Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #51 Skrevet 22. august 2016 Du virker jo veldig sint på mannen din egentlig, bunner alt dette i at du synes han tar for mye hensyn til eksen og for lite til deg? Da er det det du må snakke med ham om, i stedet for å demonisere henne og hennes arbeidsgiver. I følge ferieloven har man krav på å få bestemt sin hovedferie før 1. mai. Jeg har vært borti flere arbeidsplasser hvor det betyr at man ikke får vite sikkert når man før ferie før 30. april. Dessuten må jeg si at jeg synes det er lurt å si at man ikke ønsker råd om hvordan ting kan sees annerledes hvis man kun vil ha oppmuntring og enighet. Det er helt fair det, i hvert fall mye bedre enn å bli sint når folk ikke svarer slik som du vil. Har jeg svart aggressivt i denne tråden? Henvis gjerne til hvor (husk å sjekke anonymkoden om der er meg) Det mest aggressive jeg kan se å ha skrevet er å være litt oppgitt mot hun som kommenterte stebarnet "vårt". Ja, jeg er irritert på mannen, men er minst like irritert på henne som er egoistisk og tror verden dreier seg rundt hennes akse. Jeg har full sympati med vanskelig jobb, men ser ikke at det er vårt problem, da ingen av oss har problemer med våre jobber. Det er synd at det at hun har en vanskelig jobb kombinert med at hun må forholde seg til odd skaper problemer for henne, men det er fortsatt ikke vårt problem. Som sagt hadde det også satt pris på en litt mer ydmyk og samarbeidsvillig ånd fra hennes side. HI Anonymous poster hash: 11670...2e8
Iiiiik Skrevet 22. august 2016 #52 Skrevet 22. august 2016 Har jeg svart aggressivt i denne tråden? Henvis gjerne til hvor (husk å sjekke anonymkoden om der er meg) Det mest aggressive jeg kan se å ha skrevet er å være litt oppgitt mot hun som kommenterte stebarnet "vårt". Ja, jeg er irritert på mannen, men er minst like irritert på henne som er egoistisk og tror verden dreier seg rundt hennes akse. Jeg har full sympati med vanskelig jobb, men ser ikke at det er vårt problem, da ingen av oss har problemer med våre jobber. Det er synd at det at hun har en vanskelig jobb kombinert med at hun må forholde seg til odd skaper problemer for henne, men det er fortsatt ikke vårt problem. Som sagt hadde det også satt pris på en litt mer ydmyk og samarbeidsvillig ånd fra hennes side. HI Anonymous poster hash: 11670...2e8 Nei, du har rett. Du har ikke svart noen aggressivt. Jeg opplever deg allikevel som aggressiv, eller frustrert. På henne først og fremst. Jeg mener fortsatt at det er mannen din du burde vært frustrert over, som ikke har satt ned foten for henne. Det funker for øvrig ikke å si at hun har "kritet" i 10 år, og derfor skylder dere godvilje i tilsvarende mange år fremover. Dere kan meget godt si at heretter må dere ha et fast mønster fordi det er for mange andre som må vente på hennes ferieordning, men dere kan ikke si at hun får ta det hun får fordi hun har fått ture frem tidligere. Det har dere (mannen din) latt henne gjøre rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #53 Skrevet 22. august 2016 Nei, du har rett. Du har ikke svart noen aggressivt. Jeg opplever deg allikevel som aggressiv, eller frustrert. På henne først og fremst. Jeg mener fortsatt at det er mannen din du burde vært frustrert over, som ikke har satt ned foten for henne. Det funker for øvrig ikke å si at hun har "kritet" i 10 år, og derfor skylder dere godvilje i tilsvarende mange år fremover. Dere kan meget godt si at heretter må dere ha et fast mønster fordi det er for mange andre som må vente på hennes ferieordning, men dere kan ikke si at hun får ta det hun får fordi hun har fått ture frem tidligere. Det har dere (mannen din) latt henne gjøre rett og slett. det siste du skriver er det jeg ville fram til også, såklart vil ikke exen endre på 'ordningen' de har i dag, for hun har det som plommen i egget. Det er mannen som må sette ned foten her. Anonymous poster hash: bd325...2d8
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #54 Skrevet 22. august 2016 Nei, du har rett. Du har ikke svart noen aggressivt. Jeg opplever deg allikevel som aggressiv, eller frustrert. På henne først og fremst. Jeg mener fortsatt at det er mannen din du burde vært frustrert over, som ikke har satt ned foten for henne. Det funker for øvrig ikke å si at hun har "kritet" i 10 år, og derfor skylder dere godvilje i tilsvarende mange år fremover. Dere kan meget godt si at heretter må dere ha et fast mønster fordi det er for mange andre som må vente på hennes ferieordning, men dere kan ikke si at hun får ta det hun får fordi hun har fått ture frem tidligere. Det har dere (mannen din) latt henne gjøre rett og slett. Det med krita var nå mest en spøk/spissformulering til en annen innskriver som var veldig fokusert på dette med å gi og ta, og jeg føler vi har gitt i alle år. Når det gjelder dette med hvem man "har rett" til å være forbanna på, så har jeg ingen problemer med å være forbanna på begge - av forskjellige grunner. Han fordi han er en dott ovenfor eksen og ikke ser hvor hans lojalitet bør ligge, henne fordi hun er en egoistisk og selvsentrert person, som ikke evner å se at det finnes andre mennesker i denne situasjonen som har rett til å leve sitt liv/tilrettelegge sin hverdag uten å ha hennes forgodtbefinnende som førsteprioritet. Ja, jeg er forbanna/frustrert, og det synes jeg er helt legitimt å være i denne situasjonen. Det er ikke engang meg selv jeg tenker mest på, vi har klart å tilrettelegge på en ok måte i alle disse årene. Føler faktisk for eksen og kona, unner dem å ha en fin ferie med ungene mine. De er også, i motsetning til mannens eks, greie og hyggelige folk som er innstilt på å gi og ta og vil det beste for alle og først og fremst ungene. HI Anonymous poster hash: 11670...2e8
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #55 Skrevet 22. august 2016 Har jeg svart aggressivt i denne tråden? Henvis gjerne til hvor (husk å sjekke anonymkoden om der er meg) Det mest aggressive jeg kan se å ha skrevet er å være litt oppgitt mot hun som kommenterte stebarnet "vårt". Ja, jeg er irritert på mannen, men er minst like irritert på henne som er egoistisk og tror verden dreier seg rundt hennes akse. Jeg har full sympati med vanskelig jobb, men ser ikke at det er vårt problem, da ingen av oss har problemer med våre jobber. Det er synd at det at hun har en vanskelig jobb kombinert med at hun må forholde seg til odd skaper problemer for henne, men det er fortsatt ikke vårt problem. Som sagt hadde det også satt pris på en litt mer ydmyk og samarbeidsvillig ånd fra hennes side. HI Anonymous poster hash: 11670...2e8 Jeg har svart deg tidligere, skrev at mannen din er svært konfliktsky og at du og han bør på familievernkontoret. Det er ikke vanskelig å forstå frustrasjonen over din manns eks. Ja, hun er navlebeskuende og egoistisk, virker det som. Men skal vi se litt konstruktivt på det, så har det ingen hensikt for deg å rette frustrasjonen mot henne og gjøre henne til problemet. Greit nok, det er hun som har skapt problemet. Men ditt egentlige problem er ikke henne. Ditt egentlige problem er din mann. For hvis ikke han gjorde det mulig for sin eks å fortsette dette spillet, da hadde hun ikke kunnet gjøre som hun vil. Det er han som muliggjør at denne forferdelig frustrerende situasjonen kan fortsette. Det er ingen grunn til å tenke at hun skal ta til fornuft - hun har fått til en ordning som fungerer ypperlig for henne, og hun har full godkjenning fra sin eks til å fortsette den ordningen (kanskje de snakker litt om det innimellom, men så stritter hun imot og han gir seg umiddelbart). Hvorfor skulle hun foreslå å endre en ordning som er mest gunstig for henne når hun uten problemer får fortsette den ordningen hun foretrekker? Det er jo ingen - les din mann! - som stiller krav til henne om å endre denne ordningen. Når du retter så mye av ditt sinne mot din manns eks, da gjør du noe veldig lite smart. Den du må rette sinnet ditt mot er mannen din. Det er han som velger å ikke gjøre noe med situasjonen. Det er han som velger å bagatellisere problemene med sin eks. Det er han som velger å ikke ta tak for å få en bedre situasjon for dere alle. Fordi han velger å ikke ta tak, så fortsetter denne situasjonen. Fordi han velger å ikke få mor med på familievernkontoret, så må hans barn lide. Fordi han velger å ikke endre situasjonen, så respekterer han ikke deg, din eks eller dine barn heller. Han er - unnskyld at jeg sier det - en forbanna feiging som gjemmer seg bak det å gi sin eks all skyld for situasjonen. En gang for alle - det er ikke hans eks som er hovedproblemet ditt eller hovedproblemet i situasjonen, Hi. Hovedproblemet er at mannen din velger å ikke gjøre noe med situasjonen fordi han er så forferdelig konfliktsky. Anbefaler deg å bestille en time til familievernkontoret og informere mannen om når og hvor - og fortell ham at du har fått nok, ti år er altfor lenge å vente på at han skal ta tak i situasjonen. Når han nekter å gjøre noe, da får han ta ansvar for de problemene det skaper for forholdet du og han har. Rett sinnet dit det bør ligge, og bruk den energien konstruktivt for å gjøre noe med det. Mannen din er problemet for deg/dere, ikke hans eks. Hun får bare lov av din mann å fortsette det hun alltid har gjort. Anonymous poster hash: 045fa...58c
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #56 Skrevet 22. august 2016 Jeg har svart deg tidligere, skrev at mannen din er svært konfliktsky og at du og han bør på familievernkontoret. Det er ikke vanskelig å forstå frustrasjonen over din manns eks. Ja, hun er navlebeskuende og egoistisk, virker det som. Men skal vi se litt konstruktivt på det, så har det ingen hensikt for deg å rette frustrasjonen mot henne og gjøre henne til problemet. Greit nok, det er hun som har skapt problemet. Men ditt egentlige problem er ikke henne. Ditt egentlige problem er din mann. For hvis ikke han gjorde det mulig for sin eks å fortsette dette spillet, da hadde hun ikke kunnet gjøre som hun vil. Det er han som muliggjør at denne forferdelig frustrerende situasjonen kan fortsette. Det er ingen grunn til å tenke at hun skal ta til fornuft - hun har fått til en ordning som fungerer ypperlig for henne, og hun har full godkjenning fra sin eks til å fortsette den ordningen (kanskje de snakker litt om det innimellom, men så stritter hun imot og han gir seg umiddelbart). Hvorfor skulle hun foreslå å endre en ordning som er mest gunstig for henne når hun uten problemer får fortsette den ordningen hun foretrekker? Det er jo ingen - les din mann! - som stiller krav til henne om å endre denne ordningen. Når du retter så mye av ditt sinne mot din manns eks, da gjør du noe veldig lite smart. Den du må rette sinnet ditt mot er mannen din. Det er han som velger å ikke gjøre noe med situasjonen. Det er han som velger å bagatellisere problemene med sin eks. Det er han som velger å ikke ta tak for å få en bedre situasjon for dere alle. Fordi han velger å ikke ta tak, så fortsetter denne situasjonen. Fordi han velger å ikke få mor med på familievernkontoret, så må hans barn lide. Fordi han velger å ikke endre situasjonen, så respekterer han ikke deg, din eks eller dine barn heller. Han er - unnskyld at jeg sier det - en forbanna feiging som gjemmer seg bak det å gi sin eks all skyld for situasjonen. En gang for alle - det er ikke hans eks som er hovedproblemet ditt eller hovedproblemet i situasjonen, Hi. Hovedproblemet er at mannen din velger å ikke gjøre noe med situasjonen fordi han er så forferdelig konfliktsky. Anbefaler deg å bestille en time til familievernkontoret og informere mannen om når og hvor - og fortell ham at du har fått nok, ti år er altfor lenge å vente på at han skal ta tak i situasjonen. Når han nekter å gjøre noe, da får han ta ansvar for de problemene det skaper for forholdet du og han har. Rett sinnet dit det bør ligge, og bruk den energien konstruktivt for å gjøre noe med det. Mannen din er problemet for deg/dere, ikke hans eks. Hun får bare lov av din mann å fortsette det hun alltid har gjort. Anonymous poster hash: 045fa...58c Jeg er helt enig med deg i det du skriver Men et tilleggsproblem er dessverre at han faktisk ser på henne som mer fornuftig/har mer rett enn meg oppi denne situasjonen. Han mener faktisk at jeg er kranglete og urimelig, og hun snakker han så rundt at han faktisk kjøper hennes argumenter i større grad enn mine. Hun hadde et jerngrep på han da de var sammen, der hun utnyttet han både økonomisk og praktisk, og fikk han samtidig til å tro på at dette var rimelig. Jeg klarer ikke å riste han ut av hennes virkelighetsoppfatning, og å dra han med på fvk - noe han som sagt ser på som en krigserklæring. Hver gang jeg får han til å gjøre et lite utspill mot henne, så peprer hun tilbake med linker til lovtekster og artikler som selvfølgelig støtter hennes syn, samt formulerer seg i en skikkelig ovenfra og ned tone, overbærende og nedlatende. Fvk for meg er nok tingen ja. HI Anonymous poster hash: 11670...2e8
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #57 Skrevet 22. august 2016 Det med krita var nå mest en spøk/spissformulering til en annen innskriver som var veldig fokusert på dette med å gi og ta, og jeg føler vi har gitt i alle år. Når det gjelder dette med hvem man "har rett" til å være forbanna på, så har jeg ingen problemer med å være forbanna på begge - av forskjellige grunner. Han fordi han er en dott ovenfor eksen og ikke ser hvor hans lojalitet bør ligge, henne fordi hun er en egoistisk og selvsentrert person, som ikke evner å se at det finnes andre mennesker i denne situasjonen som har rett til å leve sitt liv/tilrettelegge sin hverdag uten å ha hennes forgodtbefinnende som førsteprioritet. Ja, jeg er forbanna/frustrert, og det synes jeg er helt legitimt å være i denne situasjonen. Det er ikke engang meg selv jeg tenker mest på, vi har klart å tilrettelegge på en ok måte i alle disse årene. Føler faktisk for eksen og kona, unner dem å ha en fin ferie med ungene mine. De er også, i motsetning til mannens eks, greie og hyggelige folk som er innstilt på å gi og ta og vil det beste for alle og først og fremst ungene. HI Anonymous poster hash: 11670...2e8 Det høres ut som du er ganske steil i dine meninger også da, du mener hans lojalitet må ligge hos deg og nyfamilien, men jeg er ikke helt enig med deg. Hans lojalitet må alltid ligge hos barna, og barna fra første kull har ikke bedt om å bli skilsmissebarn..... Når hun har en jobb med veldig lite fleksibel ferie, og han har en jobb med veldig fleksibel ferie, så skjønner jeg hvorfor det har blitt sånn at han tilpasser seg hennes ferie. Det er jo helt naturlig at de da har gjort det sånn. Men så har du kommet inn i bildet, og din eks har kommet inn i bildet, og du og mannen har laget en nyfamilie som også skal tas hensyn til. Det er klart han da helt fra starten av skulle kommunisert til sin eks at nå blir det flere hensyn å ta, men at hun og han skal ta hensyn til din eks er ikke helt riktig det heller. De skal samarbeide om sitt felles barn, du og din eks skal samarbeide om deres felles barn, også skal dere i midten få en nyfamilie til å fungere. Da mener jeg dere rett og slett må akseptere at det ikke alltid er mulig for nyfamilien å ha hele ferien sin sammen. Men selvfølgelig, hun må også skjønne at når det er så mange hensyn å ta kan ikke hun alltid får det som hun vil hun heller. Anonymous poster hash: 196d0...0f2
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #58 Skrevet 22. august 2016 Det høres ut som du er ganske steil i dine meninger også da, du mener hans lojalitet må ligge hos deg og nyfamilien, men jeg er ikke helt enig med deg. Hans lojalitet må alltid ligge hos barna, og barna fra første kull har ikke bedt om å bli skilsmissebarn..... Når hun har en jobb med veldig lite fleksibel ferie, og han har en jobb med veldig fleksibel ferie, så skjønner jeg hvorfor det har blitt sånn at han tilpasser seg hennes ferie. Det er jo helt naturlig at de da har gjort det sånn. Men så har du kommet inn i bildet, og din eks har kommet inn i bildet, og du og mannen har laget en nyfamilie som også skal tas hensyn til. Det er klart han da helt fra starten av skulle kommunisert til sin eks at nå blir det flere hensyn å ta, men at hun og han skal ta hensyn til din eks er ikke helt riktig det heller. De skal samarbeide om sitt felles barn, du og din eks skal samarbeide om deres felles barn, også skal dere i midten få en nyfamilie til å fungere. Da mener jeg dere rett og slett må akseptere at det ikke alltid er mulig for nyfamilien å ha hele ferien sin sammen. Men selvfølgelig, hun må også skjønne at når det er så mange hensyn å ta kan ikke hun alltid får det som hun vil hun heller. Anonymous poster hash: 196d0...0f2 Skjønner ikke helt hvor du tar det fra at jeg er steil, når jeg har sydd min ferieavvikling rundt samboers eks i 10 år? Når jeg ønsker å ta hensyn til andre involverte enn henne, noe som ikke har vært gjort på 10 år? Han må tilrettelegge sin ferie med sitt barn ja, men har han virkelig ansvar for å tilrettelegge hennes ferie med sitt barn? Sørge for at hun får ferie med sitt barn? Er ikke det hennes jobb? Hvis ikke, hva er egentlig hennes ansvar? Har hun bor ansvar for han, eller går det bare en vei dette med å ta hensyn og tilrettelegge ? HI Anonymous poster hash: 11670...2e8
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #59 Skrevet 22. august 2016 Omtaler du dine egne barn også som "stebarn våre"? Har dere aldri ferie uten at alle barna er med? Anonymous poster hash: 23f7c...e30 Tenker du det er legitimt å utelate én av fem barn i familien fordi "man ikke har råd"? Oj... trodde virkelig det var veldig få som var så hjerteløse. Anonymous poster hash: 11670...2e8
Gjest Antarctica Skrevet 22. august 2016 #60 Skrevet 22. august 2016 Det med krita var nå mest en spøk/spissformulering til en annen innskriver som var veldig fokusert på dette med å gi og ta, og jeg føler vi har gitt i alle år. Når det gjelder dette med hvem man "har rett" til å være forbanna på, så har jeg ingen problemer med å være forbanna på begge - av forskjellige grunner. Han fordi han er en dott ovenfor eksen og ikke ser hvor hans lojalitet bør ligge, henne fordi hun er en egoistisk og selvsentrert person, som ikke evner å se at det finnes andre mennesker i denne situasjonen som har rett til å leve sitt liv/tilrettelegge sin hverdag uten å ha hennes forgodtbefinnende som førsteprioritet. Ja, jeg er forbanna/frustrert, og det synes jeg er helt legitimt å være i denne situasjonen. Det er ikke engang meg selv jeg tenker mest på, vi har klart å tilrettelegge på en ok måte i alle disse årene. Føler faktisk for eksen og kona, unner dem å ha en fin ferie med ungene mine. De er også, i motsetning til mannens eks, greie og hyggelige folk som er innstilt på å gi og ta og vil det beste for alle og først og fremst ungene. HI Anonymous poster hash: 11670...2e8 Skjønner deg godt. Alle må strekke seg langt i mosaikkfamilier, og når det blir et mønster av at én ikke gjør det, og 10-12 barn og voksne i 2-3 andre familier sitter og venter, da er det ikke morsomt mer.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2016 #61 Skrevet 22. august 2016 Jeg er helt enig med deg i det du skriver Men et tilleggsproblem er dessverre at han faktisk ser på henne som mer fornuftig/har mer rett enn meg oppi denne situasjonen. Han mener faktisk at jeg er kranglete og urimelig, og hun snakker han så rundt at han faktisk kjøper hennes argumenter i større grad enn mine. Hun hadde et jerngrep på han da de var sammen, der hun utnyttet han både økonomisk og praktisk, og fikk han samtidig til å tro på at dette var rimelig. Jeg klarer ikke å riste han ut av hennes virkelighetsoppfatning, og å dra han med på fvk - noe han som sagt ser på som en krigserklæring. Hver gang jeg får han til å gjøre et lite utspill mot henne, så peprer hun tilbake med linker til lovtekster og artikler som selvfølgelig støtter hennes syn, samt formulerer seg i en skikkelig ovenfra og ned tone, overbærende og nedlatende. Fvk for meg er nok tingen ja. HI Anonymous poster hash: 11670...2e8 Det du skriver om han og hennes tidligere forhold så tror jeg det er ekstra viktig å få inn nøytrale fagpersoner. Mannen din er nok trygg på deg, men han er ikke villig til å høre på fornuft fra deg. Kan hende han er villig til å høre på fornuft fra en nøytral tredjeperson som har fagkunnskap i det h*n uttaler seg om. Om du får ham med deg til fvk, det er en annen sak. Hadde jeg vært deg ville jeg bare bestilt en time i morgen og så informert ham om tid og sted. Og blir han ikke med - gå selv. Anonymous poster hash: 045fa...58c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå