Gå til innhold

Er det greit med lærer som viser trusa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ojsann. 1880-tallet kaller.

Dette er bare gode gamle slut shaming i ny ordlyd. Kvinners hud og påkledning er visst noe alle skal ha en mening om. Og kvinners hud er visst enormt potent og farlig for dem som får se den!!

Anonymous poster hash: 8d53a...96a

Tull. Ville du hatt en mannlig lærer i shorts og bar overkropp?

Anonymous poster hash: cce58...9e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gå i bar overkropp er å være halvpåkledd. Å gå i kjole er å være påkledd. Selv om altså noen er uenige i hvilken lengde skjørtet ditt bør ha før de kan anerkjenne deg som ærbar kvinne.

(Og mannlige lærere underviser gjerne i shorts og bar overkropp - når de har svømmetimer.)

Skrevet

Er bar overkropp og en kort kjole det samme altså?

Anonymous poster hash: 00e9d...cdc

Skrevet

Er bar overkropp og en kort kjole det samme altså?

Javisst, en kvinne som viser låra er visst å regne som halvnaken!!

Skrevet

En kvinne som viser trusa har for kort kjole. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: 6298f...2b2

Skrevet

Å gå i bar overkropp er å være halvpåkledd. Å gå i kjole er å være påkledd. Selv om altså noen er uenige i hvilken lengde skjørtet ditt bør ha før de kan anerkjenne deg som ærbar kvinne.

(Og mannlige lærere underviser gjerne i shorts og bar overkropp - når de har svømmetimer.)

Men kvinner underviser svømming i.....hva da? Burkini?

Anonymous poster hash: 6298f...2b2

Skrevet

Så dårlig dømmekraft er et karaktertrekk du har det greit med? Da er det best at du unngår å være i en oppdragerfunksjon, ja.

Er det dårlig bedømmelse å gå med en kjole til midten av låret? Siden jeg har så dårlig dømmekraft må du gjerne forklare meg hva som _egentlig_ er galt med å vise et par bein? Og utdyp gjerne hva det har med evnen til å oppdra et barn.

Anonymous poster hash: c7800...625

Skrevet

Upassende og absolutt ikke greit. Ok som hjemmeantrekk...

Anonymous poster hash: 3f139...862

Skrevet (endret)

Ja. I en seriøs, voksen jobb er hun faktisk det. Endret av sug lut
Skrevet

Det vitner i alle fall om dårlig dømmekraft.

Anonymous poster hash: 4bfe1...100
Skrevet

(Og mannlige lærere underviser gjerne i shorts og bar overkropp - når de har svømmetimer.)Anonymous poster hash: 8d53a...96a

Hvis kjolen var så kort som det forespeiles her var hun halvpåkledd. Det går en grense for hvor kort en kjole kan være før det ser ut som du har glemt buksa. Det er kanskje "innafor" på fest, men ikke i en sånn sammenheng som et foreldremøte.
Skrevet

Hvis kjolen var så kort som det forespeiles her var hun halvpåkledd. Det går en grense for hvor kort en kjole kan være før det ser ut som du har glemt buksa. Det er kanskje "innafor" på fest, men ikke i en sånn sammenheng som et foreldremøte.

Veldig enig. Det er noe som heter kontekstkompetanse - å vite hva som passer seg i ulike situasjoner. 

Anonymous poster hash: 4bfe1...100

Skrevet

Hva er profesjonelt kledd for en lærer?

Det er påkledd i større grad enn det som beskrives her. En lærer er avhengig av å skape tillit både hos foreldre og hos elever, og at ingen mistenker henne for å være ung og lite bevisst på at hun er en rollemodell. På samme måte som at en lærer lar være å undervise i bar overkropp (så sant det ikke er svømmetime) og at man har rene klær. Trodde det var i denne tråden jeg så noe om terapeuter som skulle skape tillit. For meg bør lærere være bevisste på mye av det samme. Det er klart den læreren som beskrives her kan være en super pedagog, og da spiller det forsåvidt liten rolle at hun ikke skjønner at ungdomsskoleelever og deres fedre ikke trenger å vite hvorvidt hun bruker truse eller ikke. 

Skrevet

Hadde aldri gått med en så kort kjole uansett. Har aldri hatt behov for å mer eller mindre vise trusa til andre enn de det er naturlig å vise trusa til...bortsett fra å gå i bikini på stranda selvfølgelig.

Kan egentlig ikke skjønne at det blir debatt av dette jeg...! Alle BØR være enig i at dette ikke er greit!

Anonymous poster hash: ce642...050

Skrevet

Er det dårlig bedømmelse å gå med en kjole til midten av låret? Siden jeg har så dårlig dømmekraft må du gjerne forklare meg hva som _egentlig_ er galt med å vise et par bein? Og utdyp gjerne hva det har med evnen til å oppdra et barn.

Anonymous poster hash: c7800...625

Kjolen på bildet går muligens, hvis man legger godvilje til, på midten av låret på baksiden. Forfra ser du at kjolen går kanskje max 15 cm nedenfor trusa/skrittet... Det ER for kort i en slik sammenheng...!

Anonymous poster hash: ce642...050

Skrevet

Går man i burka er det feil, går man i korte kjoler er det feil, har man tatoveringer er det feil, går man i tunika og tights er det feil. Sånn er det med alle de sure hønene her inne. La folk gå kledd som de vil og se ut som de vil, og klag heller om de gjør en dårlig jobb!

Anonymous poster hash: b60ab...70a

Skrevet

Går man i burka er det feil, går man i korte kjoler er det feil, har man tatoveringer er det feil, går man i tunika og tights er det feil. Sånn er det med alle de sure hønene her inne. La folk gå kledd som de vil og se ut som de vil, og klag heller om de gjør en dårlig jobb!

Anonymous poster hash: b60ab...70a

Du ser ikke at det faktisk er en dårlig jobb som gjøres her? Det er derfor det klages. Det klages over at ens barn skal ivaretas av folk uten et minimum av sosial kompetanse og situasjonsforståelse, på samme måte som det nok ville blitt klaget om voksne mennesker valgte å gå i Liverpool-drakt og slippers i begravelse.

Skrevet

Du ser ikke at det faktisk er en dårlig jobb som gjøres her? Det er derfor det klages. Det klages over at ens barn skal ivaretas av folk uten et minimum av sosial kompetanse og situasjonsforståelse, på samme måte som det nok ville blitt klaget om voksne mennesker valgte å gå i Liverpool-drakt og slippers i begravelse.

Ungene er ikke til stede på foreldremøte.

• 10 måneder senere...
Skrevet
På 2. september 2016 den 11.53, Anonym bruker skrev:

Mitt barns kontaktlærer på ungdomsskolen stilte på foreldremøte i går i en kjole som var så kort at jeg vet fargen på trusa hennes. Bare bein og sommersko og tunika-brukt-som-kjole som stopper femten cm over knærne. Det er da virkelig ikke særlig passende?

I Norge er dette normalt og gå slik så dere muslimer må bare vende seg til dette er sånn det er her i landet . 

Anonymkode: 98948...03d

Skrevet

Med mindre hun løftet på skjørtet og viste frem trusa si ser jeg ikke problemet. Slutt å stirr på skrittet til læreren og se heller etter om hun er dyktig i jobben sin. 

Anonymkode: 4297c...28a

Skrevet
På 2.9.2016 den 19.52, Anonym bruker skrev:

Hva er profesjonelt kledd for en lærer?

Nok klær :) Hilsen ei som jobber i skolen :)

Anonymkode: d9459...2d4

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

I Norge er dette normalt og gå slik så dere muslimer må bare vende seg til dette er sånn det er her i landet . 

Hvorfor trekker du fram en tråd fra 2016?

Anonymkode: 90470...967

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

TtHvorfor trekker du fram en tråd fra 2016?

Anonymkode: 90470...967

Fordi hadde ikke overraska meg at folk debatterer om dette enda siden denne tråden er fra i fjord sånn tilbake i tid bare og jeg ser ikke noe gærnt med kjolene på bildene som ligger her.  

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi hadde ikke overraska meg at folk debatterer om dette enda siden denne tråden er fra i fjord sånn tilbake i tid bare og jeg ser ikke noe gærnt med kjolene på bildene som ligger her.  

Er du full?

Skrevet
På 2. september 2016 den 12.40, Mie93 skrev:

Såpass.... nei da burde hun hatt tights eller noe! Husker da jeg gikk i 7. klasse og vi kunne se lærinnen vår hadde g-streng når hun bøyde seg ned. Da reagerte alle vi som bare gikk i 7. klasse også. Jeg synes hertfall ikke det er passende! 

Min mening er at det bare er sundt og se hva som er normalt for damer i Norge...  Friheten til og kunne kle seg litt sexy uansett om det er fritid eller på jobb ... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...