Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #51 Skrevet 6. september 2016 Men prøv å se saken fra kjæresten din sin side: I alle år du og han har vært sammen, har du prioritert å feire med din eks. Det første året du ikke skal feire med eksen din, inviterer kjæresten deg med til sin familie. Da går du i stedet hen og bytter vakt slik at du får jobbekveld. Og det uten å nevne det med et eneste ord på forhånd. Hadde jeg vært kjæresten din hadde jeg følt meg ufattelig langt nede på prioriteringslisten. Jeg hadde blitt så såret og sint at jeg ikke vet om jeg hadde orket å fortsette å bo sammen med deg. Jeg hadde tolket handlingene dine til å bety at du ville gjøre hva som helst i julen bortsett fra å være sammen med meg og min familie. Oj, her var det reaksjoner, og som mange kvinner trekkes konklusjoner over en lav sko. Min kjæreste/samboer har bodd mye utenlands før vi flyttet sammen. Han har da ikke sittet med folda hender i ensomhet på julaften. Han har vært i utlandet på jobb. Dette blir trekt helt ut av proposjoner. Som nevnt tidligere har jeg spurt min kjære flere ganger om han vil høre med familien hva som skjer, samt at jeg vil jobbe.. Vi skal ha 3 selskaper med familien hans hos oss på ei uke! Milde måne ikke rart det er høy skilsmissestatistikk... Anonymous poster hash: 3e20f...f5e
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #52 Skrevet 6. september 2016 Å feire jul og hvordan man ønsker å feire det, er belagt med tykke lag pliktfølelse og tradisjon. Men dypest sett er det faktisk et personlig valg. Også for kvinner med samboer... Anonymous poster hash: 4dc94...d23
Anonym bruker Skrevet 6. september 2016 #53 Skrevet 6. september 2016 Tipper samboeren din ikke hadde hatt noe i mot din prioritering hadde du bare oppføret deg som hans samboer. For da ville der nemlig vært helt naturlig å nevnt dine planer for han før man setter det ut i live. Kanskje han hadde planlagt å fri eller ett eller annet og også blir lei seg når planene blir endret uten hans mulighet for å si sin mening. Kanskje han ikke hadde hatt noe som helst mot det, bare blir sjokkert over manglen på kommunikasjon og undrer på hva som kan bli neste sak du bare avgjør på egenhånd Anonymous poster hash: 07ae1...d94
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #54 Skrevet 7. september 2016 Tipper samboeren din ikke hadde hatt noe i mot din prioritering hadde du bare oppføret deg som hans samboer. For da ville der nemlig vært helt naturlig å nevnt dine planer for han før man setter det ut i live. Kanskje han hadde planlagt å fri eller ett eller annet og også blir lei seg når planene blir endret uten hans mulighet for å si sin mening. Kanskje han ikke hadde hatt noe som helst mot det, bare blir sjokkert over manglen på kommunikasjon og undrer på hva som kan bli neste sak du bare avgjør på egenhånd Anonymous poster hash: 07ae1...d94 Jeg har da nevnt det for han, opptil flere ganger. Jeg ser jeg ikke har samme analyserende tankegangen som mange her inne. Jeg følte ikke at de viste noe engasjement, og siden vi skal feire tre andre dager med de, så tenkte jeg at ikke det var så farlig.Vi skal jo ha julaften her med de på lille, med åpning av pakker, ribbe og det som hører med. Jeg blir og jobbe, får da også fri neste julaften. Anonymous poster hash: 3e20f...f5e
Yellow Brick Road Skrevet 7. september 2016 #55 Skrevet 7. september 2016 Jeg har da nevnt det for han, opptil flere ganger. Jeg ser jeg ikke har samme analyserende tankegangen som mange her inne. Jeg følte ikke at de viste noe engasjement, og siden vi skal feire tre andre dager med de, så tenkte jeg at ikke det var så farlig. Vi skal jo ha julaften her med de på lille, med åpning av pakker, ribbe og det som hører med. Jeg blir og jobbe, får da også fri neste julaften. Anonymous poster hash: 3e20f...f5e Du sier ingenting i hovedinnlegget ditt om at du har snakket med ham om det, og svarene fra mange av oss forholder seg til det du skriver der.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #56 Skrevet 7. september 2016 Har ikke lest alle svarene, men jeg skjønner deg godt. Jeg gjør akkurat det samme! Når jeg ikke har barna, jobber jeg i jula. Ser ingen poeng med å ha julefri uten barn. Vi har det kjempekoselig på jobb uansett, med juletre og julemat og film. Anonymous poster hash: 08485...9dc
Superdolly Skrevet 7. september 2016 #57 Skrevet 7. september 2016 Jeg har da nevnt det for han, opptil flere ganger. Jeg ser jeg ikke har samme analyserende tankegangen som mange her inne. Jeg følte ikke at de viste noe engasjement, og siden vi skal feire tre andre dager med de, så tenkte jeg at ikke det var så farlig. Vi skal jo ha julaften her med de på lille, med åpning av pakker, ribbe og det som hører med. Jeg blir og jobbe, får da også fri neste julaften. Anonymous poster hash: 3e20f...f5e Men hvorfor i all verden spør du her inne? Håpet du å få støtte i at samboeren din overreagerer? Fra begynnelsen av hørtes det ut som at du ikke snakket med ham om dette før alt var avgjort. Nå sier du plutselig at dette har du snakket om flere ganger og alt er bra. Du er tydeligvis godt fornøyd, og slett ikke villig til å se saken fra hans side, så da lurer jeg igjen på hvorfor du spør her.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2016 #58 Skrevet 7. september 2016 Men hvorfor i all verden spør du her inne? Håpet du å få støtte i at samboeren din overreagerer? Fra begynnelsen av hørtes det ut som at du ikke snakket med ham om dette før alt var avgjort. Nå sier du plutselig at dette har du snakket om flere ganger og alt er bra. Du er tydeligvis godt fornøyd, og slett ikke villig til å se saken fra hans side, så da lurer jeg igjen på hvorfor du spør her. Det gikk plutselig fra 1 familieselskap til 3 familieselskap også 😂😂 Anonymous poster hash: e7209...f67
Hjertefru Skrevet 7. september 2016 #59 Skrevet 7. september 2016 Enig i at det var tankeløst av hi å ikke drøfte dette med samboer. Det beste hadde uten tvil å vært åpen om de såre følelsene ift ikke å ha sønnen hos seg. Men synes mange som svarer hi går for langt. Å antyde at dette er grunn for samlivsbrudd høres helt fjernt ut for meg. Husk at hi er sykepleier og vant til at hun år om annet må jobbe julaften. Da får men et litt annet forhold til denne dagen enn alle dere som har fri hver julekveld. Jeg har på følelsen at dere som er sterkt negative til hi ikke er vant til å måtte jobbe julekvelden. Samboeren til hi er kanskje også i denne gruppa, og tenker litt annerledes enn hi. Det burde hun selvsagt ha tatt i betraktning. Men nå er det vanskelig/umulig for henne å gå tilbake på denne avgjørelsen. Det er sjelden sånn at man jobber annenhver julaften senvakt, selv om man er sykepleier. Hos oss styrer avdelingssykepleierne dette, og det går minst fire år mellom hver senvakt. Det kommer flere julaftener, hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå