Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #26 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg (som sykepleier) reagerer også på denne historien. Jeg har erfaring fra Hematologen (der pasienter med blodkreft blir beghandlet) og det er ingen som legges i isolat på den måten.. Gule frakker brukes også bare ved smitte. Mat henter faktisk pasientene (som oftest) selv, da man blir lagt inn for et langt behandligsopplegg og forsøker å opprettholde hverdag. Dersom immunforsvaret ditt er så svakt har du jo allerede gjennomgått cellegiftbehandling, og det får du jo ikke før du vet hva du lider av. Der jeg jobbet hadde sykepleierne ansvar for en, maks to pasienter, og mat ville aldri bitt slengt utenfor døra. Det er litt for mye som skurrer her. Beklager. Hvis dette er reelt beklager jeg. Hvis du er et troll syns jeg det er fryktelig stygt å tulle med et så alvorlig tema. Anonymous poster hash: 695f5...197 Veldig enig.. Anonymous poster hash: 1a838...194
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #27 Skrevet 3. oktober 2016 Men kjære deg, de har da vel fortalt deg hvor du har kreft? Hvilken sykehus er du på? Har dun ingen som kan snakke med legene? Anonymous poster hash: 7c69b...c0e Hun hat født for ikke lenge siden og har mistet to barn for fire år siden. Hun er i sjokk. De har sikkert fortalt henne alt, men hun har ingen forutsetning for å greie å ta inn informasjon. Hun trenger ikke være troll. Anonymous poster hash: fb022...2a0
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #28 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg lukter troll lang vei.... tror heller dette er skrevet på psyk. avd. Anonymous poster hash: c7969...869
Kremtopp Skrevet 3. oktober 2016 #29 Skrevet 3. oktober 2016 Ser flere reagerer på enkelte detaljer i historien til HI, selv reagerte jeg på denne lille detaljen da jeg leste innlegget for første gang: "Hvordan skal jeg forklare det eldste barnet at jeg har kreft (hun er 6 år)? Skjønner en treåring noe? Vil barna trekke seg unna meg hvis jeg blir mye borte? Hva skjer med den minstre som bare er 3 mnd? Vil han ta skade av at jeg ikke er tilstede? Må jeg slutte å amme tror dere?" HI skriver jo at hun er nybakt firebarnsmor, men i teksten nevner hun ikke det tredje barnet. I tillegg virker det rart å bli lagt inn uten å vite hvilken krefttype det er snakk om, også på isolat. Denne historien er mistenkelig lik en som var her for et par uker siden, om hun som nettopp hadde fått ei lita jente, men som senere refererte til denne lille jenta som "tvillingene". Dersom dette er troll er det forferdelig stygt gjort av HI. Kreft og andre alvorlige sykdommer spøker man ikke med. Dersom dette er sant er det utrolig leit og forferdelig og jeg håper HI blir frisk igjen.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #30 Skrevet 3. oktober 2016 Ser flere reagerer på enkelte detaljer i historien til HI, selv reagerte jeg på denne lille detaljen da jeg leste innlegget for første gang: "Hvordan skal jeg forklare det eldste barnet at jeg har kreft (hun er 6 år)? Skjønner en treåring noe? Vil barna trekke seg unna meg hvis jeg blir mye borte? Hva skjer med den minstre som bare er 3 mnd? Vil han ta skade av at jeg ikke er tilstede? Må jeg slutte å amme tror dere?" HI skriver jo at hun er nybakt firebarnsmor, men i teksten nevner hun ikke det tredje barnet. I tillegg virker det rart å bli lagt inn uten å vite hvilken krefttype det er snakk om, også på isolat. Denne historien er mistenkelig lik en som var her for et par uker siden, om hun som nettopp hadde fått ei lita jente, men som senere refererte til denne lille jenta som "tvillingene". Dersom dette er troll er det forferdelig stygt gjort av HI. Kreft og andre alvorlige sykdommer spøker man ikke med. Dersom dette er sant er det utrolig leit og forferdelig og jeg håper HI blir frisk igjen. Hun skriver da at hun har en baby, en på 2, en på 3 og en på 6.. Får man beskjeden KREFT kan jeg tenke meg at tankene er et rot! Kan ikke forestille meg at noen tuller med slikt. Anonymous poster hash: d409b...467
Kremtopp Skrevet 3. oktober 2016 #31 Skrevet 3. oktober 2016 Hun skriver da at hun har en baby, en på 2, en på 3 og en på 6.. Får man beskjeden KREFT kan jeg tenke meg at tankene er et rot! Kan ikke forestille meg at noen tuller med slikt. Anonymous poster hash: d409b...467 Jeg overså dessverre den nevnte toåringen lenger ned i teksten, men for å svare på uttalelsen om at du ikke kan forestille deg at noen spøker meg slikt; jo det går fint an. Som nevnt i innlegget mitt var det nettopp en slik historie som var her inne for noen knappe uker siden. Dessverre finnes det mennesker som troller med slikt. Dersom denne historien er sann håper jeg virkelig HI blir frisk og får se sine barn vokse opp.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #32 Skrevet 3. oktober 2016 Hun skriver da at hun har en baby, en på 2, en på 3 og en på 6.. Får man beskjeden KREFT kan jeg tenke meg at tankene er et rot! Kan ikke forestille meg at noen tuller med slikt. Anonymous poster hash: d409b...467 Tankene er nok rot ja men man vet om man har lungekreft, eggstokkreft, laukemi, hudkreft etc. Man blir ikke lagt inn på isolat med mindre man er ekstremt immunsupprimert og ingenting i teksten sier at hun engang hadde en infeksjon. Anonymous poster hash: 6899f...6b7
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #33 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg overså dessverre den nevnte toåringen lenger ned i teksten, men for å svare på uttalelsen om at du ikke kan forestille deg at noen spøker meg slikt; jo det går fint an. Som nevnt i innlegget mitt var det nettopp en slik historie som var her inne for noen knappe uker siden. Dessverre finnes det mennesker som troller med slikt. Dersom denne historien er sann håper jeg virkelig HI blir frisk og får se sine barn vokse opp. Det er isåfall rimelig sykt. Husker jeg hadde en kollega som ringte inn til jobb og sa hun ikke kom på jobb i ettermiddag, for hun hadde fått kreft. Hun fortalte i ettertid hun ikke husket hun hadde ringt eller skrevet facebook status der hun skrev hun hadde kreft, for hun var helt i sjokk.. Hun husket ikke kjøreturen hjem omtrent etter hun fikk beskjeden. Velger å være godtroende, ergo er jeg litt enig i at det skurrer litt - for ingen blir innlagt helt uten videre beskjed om hva som feiler de. Tenker at hvis noen skal tulle om slikt bør de isåfall sørge for å ha litt "mindre hull" i historien sin. Anonymous poster hash: d409b...467
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #34 Skrevet 3. oktober 2016 Jeg lukter troll lang vei.... tror heller dette er skrevet på psyk. avd. Anonymous poster hash: c7969...869 Jeg HATER dere som elsker å gasse dere i "ulogiske detaljer" for selv å fremstå som superintelligente damer som avdekker såkalte troll!!! Dere ødelegger for mennesker! Ekte mennesker, med følelser. Hvis dere ikke tror på historien så pigg av da! F... folk!!! Anonymous poster hash: 8eea7...9ee
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #35 Skrevet 3. oktober 2016 Det kan jo hende hi pynter litt på sannheten for ikke å bli gjenkjent, bare. Anonymous poster hash: 3c36e...4b9
Hvalrosskreppa Skrevet 3. oktober 2016 #36 Skrevet 3. oktober 2016 Det er utrolig vondt å lese at du har fått verdens verste diagnose og har det så vondt. Men en ting må jeg få si deg og det er litt egoistisk av mwg kanskje. Men TAKK! Takk for at du skriver, takk for at du deler og takk for at du rister tak i den overfladiske meg. Takk for at du får meg til å innse hvor godt jeg har det. Jeg skal krysse alt jeg har for deg og din familie og ønsker deg masser av god bedring❤
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #37 Skrevet 3. oktober 2016 Ser flere reagerer på enkelte detaljer i historien til HI, selv reagerte jeg på denne lille detaljen da jeg leste innlegget for første gang: "Hvordan skal jeg forklare det eldste barnet at jeg har kreft (hun er 6 år)? Skjønner en treåring noe? Vil barna trekke seg unna meg hvis jeg blir mye borte? Hva skjer med den minstre som bare er 3 mnd? Vil han ta skade av at jeg ikke er tilstede? Må jeg slutte å amme tror dere?" HI skriver jo at hun er nybakt firebarnsmor, men i teksten nevner hun ikke det tredje barnet. I tillegg virker det rart å bli lagt inn uten å vite hvilken krefttype det er snakk om, også på isolat. Denne historien er mistenkelig lik en som var her for et par uker siden, om hun som nettopp hadde fått ei lita jente, men som senere refererte til denne lille jenta som "tvillingene". Dersom dette er troll er det forferdelig stygt gjort av HI. Kreft og andre alvorlige sykdommer spøker man ikke med. Dersom dette er sant er det utrolig leit og forferdelig og jeg håper HI blir frisk igjen. Syntes det var rart jeg og, med mindre de døde tvillingene teller, men da er hun vel 5 barns mor? Men er dette sant vil jeg ønske god bedring så klart ❤️ Anonymous poster hash: 0707e...e23
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2016 #38 Skrevet 3. oktober 2016 Syntes det var rart jeg og, med mindre de døde tvillingene teller, men da er hun vel 5 barns mor? Men er dette sant vil jeg ønske god bedring så klart ❤️ Anonymous poster hash: 0707e...e23 6-barnsmor. Hvis hun mistet tvillinger. Og har 4 nå. Anonymous poster hash: 1a838...194
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #39 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg HATER dere som elsker å gasse dere i "ulogiske detaljer" for selv å fremstå som superintelligente damer som avdekker såkalte troll!!! Dere ødelegger for mennesker! Ekte mennesker, med følelser. Hvis dere ikke tror på historien så pigg av da! F... folk!!! Anonymous poster hash: 8eea7...9ee Jeg er enig i at det ofte ropes troll. Men det jeg reagerer på, er jo hvordan JOBBEN MIN fremstilles. Dette henger ikke på grep. Det er ikke sånn kreftomsorgen fungerer, rett og slett. Jeg er faktisk kvalifisert til å si noe om det. Jeg henger meg ikke opp i barn/ ikkebarn etc. Men jeg gjenkjenner noe som rett og slett er oppspinn. Tviler ikke på det sitter en dame der ute og har det fryktelig vondt, men jeg håper hun finner et sted å få utløp for det på. Ikke spille på menneskers følelser og frykt. Anonymous poster hash: 695f5...197
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #40 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg er enig i at det ofte ropes troll. Men det jeg reagerer på, er jo hvordan JOBBEN MIN fremstilles. Dette henger ikke på grep. Det er ikke sånn kreftomsorgen fungerer, rett og slett. Jeg er faktisk kvalifisert til å si noe om det. Jeg henger meg ikke opp i barn/ ikkebarn etc. Men jeg gjenkjenner noe som rett og slett er oppspinn. Tviler ikke på det sitter en dame der ute og har det fryktelig vondt, men jeg håper hun finner et sted å få utløp for det på. Ikke spille på menneskers følelser og frykt. Anonymous poster hash: 695f5...197 Signerer denne Anonymous poster hash: 6899f...6b7
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #41 Skrevet 4. oktober 2016 Jeg er enig i at det ofte ropes troll. Men det jeg reagerer på, er jo hvordan JOBBEN MIN fremstilles. Dette henger ikke på grep. Det er ikke sånn kreftomsorgen fungerer, rett og slett. Jeg er faktisk kvalifisert til å si noe om det. Jeg henger meg ikke opp i barn/ ikkebarn etc. Men jeg gjenkjenner noe som rett og slett er oppspinn. Tviler ikke på det sitter en dame der ute og har det fryktelig vondt, men jeg håper hun finner et sted å få utløp for det på. Ikke spille på menneskers følelser og frykt. Anonymous poster hash: 695f5...197 Men nå aner jo verken vi eller du hva slags informasjon HI har fått? Kanskje hi faktisk er dødssyk. At hun er på et slikt stadie i sykdommen at hun ikke må utsettes for smitte under noen omstendigheter. Kanskje det er mer enn bare kreft? Kanskje ikke legene en gang helt vet hva som feiler HI? Kanskje tiltakene er iverksatt av en helt annen grunn enn det vi får lese om her? Jeg orker ikke tanken på at dette skulle være tull. Jeg leser om et kaos og en frustrasjon uten like. Som om ting har gått alt for fort og at HI har vært utenfor seg selv og ikke forstår. At HI har gått rett i kjelleren og hele livet rakner. Å i det hele tatt utvise mistillit ovenfor noen som muligens er i denne forferdelige situasjonen er rett og slett smakløst. Selvom du har kunnskap og vet bedre så gjør ikke hi det og du vet ingenting om hi. Anonymous poster hash: c78a0...ecd
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #42 Skrevet 4. oktober 2016 Men nå aner jo verken vi eller du hva slags informasjon HI har fått? Kanskje hi faktisk er dødssyk. At hun er på et slikt stadie i sykdommen at hun ikke må utsettes for smitte under noen omstendigheter. Kanskje det er mer enn bare kreft? Kanskje ikke legene en gang helt vet hva som feiler HI? Kanskje tiltakene er iverksatt av en helt annen grunn enn det vi får lese om her? Jeg orker ikke tanken på at dette skulle være tull. Jeg leser om et kaos og en frustrasjon uten like. Som om ting har gått alt for fort og at HI har vært utenfor seg selv og ikke forstår. At HI har gått rett i kjelleren og hele livet rakner. Å i det hele tatt utvise mistillit ovenfor noen som muligens er i denne forferdelige situasjonen er rett og slett smakløst. Selvom du har kunnskap og vet bedre så gjør ikke hi det og du vet ingenting om hi. Anonymous poster hash: c78a0...ecd Hvis hun er dødssyk blir hun ikke forlatt alene på et rom for å ligge og dø. Jeg håper dette er tull, men håper også ingen har hjerte til å tøyse om slikt. Anonymous poster hash: 3531b...892
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #43 Skrevet 4. oktober 2016 Hvis hun er dødssyk blir hun ikke forlatt alene på et rom for å ligge og dø. Jeg håper dette er tull, men håper også ingen har hjerte til å tøyse om slikt. Anonymous poster hash: 3531b...892 Og det er hun helt sikkert ikke, men hvordan kan man være så fordømt sikker på at ikke hun opplever det sånn? Det er jo akkurat det jeg prøver å formidle at hun opplever nok ting på en annen måte enn de som jobber på sykehuset, de pårørende og alle andre mennesker. Anonymous poster hash: c78a0...ecd
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #44 Skrevet 4. oktober 2016 Hvis hun er dødssyk blir hun ikke forlatt alene på et rom for å ligge og dø. Jeg håper dette er tull, men håper også ingen har hjerte til å tøyse om slikt. Anonymous poster hash: 3531b...892 Vel. da mannen min var dødssyk og plutselig ble dramatisk verre, lå han alene på et rom (slik du siker aldri skjer). Da jeg kom og oppdaget det, var det umulig å få tak på en lege. Sykepleieren som kom, tok det bare helt med ro og sa, med stemme som om man snakker til et barn. "du skal nok ikke dø i dag". Jeg krevde at leggen måtte komme, men fikk beskjed om at jeg måte nok vente til legevisitten, som skulle komme to timer senere. Heldigviskkunne jeg da ringe svogeren min som jobber på en annen avdling på sykehuset. Han kom og kastet ett blikk på mannen min, og så straks at her krevdes øyeblikkelig hjelp. Så...mye kan skje på sykehus, selv med dødssyke mennesker, så at HI opplever at hun ligger mye alene forundrer meg ikke en tøddel. Anonymous poster hash: 3c36e...4b9
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #45 Skrevet 4. oktober 2016 Vel. da mannen min var dødssyk og plutselig ble dramatisk verre, lå han alene på et rom (slik du siker aldri skjer). Da jeg kom og oppdaget det, var det umulig å få tak på en lege. Sykepleieren som kom, tok det bare helt med ro og sa, med stemme som om man snakker til et barn. "du skal nok ikke dø i dag". Jeg krevde at leggen måtte komme, men fikk beskjed om at jeg måte nok vente til legevisitten, som skulle komme to timer senere. Heldigviskkunne jeg da ringe svogeren min som jobber på en annen avdling på sykehuset. Han kom og kastet ett blikk på mannen min, og så straks at her krevdes øyeblikkelig hjelp. Så...mye kan skje på sykehus, selv med dødssyke mennesker, så at HI opplever at hun ligger mye alene forundrer meg ikke en tøddel. Anonymous poster hash: 3c36e...4b9 Men da fikk du jo komme inn. Hi opplever omtrent å ikke få ha besøk. Anonymous poster hash: 3531b...892
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #46 Skrevet 4. oktober 2016 Men da fikk du jo komme inn. Hi opplever omtrent å ikke få ha besøk. Anonymous poster hash: 3531b...892 Jada, for han trengte ikke å ligge på isolat. Men jeg bare nevnte vårt eksempel for å vise at man godt kan bli etterlatt hjelpeløs i timesvis uten at man får hjelp, selv på sykehus, og selv om man er dødssyk. Anonymous poster hash: 3c36e...4b9
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #47 Skrevet 4. oktober 2016 Jada, for han trengte ikke å ligge på isolat. Men jeg bare nevnte vårt eksempel for å vise at man godt kan bli etterlatt hjelpeløs i timesvis uten at man får hjelp, selv på sykehus, og selv om man er dødssyk. Anonymous poster hash: 3c36e...4b9 Ser bare ikke helt poenget med å ligge på isolat hvis man allikevel er døden nær. Jeg ville heller hatt to timer med mine nærmeste enn en uke helt alene på et goldt og strippet rom. Anonymous poster hash: 3531b...892
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #48 Skrevet 4. oktober 2016 Ser bare ikke helt poenget med å ligge på isolat hvis man allikevel er døden nær. Jeg ville heller hatt to timer med mine nærmeste enn en uke helt alene på et goldt og strippet rom. Anonymous poster hash: 3531b...892 Men alt dette blir uansett bare fiksjon siden hi ikke svarer. Uansett bakgrunnshistorie, og om det som skrives her er sant eller ikke, håper jeg det går bra med hi. Anonymous poster hash: 3531b...892
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #49 Skrevet 4. oktober 2016 Men nå aner jo verken vi eller du hva slags informasjon HI har fått? Kanskje hi faktisk er dødssyk. At hun er på et slikt stadie i sykdommen at hun ikke må utsettes for smitte under noen omstendigheter. Kanskje det er mer enn bare kreft? Kanskje ikke legene en gang helt vet hva som feiler HI? Kanskje tiltakene er iverksatt av en helt annen grunn enn det vi får lese om her? Jeg orker ikke tanken på at dette skulle være tull. Jeg leser om et kaos og en frustrasjon uten like. Som om ting har gått alt for fort og at HI har vært utenfor seg selv og ikke forstår. At HI har gått rett i kjelleren og hele livet rakner. Å i det hele tatt utvise mistillit ovenfor noen som muligens er i denne forferdelige situasjonen er rett og slett smakløst. Selvom du har kunnskap og vet bedre så gjør ikke hi det og du vet ingenting om hi. Anonymous poster hash: c78a0...ecd Man skiller ikke en dødende mor fra sin 3 mnd baby og hennes 3 andre barn. Man isolerer heller ikke noen i stengt isolat, uansett hvor syk man er, og i hvertfall ikke hvis noen er nær døden.. Historien henger ikke på greip, den er full av logiske brist og er antageligvis skrevet for å minne alle slitne mødre om hvor heldig de egentlig er, hva vet jeg.. At HI ikke følger opp, isolert og med et hav av tid som hun angivelig har, sier vel sitt.. Anonymous poster hash: 1a838...194
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2016 #50 Skrevet 4. oktober 2016 Man skiller ikke en dødende mor fra sin 3 mnd baby og hennes 3 andre barn. Man isolerer heller ikke noen i stengt isolat, uansett hvor syk man er, og i hvertfall ikke hvis noen er nær døden.. Historien henger ikke på greip, den er full av logiske brist og er antageligvis skrevet for å minne alle slitne mødre om hvor heldig de egentlig er, hva vet jeg.. At HI ikke følger opp, isolert og med et hav av tid som hun angivelig har, sier vel sitt.. Anonymous poster hash: 1a838...194 Kanskje legene frykter at hi er smittsom for alt vi vet? Altså, det er jo helt absurd å i det hele tatt konkludere med noe som helst når man ikke vet noe. Anonymous poster hash: c78a0...ecd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå