Gå til innhold

Får dere penger av foreldrene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hadde nok vært bedre om du jobbet og heller leide noen til å hjelpe ungene siden du også sliter.

Anonymous poster hash: 4a300...ea9

😂😂😂

Anonymous poster hash: 012b5...2fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det ble slutt på det etter min mor døde. Hun hadde spart en del til meg, men har aldri sett det dessverre. Får ikke noe nå heller, men mine stesøsken får (hele familien bor i utlandet)

Anonymous poster hash: 00e6a...007
Skrevet

Nei, ikke nå, som voksen i full jobb. Som student hjalp de meg.

Men fikk forskudd på arv til leilighet, og nå kjøper de gjerne litt til barnebarna.

Anonymous poster hash: c15b0...352

Skrevet

Nei, jeg er voksen og tjener en god del mere enn foreldrene mine. Det hadde vært helt absurd hvis jeg skulle fått penger av de. De sparer til barnebarna da, det er noe de ønsker å gjøre selv.

Jeg kan faktisk ikke se hvilken situasjon som skulke dukket opp som hadde gjort meg villig til å ta i mot penger fra de. Det hadde bare vært flaut.

Anonymous poster hash: d25a6...1ac

Skrevet

Nei.

Foreldrene mine er ikke veldig flinke med penger - der går det fort ut. Men pappa setter inn 100 kr i måneden til barna, ikke så mye kanskje, men jeg synes det er hyggelig.

Skrevet

Ikke annet enn at de har begynt å gi meg penger i stedet for presang til enkelte jul/bursdager fordi jeg har så sære ønsker...hehe (ting de ikke har greie på).

OG så har jeg f.eks. fått piano (som de skjønte jeg ønsket meg, men som jeg ikke sa)

Anonymous poster hash: caba0...1a7
Skrevet

Ja, jeg får mer av foreldrene mine nå som 40+ enn som barn/ ungdom. Foreldrene mine er gjeldsfri med stor leilighet i Oslo, ny bil og hytte ved sjøen, ryddig A4 liv. Tror de ønsker å hjelpe oss nå som de ser hva vi bruker pengene til enn vente til arveoppgjør. Fikk 30 tusen nå i august da jeg kjøpte nyere bil (det er d største beløpet jeg/ vi har fått) Fikk 10 tusen som støtte til sydenturen i sommer og til jul 2000,- til familien.

Vi er begge i jobb, tjener ca 450 tusen hver så hadde klart oss uten hjelp men er i etableringsfasen m renovering av hus og små barn, så all hjelp taes imot med takk.

Vi ber selvfølgelig ikke om penger til regninger etc.

Anonymous poster hash: 3a76e...b66

Skrevet

Nei vi får ikke så mye penger. Av og til.

Men min mamma vippser stadig penger til barna våre. Nesten hver helg får de penger til lørdagsgodt eller blad.

Hun kjøper også klær de trenger og utstyr.

Anonymous poster hash: e1cea...832

Skrevet

Mamma skal absolutt dytte til oss en lapp her og en lapp der i tillegg til å betale både det ene og det andre (selv om jeg har sagt ifra at vi ikke ønsker det). Jeg synes ikke det er greit. Vi er over 30, ferdig utdannet og tjener bedre enn dem. I tillegg klager hun stadig på at de tjener for lite. Ingenting er noengang bra nok for henne og både hun og pappa vil absolutt bestemme hvordan vi skal ha det. Kjenner at det kommer en aldri så liten alvorsprat med dem igjen neste gang vi møtes (som heldigvis ikke er alt for ofte). Jeg tror ikke hun har skjønt/godtatt at barna hennes er blitt voksne og har flyttet ut og fått et eget liv... Dette sammen med en del andre ting de driver med gjør meg utrolig trist, for jeg ønsker å ha et godt forhold til dem.

Anonymous poster hash: 91494...621

Skrevet

Ja, det hender. Både min mor og svigermor kjøper også diverse som ungene trenger.

Skrevet

Nei. Mor handler sokker eller strømpebukser til barna med jevne mellomrom. Ellers ingenting. Det er litt sårt egentlig. Jeg forventer ingenting og vi klarer oss fint selv, men jeg synes familie godt kan hjelpe hverandre med små og store ting og bidra når noen skal ha en baby eller "mangler" ting. I min verden blir man ikke for gammel til det og jeg vil hjelpe mine barn med sånne ting når de blir voksne.

Anonymous poster hash: 62a72...a34

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 0a065...d77

Skrevet

Jeg og mine 4 søsken får faktisk feriepenger, penger til jul eller bare penger på en helt vanlig onsdag. De insisterer på å betale hver ferie vi drar på sammen og hvis vi alle er ute for å spise sammen. Men det er fordi vi alle er med på forskjellige gjøremål ila året. Når det er sagt så var vi langt fra rike under oppveksten. Vi snudde hver krone for å kunne legge overskudd inn i bedriften. Nå nyter vi barna meget godt av dette.

Fikk også 5ö000 til bil og 300000 ved huskjøp.

Anonymous poster hash: ae443...e20

Skrevet

Vi får innimellom store gaver av mine svigerforeldre. Vi forsøker å hjelpe min mor med å betale litt ekstra når det er behov da Hun er lavtlønnet.

Anonymous poster hash: 4f0a6...96a

Skrevet

Nei, dessverre, jeg har ikke foreldre.

Anonymous poster hash: 6c46b...3fb

Skrevet

De stikker til oss penger innimellom, selv om vi har bedre økonomi enn dem. De ønsker ikke å gjøre forskjell på barna sine, og mine søsken er yngre enn meg og foreldrene mine vil gjerne at de skal kjøpe seg bestemte ting som min mor plages med at ikke er godt nok eller mener de trenger. Sier ofte at det ikke er nødvendig, men de vil som sagt ikke gjøre forskjell, og de ønsker å bruke penger på barna sine selv om vi er voksne. De har råd til det, så er ikke slik at de ikke kan unne seg noe selv.

Skrevet

Dere som svarer "ha ha nei men vi får penger en gang i året" eller "nei men vi får forskudd på arv": da FÅR dere jo penger da!

Anonymous poster hash: b1c07...10c

Skrevet

Nei. Foreldrene mine er skilt og mamma har vært hjemme med hus og barn i alle år så pappa kunne jobbe nærmest 24/7. Hun får derfor ikke jobb nå og lever på sosialstøtte, så der går det mest andre veien. Gir henne ikke penger da, men inviterer henne ofte på middag, kjører henne steder uten at hun betaler bensin eller noe osv. Sånne ting som hjelper henne litt uten at det blir så synlig, for det ville hun synes var flaut.

Pappa tjener flere millioner i året men driter i oss alle sammen.

Anonymous poster hash: 9b179...486

For en dritt!

Anonymous poster hash: 271ef...4e6

Skrevet

Svigers gir ofte en hundrelapp til ungene når vi skal på ferie, 17.mai o.l. Kanskje 500 i året? Julegaver og bursdagsgaver i tillegg. Syns det er helt greit. Vi voksne får vanlige gaver til jul og bursdag.

Med mine egne foreldre er det faktisk den andre veien rundt. Jeg og min søster spleiser på deres bil (broren min droppet ut av avtalen). Mine foreldre er minstepensjonister med gjeld (eier ikke nåla i veggen heller) og null økonomisk sans. Det er virkelig tragisk å se, å være over 70 år og aldri har lært å styre sin økonomi. Men det er mine foreldre, så jeg betaler og forsøker å ikke tenke så mye på akkurat det.

Anonymous poster hash: 9c243...a28
Skrevet

Dere som svarer "ha ha nei men vi får penger en gang i året" eller "nei men vi får forskudd på arv": da FÅR dere jo penger da!

Anonymous poster hash: b1c07...10c

Reagerte også på det. " nei vi er voksne og klarer oss selv! Men vi får 1,5 mill i forskudd på arv"

Ehh.... ??

Anonymous poster hash: 51eda...58a

Skrevet

Jeg får ikke penger.

Men hver gang vi spiser i lag, jeg er med på tur eller vi er på shopping insisterer hun på å betale. Jeg tror hun syns det er koselig 🙂

Anonymous poster hash: a2005...896

Skrevet

Får ingenting av min far.

Hvis jeg er med min mor og handler, så betaler hun ofte maten jeg handler.

Koselig det.

Anonymous poster hash: 0ef55...d85

Skrevet

Jeg får litt av mamma innimellom. Vi klarer oss økonomisk, men den er ikke noe å skryte av. Kan ikke kjøpe oss så mye bare pga at vi har lyst på det, med mine og dine barn som nesten alle bor her fast og null i bidrag for to og litt for de to andre så gjør det ikke øknomonien sprekere jo eldre de blir. Men vi klarer oss og hadde fint klart oss. Men mamma vil gi meg penger så jeg kn kjøpe meg noe jeg vil ha innimellom. Mine unger får også litt penger innimellom. Hans unger får også, men ikke like ofte. De har selv sagt de syns det er litt feil når de ikke får noe av deres besteforeldre. Så når hun kommer innom får de en femtilapp ellerr hundrelapp hver. Når mine får mere penger får jeg de og gir ungene det senere så de andre ikke ser det. På denne måten er det greit for alle.

Mamma vil gi oss penger nå og ikke en stor arv når den tid kommer. Vi kommer til å arve en dyr hytte, men pengeverdi komme vi nok ikke til å arve, det er helt greit syns jeg. Nå er de pengene jeg får innimellom veldig koselige.

Anonymous poster hash: 69e49...617

Skrevet

Nei jeg er snart 30 år å har ett barn, så ser på det som en selvfølge at jeg klarer å betale for våres utgifter selv.

Jeg er student så har absolutt ikke verdens beste råd men vi klarer oss fint likevel :)

Anonymous poster hash: b5fe9...d86
Skrevet

Får en 500 lapp i burdagsgave. Men har ikke rike foreldre. Vi tjener nok mer enn dem. De er likevel rause og inviterer ofte på middag, spanderer mye på barna våre om vi er på kafe og lignende. Kjøper garn og strikker fine plagg. Gir alltid barna gaver når de har vært på reise. Men viktigst er at de stiller opp og hjelper til med hva enn vi trenger hjelp til. Så må vel si vi er heldige.

Anonymous poster hash: db9ac...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...