Gå til innhold

Får dere penger av foreldrene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får innimellom litt penger fra pappa. En 500-lapp til hyttekos, penger i posten og litt ekstra nå og da. Jeg er godt voksen og klarer meg fint selv, men tror han synes det er koselig å kunne gi meg litt av og til. Han er søt, rar og snill min pappa

Anonymous poster hash: 30b18...d86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei :)

Anonymous poster hash: 96420...235

Skrevet

Vi er veldig heldig med foreldre og svigerforeldre. Da vi kjøpte oss hus spyttet de inn endel penger så vi fikk et større oppussingsbudsjett. Synes det var kjempe koselig. De tenker vel at pengene kommer mer til nytte nå i etableringsfasen enn når vi er 50.

Skrevet

Ja. Jeg er 27.

Anonymous poster hash: e0980...8a0
Skrevet

Nei,jeg har aldri spurt foreldrene mine om penger heller. Mora mi kjøper ting til barna når hun reiser utenlands og det er ofte. Det hender hun kjøper noe til meg også men sjelden. Vi klarer oss økonomisk bra. Svigerforeldrene klager alltid over dårlig råd og veldig lenge var det oss som måtte gi penger til dem. Helt til jeg fant ut at de lever romsligere enn oss. Da var det stopp.

Anonymous poster hash: e0767...b31

Skrevet

He he. Nei vi er i førtiårene, så det ville vært veldig rart.

Men jeg har fått forskudd på arv. En halv million.

Anonymous poster hash: 819f7...be8

Det er ikke rart. Det skjer hos de fleste jeg kjenner. Vi er også i 40 årene, og foreldrene våre stikker til oss penger til stadighet.

De inviterer oss med på ferieturer for sine egne bursdager. I sommer "klaget" ungen vår på at vi ikke hadde kommet oss til byen for å kjøpe sykkel, og "stakkars" hadde ventet i to hele dager.

Da sier bestefar at det bare er å sette seg i bilen, og tre timer senere er de tilbake med ny sykkel.

Vi jobber begge to, vi har lav belåningsgraden, og vi har hytte og to biler.

Vi har råd til å dra på ferie, og vi har råd til sykler til ungene.

Men at de helt i hytt og pine stikker til meg og søsken 5000,- her, eller 10.000,- det.

Det skjer.

Det er ikke rart. De er helt vanlig. Våre foreldre har gode pensjoner, ikke boliglån, og de ønsker å dele!

De sitter også barnevakt. Vi har det godt, men det er ikke rart.

Anonymous poster hash: cf4d7...9c0

Skrevet

Lite penger, men vi får barnevakt når vi trenger det. Enda mer verdifullt for oss som er to i turnus.

Anonymous poster hash: f7f3c...db8

Skrevet

nei :) klarer meg selv, kun i bursdagen og jul da,men ikke ellers :)

Skrevet

Hva er dette med å klare seg selv? De som får gaver av foreldre klarer seg vel også selv! Det er jo snakk om gaver, ikke økonomisk hjelp.

Anonymous poster hash: 66597...af8

Skrevet

Hva er dette med å klare seg selv? De som får gaver av foreldre klarer seg vel også selv! Det er jo snakk om gaver, ikke økonomisk hjelp.

Anonymous poster hash: 66597...af8

Jo selvfølgelig går det på å klare seg selv uten hjelp. Selv om det er gaver så er det jo en form for hjelp. Voksne mennesker trenger vanligvis ikke at andre voksne betaler for de.

Anonymous poster hash: d25a6...1ac

Skrevet

Dersom min mor sitter på med oss for å handle, spanderer hun av og til middag på oss. (Hun kjører ikke bil, så må av og til sitte på med oss.)

Får aldri penger utenom julegaver og bursdagsgaver. 

Anonymous poster hash: 7c178...516
Skrevet

Nei. Fikk kanskje litt frem til jeg var 20. Da var det stopp.

Anonymous poster hash: bdbfb...99f
Skrevet

Nei, det er mange år siden. De hjalp meg når jeg trengte det når jeg var student.

De hjelper oss derimot masse med barna og det betyr MYE mer enn penger.

Anonymous poster hash: 014a2...7b4

Skrevet

Ja, jeg hadde ikke overlevd uten Pappa. Men når jeg er ferdig utdannet og har jobb, så gleder jeg meg til å gi tilbake. Da blir det fotballtur til England og restaurantbesøk:)

Og tur til New Zealand når vi flytter dit😃

Anonymous poster hash: dd641...d3a

Skrevet

Ja. Vi tre søsken får mellom 10 og 15 000 tusen ca. 2 ganger i året. Hun har mer enn hun bruker sier hun. Veldig takknemlig for hjelp 😃 jeg er 32, lærling og vi har mye lån. Mannen tjener godt, men har likevel ikke mye overskudd per mnd.

Anonymous poster hash: bf097...481

Skrevet

Ja, de gir meg en 500 lapp eller noen tusen her og der.

Jeg har god råd, er 40, og tjener mere enn dem, likevell tar jeg imot. De ønsker da å gi.

Er egentlig bare koselig gest det.

Jeg er slltid datteren uansett.

Anonymous poster hash: 43459...ec5

Skrevet

kommer fra en gavemild familie så ja 😀 Får av besteforeldrene mine og. Dei kjøper gjerne senger,skap, data, interiør, vaskemaskin, tørketrommel. 40" flatskjerm til sønnen vår på 7 år 👍🏻 så lenge dei liker det, synst jeg det er greit 😊 Jeg kommer til å gjøre det samme for mine barn 🤗

Anonymous poster hash: 4a4e7...497

Skrevet

Ja, får av pappa. Han er rik.

Anonymous poster hash: 09620...b79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...