Gå til innhold

Kan barnehagen nekte oss

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å levere barnet mellom 8 og 8.30? De skriver at de ønsker ikke levering i denne tiden pga frokost, men for oss er det vanskelig pga storesøster som må hjelpes på morgenen og busstider (det går ikke mange busser i timen her vi bor).

Anonymous poster hash: 18719...5c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neppe, men ville dtrekt meg langt for å unngå det. Levering i frokosten forstyrrer.

Anonymous poster hash: 8ea38...df1

Skrevet

Nei, men det er jo en grunn til at de ber om det. Og det burde man respektere så langt det lar seg gjøre

Anonymous poster hash: 312b6...5b3
Skrevet

Jeg skjønner hvor barnehagen kommer ifra, men samtidig er det tidsrommet du forespeiler et veldig vanlig tidapunkt å levere på. I barnehagen vår har de frokost kl. 9 nettopp fordi da er de fleste barna levert.

Skrevet

Vi hadde det slik da jeg jobbet i brhg. Det vil si, folk kunne levere,men vi kom ikke ut i gangen og ungen måtte sitte ved bordet med oss eller rolig i lesekroken ol. for ikke å forstyrre de som spiste

Anonymous poster hash: df5f7...553

Skrevet

Nei de kan nok ikke det. Sliter litt med å følge ønskene fra barnehagen selv også. De vil at de som kommer før frokost ikke skal ha spist på forhånd fordi alle må sitte ved bordet. Men min gutt våkner i 6 tiden, og da blir det lenge å vente til 8 med å spise. Han spiser ca fra 6.30 til 7 og er da selvsagt ikke sulten igjen til 8. Jeg prøver å holde igjen litt og foreslå at han kan spise en brødskive hjemme og litt mer i barnehagen, men kan jo ikke nekte ham mat om han er sulten.

Anonymous poster hash: ea87c...7f1
Skrevet

Skjønner ikke problemer til BHGer som ikke vil ta imot barn på visse tider. 

Kan ikke en voksen gå stille ut i garderoben og møte barna?

Få bhg som har det sånn

Anonymous poster hash: d91e9...765
Skrevet

Har aldri hørt om noe slikt her jeg bor. Her blir barnet tatt imot like varmt og trygt, uansett om klokka er 0700, 0815 eller 0930.

Skrevet

Ja, barnehagen bestemmer egne regler. Er sånn her også

Anonymous poster hash: b9104...717

Skrevet

Idiotisk. Det er akkurat slik barnehagene tenker mer og mer, at de gjør oss en tjeneste ved å eksistere. Vi skal møte deres behov, ikke omvendt.

Dere bør bare motsi dette ønsket, da den tiden er en HELT vanlig og nødvendig tid å levere barna sine på. Vinner de på dette, vil det komme flere og flere urimelige krav fra barnehagen etter hvert. Som barn vet du, får de viljen sin en gang , prøver de enda mer senere...

Anonymous poster hash: 8d390...280

Skrevet

De kan komme med ønske, men ikke nekte. Du betaler for plassen og kan levere/hente når du måtte ønske.

Anonymous poster hash: a5eef...22b

Skrevet

For en evneveik barnehage. Hos oss klarer de helt fint å ta imot barn selv om andre sitter og spiser.

Tviler på at barnehagen kan nekte dere å levere på dette tidspunktet. Da må de i så fall få det inn i reglene/vedtektene sine.

Problemet er at folk er så takknemlige for å ha fått barnehageplass at de godtar all mulig idioti.

Anonymous poster hash: 2d35b...f55

Skrevet

Idiotisk. Det er akkurat slik barnehagene tenker mer og mer, at de gjør oss en tjeneste ved å eksistere. Vi skal møte deres behov, ikke omvendt.

Dere bør bare motsi dette ønsket, da den tiden er en HELT vanlig og nødvendig tid å levere barna sine på. Vinner de på dette, vil det komme flere og flere urimelige krav fra barnehagen etter hvert. Som barn vet du, får de viljen sin en gang , prøver de enda mer senere...

Vet du. Ytterst sjeldent jeg lar meg provosere, men du klarte det, gratulerer!

Skrevet

Vet du. Ytterst sjeldent jeg lar meg provosere, men du klarte det, gratulerer!

Det var satt på spissen, men realiteten er sånn at vi som bruker tjenester skal liksom være takknemlige og underkuede fordi de er så snille som tilbyr oss tjenesten.

Barnehagen skal imøtekomme behovene til folk som JOBBER, og da kan de ikke nekte levering på et ytterst vanlig tidspunkt om morgenen.

Regner med du jobber i barnehage selv, siden du ble provosert :-)

Skrevet

Enig med Marriet. Skjønner at barnehagen tilstreber ro under frokost, men det var da et utrolig krøkkete tidspunkt de hadde frokosten da. Det er jo da det passer for mange å levere, tenker på de som har skolebarn fex.

Vår barnehage har vel egentlig samme "regel" men har frokosten 0830-0900.

Du kan jo ta opp med foreldrekontakten om det er mulig å flytte frokosten 1/2 time frem.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor alle forventer at barna skal bli møtt i garderoben. I vår barnehage ordner foreldrene der og følger inn på avdelingen, da tar de ansatte i mot det mens de fortsetter frokostservetingen. Det var en periode en som kom ut i gangen, det ble jeg stresset av.

Anonymous poster hash: 6f7c9...586

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor alle forventer at barna skal bli møtt i garderoben. I vår barnehage ordner foreldrene der og følger inn på avdelingen, da tar de ansatte i mot det mens de fortsetter frokostservetingen. Det var en periode en som kom ut i gangen, det ble jeg stresset av.

Anonymous poster hash: 6f7c9...586

Her vil de ikke ha oss inn på avdelingen, så da forventer jeg at de kommer og møter barnet mitt. Han er utrygg i overgangssituasjoner, og jeg hadde aldri i verden fått ham til å gå inn helt alene. Hadde jeg fått lov til å følge ham inn hadde det selvsagt ikke vært noe problem.

Skrevet

Jeg elsker barnehagen vår  :hjerte:

Anonymous poster hash: fbb83...83a
Skrevet

Barnehagen vår krever det samme, jeg er ikke i jobb nå.

Skal snart føde, vi står opp kl 06.30, spiser litt frokost sammen så leverer jeg han i barnehagen.

Jeg må ta 2 forskjellige busser for å komme meg til barnehagen, i tillegg bære vognen ned fra 2 etg i blokken vår fordi vi ikke har heis. Så alt dette tar litt tid, orker ikke å stresse. Mannen er på jobb så han får ikke gjort så mye.

Noen ganger kommer vi 0930, noen ganger før, eller eventuelt senere. Alt etter hvor mye jeg orker å stresse.

Barnehagen sa til meg at det hadde vært fint om jeg kunne komme til barnehagen med sønnen kl 0730 når barnehagen åpnet, eventuelt senest 0830. Jeg er helt fersk på alt med barn og barnehage så visste ikke hva jeg skulle si enn å smile å si Ok.

Betaler jo for barnehagen kan jo faktisk bestemme selv når jeg vil komme med sønnen eller ikke.

I dag var vi faktisk ikke i barnehagen i det hele tatt, fordi han er litt snufsete tenkte bedre å bli hjemme enn at de skal si "barnet ditt har masse rennende snørr, kan du vennligst holde han hjemme i morgen"

Hoff. Mye å sette seg i alle fall..

Anonymous poster hash: 3e2b1...f1f

Skrevet

Det er noe av det tåpeligste jeg har hørt.

Forstyrrer i frokosten?

Jeg betaler for barnehageplassen, jeg leverer før jeg skal på jobb. Ikke en halvtime før eller sånn at jeg blir for sein.

Jeg skal godta 'kjernetid', noe de slett ikke kommenterer engang i vår bhg, men levering skjer når det passer oss best.

Anonymous poster hash: 1204e...826

Skrevet

Her vil de ikke ha oss inn på avdelingen, så da forventer jeg at de kommer og møter barnet mitt. Han er utrygg i overgangssituasjoner, og jeg hadde aldri i verden fått ham til å gå inn helt alene. Hadde jeg fått lov til å følge ham inn hadde det selvsagt ikke vært noe problem.

Hva er det med enkelte barnehager?

Vil ikke ha dere inn i avdelingen? Hvorfor ikke?

Dere er i deres fulle rett å se hvordan barnet deres tilbringer dagene.

Er så glad jeg har ungene i en normal barnehage...

Anonymous poster hash: 1204e...826

Skrevet

I vår bhg serverer de frokost etter hvert som barna kommer i bhg. Men, de som skal ha frokost må være på plass senest 08.15. Vi leverer når det måtte passe oss og det har aldri vært et problem. Det skulle bare mangle.

Anonymous poster hash: a1a11...c14

Skrevet

Det hadde jeg glatt ignorert dersom det ble vanskelig for vår morgen.

Anonymous poster hash: 0b638...645

Skrevet

For et spesielt syn du hadde på bhg.
Skrevet

Barnehagen kan ikke nekte der å komme.

Men i vår barnehage anbefaler vi at barna ikke blir levert mellom 08.30-09.00 siden vi spiser frokost da, å det blir veldig forstyrrende når døren blir åpnet å folk går inn å ut hele tiden.

Men vis de kommer noen midt i frokosten tar vi selfølgelig i mot barnet med åpne armer å sier god morgen å smiler slik vi gjør ellers ☺😊.

Anonymous poster hash: 97ca5...602

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...