Superdolly Skrevet 9. september 2016 #51 Skrevet 9. september 2016 Som helt utenforstående hadde jeg ikke skjønt helt hva jeg skulle gjøre og ikke gjøre. Mine barn blir bedt i bursdager, da tar de med gave. De blir også bedt på fester, da tar de ikke med gaver. Hvis du inviterte til fest, ville mitt barn kommet så sant det passet, men jeg hadde ikke skjønt at det var meningen at barnet mitt skulle ta med gave til barnet ditt. Hvis du tenker at det er meningen at gjestene skal ha med gave, bør du spesifisere i invitasjonen at det er et bursdagsselskap. Det er kanskje ikke lov, når jeg tenker meg om? Da må du regne med at mange av barna, i hvert fall de som ikke er fra familier som er med i JV, kommer uten gave. Rett og slett fordi vi ikke ville forstått at det var meningen at vi skulle ta med en gave.
Kremtopp Skrevet 9. september 2016 #52 Skrevet 9. september 2016 Jehova? Anonymous poster hash: a4972...9f9 Vis litt mer respekt for andres religion og livssyn. Det heter ikke Jehova/ Jehovas, det heter Jehovas vitner.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #53 Skrevet 9. september 2016 "Åndssvakt"??? 😂😂😂 Likte du ikke svaret, så du måtte ta henne (?) på en "t"? Anonymous poster hash: 5cab3...cf1
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #54 Skrevet 9. september 2016 Vis litt mer respekt for andres religion og livssyn. Det heter ikke Jehova/ Jehovas, det heter Jehovas vitner. Så rart, trodde de het Dørselgere, siden det er det de renner ned dørene her fir Anonymous poster hash: 902ee...7d8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #55 Skrevet 9. september 2016 Så rart, trodde de het Dørselgere, siden det er det de renner ned dørene her fir Anonymous poster hash: 902ee...7d8 Ja, nå var du jammen meg kjempegøyal, du. Hvis du har stadige gjenbesøk anbefaler jeg deg å spesifikt si i fra at du ikke ønsker gjenbesøk, og at du vil fjernes fra kartet. Eventuelt ring til Betel å si det. Jeg har i løpet av de siste femten årene aldri opplevd å besøke noen i tide eller utide. Det er ikke vanlig, og alle dere som påstår å bli besøkt igjen og igjen - hvor bor dere??? Dette er ikke vanlig. Anonymous poster hash: 18a1a...232
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #56 Skrevet 9. september 2016 Ja, nå var du jammen meg kjempegøyal, du. Hvis du har stadige gjenbesøk anbefaler jeg deg å spesifikt si i fra at du ikke ønsker gjenbesøk, og at du vil fjernes fra kartet. Eventuelt ring til Betel å si det. Jeg har i løpet av de siste femten årene aldri opplevd å besøke noen i tide eller utide. Det er ikke vanlig, og alle dere som påstår å bli besøkt igjen og igjen - hvor bor dere??? Dette er ikke vanlig. Anonymous poster hash: 18a1a...232 Altså - jeg har også hatt Jehova på døra MANGE ganger, som alle naboene her i borettslaget. Jeg sier HVER ENESTE GANG at jeg er hedning og ber om at de slutter å mase, like forbanna kommer de tilbake. Å ærlig talt - jeg skal da for pokker ikke være nødt til ringe noen som helst sted for å få fred for dette pakket!! Anonymous poster hash: e6a25...632
Fandens Oldemor Skrevet 9. september 2016 #57 Skrevet 9. september 2016 Nå sporer vel dette litt av her... Hi, kjør på med fest. Tror likevel ikke du skal forvente gaver, siden jeg regner med at de aller fleste går ut fra at det ikke er forventet/greit/akseptert.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #58 Skrevet 9. september 2016 Altså - jeg har også hatt Jehova på døra MANGE ganger, som alle naboene her i borettslaget. Jeg sier HVER ENESTE GANG at jeg er hedning og ber om at de slutter å mase, like forbanna kommer de tilbake. Å ærlig talt - jeg skal da for pokker ikke være nødt til ringe noen som helst sted for å få fred for dette pakket!! Anonymous poster hash: e6a25...632 At du er hedning er jo ikke spesielt relevant. Hva med at du neste gang sier 'Nei takk, jeg er ikke interessert. Vennligst ikke oppsøk meg mer, og si i fra til de som utarbeider distriktkortene, at jeg vil ikke ha dere her - NOENGANG' Anonymous poster hash: 18a1a...232
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #59 Skrevet 9. september 2016 Det står i bibelen at ang bursdagsselskap og den historien er ikke særlig hyggelig. Det står også at man ikke skal rævkjøre rasshøler. Det står mye rart i bibelen, men det er faktisk Jehovas vitner som følger bibelen slavisk. H is man leser den vil "sløret falle" Jrg er ikke jv, men er ganske åpen for alle religioner og liker å lære og sammenligne. Anonymous poster hash: d0e35...bb6
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #60 Skrevet 9. september 2016 Mine barn ville kommet, men jeg hadde heller ikke forstått at de skulle hatt med gave. Barna mine har aldri med gave på vanlige fester her, og får heller ikke gaver når vi holder fest for deres venner. Anonymous poster hash: c17ea...021
sug lut Skrevet 9. september 2016 #61 Skrevet 9. september 2016 Vi feirer ikke bursdager men vi skal ha en bursdag likevel men vi skal ikke kalle den bursdag men det er fint med gaver? Like lukt til helvete, dette her, tror du virkelig guden din er så lettlurt?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #62 Skrevet 9. september 2016 Jeg synes det er fint at hi leter etter et smutthull jeg. Må huske at mange JW er oppvokst i sekten, og har hele familien og det meste av nettverket der. Da er det ikke bare å melde seg ut,som dere eplekjekke her tror. Jeg er selv oppvokst som JW og vet veldig godt hva det handler om. Er ikke vitne nå lenger. Synes dere skal holde dere for god til å bruke "Jehova"på den nedsettende måten dere gjør. Det heter Jehovas vitner. Går kaldt gjennom meg når jeg ser dette. Det var sånn mine mobbere omtalte sekten mine foreldre uheldigvis hadde gått inn i. Husk det er snakk om å gjøre det beste for barna her. Hadde noen snakket her om muslimer på samme måte, hadde de blitt hudflettet av bla luten. Så hold dobbeltstandarden deres for dere selv. Anonymous poster hash: 42315...8a4
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #63 Skrevet 9. september 2016 Det står i bibelen at ang bursdagsselskap og den historien er ikke særlig hyggelig. Det står også at man ikke skal rævkjøre rasshøler. Det står mye rart i bibelen, men det er faktisk Jehovas vitner som følger bibelen slavisk. H is man leser den vil "sløret falle" Jrg er ikke jv, men er ganske åpen for alle religioner og liker å lære og sammenligne. Anonymous poster hash: d0e35...bb6 Står det i Bibelen at man ikke skal ha bursdagsselskaper? Anonymous poster hash: 902ee...7d8
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #64 Skrevet 9. september 2016 Om sønnen min hadde blitt invitert til "høstfest" eller noe sånt, så hadde han kommet. Gave hadde han ikke tatt med da 1) det faktisk ikke er bursdag eller jul 2) om jeg hadde visst at foreldrene til barnet var JV så hadde jeg vært redd for å fornærme. Det er en i klassen til sønnen min hvor foreldrene er med i JV. Dette barnet er aldri med i noen bursdager og husker da han kom på døra før sommeren og spurte etter sønnen min. Jeg sa som sant var at sønnen var i bursdag til en i klassen. Det triste fjeset hans gjorde vondt i hjerterota mi. Synes det er så dumt at han mister den opplevelsen grunnet foreldrenes valg. Anonymous poster hash: 27764...b3a
Anonym bruker Skrevet 9. september 2016 #65 Skrevet 9. september 2016 Står det i Bibelen at man ikke skal ha bursdagsselskaper? Anonymous poster hash: 902ee...7d8 Døperen Johannes sitt hode ble servert på et sølvfat under en fødselsdag som er en hedensk skikk. Det var da en gave. Anonymous poster hash: 5e418...a58
Kremtopp Skrevet 9. september 2016 #66 Skrevet 9. september 2016 (endret) Altså - jeg har også hatt Jehova på døra MANGE ganger, som alle naboene her i borettslaget. Jeg sier HVER ENESTE GANG at jeg er hedning og ber om at de slutter å mase, like forbanna kommer de tilbake. Å ærlig talt - jeg skal da for pokker ikke være nødt til ringe noen som helst sted for å få fred for dette pakket!! Anonymous poster hash: e6a25...632 Du har ikke hatt Jehova på døra, du har hatt representanter for Jehovas vitner på døra. Du refererer til en gruppe mennesker som "pakk", slike utsagn fremstiller deg som lite intelligent. Endret 9. september 2016 av Kremtopp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå