Gå til innhold

Skal deres barn ta hpv-vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis nei, hvorfor ikke?

Dette er ikke et forsøk på vaksinepropaganda, jeg er bare så i tvil om hva vi skal gjøre med jenta vår

Anonymous poster hash: 51f19...09d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når får dere den vaksinen?

Anonymous poster hash: 942ac...bb2

Skrevet

Når får dere den vaksinen?

Anonymous poster hash: 942ac...bb2

7.klasse. kom hjem med lapp igår og skal ta den på tirsdag...

Skrevet

Nei, jeg har søkt litt på google, og i Danmark er det veldig med bivirkninger som er kommet frem i etterkant. Vi velger å vente med den.

Anonymous poster hash: bf05a...690
Skrevet

Vår datter har selvsagt tatt vaksinen.

Skrevet

Selv har jeg fått påvist vedvarende HPV virus , som har gitt meg celleforandringer som på følges med på. Dette kan i verste fall utvikles til kreft. Så INGEN tvil om at jentene mine skal ta den vaksinen!

Noe annet er egoistisk og tussete

Anonymous poster hash: 43903...8b8

Skrevet

Absolutt ikke. Min niese i utlandet blitt alvorlig syk som følge av bivirkninger. Ingen vet om hun blir frisk.Vaksinen er for ny,og flere land avventer for å se hvordan det går med jentene i de landene hvor den er innført.

Anonymous poster hash: ef39e...102

Skrevet

Selv har jeg fått påvist vedvarende HPV virus , som har gitt meg celleforandringer som på følges med på. Dette kan i verste fall utvikles til kreft. Så INGEN tvil om at jentene mine skal ta den vaksinen!

Noe annet er egoistisk og tussete

Jeg vet ikke veldig mye om denne vaksinen, men man er ikke vaksinert mot alt av HPV-virus gjennom den vaksinen. Hvis jeg har skjønt det riktig gjør vaksinen deg bare immun mot én av tolv typer virus. Jeg har snakket med en lege som synes hele den vaksinen er veldig merkelig....

Anonymous poster hash: 49e21...b58

Skrevet

Ja det finnes 2 typer HPV som kan føre til kreft.

Har du hørt om noen som har/har hatt livmorhalskreft? Du har garantert hørt om d, så veldig sjeldent er d ikke. Dette er en kreftform som utvikles av HPV virus. Har du ikke HPV, kan du heller ikke utvikle livmorhalskreft. SÅ, vil du virkelig gamble på d?

Skrevet

Det er jo ingen tvil om at jeg ikke ønsker at barnet mitt skal utvikle livmorhalskreft, selvsagt ikke. Samtidig er jeg redd vaksinen er for ny og dermed for lite utprøvd. Som flere skriver er det jo mange land som er restriktive. Leste og at man burde få den tidligere enn 12 år fordi man ikke vet hvor lenge den varer. Og siden den bare er 10 år gammel er det jo ikke lett å vite om man kan ende opp med fatale følger. Og viruset, som jeg forsto, brukte mellom 10 og 30 år på å utvikle seg til kreft. Derfor vil det jo bli oppdaget tidlig, om man får det, og da kan man avverge at det utvikler seg...?

Jeg er så innmari i tvil!! Og ja, alle mine barn har fulgt alle de andre vaksinene så jeg er på ingen måte i mot av prinsipp :-)

Skrevet

Ja, det skal mine barn ha. Jeg jobber daglig med de som har fått kreft fra dette viruset. De blir fler og fler.

Skrevet

Ja, vi følger vaksinasjonsprogrammet. 

Skrevet

Ja. To i nær familie er operert for celleforandringer, og det skal mine jenter slippe så langt det er mulig.

Anonymous poster hash: 039c1...742

Skrevet

Som konisert; ja helt klart skal jenta mi ta det. Den følelsen når brevet om grove celleforandringer deiset ned i postkassen lille julaften unner jeg ingen.

Anonymous poster hash: 18558...e52

Skrevet

Det er jo ingen tvil om at jeg ikke ønsker at barnet mitt skal utvikle livmorhalskreft, selvsagt ikke. Samtidig er jeg redd vaksinen er for ny og dermed for lite utprøvd. Som flere skriver er det jo mange land som er restriktive. Leste og at man burde få den tidligere enn 12 år fordi man ikke vet hvor lenge den varer. Og siden den bare er 10 år gammel er det jo ikke lett å vite om man kan ende opp med fatale følger. Og viruset, som jeg forsto, brukte mellom 10 og 30 år på å utvikle seg til kreft. Derfor vil det jo bli oppdaget tidlig, om man får det, og da kan man avverge at det utvikler seg...?

Jeg er så innmari i tvil!! Og ja, alle mine barn har fulgt alle de andre vaksinene så jeg er på ingen måte i mot av prinsipp :-)

Ingenting av det du skriver henger på greip.

Anonymous poster hash: 877e7...88c

Skrevet

Nei, det er ikke mange land som er restriktive!

Hva mener du med fatale følger?

I norge dør det ca. 75 kvinner av livmorhalskreft i året, denne vaksinen kan redde 50 av dem.

Skrevet

Siden jeg har viruset selv, har hatt store celleforandringer og komplikasjoner i forbindelse med svangerskap på grunn av dette, så skal selvfølgelig mine barn vaksineres.

Anonymous poster hash: 0285b...99c

Skrevet

Nei, jeg vil at barna mine skal få kreft. Litt livserfaring er alltid bra. Kan jo ikke sy puter under arma på dem heller..!

Eller ja , for jeg er ikke tjukk i hue.

Vaksinen er ikke ny - i Australia er den brukt i over tyve år og der ser man nå gode resultater på kreftstatistikken.

Når det kommer til usikkerhet rundt vaksiner: google er ikke din venn! 

Anonymous poster hash: 75c90...bf2
Skrevet

Ingenting av det du skriver henger på greip.

Anonymous poster hash: 877e7...88c

Hva er det som ikke henger på greip? Jeg lurer fordi jeg ikke vet, ikke fordi dere skal rakke ned på meg

Skrevet

Nei, jeg vil at barna mine skal få kreft. Litt livserfaring er alltid bra. Kan jo ikke sy puter under arma på dem heller..!

Eller ja , for jeg er ikke tjukk i hue.

Vaksinen er ikke ny - i Australia er den brukt i over tyve år og der ser man nå gode resultater på kreftstatistikken.

Når det kommer til usikkerhet rundt vaksiner: google er ikke din venn!

Anonymous poster hash: 75c90...bf2

Men det er jo derfor jeg spør her. Jeg spør ikke for at dere skal si "hahah herregud er du helt teit eller?!?!". Jeg spør fordi jeg og vet at Google ikke er min venn, og dette kom så brått på at jeg ikke rekker å snakke med helsesøster eller annet helsepersonell om det.

Men takk for at dere får meg til å føle meg skikkelig teit. Det hjalp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...