GÃ¥ til innhold

Jeg orker snart ikke mer 😢

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror dere skal konsentrere dere om å få kjøpt dere nytt hus eller i hvertfall finne dere et eget sted å bo fremfor å klage på hvordan resten av familien ordner seg. Husk penger til hushjelp for så syk du er klarer du nok ikke å ta deg av matlaging og husarbeid alene.

Anonymous poster hash: fc49f...e5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familien din (inkl deg) har merkelig kvinnesyn. Bor dere midt i bibelbeltet?

Anonymous poster hash: 35417...b3d

Eller så er de italienske...
Skrevet

Kjenner jeg blir veldig glad vi kan være ærlige med hverandre i min familie.

Det er helt greit at din mor ønsker dette besøket, men hvorfor ikke bare si rett ut at du ikke orker å stå på pinne for alle hver dag?
Er det du eller din mor som lager maten? Om din mor er for syk, så la bare være da vel. 
Når din bror m/familie kommer og det ikke er middag på bordet, sier du bare at du ikke orker å stå å kokkelere til så mange mennesker hver dag uten å få hjelp til verken å dekke på, rydde vekk eller vaske opp.

Seriøst...er jo bare å si det som det er. Tåler de ikke det, så får de bli snurt da.

Anonymous poster hash: b480e...d23
Skrevet

Herregud så snerpete dere er!

Uansett hva dere måtte mene om hi og hennes situasjon så er det RESPEKTLØST av øvrige i den familien å la to (og til vanlig ÉN) personer stå for alt av matlaging, dekking og oppvask. Og yttligere respektløst er det når begge de to som gjør noe er syke oppå det hele!

Hva skjedde med NORMAL HØFFLIGHET??? Sånn som spørsmål om de trenger hjelp, og å faktisk bære ut sin egen tallerken, glass og bestikk, skylle og sette i oppvasken (eventuelt i pen stabel til håndoppvask)??

Jeg har enda tilgode å spise mat med noen som ikke har ihvertfall ryddet sin egen tallerken etter mat!

Anonymous poster hash: 1613f...aac

Skrevet

Det er garantert ikke middagslagingen som gjør deg utslitt. Middag måtte du laget uansett om du var hjemme i eget hus, mengden har ikke så mye å si. Du blir utslitt av å irritere deg over bror og svigerinne, det hjelper ikke å si at det er din mors valg til vanlig. Det er menneskene her som går deg på nervene, ikke middagslagingen.

Anonymous poster hash: b9424...930
Skrevet

Jeg avtalte med svigerinna mi hvem skal gjøre hva. Mora lager middag,jeg dekker bordet,alle rydder etter seg,svigerinna lager kaffe,evt.serverer kake om den serveres.

Anonymous poster hash: 14eaa...b05

Skrevet

Jeg avtalte med svigerinna mi hvem skal gjøre hva. Mora lager middag,jeg dekker bordet,alle rydder etter seg,svigerinna lager kaffe,evt.serverer kake om den serveres.

Og mannfolkene trekker ut i biblioteket med sigaren og cognacen, korrekt antrukket i røkejakke og tøfler.

Skrevet

Og mannfolkene trekker ut i biblioteket med sigaren og cognacen, korrekt antrukket i røkejakke og tøfler.

Veldig få mannfolka her altså,faren min som har parkinson ja han hjelper til med middaglaging faktisk ( rydder før vi kommer for mora mi jobber ennå) og broren som jobber ganske så sent. Han kommer faktisk litt før middag eller etterpå. Mannen min lager salaten,lager middag med mora mi.

Skrevet

Er dere "utlendinger"?

Anonymous poster hash: b2391...256

Skrevet

De har gjort sånn i alle år, de kommer hos mine foreldre på middag, spiser og drar hjem. Det får de bare gjøre, jeg skal ikke blande meg inn i det. Det er min mors ønske, så broren ikke må lage middag til sin familie etter jobb. Svigerinna mi lever det gode livet, hun trenger bare å tenke på hva hun skal ha på seg på jobb. Middag tenker hun bare på i helgene.

Jeg synes at de misbruker moren min på det frekkeste, men hvem er jeg til å si ifra?? Hvis min mor godtar det, så må jeg bare holde kjeft.

Men jeg vet at jeg er så lei, og er det noe jeg ikke fordrar så er det folk som er bortskjemte.

Hi

Anonymous poster hash: b9cae...e00

Prat med moren din. Høre med henne om hun synes det er greit og stå for middag og oppvask hver dag.

Om det er tilfelle så får du si at jeg beklager, men jeg kan hjelpe til innimellom, for dette tapper meg for all energi, og jeg synes det er blodig urettferdig.

om hun ikke synes det, så hjelp henne til og si ifra.

Anonymous poster hash: 78067...ccf

Skrevet

Det er garantert ikke middagslagingen som gjør deg utslitt. Middag måtte du laget uansett om du var hjemme i eget hus, mengden har ikke så mye å si. Du blir utslitt av å irritere deg over bror og svigerinne, det hjelper ikke å si at det er din mors valg til vanlig. Det er menneskene her som går deg på nervene, ikke middagslagingen.

Anonymous poster hash: b9424...930

Det tror jeg også

Du måtte laget middag til din familie uansett, å lage til noen flere sammen med din mor er neppe så mye mer slitsomt

Det slitsomme er irritasjonen mot gratispassasjerene som kommer til dekket bord hver dag....

Enten må du svelge den irritasjonen fordi det er viktig for din mor med storfamilien rundt middagsbordet hver dag, og heller finne energibesparende tiltak som enklere middagsretter, gryter som lager seg selv o.l og senke standarden på mat og pådekking. Eller du må ta konflikten med din bror, sette dere ned og snakke om at mor begynner bli gammel og sliten, men hun klarer ikke selv fortelle at hun trenger hjelp

Anonymous poster hash: 039ab...05d

Skrevet

Hvorfor lagde du middag til de når dine foreldre var på ferie??? Hadde vært en fin anledning til å ta opp dette på.

Anonymous poster hash: 0c4e0...5ec

Skrevet

Lager deres mor middag til den familien hver ukedag? Seriøst? Og hun sliter i tillegg med noe fysisk. Det er det verste jeg har hørt på lenge. Du er sliten , såklart - men hva med din mor som lever slik? Uakseptabelt. Gi beskjed til din bror at middagen i dag lages hos han og at dere kommer kl 17. Kjenner jeg blir provosert.

Anonymous poster hash: 84d52...6db

Skrevet

Dette har da en enkel løsning. Du og moren din drar ut for å spise middag alene i en ukes tid (vær borte i kaffetiden også). Resten får ordne sin egen middag. Etter en uke kan dere sette dere ned med de andre og snakker om hvilke oppgaver de ulike skal ha fremover. Dvs dekking av bord, oppvask, matlaging, innkjøp av matvarer osv. Det blir som med unger at man får lage en timeplan og med info om hvem som gjør hva. Dette er ikke en sak om hvem som er syke etc, det er snakk om hva man kan gjøre for å hjelpe hverandre. Ingenting skjer før noen sier noe vet du. Sett ned foten og bli ferdig med det en gang for alle.

Skrevet

Jeg hadde kommet til å overtale moren med å slutte å lage mat for hele den gjengen. Om de har gjort det i mange år allerede betyr ikke at det kan endres eller avskaffes. Hun er gammel og syk, det er på tide å slutte med dette opplegget. Hva deg hi angår så må du si fra! Og få fortgang i huskjøp. Er mulig å leie en stund også da..

Anonymous poster hash: 0567c...c5b

Skrevet

Prat med moren din. Høre med henne om hun synes det er greit og stå for middag og oppvask hver dag.

Om det er tilfelle så får du si at jeg beklager, men jeg kan hjelpe til innimellom, for dette tapper meg for all energi, og jeg synes det er blodig urettferdig.

om hun ikke synes det, så hjelp henne til og si ifra.

Anonymous poster hash: 78067...ccf

Jeg er enig med deg at du har ikke noe med foreldrene dine og broren din sine avtaler, selv om du kan synes de er helt idiotiske. Det er de virkelig også. Det Er grov utnytting. Men det er ikke ditt ansvar å si i fra på noe annet enn det som gjelder deg.

Men kanske du kan på tomannshånd snakke både med din mor og din bror og spørre om det egentlig er helt greit at de mor slaver på kjøkkenet mens din bror lever herrens glade dager uten å hjelpe til? Det kan jo hende at de syns det er helt fint for dem.

Så kan du heller bruke all din energi på å finne nytt hus og heller lage middag til din egen familie før eller etter deres middag og bare forklare at du syns ordningen er helt hinsides og at du overhode ikke kan støtte opp under en sånn ordning.

Sannsynligvis vil broren din tenke at det er du som utnytter dine foreldre mest siden du bor der... Selv om det ikke er sant, vil idioter tenke det. Idioter tenker kun på seg selv.

Anonymous poster hash: cb82a...68e

Skrevet

Å hjelpe til med middagen må da være det minste man kan gjøre når man får lov å bo hos foreldrene...

Anonymous poster hash: 7bfad...ae2

Les hva HI skriver om igjen 😉

Anonymous poster hash: c733c...943

Skrevet

De har gjort sånn i alle år, de kommer hos mine foreldre på middag, spiser og drar hjem. Det får de bare gjøre, jeg skal ikke blande meg inn i det. Det er min mors ønske, så broren ikke må lage middag til sin familie etter jobb. Svigerinna mi lever det gode livet, hun trenger bare å tenke på hva hun skal ha på seg på jobb. Middag tenker hun bare på i helgene.

Jeg synes at de misbruker moren min på det frekkeste, men hvem er jeg til å si ifra?? Hvis min mor godtar det, så må jeg bare holde kjeft.

Men jeg vet at jeg er så lei, og er det noe jeg ikke fordrar så er det folk som er bortskjemte.

Hi

Svigerinna di lever det gode livet... Akkurat som broren din? Hvorfor er det verre at hun ikke lager middag enn at broren din ikke gjør det?

Spiser forresten hun også hos mora di?

Anonymous poster hash: 4f573...7bb

Skrevet

Les hva HI skriver om igjen 😉

Anonymous poster hash: c733c...943

Les hva jeg skriver enda en gang du!

Skrevet

Svigerinna di lever det gode livet... Akkurat som broren din? Hvorfor er det verre at hun ikke lager middag enn at broren din ikke gjør det?

Spiser forresten hun også hos mora di?

Anonymous poster hash: 4f573...7bb

Hun får det som blir igjen, mannen hennes pakker det fint inn og tar med til henne.

Etter middagen idag gikk jeg en tur, når jeg kom tilbake så satt mamma og broren og snakket og oppvasken sto på kjøkkenet.

Hvem ordnet opp? Jeg:(

Skrevet

Hun får det som blir igjen, mannen hennes pakker det fint inn og tar med til henne.

Etter middagen idag gikk jeg en tur, når jeg kom tilbake så satt mamma og broren og snakket og oppvasken sto på kjøkkenet.

Og du tok den oppvasken fordi?

Anonymous poster hash: c80ad...2a5

Skrevet

Liker du martyrrollen litt også eller? Hvorfor i alle dager sa du ikke bare til broren din at du tok oppvasken forrige gang så i dag er det din tur...

Anonymous poster hash: 039ab...05d

Skrevet

Da kan du jo egentlig bare skylde deg selv...

Skrevet

Ok

1) Da kan du skylde deg selv.

2) Du klarer å legge hele skylden på din svigerinne, og så er det egentlig din bror som spiser hos foreldrene deres mens hun får rester. Hva mener duhun skulle gjøre? Komme innom for å dekke på for dere? Komme og ta oppvaksen når hun ikke har spist der? Stram opp mennene.

Anonymous poster hash: 35417...b3d

Skrevet

Er det mulig å være så utrolig konfliktsky?Du må si hva du mener. Be de andre lette på rumpa å hjelpe til. Altså det er familien din vi prater om her,ikke fremmede.

Anonymous poster hash: 53e07...f2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...