehold, vask etc.

 

Vi skal bygge oss et nytt mer funksjonelt hus på under 200 kvm som er vedlikeholdsfritt, gleder meg til å ha mindre areal å holde rent :)

 

Anonymous poster hash: 86aee...2d5

Skrevet

Vi har vel ca 110. Fordelt på 2 etasjer. Men det er god planløsning. 2 bad, gang, kjøkken, stue, loftstue og 3 soverom. Eller, soverommet til meg og mannen er det minste da, og er ikke plass til mer en ei seng der :P Men det holder jo for oss. Pleier å si at vi har "Walk-in bed"  :danse:

 

Ønsker oss større hus da, så når jeg er ferdig utdannet (holder på med master) så kommer vi nok til å kjøpe noe større.

 

Vi er 2 voksne og 2 barn.Og en pus ;) (kommer nok til å få oss hund når vi får noe større)



Anonymous poster hash: e3ea5...7d9
Skrevet

70 kvm, to voksne, fire barn og en hund. 😆

 

Anonymous poster hash: 0d25a...6c3

Kult! Vi er tre barn og en voksen på ca 70 kvadrat! Alle tre barna på ett rom! Minikjøkken, og jeg synes vi har det koselig!

 

Anonymous poster hash: ba645...c6a

Skrevet

180 kvm. Akkurat passe :)

Skrevet

170 kvm, opptil to voksne og fem barn i familien. Vi mangler ett soverom for at alle skal ha hvert sitt rom. 



Anonymous poster hash: 590b4...be0
Skrevet

320 kvm med leilighet på 100 kvm under som leies ut til kr.10 000 i måned.

 

Anonymous poster hash: 5ada9...c5c

Skrevet

150 kvm, 4 barn og 2 voksne. Har nok plass synes jeg - kunne ønsket meg større kjøkken, men er lykkelig med det jeg har og!

 

 

Anonymous poster hash: bae1d...88b

Skrevet

Jeg, min datter og hund bor på Lillehammer i en villa fra ca 1820 på 249 kvm. Altfor stort for oss tre og hagen som er 3 mål tar altfor mye tid.

 

Anonymous poster hash: 5e77f...a26

Jeg bor rett utenfor Lillehammer i et 200 kvm stort hus og ble litt nysgjerrig på hvor dere bor 😊 så for meg sportsplassen med en gang, men de husene rundt der er kanskje enda større...

 

Anonymous poster hash: 743a2...21a

Skrevet

168 kvm. 4 soverom. 5 i familien.

Ikke særlig stort, men alle har hvert sitt soverom og vi har to stuer. Praktisk for oss 😊

 

Anonymous poster hash: 3ff28...40e

Skrevet

180 kvm i Skedsmo. 4 soverom, 2 bad og stor stue/ spisestua. Tomt på 900 kvm. Vi er to voksne og to små barn. Glad for mye plass men mye å holde orden på når det skal ryddes, vaskes og vedlikeholdes både inne og ute...

 

Anonymous poster hash: ca691...7b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...