Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #1 Skrevet 5. september 2016 Flere av mine venninner får stadig penger av foreldrene sine eller penger til å kjøpe klær eller ting. Får dere det? Anonymous poster hash: 41209...f10
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #2 Skrevet 5. september 2016 He he. Nei vi er i førtiårene, så det ville vært veldig rart. Men jeg har fått forskudd på arv. En halv million. Anonymous poster hash: 819f7...be8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #3 Skrevet 5. september 2016 Haha 😊 Nei, vi er voksne og forsørger oss selv. Men det hender jo de tar med barnebarna på shopping f.eks. Gubben får også feriepenger av sine foreldre (som er tilitt oss), men vi får aldri noen tusen her og noen tusen der. Det er snakk om 1x i året. Anonymous poster hash: 1ea9f...2c9
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #4 Skrevet 5. september 2016 Får stadig masse fra min mamma, feks ny vinterjakke til ca 15000😊 Hun elsker å kjøpe ting til meg og jeg er veldig takknemlig❤️ Anonymous poster hash: ea159...7d3
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #5 Skrevet 5. september 2016 Haha 😊 Nei, vi er voksne og forsørger oss selv. Men det hender jo de tar med barnebarna på shopping f.eks. Gubben får også feriepenger av sine foreldre (som er tilitt oss), men vi får aldri noen tusen her og noen tusen der. Det er snakk om 1x i året. Anonymous poster hash: 1ea9f...2c9 Feriepenger? Anonymous poster hash: 41209...f10
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #6 Skrevet 5. september 2016 Nei, aldri skjedd Jeg fikk låne penger til tannlege en gang når jeg var fattig student på rundt 21 år, men måtte betale de tilbake da jeg fikk feriepenger fra ekstrajobben min. Fikk også en liten trille til å ha i bilen (vogn) da jeg fikk første barnet mitt, ellers har jeg aldri fått noe. Har klart meg selv økonomisk siden jeg begynte på videregående. Fikk noe klær da jeg gikk på ungdomsskolen, men selv da måtte jeg tjene mine egne lommepenger ved å sitte barnevakt, gå tur med hunder o.l. Men vi får noen penger fra svigermor da, hun stikker til meg en tusenlapp av og til så jeg kan kjøpe litt til ungene. Det skjer vel 3-5 ganger i året tenker jeg Anonymous poster hash: 53147...dfe
Marriet Skrevet 5. september 2016 #7 Skrevet 5. september 2016 Sjelden jeg får penger, men både mine foreldre og svigerforeldrene mine gir oss gaver når de legger merke til ting vi kanskje mangler som de synes vi trenger. Svigermor er "verst" hun har en hang up på sengetøy med glidelås på dynetrekket så det kjøper hun støtt til oss. Ikke så nøye på farger eller mønster, så lenge det er glidelås 😂 jeg er alltid takknemlig da. Håper jeg blir en like raus mor/svigermor når mine blir voksne.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #8 Skrevet 5. september 2016 Ja mine foreldre gir oss penger bare for å være snille, feks i sommer fikk vi 2000 kr som vi skulle kose oss litt ekstra for ☺. Syns det er kjempekoselig, å setter utrolig pris på det selv om vi klarer oss helt fint selv. ☺ Anonymous poster hash: ad116...27a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #9 Skrevet 5. september 2016 Haha 😂 Nei altså vi er da voksen. Har ikke fått penger etter jeg fylte 18 år for 12 år siden . Ikke hatt behov for det heller . Anonymous poster hash: b127f...9a5
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #10 Skrevet 5. september 2016 Eh, nei! Selvsagt ikke, nærmer meg 40 og tjener helt greit. Begge mine foreldre er pensjonister og har mye dårligere inntekt enn hva jeg har! Anonymous poster hash: 9c446...5a9
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #11 Skrevet 5. september 2016 Nei, det har aldri hendt, men da mine besteforeldre døde frasagt min mor seg arbeid en til fordel for meg og søsteren min. Da fikk vi over 100.000 hver. Anonymous poster hash: cd536...7b4
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #12 Skrevet 5. september 2016 Får mye hjelp av min mor. Vi har trang økonomi/går akkurst rundt, for vi har prioritrrt at jeg skal være hjemme noen år. Har 2 barn med dysleksi og konsentrasjons vansker. Så vi ser at vi ikke har kapasitet til å hjelpe de nok med lekser, om jeg er i jobb. Min mor er helt enig i valet vårt, hun kjøper endel klær til barna, fyller opp tanken på bilen innimellom. Jeg hjelper henne med hagearbeid etc som hun trenger hjelp til grunnet dårlig helse. Anonymous poster hash: e133a...9eb
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #13 Skrevet 5. september 2016 Nei, der har vi aldri fått. Når vi fikk eldste fikk vi ny dypvogn. Det var veldig koselig. ☺ Svigermor kjøpte da ny sprinkelseng. Veldig koselig det også. ☺ Svigermor har noen år gitt ungene en hundrelapp hver når vi har reist på ferie. Ungene får også 50 kr. hver i påsken, i stedet for påskeegg. ☺ Ellers får vi julegaver for 200 kr. hver (mannen og jeg sammen og til hver av ungene) av mine foreldre og av svigermor får mannen og jeg 500 kr. og 500 til hver av barna. Men joda, jeg har vennepar som stadig får penger eller ting de trenger. Heldige er dem, men jeg synes det er litt rart, på måte, hehe. At besteforeldre kjøper dress, sko osv til barnebarna er veldig koselig da. Men til voksne barn, litt rart, men hyggelig, det er det jo. ☺ Anonymous poster hash: b37c0...e5e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #14 Skrevet 5. september 2016 Her kan ikke faren min spandere en bolle på cafe engang,fordi jeg er voksen 😅 Anonymous poster hash: 6e0d5...ae3
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #15 Skrevet 5. september 2016 Har veldig gavmilde foreldre og svigerforeldre. Pappa sender titt og ofte melding om at han har ført over en slant. Veldig opptatt av om vi trenger noe ellers. Han har 4 døtre. Alle får. Svigers kjøper ofte saker til oss og vi får mye derfra også. Vi er voksne i jobb begge to. Ikke noen økonomiske problemer. Anonymous poster hash: 47967...b80
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #16 Skrevet 5. september 2016 Nei. Foreldrene mine er skilt og mamma har vært hjemme med hus og barn i alle år så pappa kunne jobbe nærmest 24/7. Hun får derfor ikke jobb nå og lever på sosialstøtte, så der går det mest andre veien. Gir henne ikke penger da, men inviterer henne ofte på middag, kjører henne steder uten at hun betaler bensin eller noe osv. Sånne ting som hjelper henne litt uten at det blir så synlig, for det ville hun synes var flaut. Pappa tjener flere millioner i året men driter i oss alle sammen. Anonymous poster hash: 9b179...486
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #17 Skrevet 5. september 2016 Niks. Er voksen og klarer meg selv! Anonymous poster hash: 4c6c6...45f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #18 Skrevet 5. september 2016 Både mine foreldre og mine svigerforeldre hender gir oss penger for å kjøpe noe til barna. For eksempel vintersko, vinterdress, ullklær osv. Min far tar alltid å spanderer hvis vi er ute å spiser osv. Men vi fra aldri penger til å bruke på oss selv utenom bursdag/jul. Jeg setter stor pris på det. Vi er voksne begge to, og jobber fullt. Men vi har ikke flust av penger, så det at de hjelper oss med å handle inn nødvendige ting til unga er supert. De har mye bedre råd enn oss også. Anonymous poster hash: a525e...d27
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #19 Skrevet 5. september 2016 Nei, ikke til det daglige. Men har fått 150.000 i forskudd på arv i fjor, og skal få 1,2 mill i forskudd på arv neste år. Anonymous poster hash: d2e4e...a57
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #20 Skrevet 5. september 2016 Feriepenger? Anonymous poster hash: 41209...f10 Jepp! De er skilte så det blir litt "konkurranse". Helt latterlig spør du meg! Men det kommer ungene til gode da... Anonymous poster hash: 1ea9f...2c9
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #21 Skrevet 5. september 2016 Nei. Jeg er for gammel til slikt. Tjener mer enn mine foreldre også. Men mamma overfører 5-10 000,- til datteren min i året da. Hun liker å spare penger til henne. Anonymous poster hash: 012b5...2fc
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #22 Skrevet 5. september 2016 Får ikke så mye til meg personlig men mine foreldre er veldig generøse med barna mine. De bidrar med penger til utstyr og klær sånn med jevne mellomrom. Trenger vel egentlig ikke hjelpen men jeg setter stor pris på det allikevel. Anonymous poster hash: a83cb...81d
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #23 Skrevet 5. september 2016 Det hender at min mor sa gir oss litt penger, men vi spør aldri om å få noe. Så de gangene vi får penger så kjøper vi oss en ting til huset så vi kan vise at vi kjøpte dette for pengene. Eller nå så vet hun at vi sparer til å bytte ut kjøkkenet vårt så hun har sagt i fra at når vi har spart ferdig til det kjøkkenet vi skal ha så måtte vi si i fra for da kunne hun f.eks gi oss litt i kjøkkenet støtte. Orker ikke å takke nei for da blir hun fornærmet. Hun gir oss også penger til barna for å kjøpe vinter klær osv. Svigerforeldrene gir oss ingenting. Og kjøper de noe til ungene skal det være der. Anonymous poster hash: 7268b...c1f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #24 Skrevet 5. september 2016 Nei. Ikke siden jeg flyttet ut som 18åring. Eller, når pappa er på besøk (1xåret) betaler han for meg/oss på butikken. Setter faktisk stor pris på det Anonymous poster hash: c8005...af8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2016 #25 Skrevet 5. september 2016 Får mye hjelp av min mor. Vi har trang økonomi/går akkurst rundt, for vi har prioritrrt at jeg skal være hjemme noen år. Har 2 barn med dysleksi og konsentrasjons vansker. Så vi ser at vi ikke har kapasitet til å hjelpe de nok med lekser, om jeg er i jobb. Min mor er helt enig i valet vårt, hun kjøper endel klær til barna, fyller opp tanken på bilen innimellom. Jeg hjelper henne med hagearbeid etc som hun trenger hjelp til grunnet dårlig helse. Anonymous poster hash: e133a...9eb Det hadde nok vært bedre om du jobbet og heller leide noen til å hjelpe ungene siden du også sliter. Anonymous poster hash: 4a300...ea9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå