Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #1 Skrevet 29. august 2016 Jeg og mannen solgte huset for to mnd siden, og ikke kjøpt noe nytt. Vi bor for tiden hos mine foreldre, mens vi er på utkikk etter hus. Vi betaler for oss osv.. Min bror med sin familie bor bare noen få meter unna, og de er vant med å spise hos mine foreldre, da mamma er hjemme. Kona hans lager aldri middager, bortsett fra helgene. Da de spiser middager her, så blir det til at jeg hjelper mamma, da hun sliter litt fysisk, og må ha hjelp. Jeg føler at jeg sliter meg ut. Det blir store mengder med middager hver dag og mye oppvask. Føler at jeg hele tiden er på kjøkkenet, og slapper aldri av. Kan nevne at jeg er hjemme, da jeg går i behandling. Synes dere at det forventes av meg å hjelpe til eller er dette for mye? Hadde dere sagt ifra eller ikke?  Vil bare ha en annen sin mening?  Anonymous poster hash: b9cae...e00
Mostly Harmless Skrevet 29. august 2016 #2 Skrevet 29. august 2016   Du kan jo begynne med å stramme opp din bror.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #3 Skrevet 29. august 2016 Må tilføye litt mer. Moren min er hjemme pga helsa. Idet siste har hun vært litt dårligere, og om tre uker skal hun opereres. Men hverken min far eller min bror ser det (eller ikke vil se det), de oppfører seg som vanlig. Broren med sin familie kommer hit hver dag etter jobb og de spiser og går hjem. Jeg må dekke på, ta av og vaske opp. Greit det er min familie og jeg vil hjelpe til, men jeg blir så utslitt hver dag. Er det min oppgave å si ifra? Når mamma selv ikke gjør det??  Svigerinna mi kommer på kaffe hver morgen, drar hjem å ordner seg til jobb. Bryr seg ikke om middager.  Sånn var det i sommeren også. Mine foreldre var på ferie, og jeg sto for middager hver dag.  Jeg er så lei:( Men føler at om jeg sier noe, så blir de sure.  Hi  Anonymous poster hash: b9cae...e00
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #4 Skrevet 29. august 2016 Jeg og mannen solgte huset for to mnd siden, og ikke kjøpt noe nytt. Vi bor for tiden hos mine foreldre, mens vi er på utkikk etter hus. Vi betaler for oss osv.. Min bror med sin familie bor bare noen få meter unna, og de er vant med å spise hos mine foreldre, da mamma er hjemme. Kona hans lager aldri middager, bortsett fra helgene. Da de spiser middager her, så blir det til at jeg hjelper mamma, da hun sliter litt fysisk, og må ha hjelp. Jeg føler at jeg sliter meg ut. Det blir store mengder med middager hver dag og mye oppvask. Føler at jeg hele tiden er på kjøkkenet, og slapper aldri av. Kan nevne at jeg er hjemme, da jeg går i behandling. Synes dere at det forventes av meg å hjelpe til eller er dette for mye? Hadde dere sagt ifra eller ikke?  Vil bare ha en annen sin mening?  Anonymous poster hash: b9cae...e00 Å hjelpe til med middagen må da være det minste man kan gjøre når man får lov å bo hos foreldrene...  Anonymous poster hash: 7bfad...ae2
amandine Skrevet 29. august 2016 #5 Skrevet 29. august 2016 Det der er jo galskap, HI. Ved neste korsvei, altså middag i dag, sier du fra. Kjempekoselig at alle spiser sammen, men alle må også hjelpe til. Enkelt og greit.
Mostly Harmless Skrevet 29. august 2016 #6 Skrevet 29. august 2016 Jeg tenker de bare får bli sure. Det ligner ingenting at to syke damer skal varte opp fire friske voksne. Stram opp mannen og faren din i samme slengen som din bror.
Iselilja Skrevet 29. august 2016 #7 Skrevet 29. august 2016 (endret) Unnskyld meg, men svigerinnen din bryr seg ikke om middag? Hva med mannen hennes (din bror)? Han er vel like ansvarlig. Julegavetips til bror og svigerinne; matlagingskurs i hverdagsmat.  Og ta med din mor ut for å spise denne uken, så kan mannfolka og svigerinnen fikse seg selv. Endret 29. august 2016 av Iselilja
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #8 Skrevet 29. august 2016 Å hjelpe til med middagen må da være det minste man kan gjøre når man får lov å bo hos foreldrene...  Anonymous poster hash: 7bfad...ae2 Ja, selvfølgelig. Men hver dag? Det hadde vært OK om det bare var oss fire, men broren sin familie også? Datteren til min bror er 13 år og hun hjelper aldri til. En dag var jeg opptatt med noe annet, og mamma ba hun om å dekke på bordet og hun sa "kan ikke, jeg er opptatt", hun sa på iPad med noe. Jeg ble så frustrert!!  Hi    Anonymous poster hash: b9cae...e00
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #9 Skrevet 29. august 2016 Jeg tenker de bare får bli sure. Det ligner ingenting at to syke damer skal varte opp fire friske voksne. Stram opp mannen og faren din i samme slengen som din bror. Mannen min hjelper til når han kan. Men han jobber nattskift og står opp like før middag. Så det er ikke så lett. Hi    Anonymous poster hash: b9cae...e00
Gjest Antarctica Skrevet 29. august 2016 #10 Skrevet 29. august 2016 Hvem betaler alle disse middagene? Og syns din mor selv at det er ok å leve som hushjelp?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #11 Skrevet 29. august 2016 Hvis dere betaler for dere kan dere fint si i fra til din bror at de også får hjelpe til! De bør uansett hjelpe moren deres som ordner middag hver dag selv om hun har dårlig helse. Fy flate, hvordan noen voksne mennesker er utakknemlig og lite hjelpsomme! Nok dilling med broren din og hans kone!  Anonymous poster hash: 5355e...8e2
Mostly Harmless Skrevet 29. august 2016 #12 Skrevet 29. august 2016 Ja, selvfølgelig. Men hver dag? Det hadde vært OK om det bare var oss fire, men broren sin familie også? Datteren til min bror er 13 år og hun hjelper aldri til. En dag var jeg opptatt med noe annet, og mamma ba hun om å dekke på bordet og hun sa "kan ikke, jeg er opptatt", hun sa på iPad med noe. Jeg ble så frustrert!!  Hi    Anonymous poster hash: b9cae...e00 Du er bare opptatt av at de kvinnelige familiemedlemmene svikter, men din bror, din far og din mann er jo dine nærmeste. Snakk med dem, og så får din bror ta praten med sine
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #13 Skrevet 29. august 2016 Unnskyld meg, men svigerinnen din bryr seg ikke om middag? Hva med mannen hennes (din bror)? Han er vel like ansvarlig. Julegavetips til bror og svigerinne; matlagingskurs i hverdagsmat.  Og ta med din mor ut for å spise denne uken, så kan mannfolka og svigerinnen fikse seg selv. Broren min kan lage middag, men de har en slags avtale med mine foreldre at de spiser her, og da kan jeg ikke blande meg i det. Det er deres greie. Men nå bor VI her og betaler en sum hver mnd for at vi får bo her, og jeg skal varte opp alle de hver dag. Det klarer jeg snart ikke mer:(   Anonymous poster hash: b9cae...e00
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #14 Skrevet 29. august 2016 Bare slutt. Si at du føler ikke for det, at der ikke gir deg noe bortsett fra tom lommebok og slitenhet. Si de kan kjøpe seg en pizza eller enda bedre, ta med mat til dere. Det der går jo ikke ann å fortsette med  Anonymous poster hash: 5f560...a30
soleia Skrevet 29. august 2016 #15 Skrevet 29. august 2016 Synes det forventast at du hjelper mor di så mykje du klarar i forhold til helsa, men synes og det forventast at bror din og familien hjelper til. Det aller minste må jo vere å rydde av bordet etter seg og ordne oppvasken når ein kjem til ferdig middag. Synes du skal ta opp dette med bror din, eller svigerinna di, for dette høyres ut til å vere mykje arbeid for mor di, og når ho er sjuk i tillegg er det heilt hårreisande at dei andre ikkje hjelper til.
Mostly Harmless Skrevet 29. august 2016 #16 Skrevet 29. august 2016 Mannen min hjelper til når han kan. Men han jobber nattskift og står opp like før middag. Så det er ikke så lett. Hi    Anonymous poster hash: b9cae...e00 Han kan stå opp en halvtime før, da. Hvis han virkelig er interessert i å bidra.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #17 Skrevet 29. august 2016 Han kan stå opp en halvtime før, da. Hvis han virkelig er interessert i å bidra. Jeg skrev jo at han hjelper til når han er oppe.    Anonymous poster hash: b9cae...e00
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #18 Skrevet 29. august 2016 Ja, selvfølgelig. Men hver dag? Det hadde vært OK om det bare var oss fire, men broren sin familie også? Datteren til min bror er 13 år og hun hjelper aldri til. En dag var jeg opptatt med noe annet, og mamma ba hun om å dekke på bordet og hun sa "kan ikke, jeg er opptatt", hun sa på iPad med noe. Jeg ble så frustrert!!  Hi    Anonymous poster hash: b9cae...e00 Jeg synes ikke det er noe i veien for å gjøre en ekstra innsats når man bor hos andre. Men om du er misfornøyd med situasjonen. Hva med da bare å sette hardt mot hardt? Si at det ikke blir middag før din brors familie også hjelper til. Siden dette tydeligvis er bortskjemte mennesker så gi de spesifikke oppgaver. "Jeg lager middag, da rydder dere av bordet".  Anonymous poster hash: 7bfad...ae2
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #19 Skrevet 29. august 2016 Om man lager middag til 6 eller 10 personer har ikke så mye å si, litt mer av alt tar ikke så mye tid.  Men alle må selvfølgelig hjelpe til. Hvorfor kan du ikke be din far dekke bordet?  Når dere spiser i dag kan du fint si under middagen at både du og din mor sliter litt med helsa om dagen og trenger litt hjelp. Om alle kan være så snill og ta sin egen asjett ut på kjøkkenet etter middag, skylle den og sette i oppvaskmaskinen? Og om dere ikke kan bytte på med å dekke bordet og sette på, dere kan f.eks spise 15 min senere så rekker som bror og familie hjelpe til  Broren til mannen spiser også middag hos svigermor hver dag, det er svigermor som ønsker besøk hver dag og hun synes det er mye bedre å lage middag til fører enn bare til sin mann. Men hun får hjelp da, der hjelper alle til med å dekke på, rydde av osv  Anonymous poster hash: 039ab...05d
Mostly Harmless Skrevet 29. august 2016 #20 Skrevet 29. august 2016 Broren min kan lage middag, men de har en slags avtale med mine foreldre at de spiser her, og da kan jeg ikke blande meg i det. Det er deres greie. Men nå bor VI her og betaler en sum hver mnd for at vi får bo her, og jeg skal varte opp alle de hver dag. Det klarer jeg snart ikke mer:(   Anonymous poster hash: b9cae...e00 Jeg skjønner du ønsker at din bror, eller aller helst din svigerinne ser det ut til, skal begynne å bidra på eget initiativ. Det har vist seg å ikke skje.  Så da har du noen valg: Du kan snakke med din bror, du kan fortsette å slite deg ut eller du kan slutte å bidra selv, og la din mor ta seg av alt.  Jeg får litt følelsen av at du ønsker aksept for å slutte å hjelpe til, uten å ta den ubehagelige samtalen med din bror, men her er det nok ingen vei utenom. Tenk på din mor som snart skal opereres. Hun klarer tydeligvis ikke å sette grenser for seg selv, så hjelp henne ved å forklare din bror hvilken rovdrift de driver på henne.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #21 Skrevet 29. august 2016 De har gjort sånn i alle år, de kommer hos mine foreldre på middag, spiser og drar hjem. Det får de bare gjøre, jeg skal ikke blande meg inn i det. Det er min mors ønske, så broren ikke må lage middag til sin familie etter jobb. Svigerinna mi lever det gode livet, hun trenger bare å tenke på hva hun skal ha på seg på jobb. Middag tenker hun bare på i helgene. Jeg synes at de misbruker moren min på det frekkeste, men hvem er jeg til å si ifra?? Hvis min mor godtar det, så må jeg bare holde kjeft. Men jeg vet at jeg er så lei, og er det noe jeg ikke fordrar så er det folk som er bortskjemte. Hi  Anonymous poster hash: b9cae...e00
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #22 Skrevet 29. august 2016 Dere er altså to hjemmeværende damer som sliter med å lage middag. Hvor syke er dere?  Anonymous poster hash: fc49f...e5a
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #23 Skrevet 29. august 2016 Det jeg lurer mest på er hvorfor i all verden selge huset før dere har noe nytt? Kom dere ut av mamma og pappas hus så får de styre selv. Det er ikke ditt ansvar. Og blir du utslitt av å bo der så flytt! Kjære vene.. Anonymous poster hash: 2ca27...aa4
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #24 Skrevet 29. august 2016 Familien din (inkl deg) har merkelig kvinnesyn. Bor dere midt i bibelbeltet? Â Anonymous poster hash: 35417...b3d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2016 #25 Skrevet 29. august 2016 Jeg vil ikke utdype mer enn at mamma ble sykemeldt pga helsa, kne og det ene førte med seg det andre og nå er hun pensjonist. Og jeg sliter psykisk, går til behandling og slik situasjon hjelper ikke på.  Vi solgte huset først, fordi vi ville det, sier ikke mer. Hi  Anonymous poster hash: b9cae...e00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå