Gå til innhold

Kan leieboer nekte flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utrolig dårlig gjort av dere å ikke la henne slippe en mnd tidligere. Det er dere som har bedt henne flytte. Tipper hun har retten på sin side. Hun har 3 mnd på å flytte ut fra dere sier henne opp. Dere kan ikke kreve at hun flytter eller betaler til nøyaktig den dagen som passer dere best.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, her var det mange som mener de selv ville handlet annerledes. For å si det rett ut: leien er høy og betaler både husleien i BBL og husleien her vi bor nå langt på vei. Jeg ønsker ikke tape de pengene. På det punktet står jeg fast uansett!

Den linken noen la inn står det at ved tidsbestemte avtaler kan huseier sende flytte oppfordring. Kun det en kan gjøre? Kan en ringe politi? De som skal flytte inn må jo ha noe sted å bo?!

Anonymous poster hash: 3f6ea...556

Skrevet

Først så kaster dere henne ut, men hun skal kastes ut når det passer for dere? Hun er ærlig og forklarer hvordan hennes situasjon er og at leiemarkedet er presset, likevel er dere så gniene? Tenk dere litt om!

Anonymous poster hash: 9391d...8c9

Skrevet

Du kan ikke gjøre annet enn å sende en flytteoppfordring innen 3 mnd etter oppsigelsestiden er utløpt. Og siden det også er barn inni bildet, kan det bli svært vanskelig for dere å få henne ut om dere nekter henne å slippe 1 mnd før. 

Var oppsigelsen gyldig?? Form- og innholdskrav var oppfylt?

Anonymous poster hash: 5be00...12f
Skrevet

Jøss, her var det mange som mener de selv ville handlet annerledes. For å si det rett ut: leien er høy og betaler både husleien i BBL og husleien her vi bor nå langt på vei. Jeg ønsker ikke tape de pengene. På det punktet står jeg fast uansett!

Den linken noen la inn står det at ved tidsbestemte avtaler kan huseier sende flytte oppfordring. Kun det en kan gjøre? Kan en ringe politi? De som skal flytte inn må jo ha noe sted å bo?!

Den situasjonen har jo dere satt dere inn i selv. Selvsagt må dere da dekke det tapet, eller ta konsekvensen. Dere ville i tilfelle synes det var helt greit om hun flyttet 1. November og betalte leie for 2 boliger.

Skrevet

Så nå skal dere pusse politiet på henne, eier dere ikke et snev av sympati  :sjokkert:

Hvor høy er leien da?

Anonymous poster hash: 2b56b...881

Skrevet

Som selger hadde jeg aldri i verden tatt den sjansen du nå skal ta for å spare noen usle tusenlapper.

For å si det sånn, du kommer til å bruke mer på advokat for å kaste ut en alenemor i et sprengt leiemarked rett før jul...

Hjelpe meg så ynkelig du høres ut.

Anonymous poster hash: fb925...9c4

Skrevet

Som selger hadde jeg aldri i verden tatt den sjansen du nå skal ta for å spare noen usle tusenlapper.

For å si det sånn, du kommer til å bruke mer på advokat for å kaste ut en alenemor i et sprengt leiemarked rett før jul...

Hjelpe meg så ynkelig du høres ut.

Anonymous poster hash: fb925...9c4

Veldig sant! 

Anonymous poster hash: 5be00...12f

Skrevet

Nei, politiet kommer ikke til å gjøre noe på mange måneder.

Du har altså bodd "gratis" på grunn av hennes husleie og nå kaster du henne og barn på gata. Du er ikke stort til etiker. Om hun setter seg på bakbeina er hun ikke ute av leiligheten før langt ute i 2017. Opplyste dere til nye eiere at leiligheten d.d er utleid?

Anonymous poster hash: 499b0...6b4

Skrevet

Har kan jo ikke leietaker være overrasket over at hun må flytte. Hun har jo skrevet under på en tidsbegrenset kontrakt, som hun har vært klar over i tre år. Hadde hun vært bekymret for boplass hadde hun begynt å skaffe seg et nytt sted å bo en stund før, istedenfor å vente til siste liten... Hvorfor skal he utsette sine penger for å støtte henne fordi hun er alenemor? Vi må jo også betale for seg som alle andre. Du kan ikke vente at privatpersoner skal fungere sånn trygdekontor.

Anonymous poster hash: 08104...ad6

Skrevet

Vi har solgt en andelsleilighet og leieboer er sagt opp og må være 1 des. I utg.pkt er det 3 mnd oppsigelse. Leieboer har nå funnet ny bolig med innflytting 1 nov. Hun spør om å få slippe tidligere ellers må hun gi avkall på den boligen. Leien er høy begge steder og nytt sted krever stort dep, så hun sier det blir mye på en gang.

Vi sa selvfølgelig nei da det medfører 1 mnd tapt husleie. Da sier hun at siden markedet er så presset er det mulig hun ikke vil ha annet sted på hånden 1.des, og at med barn kan hun ikke flytte på gaten.

Kan hun nekte å flytte?

Antagelig var det noe som ble sagt i frustrasjon, alt har ellers vært ok de 3 årene hun har leid.

Når sa dere henne opp? Du skriver i utgangspunktet 3 mnd oppsigelse. Er det dere følger?

Anonymous poster hash: 499b0...6b4

Skrevet

Å for en bitch du er! Jeg kan ikke få sagt hvor inderlig jeg håper at leietakerne skaper en umasse trøbbel!!!

Anonymous poster hash: 90067...a16

Skrevet

Har kan jo ikke leietaker være overrasket over at hun må flytte. Hun har jo skrevet under på en tidsbegrenset kontrakt, som hun har vært klar over i tre år. Hadde hun vært bekymret for boplass hadde hun begynt å skaffe seg et nytt sted å bo en stund før, istedenfor å vente til siste liten... Hvorfor skal he utsette sine penger for å støtte henne fordi hun er alenemor? Vi må jo også betale for seg som alle andre. Du kan ikke vente at privatpersoner skal fungere sånn trygdekontor.

Beklager! Kom borti knapp. Spilte inn lyd, og ble mange feil... Selv om man ikke kan sette barn på gata, må man vente at folk tar ansvar for egen situasjon.

He/vi= hi

Skrevet

Å for en bitch du er! Jeg kan ikke få sagt hvor inderlig jeg håper at leietakerne skaper en umasse trøbbel!!!

Anonymous poster hash: 90067...a16

ENIG!!!

Anonymous poster hash: 649a9...45b

Skrevet

Jeg har leid ut i mange år selv og mener dette er noe en bare må regne med at kan skje

Noen sier opp, noen ganger kan det ta tid å finne den perfekte leieboer, noen ganger blir noe ødelagt i leiligheten osv.

Som utleier må man ha en liten buffer med tanke på slike ting. Det er mye billigere for dere å tape en måneds leie fordi hun flytter tidlig enn ressursene dere må bruke på å få kastet henne ut om hun ikke klarer finne En annen bolig med overtagelse akkurat 1.des

Anonymous poster hash: f3288...3f3

Skrevet

Du er ondskapsfull og kynisk. Selvfølgelig skal dere la henne flytte. Hva faen er problemet ditt?

Håper hun hyrer advokat, så dere kan svette litt.

Anonymous poster hash: 4de6d...41f

Skrevet

I byen jeg bor i har man ikke noe annet alternativ enn å vente til siste liten hvis man er nødt til å leie. De aller fleste leilighetene blir lagt ut maks en måned før de skal leies ut, og ingen er interessert i å vente, for de vet de får inn folk den datoen de vil uansett.

Anonymous poster hash: 8561e...dd7

Skrevet

Jeg må vel si at jeg synes du er en gjerrig, smålig bitch. Sammen med de fleste andre her inne. Så der har du den.

Anonymous poster hash: 58bea...c39

Skrevet

Naboen her skulle avvikle utleiedelen i huset og leietaker nektet å flytte. Det tok dem godt over et år å bli kvitt henne. Politiet kunne ikke kaste henne ut på gaten og hun nektet å flytte. Hun gav seg etter ett år og flyttet "frivillig". Utleier hadde ingen mulighet til å tvinge henne.

Anonymous poster hash: dbf1d...dc6

Skrevet

For et ondskapsfullt menneske du er HI. Å denne dama som du setter på gata uten et snev av dårlig samvittighet har en unge i tilegg. Som må se mamman sin være fortvilet og stressa di neste mnd. Å alt dette pga 1 mnd som dere hadde klart økonomisk som du selv sier. Det er en sjelden ting her i verden som heter medmenneskelighet.. du burde prøve det. Er også noe som heter karma. Håper denne leietakeren din har bein i nesa å tar denne kampen, å gjør det skikkelig vanskelig for deg

Skrevet

snakk om og være egoistisk hi

Skrevet

Jeg forstår godt at du ikke uten videre vil gi leietaker en måneds husleie i gave. Det er mye penger. Likevel tror jeg det lureste du kan gjøre i denne situasjonen er å være litt rundt. Det kommer til å koste deg mye mer om hun nekter å flytte, uansett hvem av dere som har loven på sin side.

Du kan jo prøve deg med at dere deler husleien den siste måneden, menisken Vær så sta at du taper på det.

Anonymous poster hash: 9a21e...200

Skrevet

Hun kan fremleie leiligheten for den ene måneden. Jeg gjorde det da jeg sa opp. Fremleide i oppsigelsestiden og utleier hadde ingenting han skulle ha sagt. Det er lovlig :)

Husleieloven: "Er leieavtalen inngått for en bestemt tid, kan leieren framleie for resten av leietiden med godkjenning fra utleieren. Blir godkjenning nektet uten at framleierens forhold gir saklig grunn til det eller husrommet klart blir overbefolket, kan leieren si opp med varsel som nevnt i § 9-6"

Anonymous poster hash: 7d59e...a59
Skrevet

Herregud, det er jo (mye?) penger selv om HI har råd til å la henne slippe. Hadde dere gitt, la oss si 10 000, til leieboeren fordi hun hadde det vanskelig en mnd?

Anonymous poster hash: c0dd1...1d0

Skrevet

Vet du hva, Hi... Her synes jeg du rett og slett er umenneskelig.

Det er snakk om å kaste mor og barn på gaten. Og ditt eneste argument er "Jeg vinner penger på det." 

Hør på det selv. Det er drøyt. Ekstremt drøyt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...