Gå til innhold

Hadde du latt mannen dra?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Katt mannen dra ? Hva er det egentlig med dere kvinnfolk her inne som tror dere kan bestemme over mannen deres ? Dere behandler menna deres som tilbakestående unger. Og dere lurer på hvorfor de er utro, går fra dere, ikke gidder å ha sex og hjelper til hjemme ? Ikke så rart når de blir behandlet så respektløst som dette.

 

Anonymous poster hash: 9201a...6a6

Hadde mannen min behandlet meg og barna så respektløst at han er villig til å sette oss i en utrygg økonomisk situasjon (det vil jeg si det er om vi ikke har noen buffer mens vi har barn, hus og bil) for å dra på et utdrikningslag, så hadde jeg behandlet han som en tilbakestående unge ja. Da hadde det vært rett hjem til mor og far for litt oppfriskning av sunn fornuft, om jeg ikke klarte å snakke han til det. Hadde han fremdeles ikke satt familien før egne forlystelser kunne han vært utro, gått fra meg, ikke orket å ha sex eller hjelpe til hjemme for min del. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes!

 

Hun snakker om å gjøre en innsats for at mannen hun er glad i skal få gjøre noe hun syns han fortjener.

 

Du har virkelig et trist syn på menn og forhold.

 

 

Anonymous poster hash: 62c6b...112

 

 

Nei, jeg har trist syn på kjerringer som skal spise mindre eller dårligere, jobbe overtid og selge tingene sine for at mannen skal få ligge på fylla. Det er ikke snakk om noe nødvendig, det er snakk om fylletur. Har for øvrig aldri hørt om utdrikningslag som koster flere tusen kroner å delta på.

Skrevet

Haha, så det at HI ikke aksepterer at mannen raserer FELLES (!) familieøkonomi ved å dra på fylla vil gjøre at han er utro, går fra henne og nekter henne sex og sin del av husarbeid? Det er ikke respektløst å sette foten ned mht økonomi som er FELLES, når mannen selv ikke forstår at de ikke har råd til det. Du lar sikkert mannen din spille bort alle pengene dine, kjøpe seg dyre ting når dere så vidt har penger til mat, i frykt for at han skal knulle andre eller tvinge deg til å leve i sølibat? Sorry mac, men de fleste av oss lever i forhold der ingen er viktigere enn andre og begge to har like rettigheter. Må være vondt å leve som dørmatte for mannen i frykt for å bli alene, bedratt eller sitte med alt ansvaret for husarbeid. Finne deg en ordentlig mann i stedet for drittsekk, kanskje?

Hehehe nå flirer jeg bare. For du driter deg ut noe så inni helsikkes. Du skulle bare visst. Om du hadde LEST ordentlig så ser du jeg spør om hva som får dere til å tro at dere kan bestemme over han ? Det har da vel ingen sammenheng med at hva jeg aksepterer? Og nei, jeg jan forsikre deg om en ting. Her i huset er ingen av oss dørmatter. H orfor tror du egentlig jeg reagerer ? Tygg litt på den du...

 

Ps. Som jeg sa, det handler ikke om å LA han gjøre noe som helst. Jeg er ikke sjefen, morra eller hans overordnede på noen som helst slags måte. Jeg satser på at han har såpass respekt for meg og seg selv, at han ikke tar slike idiotiske avgjørelser.

 

Hele mitt poeng var så enkelt som, behandle han som den mannen han er, ikke en liten drittunge du har makt over. Det å bli utøvd maktbruk på, er nok til å få de fleste til å skygge banen. Det betyr for all del ikke at jeg ville vært enig i slike valg. Noe min mann vet godt, og evner å se selv. Uten at han må sitte der å kjenne seg som ei bikkje i bånd. Må være utrolig kjipt ha en mann som har så lite kjærlighet og respekt for deg, at du er nødt til å sette ned foten :/.

 

Anonymous poster hash: 9201a...6a6

Skrevet

Jeg bestemmer ikke over min mann, så han gjør som han vil. Jeg hadde strukket meg langt for å prøve å hjelpe til så han kunne dratt.

Høres ut som en dårlig idè av dere å kjøpe hus når dere har så dårlig råd.

 

Anonymous poster hash: 0ad89...bf7

Skrevet

Nei, jeg har trist syn på kjerringer som skal spise mindre eller dårligere, jobbe overtid og selge tingene sine for at mannen skal få ligge på fylla. Det er ikke snakk om noe nødvendig, det er snakk om fylletur. Har for øvrig aldri hørt om utdrikningslag som koster flere tusen kroner å delta på.

Ja, du har et trist sun på forhold og det å unne hverandre noe ekstra. Hi gir ikke inntrykk av at mannen er en egoist som krever å bruke felles midler på fyll og fest, men en mann som stiller opp for familien og som hun unner en tur som dessverre blir vanskelig nå.

 

Hun du svarer så hånlig hadde gjerne lagt inn en litt ekstra innsats for at hennes mann skulle fått reise på tur med kompiser og det gjør henne absolutt ikke til en dørmatte.

 

Du må passe deg for å ikke bli så opptatt av egne rettigheter at du ikke evner å gi noe til andre.

 

 

Anonymous poster hash: 62c6b...112

Skrevet

Katt mannen dra ? Hva er det egentlig med dere kvinnfolk her inne som tror dere kan bestemme over mannen deres ? Dere behandler menna deres som tilbakestående unger. Og dere lurer på hvorfor de er utro, går fra dere, ikke gidder å ha sex og hjelper til hjemme ? Ikke så rart når de blir behandlet så respektløst som dette.

 

Anonymous poster hash: 9201a...6a6

Hva er det med folk som ikke gidder å lese hele tråden før de kommenterer

 

Anonymous poster hash: 6d3ba...915

Gjest Antarctica
Skrevet

Katt mannen dra ? Hva er det egentlig med dere kvinnfolk her inne som tror dere kan bestemme over mannen deres ? Dere behandler menna deres som tilbakestående unger. Og dere lurer på hvorfor de er utro, går fra dere, ikke gidder å ha sex og hjelper til hjemme ? Ikke så rart når de blir behandlet så respektløst som dette.

 

Anonymous poster hash: 9201a...6a6

Noen ganger er det lurt å lese hele tråden. Bare et tips.

Skrevet

Ja, du har et trist sun på forhold og det å unne hverandre noe ekstra. Hi gir ikke inntrykk av at mannen er en egoist som krever å bruke felles midler på fyll og fest, men en mann som stiller opp for familien og som hun unner en tur som dessverre blir vanskelig nå.

 

Hun du svarer så hånlig hadde gjerne lagt inn en litt ekstra innsats for at hennes mann skulle fått reise på tur med kompiser og det gjør henne absolutt ikke til en dørmatte.

 

Du må passe deg for å ikke bli så opptatt av egne rettigheter at du ikke evner å gi noe til andre.

 

 

Anonymous poster hash: 62c6b...112

Den siste setningen her er så fantastisk bra skrevet og så sann at jeg applauderer i huet mitt. !!

 

Anonymous poster hash: 9201a...6a6

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, jeg har trist syn på kjerringer som skal spise mindre eller dårligere, jobbe overtid og selge tingene sine for at mannen skal få ligge på fylla. Det er ikke snakk om noe nødvendig, det er snakk om fylletur. Har for øvrig aldri hørt om utdrikningslag som koster flere tusen kroner å delta på.

Billetter koster jo noe...?

Det sto allerede i hovedinnlegget.

 

Nå finnes det jo folk her i verden som har et sunnere forhold enn deg og den forhenværende mr. Riddick, altså. Det går an å prøve å lese med en litt annen belysning.

Skrevet

Hvorfor må de ha utdrikningslg i utlandet spør nå jeg... Så unødvendig! Må da gå an å finne på noe skøy i nærområdet vel.

 

Vet du hi, jeg hadde sagt at da får han ta en ekstrajobb og skaffe seg de pengene. Beklager, men våre fellespenger går til AS Familien sier du 😒

 

Anonymous poster hash: 7dc0a...99b

Skrevet

Vil tilføye at min mening om å ikke bruke penger som hører AS Familien til, gjelder hovedsaklig nå når det ikke er noe overskudd. De familiene som har en del overskudd har ikke akkurat dette problemet. Det er faktisk økonomien hi legger til grunn, ikke sjalusi osv.

 

Anonymous poster hash: 7dc0a...99b

Skrevet

Da hadde vi nok sammen prøvd å finne ut måter det kunne gå på - og fantes det mulighet så hadde han reist, jeg unner da mine nærmeste å få gjøre ting de har lyst til. Men om han selv avgjorde at det ikke var verd pengene eller at vi rett og slett ikke hadde pengene så hadde det ikke vært noen big deal å bli hjemme heller.

Skrevet (endret)

Ja, du har et trist sun på forhold og det å unne hverandre noe ekstra. Hi gir ikke inntrykk av at mannen er en egoist som krever å bruke felles midler på fyll og fest, men en mann som stiller opp for familien og som hun unner en tur som dessverre blir vanskelig nå.

 

Hun du svarer så hånlig hadde gjerne lagt inn en litt ekstra innsats for at hennes mann skulle fått reise på tur med kompiser og det gjør henne absolutt ikke til en dørmatte.

 

Du må passe deg for å ikke bli så opptatt av egne rettigheter at du ikke evner å gi noe til andre.

 

 

Anonymous poster hash: 62c6b...112

 

 

Hun som svarte mente at de måtte kutte i MATBUDSJETTET for at mannen skulle dra på fylla. Det er da ikke lenger snakk om å unne mannen noe, men at barna skal betale prisen for mannens fyll. Fyll er ikke rettigheter for menn, heller ikke svindyre gutteturer til utlandet.

 

Jeg har for øvrig aldri sett på DiB at noen mener mannen skal forsake noe for at en DiB-bruker skal få dra på jentetur. Da får damene beskjed at de er egoistiske, at de ikke bør være så lenge borte fra barna, at pengene bør heller brukes på klær og utstyr til barna, og at man kan virkelig skeie ut etter at barna har flyttet ut. Har du stebarn, bør du også ta dem med på turen for å ikke ekskludere. Det ER forskjell på svar som gis menn og kvinner i samme situasjon. Har aldri sett noen som støtter mødre på fylla her på DiB.

Endret av MrsRiddick
Skrevet

det bør han bestemme selv,dere har vel felles økonomi

Skrevet

det bør han bestemme selv,dere har vel felles økonomi

 

 

Han bør bestemme selv hva han gjør med felles penger, og HI har ingen talerett om det? Da er det ikke lenger felles økonomi, men mannens økonomi, og HI som kvinne må da ta til takke med det som er igjen etter at mannen har bestemt det han vil.

 

Anonymous poster hash: 80b8e...1d0

Skrevet

Jeg hadde gjort alt for at han fikk dra.

Skrevet (endret)

 

Han bør bestemme selv hva han gjør med felles penger, og HI har ingen talerett om det? Da er det ikke lenger felles økonomi, men mannens økonomi, og HI som kvinne må da ta til takke med det som er igjen etter at mannen har bestemt det han vil.

 

Anonymous poster hash: 80b8e...1d0

 

 

 

det har hun,men det jeg egentlig mente var han bør jo kjenne på sin egen samvittighet

Endret av Blair Waldorf
Skrevet

Det hadde helt kommet an på situasjonen. Hadde det vært bestekompisen, eller noen i nærmeste omgangskrets, og turen kanskje var i stede for en tradisjonell guttetur (som jeg vet mange har en gang i året) ville jeg "latt" ham dra. Er det mer perifere venner, og turen som sådan, sett bort fra at det er utdrikkingslag, kan tas igjen senere ville jeg nok spurt om det er det som bør prioriteres akkurat nå. Uansett hans valg selvfølgelig, og jeg hadde ikke giddet å bli sur om han dro, som du sier unner du ham jo i utgangspunktet turen.

 

Derimot hadde jeg vel latt ham hoste opp pengene helt på egenhånd (selge noen av sine egne ting, jobbe ekstra etc.) om det var det siste alternativet, mens jeg nok ville hjulpet mer til om det var nære venner. 5000 kr er ikke mye i den store sammenghengen, og man kan spare inn litt her og der uten at noen lider noen nød, er en stund til februar enda (men det måtte vært utenom den sparingen dere har planlagt). Kanskje hadde jeg lagt i 1-2000 kr og sagt det fikk være årets bursdag/julegave fra meg og ungene f,eks. Så kommer det selvfølgelig litt an på hva de 5000 dekker; er det bare "grunnprisen", altså fly, hotell og noen aktiviteter, har det gjerne en tendens til å påløpe det dobbelte når man også skal spise, drikke ++ en hel helg, da begynner det å bli mye penger.

Skrevet

Hun som svarte mente at de måtte kutte i MATBUDSJETTET for at mannen skulle dra på fylla. Det er da ikke lenger snakk om å unne mannen noe, men at barna skal betale prisen for mannens fyll. Fyll er ikke rettigheter for menn, heller ikke svindyre gutteturer til utlandet.

Men du aner jo ingenting om hva slags matbudsjett de har i utgangspunktet?

 

Du hogger i med karakteristikker som dørmatte, fylletur og egoistiske menn helt ut av det blå. Det er ingenting i hi sitt innlegg som antyder at mannen er en egoist som reiser fra sultne barn for å dyrke grøftefylla i utlandet 😂

 

Du må virkelig ha noen dårlige erfaringer med mennene i ditt liv!

 

 

Anonymous poster hash: 62c6b...112

Skrevet

Men du aner jo ingenting om hva slags matbudsjett de har i utgangspunktet?

 

Du hogger i med karakteristikker som dørmatte, fylletur og egoistiske menn helt ut av det blå. Det er ingenting i hi sitt innlegg som antyder at mannen er en egoist som reiser fra sultne barn for å dyrke grøftefylla i utlandet

 

Du må virkelig ha noen dårlige erfaringer med mennene i ditt liv!

 

 

Anonymous poster hash: 62c6b...112

 

 

Men utdrikningslag ER jo fylletur. Hva tror du de gjør på utdrikningslag i utlandet? Drikker kaffe og diskuterer klassisk musikk og avansert kunst? Svaret var heller ikke til HI, men til henne som mente HI måtte ta ekstravakter og kutte ut i sin egen matbudsjett, selge tingene sine for at MANNEN skal få dra. Jeg ble bare så sjokkert av svaret om at fyll går foran mat og ektefellens fritid, at jeg måtte svare.

 

Jeg har tidvis også lyst på ting jeg ikke har råd til, og da må JEG finne inntektskilder som kan dekke disse tingene, uten å ta fra familiens fellespott. Selv om jeg tjener mer enn mannen, så er det ikke dermed sagt at jeg har større rett på disse pengene. Vil jeg ha noe luksus vi ikke har råd til, kan jeg spare til det, selge noe, kutte ut kantina på jobb en periode osv. Jeg forventer ikke at min mann skal slave ekstra på jobb for at jeg skal få råd til luksus.

 

Jeg har for øvrig en ansvarlig mann som ikke bruker penger vi ikke har på en guttetur, som kan medføre at vi må ta opp forbrukslån for å betale bilverkstedregning fordi vi ikke har buffer. Han bestemmer heller ikke over hodet på meg at han skal bruke massevis av penger når vi har det trangt på noe tull. Heldigvis voksen nok for å se selv at det ikke går.

Skrevet

Årsavgift på bil, forsikring bil, kommunale avgifter, lisens og høyere strømregning bl.a. De fleste får vel disse regningene jan-mars. Så om man lever fra hand til munn som ts sier må jo dette være helt håpløst. Da er min. 5000 kr MYE penger for de fleste...

Rett etter jul har vi ingen av de store utgiftene. Kanskje noen hundrelapper mer i strøm dersom det har vært veldig kaldt... Forsikring betaler vi samme sum hver måned. Kommunale avgifter er i begynnelsen av april og årsavgiften kommer ikke før helt i slutten av mars...

Skrevet

HI her.

 

Dette tok helt av, og jeg kjenner jeg er klar for å avslutte diskusjonen, men skal forsøke å forklare dette en gang til.

 

1. Det er ingen veldig nær venn. Det er en barndomsvenn, men de har egentlig ikke hatt særlig med hverandre å gjøre de siste årene. De fleste av hans nære venner blir med på denne turen.

 

2. Vi har helt ok økonomi. Da vi valgte å bruke all vår egenkapital på huset var vi enige om at vi skulle jobbe for å bygge opp en buffer igjen og heller leve trangt det neste halve året og ikke dra på dyr ferie neste sommer. Vi klarer å sette av minimum 1000 kr til buffer, ant noe mer. Vi har felles økonomi.

 

3. Jeg er ikke bekymret for utroskap, grisefyll eller noe slikt. Min mann fortjener denne turen.

 

4. Vi kan ikke redusere så mange utgifter da vi allerede er bevisst på vårt forbruk.

 

5. Han kan ikke ta på seg mer jobb da han allerede jobber mer enn nok og vi har tre barn han også skal tilbringe tid med.

 

Vi snakket sammen i går kveld, og er enige om at denne turen blir satt på vent til etter jul da vi ser om vi har rom for å bruke penger på dette.

 

Anonymous poster hash: 979e0...20c

Skrevet

HI her.

 

Dette tok helt av, og jeg kjenner jeg er klar for å avslutte diskusjonen, men skal forsøke å forklare dette en gang til.

 

1. Det er ingen veldig nær venn. Det er en barndomsvenn, men de har egentlig ikke hatt særlig med hverandre å gjøre de siste årene. De fleste av hans nære venner blir med på denne turen.

 

2. Vi har helt ok økonomi. Da vi valgte å bruke all vår egenkapital på huset var vi enige om at vi skulle jobbe for å bygge opp en buffer igjen og heller leve trangt det neste halve året og ikke dra på dyr ferie neste sommer. Vi klarer å sette av minimum 1000 kr til buffer, ant noe mer. Vi har felles økonomi.

 

3. Jeg er ikke bekymret for utroskap, grisefyll eller noe slikt. Min mann fortjener denne turen.

 

4. Vi kan ikke redusere så mange utgifter da vi allerede er bevisst på vårt forbruk.

 

5. Han kan ikke ta på seg mer jobb da han allerede jobber mer enn nok og vi har tre barn han også skal tilbringe tid med.

 

Vi snakket sammen i går kveld, og er enige om at denne turen blir satt på vent til etter jul da vi ser om vi har rom for å bruke penger på dette.

 

Anonymous poster hash: 979e0...20c

6. Det er estimert en ca pris på 5000 kr med reise, hotel og aktiviteter. Jeg syntes det var en veldig forsiktig estimasjon(?), og regner derfor meg at det blir 2-3000 i tillegg. Og så kommer ant tapt arbeidsinntekt i tillegg da min mann jobber annenhver helg og i også må ta fri fredag eller mandag.

 

Anonymous poster hash: 979e0...20c

Skrevet

HI her.

 

Dette tok helt av, og jeg kjenner jeg er klar for å avslutte diskusjonen, men skal forsøke å forklare dette en gang til.

 

1. Det er ingen veldig nær venn. Det er en barndomsvenn, men de har egentlig ikke hatt særlig med hverandre å gjøre de siste årene. De fleste av hans nære venner blir med på denne turen.

 

2. Vi har helt ok økonomi. Da vi valgte å bruke all vår egenkapital på huset var vi enige om at vi skulle jobbe for å bygge opp en buffer igjen og heller leve trangt det neste halve året og ikke dra på dyr ferie neste sommer. Vi klarer å sette av minimum 1000 kr til buffer, ant noe mer. Vi har felles økonomi.

 

3. Jeg er ikke bekymret for utroskap, grisefyll eller noe slikt. Min mann fortjener denne turen.

 

4. Vi kan ikke redusere så mange utgifter da vi allerede er bevisst på vårt forbruk.

 

5. Han kan ikke ta på seg mer jobb da han allerede jobber mer enn nok og vi har tre barn han også skal tilbringe tid med.

 

Vi snakket sammen i går kveld, og er enige om at denne turen blir satt på vent til etter jul da vi ser om vi har rom for å bruke penger på dette.

 

Anonymous poster hash: 979e0...20c

 

 

Høres fornuftig ut. Når du i tillegg sier at det mest sannsynlig blir dyrere, og at han i tillegg pådrar seg tapt arbeidsinntekt så bør det i hvert fall vurderes veldig nøye. :)

Skrevet

Rett etter jul har vi ingen av de store utgiftene. Kanskje noen hundrelapper mer i strøm dersom det har vært veldig kaldt... Forsikring betaler vi samme sum hver måned. Kommunale avgifter er i begynnelsen av april og årsavgiften kommer ikke før helt i slutten av mars...

Årsavgiften skal vel betales rett etter midten av mars, men den kommer jo tidligere. De fleste får kommunale avgifter hvert kvartal (januar, april osv) og mange betaler forsikringer en gang i året 😉

 

 

Poenget mitt uansett er at folk flest har litt trangere økonomi etter jul 😉

 

Anonymous poster hash: a633d...595

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...