Gå til innhold

Er det for lite å sende 200 kr i bryllupsgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et bryllup til en tidligere kollega.

Har ikke sett henne på et halvt år omtrent, og vi var ikke veldig nære venner med jeg syns hun er en veldig hyggelig dame.

Tenkte å sende et kort med 200 kr i, eller er det så lite at jeg burde la være?

Er ikke invitert i bryllupet altså, de har kun nærmeste familie.

Anonymous poster hash: 3f39d...301

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da synes jeg heller du skal la være, eller heller sende en blomsterbukett.

Anonymous poster hash: dd995...b58

Skrevet

Enig med hun over. Bedre med blomster da, eller en liten gave.

Anonymous poster hash: 0b201...d9f

Skrevet

Hyggelig med en blomsterbukett eller lignende. Evt en vin. En 200-lapp blir litt rart i bryllupsgave. Skal man først gi pengegave er 500 vanlig

Anonymous poster hash: bf158...648

Skrevet

Blomster koster jo en formue å sende.  Jeg ville heller ha kjøpt en liten presang som er enkel å sende.  En fin ostehøvel, en liten kniv (smørekniv f.eks), noen fine grytekluter, noen fine kjøkkenhåndkler eller et eller annet annet som fint kan sendes i posten. Dersom du ikke skal sende det i posten, er det jo flere muligheter.  Kanskje lurt å unngå lysestaker og pynteboller, men det er mye annet kjekt du kan få til 200 kroner. En god vin, en god olivenolje, kaffe og te, etc. 

Skrevet

Men, for å svare direkte på spørsmålet ditt: Nei, det er ikke for lite å gi 200 kroner i gave, man gir det man vil og det som passer for hver enkelt. Men jeg ville ha følt det hyggeligere å gi en liten gave enn å gi en 200-lapp, av en eller annen sikkert tåpelig grunn.

Skrevet

Jeg hadde seriøst blitt dritglad jeg. 

Skrevet

Jeg syns det var lite. Enige med de over her, at det må være bedre å sende en liten ting.

Anonymous poster hash: af3fa...2cc

Skrevet

Jeg synes det er helt greit. Giftet meg for noen få år siden, og fikk flere mindre pengegaver.

Skrevet

Jeg hadde ærlig talt blitt gladere for 200 kr enn et eller annet dilldall.

Anonymous poster hash: 94d19...899

Skrevet

Jeg hadde ærlig talt blitt gladere for 200 kr enn et eller annet dilldall.

Anonymous poster hash: 94d19...899

Enig. Vi brukte noen små gavekort til å kjøpe kjøkkenmaskin.

Ville ikke ønsket blomster rundt bryllupet. Hadde nok av det...

Gjest Antarctica
Skrevet

Man sender ikke 200 kr i bryllupsgave. Det gir man til naboen når hun er konfirmant, eller fyller 16 år.

Enten send kun en blomst og et kort, eller send ingenting. Hun får gaver av gjestene.

Skrevet

Giftet oss for 2 år siden og fikk flere pengegaver på 200kr og 300kr fra bekjente og venner av våre foreldre/besteforeldre. Ble helt serriøst like glad for det som for de andre gavene. Reagerte ikke en eneste gang på summen. Veldig hyggelig at de tenkte på oss på den store dagen og VELDIG glad for vi ikke fikk en masse smånips og blomster istedet. Blomstene hadde vi måttet sette på trappa på grunn av allergi og alt mulig av smånips hadde vi ikke hatt plass til. Heller ikke samvittighet til å pakke vekk, kaste, selge eller gi vekk nipset heller.

Gi 200kr i gave du ☺ er det ikke bra no for brudeparet, ja så er det de det er noe galt med.

Skrevet

Blomster koster jo en formue å sende. Jeg ville heller ha kjøpt en liten presang som er enkel å sende. En fin ostehøvel, en liten kniv (smørekniv f.eks), noen fine grytekluter, noen fine kjøkkenhåndkler eller et eller annet annet som fint kan sendes i posten. Dersom du ikke skal sende det i posten, er det jo flere muligheter. Kanskje lurt å unngå lysestaker og pynteboller, men det er mye annet kjekt du kan få til 200 kroner. En god vin, en god olivenolje, kaffe og te, etc.

Blomsterkjedene har gavekort på blomster, du sender et blomstertelegram også går mottakeren i blomsterbutikken selv og velger seg ut en blomst (eller en krukke, eller en lykt eller noe annet fra blomsterbutikken)

Anonymous poster hash: 56344...097

Gjest Antarctica
Skrevet

Giftet oss for 2 år siden og fikk flere pengegaver på 200kr og 300kr fra bekjente og venner av våre foreldre/besteforeldre. Ble helt serriøst like glad for det som for de andre gavene. Reagerte ikke en eneste gang på summen. Veldig hyggelig at de tenkte på oss på den store dagen og VELDIG glad for vi ikke fikk en masse smånips og blomster istedet. Blomstene hadde vi måttet sette på trappa på grunn av allergi og alt mulig av smånips hadde vi ikke hatt plass til. Heller ikke samvittighet til å pakke vekk, kaste, selge eller gi vekk nipset heller.

Gi 200kr i gave du ☺ er det ikke bra no for brudeparet, ja så er det de det er noe galt med.

Handler ikke om at det "ikke er bra nok", men at det er totalt upassende.

Skrevet

Handler ikke om at det "ikke er bra nok", men at det er totalt upassende.

På hvilken måte er å gi en gave upassende?

Gjest Antarctica
Skrevet

På hvilken måte er å gi en gave upassende?

Å gi en gave er passende.

Å sende penger er vulgært.

Vil du pakke opp penger på julaften også?

Skrevet

Å gi en gave er passende.

Å sende penger er vulgært.

Vil du pakke opp penger på julaften også?

Titt og ofte jeg gjør det. Hva i all verden er vulgært med gi penger i gave?

Skrevet

Gavekort fra Glasmagsinet er rimelig trygt. Beløp er virkelig opp til giveren. Å klage over for liten gave...det er spesielt.

Skrevet

Vi fikk flere bryllupshilsner med 200 kr i til bryllupet vårt. Jeg ble bare glad for at folk tenkte på oss og gav oss en hilsen. Skal man være så høy på pæra at man ikke setter pris på beløp under 500 kr da mangler man litt perspektiv. Å sammenligne med konfirmantgaver ser jeg ikke noe poeng i. Noen konfirmanter får 12.000 i gave. Noen får 120.000. I bryllupet vårt endte vi med 12.000 i totalt pengegavebeløp. Jeg satte veldig stor pris på det selvom Mange konfirmanter sikkert får mer. Folk gir etter hva de har råd til og føler er rett.

Skrevet

Ville heller hatt pengar enn blomar til bryllupet, sidan me drog på bryllupsreise i etterkant.   Ser ikkje heilt korleis det skal vere upassande.  Vi hadde ynskt oss pengegåver til eit godt formål, og fekk mange mindre summar enn dette.

Gjest Antarctica
Skrevet (endret)

Titt og ofte jeg gjør det. Hva i all verden er vulgært med gi penger i gave?

Det viser bare at man ikke har noen forståelse for gavekonvensjonene, ikke noe annet. Man bytter ut omtanke med betaling.

Kan sammenlignes med å si "jeg har ikke tid til å besøke deg, men send meg kontonummeret ditt så kan jeg sette inn en hundrelapp til deg i stedet."

Endret av Pashla
Skrevet

Ingenting galt med kontanter, men det er litt mer stil over et gavekort, gjerne til en av butikkene de har lagt ut gaveliste i.

Og gavekonvensjon? Aldri hørt om 😂

Skrevet

Jeg hadde også blitt kjempeglad for en 200-lapp. Kjempehyggelig med omtanke:) Men hvis du synes det er dumt å sende penger, hva med 200 kr i gavekort på en blomsterbutikk?

Anonymous poster hash: 22073...2b7

Skrevet

Det viser bare at man ikke har noen forståelse for gavekonvensjonene, ikke noe annet. Man bytter ut omtanke med betaling.

Kan sammenlignes med å si "jeg har ikke tid til å besøke deg, men send meg kontonummeret ditt så kan jeg sette inn en hundrelapp til deg i stedet."

Hehe... Du er fin du :)

Og, kan absolutt ikke sammenlignes. 

Anonymous poster hash: 58a35...9f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...