Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #1 Skrevet 2. september 2016 Mitt barns kontaktlærer på ungdomsskolen stilte på foreldremøte i går i en kjole som var så kort at jeg vet fargen på trusa hennes. Bare bein og sommersko og tunika-brukt-som-kjole som stopper femten cm over knærne. Det er da virkelig ikke særlig passende? Anonymous poster hash: cce58...9e5
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #2 Skrevet 2. september 2016 Hun burde hatt på burka.. Anonymous poster hash: d4681...618
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #3 Skrevet 2. september 2016 Hun burde hatt på burka.. Anonymous poster hash: d4681...618 Nei, men som arbeidsantrekk på en seriøs arbeidsplass? Jeg ønsker ikke at min sønn skal kunne stirre opp i skrittet på sin lærer. Anonymous poster hash: cce58...9e5
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #4 Skrevet 2. september 2016 Jeg syns ikke det er greit. Det er noe med å være noenlunde profesjonelt antrukket på jobb syns jeg. Mannen min jobber på skole og har et par ganger måtte be lærere eller assistenter med å ha på mer klær.. Anonymous poster hash: a203f...538
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #5 Skrevet 2. september 2016 15 cm over kneet?? Hvis du ser trusen til vedkommende da, har hun svært korte lår. Kunne du kanskje legge inn et bilde av et tilsvarende antrekk slik at vi bedre kan vurdere saken. ;-) Anonymous poster hash: e122a...40d
Hengebukksvinet Skrevet 2. september 2016 #6 Skrevet 2. september 2016 Enig med deg hi.Det er upassende.Slik bekledning virker useriøs!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #7 Skrevet 2. september 2016 15 cm over kneet?? Hvis du ser trusen til vedkommende da, har hun svært korte lår. Kunne du kanskje legge inn et bilde av et tilsvarende antrekk slik at vi bedre kan vurdere saken. ;-) Anonymous poster hash: e122a...40d Effekten var omtrent som dette, bare at den var mindre vid (denne på bildet kunne man på et vis dekke seg med når man sitter, antar jeg). http://www.fashionjunkee.com/Sleeveless-Bohemian-Printed-Baby-Doll-Tunic-Shirt-Dress-Navy-Blue_p_6253.html Og med en kort sak som dette ser man rett hjem når hun sitter, for eksempel på en scenekant i et auditorium... Anonymous poster hash: cce58...9e5
Mie93 Skrevet 2. september 2016 #8 Skrevet 2. september 2016 Såpass.... nei da burde hun hatt tights eller noe! Husker da jeg gikk i 7. klasse og vi kunne se lærinnen vår hadde g-streng når hun bøyde seg ned. Da reagerte alle vi som bare gikk i 7. klasse også. Jeg synes hertfall ikke det er passende!
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #9 Skrevet 2. september 2016 Såpass.... nei da burde hun hatt tights eller noe! Husker da jeg gikk i 7. klasse og vi kunne se lærinnen vår hadde g-streng når hun bøyde seg ned. Da reagerte alle vi som bare gikk i 7. klasse også. Jeg synes hertfall ikke det er passende! Det er ikke den typen distraksjon man trenger i klasserommet akkurat, nei. Anonymous poster hash: cce58...9e5
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #10 Skrevet 2. september 2016 Hadde tydeligvis glemt tightsen Anonymous poster hash: c3d0e...6a9
Mamma_til_2 Skrevet 2. september 2016 #11 Skrevet 2. september 2016 Det er ikke den typen distraksjon man trenger i klasserommet akkurat, nei. Anonymous poster hash: cce58...9e5 Det var foreldremøte ikke skole, hva gjør det at hun hadde på kort kjole på møtet? Ingen vet hva hun hadde på seg under skoledagen.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #12 Skrevet 2. september 2016 Var det kun til foreldremøtet? På kveldstid? Det KAN jo være at hun hadde vært i besøk, eller skulle videre i besøk, og at hun tenker at det ikke er såå nøye med foreldrene? Synes ikke hun på bildet hadde så veldig kort skjørt. Kortere enn det jeg selv ville valgt, men hvis det er varmt i været osv... Kan også være hun hadde strømpebukse for det vi vet, men at den raknet etter en lang dag? Anonymous poster hash: 88bda...799
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #13 Skrevet 2. september 2016 Hadde jeg ikke tenkt over. Kjolevalg er ikke målestokk for intelligens eller kompetanse som lærer. Anonymous poster hash: 49ab0...2b9
Giss Skrevet 2. september 2016 #14 Skrevet 2. september 2016 Om hun var på et podium er det ikke sikkert hun selv tenkte på hvor synlig det var før i situasjonen. Det har jeg sett komme overraskende på flere.
Iiiiik Skrevet 2. september 2016 #15 Skrevet 2. september 2016 Jeg synes ikke det er greit. Foreldremøtet er en profesjonell arena, da fremstår man som profesjonell og ryddig. Det kan hende hun er en fantastisk pedagog, og at elevene virkelig har fått en god lærer, men hun hadde startet litt på minus hos meg hvis det var førsteinntrykket.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #16 Skrevet 2. september 2016 Jeg synes kvinner skal få gå i det de føler seg komfortable i. Det med å "kle seg profesjonelt" er en litt gammeldags tankegang spør du meg. Folk er så forskjellige når det kommer til hva vi liker/ikke liker og hva vi responderer godt på. Å ha på "profesjonelle" klær kan godt bli oppfattet som kaldt eller distansert eller (det også) som lettkledt, avhengig av hvem som skal tolke antrekket. For sosialarbeidere og terapauter og slikt synes jeg man skal kle seg for oppgaven man skal utføre. Hvilket betyr at jeg ikke kler meg i singlet hvis jeg skal møte en veldig religiøs familie eller for pertentlig om jeg skal møte en familie i krise. Men jeg kan ikke se at kort skjørt strider mot en lærers oppgaver, med mindre dere henger dere opp i det. Grunnen til at f.eks. en sosialarbeiders ansvar for bekledning er større enn for en lærer tenker jeg er fordi man jobber med å bygge relasjoner til folk som kanskje ikke egentlig ønsker noen relasjon velkommen og man tar så store dypdykk i folks liv at de ikke skulle trenge å forholde seg til sosialarbeiderens preferanser (verdier) i tillegg, men lærere burde få mer spillerom. Dere er oppegående mennesker i andre enden her som klarer å ta folk som de er. Og om dere gjør det så er det faktisk dere som burde skjerpe dere synes jeg. Anonymous poster hash: 1febb...819
Optatium Skrevet 2. september 2016 #17 Skrevet 2. september 2016 Personlig ville jeg aldri kledd meg sånn som lærer, men samtidig så er det ikke min plass å avgjøre hva andre liker å gå med.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #18 Skrevet 2. september 2016 Jeg synes ikke det er greit. Foreldremøtet er en profesjonell arena, da fremstår man som profesjonell og ryddig. Det kan hende hun er en fantastisk pedagog, og at elevene virkelig har fått en god lærer, men hun hadde startet litt på minus hos meg hvis det var førsteinntrykket. Hva er profesjonelt kledd for en lærer? Anonymous poster hash: 00e9d...cdc
sug lut Skrevet 2. september 2016 #19 Skrevet 2. september 2016 Hva er profesjonelt kledd for en lærer? Anonymous poster hash: 00e9d...cdc Påkledd.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #20 Skrevet 2. september 2016 Enda godt jeg ikke er lærer for jeg kunne stilt i en like kort kjole som på bildet 😋 Anonymous poster hash: c7800...625
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #21 Skrevet 2. september 2016 Jeg synes det er helt greit så lenge hun ikke frøs. Her ville det vært veldig kaldt. Hva er så farlig med å se litt hud? Det er ikke store forskjellen på låret og huden på armene og de fleste her vel sett en dame med mindre klær enn det du beskriver. Anonymous poster hash: c7852...fe6
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #22 Skrevet 2. september 2016 Jeg synes ikke det nødvendigvis er påkledningen det er noe feil med. Heller hennes måte å sitte på/holdning. Skal man bruke så korte kjoler så må man også kunne å føre seg i alle stillinger, både gående, stående og sittende for å ikke avsløre mer enn man ønsker. Jeg er såpass frempå at jeg ville snakket med henne på tomannshånd etterpå og fortalt at jeg trodde hun ikke var klar over at kjolen var så kort når hun satt at man kunne se "rett hjem" hos henne. Så ville jeg prøvd å berolige henne med at det sikkert ikke var så mange som så det, men at jeg bare ville hun skulle være oppmerksom på det fordi det kan gi feil inntrykk og ta bort oppmerksomheten fra det faglige hun vil formidle. Anonymous poster hash: eb022...146
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #23 Skrevet 2. september 2016 Enda godt jeg ikke er lærer for jeg kunne stilt i en like kort kjole som på bildet 😋 Anonymous poster hash: c7800...625 Så dårlig dømmekraft er et karaktertrekk du har det greit med? Da er det best at du unngår å være i en oppdragerfunksjon, ja. Anonymous poster hash: cce58...9e5
*Miss Marple* Skrevet 2. september 2016 #24 Skrevet 2. september 2016 Kan man se trusen er kjolen for kort i de fleste situasjoner.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2016 #25 Skrevet 2. september 2016 Så dårlig dømmekraft er et karaktertrekk du har det greit med? Da er det best at du unngår å være i en oppdragerfunksjon, ja. Anonymous poster hash: cce58...9e5 Ojsann. 1880-tallet kaller. Dette er bare gode gamle slut shaming i ny ordlyd. Kvinners hud og påkledning er visst noe alle skal ha en mening om. Og kvinners hud er visst enormt potent og farlig for dem som får se den!! Anonymous poster hash: 8d53a...96a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå