Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #27 Skrevet 18. september 2016 Merkelig hvordan vi stoler på vaksinen med en gang den er med i vaksinasjonsprogrammet. Om en velger å ta hpv vaksinen eller ei, så ikke glem at HPV vaksinen har like mange alvorlige bivirkninger rapportert som svineinfluensavaksinen. Og denne vaksinen skal gis i 3 doser, så rent statistisk sett, så er sjansen for alvorlige bivirkninger ca 3 ganger større en ved svineinfluensavaksinen. Fortsatt er sjansen minimal, men leser hele tiden her inne at de er veldig for vaksiner, men ikke slike vaksiner som svineinfluensavaksinen var, for den ble laget i hu og hast. Når alt kommer til alt, så er jo sjansen for at nettopp ditt barn skal få en alvorlig bivirkning minimal, men ikke glem at den er der. Anonymous poster hash: bf05a...690
Catriina27 Skrevet 18. september 2016 #28 Skrevet 18. september 2016 Jeg vet ikke veldig mye om denne vaksinen, men man er ikke vaksinert mot alt av HPV-virus gjennom den vaksinen. Hvis jeg har skjønt det riktig gjør vaksinen deg bare immun mot én av tolv typer virus. Jeg har snakket med en lege som synes hele den vaksinen er veldig merkelig.... Anonymous poster hash: 49e21...b58 Hvis legen har informert deg om at den bare gir immunitet mot ett av tolv hpv virus, så hadde jeg revurdert å bruke den lege noe mer da han har tidlig mangel på kunnskap. Det finnes over 100 varianter av HPV viruset, men vaksinen dekker fire av de variantene som hyppigst fører til kreft. Vaksinen har blitt brukt ganske lenge i Australia for eksempel, og i langt større grad enn i Norge. Der er det vel alle kvinner opp til 26 år som har fått vaksinen gratis. Der har de sett en vanvittig nedgang av smitte med HPV virus, så tydelig at vaksinen har effekt. I tillegg har det nå vært utprøving av en 7- eller 9-valent HPV vaksine som dermed gir enda brede dekning. Skulle ønske folk var litt mer kritiske til alle disse "bivirkningene" folk hevder å ha fått etter vaksiner. Joda, det er reelle bivirkninger av vaksiner, men de aller fleste er milde og går over iløpet av noen dager. Det er noe med å kunne se at selv om noen har tatt en vaksine og kort tid etter blir syk, så er det ikke nødvendigvis vaksinen som er årsaken. Av og til kan ting sammenfalle helt tilfeldig, men skylden blir lagt på vaksinen. Om jeg tar en vaksine hos legen, og på vei til bilen blir jeg påkjørt, er det da vaksinen som har skylden? Eller er det bare tilfeldig at disse hendelsen hendte så nært i tid? Det er slik at det er produsentenes ansvar å bevise at vaksinen ikke er skyld i symptomer/sykdom som oppstår i tiden etter vaksinasjon. I de aller fleste tilfeller er det jo helt umulig å bevise, og derfor blir vaksinen synderen, selv om det mest sannsynlig ikke er det.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #29 Skrevet 18. september 2016 Hvis legen har informert deg om at den bare gir immunitet mot ett av tolv hpv virus, så hadde jeg revurdert å bruke den lege noe mer da han har tidlig mangel på kunnskap. Det finnes over 100 varianter av HPV viruset, men vaksinen dekker fire av de variantene som hyppigst fører til kreft. Vaksinen har blitt brukt ganske lenge i Australia for eksempel, og i langt større grad enn i Norge. Der er det vel alle kvinner opp til 26 år som har fått vaksinen gratis. Der har de sett en vanvittig nedgang av smitte med HPV virus, så tydelig at vaksinen har effekt. I tillegg har det nå vært utprøving av en 7- eller 9-valent HPV vaksine som dermed gir enda brede dekning. Skulle ønske folk var litt mer kritiske til alle disse "bivirkningene" folk hevder å ha fått etter vaksiner. Joda, det er reelle bivirkninger av vaksiner, men de aller fleste er milde og går over iløpet av noen dager. Det er noe med å kunne se at selv om noen har tatt en vaksine og kort tid etter blir syk, så er det ikke nødvendigvis vaksinen som er årsaken. Av og til kan ting sammenfalle helt tilfeldig, men skylden blir lagt på vaksinen. Om jeg tar en vaksine hos legen, og på vei til bilen blir jeg påkjørt, er det da vaksinen som har skylden? Eller er det bare tilfeldig at disse hendelsen hendte så nært i tid? Det er slik at det er produsentenes ansvar å bevise at vaksinen ikke er skyld i symptomer/sykdom som oppstår i tiden etter vaksinasjon. I de aller fleste tilfeller er det jo helt umulig å bevise, og derfor blir vaksinen synderen, selv om det mest sannsynlig ikke er det. Nettopp av samme grunn, så er det nesten helt umulig å få erstatning etter vaksineskade. sammenfall i tid, blir alltid brukt som forklaring. Her er det store mørketall. Søk opp hjernehinnebetennelse vaksineforsøket. Kun en av 329 som klarte å få erstatning. http://www.dagbladet.no/2013/05/05/nyheter/innenriks/vaksine/helse/rettssak/27011567/ Anonymous poster hash: bf05a...690
Catriina27 Skrevet 18. september 2016 #30 Skrevet 18. september 2016 Merkelig hvordan vi stoler på vaksinen med en gang den er med i vaksinasjonsprogrammet. Om en velger å ta hpv vaksinen eller ei, så ikke glem at HPV vaksinen har like mange alvorlige bivirkninger rapportert som svineinfluensavaksinen. Og denne vaksinen skal gis i 3 doser, så rent statistisk sett, så er sjansen for alvorlige bivirkninger ca 3 ganger større en ved svineinfluensavaksinen. Fortsatt er sjansen minimal, men leser hele tiden her inne at de er veldig for vaksiner, men ikke slike vaksiner som svineinfluensavaksinen var, for den ble laget i hu og hast. Når alt kommer til alt, så er jo sjansen for at nettopp ditt barn skal få en alvorlig bivirkning minimal, men ikke glem at den er der. Anonymous poster hash: bf05a...690 [/ Hovedsaken med svineinfluensaen er jo alle tilfellene av narkolepsi. Nå har man funnet ut at det som utløste narkolepsien var selve svineinfluensakomponentet i vaksinen. Det vil si at de som fikk narkolepsi hadde fått det om de var uvaksinerte, men fikk svineinfluensa. Man ser at antall tilfeller narkolepsi er like store i de landene som IKKE vaksinerte! Ellers er det med alvorlige bivirkninger av HPV vaksinen bare tull. Hadde man sett det du beskriver, så hadde selvsagt vaksinen blitt stoppet under utprøvingen og aldri kommet på det offentlige markedet. Det er tydelig at folk ikke har kunnskap om prosessen med utprøving av nye legemidler og hvor ufattelig strengt det er. Det er ikke slik at man tester en liten gruppe i ett land og sier kjør på. Det er store koordinerte studier over hele verden i flere runder før man får samlet nok informasjon til at en vaksine eller et legemiddel skal få godkjenning. Ser man hyppige og alvorlige bivirkninger blir studien selvfølgelig stoppet, og det kommer ikke på markedet! Når det er sagt, så var svineinfluensavaksinen et unntak, fordi man fryktet konsekvensene denne influensaen kunne få. Trist at mange unge har fått narkolepsi, men nå er det bevist at disse hadde fått det av selve influensaen om de ikke hadde tatt vaksinen. I tillegg var det så mange som tok vaksinen, at det ikke er godt å si hvor mange som hadde dødd hvis folk ikke hadde vaksinert seg.
Catriina27 Skrevet 18. september 2016 #31 Skrevet 18. september 2016 Nettopp av samme grunn, så er det nesten helt umulig å få erstatning etter vaksineskade. sammenfall i tid, blir alltid brukt som forklaring. Her er det store mørketall. Søk opp hjernehinnebetennelse vaksineforsøket. Kun en av 329 som klarte å få erstatning. http://www.dagbladet.no/2013/05/05/nyheter/innenriks/vaksine/helse/rettssak/27011567/ Anonymous poster hash: bf05a...690 Poenget er at det skal være lett å få erstatning fordi der i praksis er umulig å bevise at det ikke er vaksinen. Akkurat meningokokkvaksinen i 89(?) er et fryktelig unntak, og mange fler burde nok fått erstatning. Her er det jo snakk om en hel gruppe, men de siste årene så er det jo heldigvis sjelden vi har sett lignende. Det eneste er vel svineinfluensavaksinen, og der er det vel mange som har fått erstatning.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #32 Skrevet 18. september 2016 Poenget er at det skal være lett å få erstatning fordi der i praksis er umulig å bevise at det ikke er vaksinen. Akkurat meningokokkvaksinen i 89(?) er et fryktelig unntak, og mange fler burde nok fått erstatning. Her er det jo snakk om en hel gruppe, men de siste årene så er det jo heldigvis sjelden vi har sett lignende. Det eneste er vel svineinfluensavaksinen, og der er det vel mange som har fått erstatning. Det skal være ja, men det er ikke det i praksis. Mange har fått erstatning, men flere er også blitt avvist. Tenk deg da hvor vanskelig det blir å få gehør om du er alene, når en ser hvor vanskelig det er selv når en er i en stor gruppe. Slikt blir det store mørketall av. Anonymous poster hash: bf05a...690
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #33 Skrevet 18. september 2016 Men det er jo derfor jeg spør her. Jeg spør ikke for at dere skal si "hahah herregud er du helt teit eller?!?!". Jeg spør fordi jeg og vet at Google ikke er min venn, og dette kom så brått på at jeg ikke rekker å snakke med helsesøster eller annet helsepersonell om det. Men takk for at dere får meg til å føle meg skikkelig teit. Det hjalp Anonymous poster hash: 51f19...09d Om google ikke er din venn i denne saken, så er heller ikke dette forumet det. Beklager, men jeg synes du er litt teit om du tar denne avgjørelsen basert på svarene her inne. Dessuten mener jeg avgjørelsen er en no-brainer. Om du er i tvil, så utsett vaksinen, bestill time hos fastlegen din og snakk med hun/han om vaksinen, og så bestem deg (for å ta den). Det er ikke sånn at om den ikke blir tatt på mandag er det for seint. Anonymous poster hash: 75c90...bf2
meg-og-mine Skrevet 18. september 2016 #34 Skrevet 18. september 2016 Uten å tråkke noen på føttene så synes jeg at barnet selv burde få lov å være med å avgjøre om du som mor er så usikker. Mitt barn var ikke i tvil engang hva hun ville. Jeg er litt skeptisk på nye vaksiner men dette er ikke snakk om en sesong forkjølelse vaksine men noe som kan redde livet hennes en dag! Tenk på skyldfølelsen om hun ikke tar den Vs tar den og får bivirkninger. Ville du kunne leve med deg selv om du nekter hpv vaksinen og hun dør av livmorhals kreft ? Det ville ikke jeg ihvertfall,men kan leve med meg selv om å vite at jeg prøvde å sørge for at hun ikke får kreft selv om hun uheldigvis får en bivirkninger av det (som ytterst få får).
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #35 Skrevet 18. september 2016 Uten å tråkke noen på føttene så synes jeg at barnet selv burde få lov å være med å avgjøre om du som mor er så usikker. Mitt barn var ikke i tvil engang hva hun ville. Jeg er litt skeptisk på nye vaksiner men dette er ikke snakk om en sesong forkjølelse vaksine men noe som kan redde livet hennes en dag! Tenk på skyldfølelsen om hun ikke tar den Vs tar den og får bivirkninger. Ville du kunne leve med deg selv om du nekter hpv vaksinen og hun dør av livmorhals kreft ? Det ville ikke jeg ihvertfall,men kan leve med meg selv om å vite at jeg prøvde å sørge for at hun ikke får kreft selv om hun uheldigvis får en bivirkninger av det (som ytterst få får). Det står i papirene at barna skal få ha en mening så vi har diskutert det. Hun vil ikke ta den fordi det gjør vondt (hun har sprøyteskrekk ut av det hinsidige), fordi hun kan få feber og hevelse der den blir satt... ergo ingen gode argumenter. Hennes argument knyttet opp mot sykdommen er at hun ikke kjenner noen som har kreft.... så nei. Kn ikke stole på henne Anonymous poster hash: 51f19...09d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #36 Skrevet 18. september 2016 Om google ikke er din venn i denne saken, så er heller ikke dette forumet det. Beklager, men jeg synes du er litt teit om du tar denne avgjørelsen basert på svarene her inne. Dessuten mener jeg avgjørelsen er en no-brainer. Om du er i tvil, så utsett vaksinen, bestill time hos fastlegen din og snakk med hun/han om vaksinen, og så bestem deg (for å ta den). Det er ikke sånn at om den ikke blir tatt på mandag er det for seint. Anonymous poster hash: 75c90...bf2 Jeg skal ikke ta avgjørelsen basert på svarene her. Men det er alltid greit å få litt mer inngående informasjon fra noen som vet mer enn meg, som kan hjelpe meg til å se ting fra flere sider. Du trenger ikke latterliggjøre meg og få det til å høres ut som at jeg baserer alle mine valg på hva Google og dib sier. Men det er ikke til å stikke under en stol at vaksinen er ny og mange land er restriktive. Jeg trenger ikke å belæres i at jeg er "litt teit" eller at det jeg sier ikke henger på greip. Jeg spør fordi jeg ikke har nok kunnskap. Slutt å vær så nedlatende. Anonymous poster hash: 51f19...09d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #37 Skrevet 18. september 2016 Jeg skal ikke ta avgjørelsen basert på svarene her. Men det er alltid greit å få litt mer inngående informasjon fra noen som vet mer enn meg, som kan hjelpe meg til å se ting fra flere sider. Du trenger ikke latterliggjøre meg og få det til å høres ut som at jeg baserer alle mine valg på hva Google og dib sier. Men det er ikke til å stikke under en stol at vaksinen er ny og mange land er restriktive. Jeg trenger ikke å belæres i at jeg er "litt teit" eller at det jeg sier ikke henger på greip. Jeg spør fordi jeg ikke har nok kunnskap. Slutt å vær så nedlatende. Anonymous poster hash: 51f19...09d 75 kvinner dør av livmorhalskreft hvert år. Vaksinen kan redde 50 av de. Ingen har dødd av vaksinen (etter å ha vært i bruk i over 20 år) og i Norge er det kun innrapportert lettere bivirkninger med unntak an et tilfelle av POTS, som man ikke med sikkerhet kan si kommer av vaksinen. 75 dør og du er i tvil om du vil gi den til datteren din? Det er jo helt sinnsykt!? Anonymous poster hash: a1448...548
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #38 Skrevet 18. september 2016 Jeg skal ikke ta avgjørelsen basert på svarene her. Men det er alltid greit å få litt mer inngående informasjon fra noen som vet mer enn meg, som kan hjelpe meg til å se ting fra flere sider. Du trenger ikke latterliggjøre meg og få det til å høres ut som at jeg baserer alle mine valg på hva Google og dib sier. Men det er ikke til å stikke under en stol at vaksinen er ny og mange land er restriktive. Jeg trenger ikke å belæres i at jeg er "litt teit" eller at det jeg sier ikke henger på greip. Jeg spør fordi jeg ikke har nok kunnskap. Slutt å vær så nedlatende. Anonymous poster hash: 51f19...09d Men, som du ser av svarene her inne er de ikke gode nok. Noen har slektninger som er dødssjuke av vaksinen, eller kommer med direkte feilinformasjon. Som jeg sa: Bestill time hos fastlegen om du er i tvil. Ta så en avgjørelse. Anonymous poster hash: 75c90...bf2
meg-og-mine Skrevet 18. september 2016 #39 Skrevet 18. september 2016 Barn er forskjellige og modnes forskjellig. Om ditt barn ikke vil ta vaksinen pga skrekk og evt feber så tenker hun kun på der og da situasjonen så det er ikke gode nok argumenter ,mens denne vaksinen er ment som fremtidlige avgjørelser for hva vi kan avverge kan skje. Du kan faktisk være med henne den dagen om du ønsker /hun ønsker. Du får ta en runde med deg selv ,det er jo ikke sikkert hun er utsatt for kreft i livmoren men vil du gamble med det ?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #40 Skrevet 18. september 2016 Barn er forskjellige og modnes forskjellig. Om ditt barn ikke vil ta vaksinen pga skrekk og evt feber så tenker hun kun på der og da situasjonen så det er ikke gode nok argumenter ,mens denne vaksinen er ment som fremtidlige avgjørelser for hva vi kan avverge kan skje. Du kan faktisk være med henne den dagen om du ønsker /hun ønsker. Du får ta en runde med deg selv ,det er jo ikke sikkert hun er utsatt for kreft i livmoren men vil du gamble med det ? Hun er på ingen måte moden nok til å ta den avgjørelsen nei. Hun vil ikke ha meg med, og det er nok til det beste. Kan være enklere når jeg ikke er der... Anonymous poster hash: 51f19...09d
LillaFrue Skrevet 18. september 2016 #41 Skrevet 18. september 2016 (endret) Men, som du ser av svarene her inne er de ikke gode nok. Noen har slektninger som er dødssjuke av vaksinen, eller kommer med direkte feilinformasjon. Som jeg sa: Bestill time hos fastlegen om du er i tvil. Ta så en avgjørelse. Anonymous poster hash: 75c90...bf2 Ingen her har slektninger som er DØDSSYKE av vaksinen! Nå må dere skjerpe dere med denne livsfarlige propagandaen!Ingen har mistet livet pga den vaksinen og i Norge er det meldt om ET tilfelle av POTS, og i det ene tilfellet er det ikke sikkert at vaksinen har noe med tilfellet å gjøre! Alle andre innrapporterte tilfeller av bivirkninger er milde ( hodepine, feber ol.). Endret 18. september 2016 av LillaFrue
Gemini77 Skrevet 18. september 2016 #42 Skrevet 18. september 2016 Selvfølgelig skal min datter få denne vaksinen når den tid kommer. Å prate med fastlegen angående HPV vaksinen hjelper sjeldent. Jeg har jobbet med HPV i 12 år og det var skremmende hvor lite fastleger vet. En ting er mangel på informasjon men også regelrett feilinformasjon. Vaksinen dekker 4 typer HPV. 2 av disse er lavrisikotyper som forårsaker kjønnsvorter. Dette betyr at vaksinen immuniserer mot 2 høyrisikotyper - type 16 og 18. Det er ganske riktig hva hun ene anonyme mente, at den dekker kun 2 typer av 12. Det ER over 100 HPV typer men IKKE i underlivet. Det var rundt 12-13 høyrisikotyper, nå er den økt til rundt 15 stykker. MEN....type 16 og 18 forårsaker mesteparten av absolutt alle krefttilfellene. Selv om de resterende høyrisikotypenr kan gi celleforandringer så ser vi de sjeldent i kreft. Derfor er denne vaksinen viktig! Eliminerer vi HPV 16 og 18 så eliminerer vi de aller fleste tilfeller av livmorhalskreft.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #43 Skrevet 18. september 2016 Selvfølgelig skal min datter få denne vaksinen når den tid kommer. Å prate med fastlegen angående HPV vaksinen hjelper sjeldent. Jeg har jobbet med HPV i 12 år og det var skremmende hvor lite fastleger vet. En ting er mangel på informasjon men også regelrett feilinformasjon. Vaksinen dekker 4 typer HPV. 2 av disse er lavrisikotyper som forårsaker kjønnsvorter. Dette betyr at vaksinen immuniserer mot 2 høyrisikotyper - type 16 og 18. Det er ganske riktig hva hun ene anonyme mente, at den dekker kun 2 typer av 12. Det ER over 100 HPV typer men IKKE i underlivet. Det var rundt 12-13 høyrisikotyper, nå er den økt til rundt 15 stykker. MEN....type 16 og 18 forårsaker mesteparten av absolutt alle krefttilfellene. Selv om de resterende høyrisikotypenr kan gi celleforandringer så ser vi de sjeldent i kreft. Derfor er denne vaksinen viktig! Eliminerer vi HPV 16 og 18 så eliminerer vi de aller fleste tilfeller av livmorhalskreft. Takk for god info, fra et godt informert menneske ser det ut til! Nå svineinfluensavaksinen kom snakket jeg med 6 leger som alle sa at de anbefalte vaksinen til sine pasienter fordi de måtte, ikke fordi de mente at det var riktig å ta den. Derfor vil det være meningsløst å snakke med min fastlege. Han sier det han må... Anonymous poster hash: 51f19...09d
LillaFrue Skrevet 18. september 2016 #44 Skrevet 18. september 2016 http://www.sciencealert.com/the-hpv-vaccine-has-halved-cervical-cancer-rates-in-the-past-10-years Hpv vaksinen er en suksess!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #45 Skrevet 18. september 2016 Jeg skal ikke ta avgjørelsen basert på svarene her. Men det er alltid greit å få litt mer inngående informasjon fra noen som vet mer enn meg, som kan hjelpe meg til å se ting fra flere sider. Du trenger ikke latterliggjøre meg og få det til å høres ut som at jeg baserer alle mine valg på hva Google og dib sier. Men det er ikke til å stikke under en stol at vaksinen er ny og mange land er restriktive. Jeg trenger ikke å belæres i at jeg er "litt teit" eller at det jeg sier ikke henger på greip. Jeg spør fordi jeg ikke har nok kunnskap. Slutt å vær så nedlatende. Anonymous poster hash: 51f19...09d Hvis du kommer trekkende med rene faktafeil, skal vi ikke si det da? At det ikke henger på greip? Skal vi si at "joda, godt poeng, men..."? Du må jo ta til deg de korreksjonene du får og lese de artiklene det linkes til. Hvis ikke, holder du oss for narr i hovedinnlegget. Da er du ikke ute etter info, men etter støtte! Anonymous poster hash: 3e9da...965
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #46 Skrevet 18. september 2016 Hvis du kommer trekkende med rene faktafeil, skal vi ikke si det da? At det ikke henger på greip? Skal vi si at "joda, godt poeng, men..."? Du må jo ta til deg de korreksjonene du får og lese de artiklene det linkes til. Hvis ikke, holder du oss for narr i hovedinnlegget. Da er du ikke ute etter info, men etter støtte! Anonymous poster hash: 3e9da...965 De tingene jeg ble beskyldt for at ikke hang på greip er ting som sto i brosjyren vi fikk! Hva pokker skal jeg tro da?? Anonymous poster hash: 51f19...09d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #47 Skrevet 18. september 2016 De tingene jeg ble beskyldt for at ikke hang på greip er ting som sto i brosjyren vi fikk! Hva pokker skal jeg tro da?? Anonymous poster hash: 51f19...09d Kanskje tro på Folkehelseinstituttets anbefaling? Anonymous poster hash: 3e9da...965
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #48 Skrevet 18. september 2016 Kanskje tro på Folkehelseinstituttets anbefaling? Anonymous poster hash: 3e9da...965 Så informasjonen som sto i brosjyren er feil?? Er det rart jeg blir forvirret?! Anonymous poster hash: 51f19...09d
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #49 Skrevet 18. september 2016 Så informasjonen som sto i brosjyren er feil?? Er det rart jeg blir forvirret?! Anonymous poster hash: 51f19...09d Hva du har lest ut av en brosjyre du ikke forteller avsenderen på, aner ikke jeg. Og heller ikke om siteringene dine er riktig. Men du virker mer og mer som en som vil ha støtte for et dårlig og potensielt farlig valg. Legg ut den faktiske teksten, du, så får vi se. Anonymous poster hash: 3e9da...965
Anonym bruker Skrevet 18. september 2016 #50 Skrevet 18. september 2016 Hva du har lest ut av en brosjyre du ikke forteller avsenderen på, aner ikke jeg. Og heller ikke om siteringene dine er riktig. Men du virker mer og mer som en som vil ha støtte for et dårlig og potensielt farlig valg. Legg ut den faktiske teksten, du, så får vi se. Anonymous poster hash: 3e9da...965 Brosjyren fulgte med skrivet fra helsesøster. Leste ikke hvem som har skrevet det... men uansett så skjønner jeg ikke hvorfor du angriper meg. Jeg spør fordi jeg ikke vet! Ikke fordi jeg vil ha støtte til å ikke vaksinene ungen. Hadde det vært målet så hadde jeg da ikke spurt her! Brosjyren sier ingenting om alvorlige bivirkninger, men den sier og at det tar mellom 10 og 30 år å utvikle kreft! Derfor tenker jeg at om man sjekker seg jevnlig vil det oppdages lenge før det blir kreft og derfor er kanskje ikke vaksinen nødvendig på linje med alle andre vaksiner. Men det er derfor jeg søker informasjon. Jeg spurte ikke for å bli sablet ned, men jeg skjønner jo at ikke et enkelt spørsmål kan besvares med et enkelt svar her inne. Brosjyren er på 6 sider, jeg kan ikke skrive inn alt det. Anonymous poster hash: 51f19...09d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå