Gå til innhold

Hvor ofte er mannen deres hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har snart 3 barn sammen..

Anonymous poster hash: ecbaa...271

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid jeg som foreslår aktiviteter med barna. Han foreslår å dra på besøk til familien sin som han allerede er mye hos. men jeg har ikke vært der på lenge. Mistet helt lysten. Så lenge han kommer så spiller det ingen rolle om jeg og barna kommer.. Så da blir jeg sint når det er det eneste han klarer å foreslå..

Skrevet

Det normale er at en familiemann kommer hjem etter jobb fordi han har et ønske om å komme hjem der han bor og tilbringe tid med sin ektefelle/samboer som han elsker, og ikke minst sine barn som han elsker enda mer. Han vil helst være mest mulig sammen disse menneskene og er med dem det aller meste av tiden, men tar seg gjerne en liten treningsøkt på 30 min-1,5 time 2-3 dager i uken og er på besøk hos familie/kamerater noen timer noen ganger i måneden. Det du beskriver er veldig langt i fra normalen. Du fortjener bedre.

Anonymous poster hash: 0e8fc...cab
Skrevet

Han er alltid hjemme, så og si. Utenom jobb ca 8 timer fem ganger i uka.

Anonymous poster hash: 233c2...180

Skrevet

Hvis du mener hjemme som i hos foreldrene? Kanskje en liten tur en gang i uken? Ellers er det jo travel hverdag. Jobb, hjem å spise, legging av barn, gjøremål i hus. Av og til i helgene er han med kompiser. Trener ca 1 gang i uken

Anonymous poster hash: 0cfba...6b7

Skrevet

Vi har nå skapt 3 barn sammen. Han har en vakker kone som rydder og vasker alt. Jeg har alt av leveringer, hentinger osv med barna. Han får sex hver dag. Men han vil fortsatt ikke komme hjem til meg. Sex kan vi gjerne ha på morgning før han drar. Eller sent om natten når han kommer hjem fra trening. Jeg sitter veldig mye alene. Tenker mye. Ser nå at dette ikke er normalt. Synes det er ekstra trist at han ikke vil være med oss. Det eneste jeg krever fra han er at han er mer hjemme. Barna hus osv trenger han ikke å tenke på.

Skrevet

Vi har nå skapt 3 barn sammen. Han har en vakker kone som rydder og vasker alt. Jeg har alt av leveringer, hentinger osv med barna. Han får sex hver dag. Men han vil fortsatt ikke komme hjem til meg. Sex kan vi gjerne ha på morgning før han drar. Eller sent om natten når han kommer hjem fra trening. Jeg sitter veldig mye alene. Tenker mye. Ser nå at dette ikke er normalt. Synes det er ekstra trist at han ikke vil være med oss. Det eneste jeg krever fra han er at han er mer hjemme. Barna hus osv trenger han ikke å tenke på.

Hva er det han prioriterer mer? Drar han så ofte hjem til mamma og pappa? Hvorfor? Og hvorfor er ikke evt dere med? Eller bare barna? Har du snakket med han om dette?

Anonymous poster hash: 0cfba...6b7

Skrevet

Ring og bestill en time på familievernkontoret du, dere trenger å få snakket skikkelig ut, og da gjerne med en tredjeperson tilstede.

Hvorfor besøker han familien så ofte? Krever de det av han, føler han ar han må, eller trives han bedre sammen med dem enn med deg og barna?

Føler han ikke noe ansvar, har han ikke lyst til å glede deg, ta vare på deg og skjemme deg bort litt innimellom?

Alle disse tingene må settes ord på, men det blir lett sånn at den som er misfornøyd anklager og den som blir angrepet går i forsvar og da kommer dere ingen vei. Derfor er det nok best å ta samtalen på familievernkontoret

Er han av utenlandsk opprinnelse? Jeg har en venninne fra Iran og der står storfamilien veldig sterkt. De møtes mange ganger i uken alle sammen. Men da er det ikke som du beskriver at en inngiftet Kobe sitter hjemme alene med ungene, alle er med. Det er besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn osv også lager de mat sammen og tilbringer tid sammen. Har han en slik familie som forventer at han kommer, men så blir det utenfor? Da må dere jo snakke sammen, komme til et kompromiss som passer deres familie.

Jeg tror virkelig dere kunne ha godt av noen timer på familievernkontoret

Anonymous poster hash: 3b921...d7c

Skrevet

Ring og bestill en time på familievernkontoret du, dere trenger å få snakket skikkelig ut, og da gjerne med en tredjeperson tilstede.

Hvorfor besøker han familien så ofte? Krever de det av han, føler han ar han må, eller trives han bedre sammen med dem enn med deg og barna?

Føler han ikke noe ansvar, har han ikke lyst til å glede deg, ta vare på deg og skjemme deg bort litt innimellom?

Alle disse tingene må settes ord på, men det blir lett sånn at den som er misfornøyd anklager og den som blir angrepet går i forsvar og da kommer dere ingen vei. Derfor er det nok best å ta samtalen på familievernkontoret

Er han av utenlandsk opprinnelse? Jeg har en venninne fra Iran og der står storfamilien veldig sterkt. De møtes mange ganger i uken alle sammen. Men da er det ikke som du beskriver at en inngiftet Kobe sitter hjemme alene med ungene, alle er med. Det er besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn osv også lager de mat sammen og tilbringer tid sammen. Har han en slik familie som forventer at han kommer, men så blir det utenfor? Da må dere jo snakke sammen, komme til et kompromiss som passer deres familie.

Jeg tror virkelig dere kunne ha godt av noen timer på familievernkontoret

Uff, atokorrekt

Inngiftet kone selvfølgelig, og blir du utenfor?

Skrevet

Hjemme er der vi bor, mannen min, jeg og barnet vårt. Her er han hver dag. På besøk hos foreldrene sine er han sammen med meg og barnet vårt kanskje hver tredje måned, men de besøker oss hver måned.

Anonymous poster hash: 19b2c...34f

Skrevet

Da pakket jeg tingene og dro. Han viser tydelig hva han prioriterer i livet. Han kom hjem i natt. Så ikke inn til meg. La seg på sofaen sov der til i dag tidlig. Pakket tingene og dro. Dette reagerte han ikke på så ja da er vel den grei. Har fått en knekk i selvtilliten fordi om jeg er en veldig vakker jente. Det går vel ikke opp for han ennå. Han tror vel han for en dag fri ekstra han til å kose seg ute. Uff noen tips til hvordan jeg kan være sterk i situasjonen?

Selv om han høres ut som en fjott uten respekt for deg, høres du litt spesiell ut som tror at det å være vakker er viktig i et forhold. Det er ikke utseende som er viktig i hverdagen eller for kjemien og hvordan man holder sammen. Jeg håper du satser på å utvikle sider av deg selv som ikke er knyttet til utseendet ditt

Anonymous poster hash: 19b2c...34f

Skrevet

Uff kanskje man tror man kommer langt på utseendet men har en veldig god jobb. Tjener godt og driver en stor nettbutikk ved siden av som går veldig godt. Så har prosjekter å holde på med. Så ikke bare utseendet. Ser formuleringen blir veldig feil. Men takk som påpeker dette. Han er fra utlandet men de er veldig norske men samtidig ikke. De krever ikke av han men han velger selv å tilbringe tid med de. Foreldrene er i utlandet og han trenger fortsatt å være der. Fordi om det var argumentet for at han må dra. For å være med sin mor og far. Han spør ikke om vi vil være med. Han sier bare jeg må dra idag. Denne uken har han vært der alene 5 dager. 6 om han drar imorgen.

Skrevet

Uff kanskje man tror man kommer langt på utseendet men har en veldig god jobb. Tjener godt og driver en stor nettbutikk ved siden av som går veldig godt. Så har prosjekter å holde på med. Så ikke bare utseendet. Ser formuleringen blir veldig feil. Men takk som påpeker dette. Han er fra utlandet men de er veldig norske men samtidig ikke. De krever ikke av han men han velger selv å tilbringe tid med de. Foreldrene er i utlandet og han trenger fortsatt å være der. Fordi om det var argumentet for at han må dra. For å være med sin mor og far. Han spør ikke om vi vil være med. Han sier bare jeg må dra idag. Denne uken har han vært der alene 5 dager. 6 om han drar imorgen.

Da er det jo litt kulturelle problemer het også, for hvordan man ser på storfamilien, hvor ofte man skal besøke foreldre og ta seg av dem osv er det veldig store kulturelle forskjeller på

Kommunikasjon er greia her, dere må nå inn til hverandre med hva dere forventer, ønsker osv. Finne kompromiss, gi og ta. Det virker som dere er veldig dårlige på dette?

Skrevet

Foreldre hans er ikke hjemme for øyeblikket? De er i utlandet? Men han er fortsatt hjemme hos dem? I et tomt hus da? Jeg skjønner ikke.

Det du beskriver er forøvrig ikke normalt. Mannen min konmer hjem hver dag etter jobb. Han trener jo, og treffer venner i blant, men det gjør jo jeg også.

Skrevet

Nei han er på besøk hos sine søsken som er alene hjemme. Han har sagt han vil begrense til 2 dager i uken og nå sier han at han aldri har sagt det. Blir litt barnslig. Tok med barna og dro. Kultur eller ikke kultur. Om du elsker din kone og barn. Og ikke minst trives med de så enten inkluderer du er i besøk eller så er du med de. Tenker jeg. Han valgte en norsk jente og jeg føler trening hver dag pluss besøk 2/3 dager i uken hos sin familie uten meg burde være nok. Er dere enige? Kultur eller ikke kultur. Han må også kunne klare å hjelpe til med det praktiske. Mange utenlandske menn som gjør det...

Skrevet

Han mente også at norske/alle par har det sånn her så det har vært godt å se at det ikke stemmer.

Skrevet

Han mente også at norske/alle par har det sånn her så det har vært godt å se at det ikke stemmer.

Skrevet

Mannen min er hos familien sin kanskje 4 ganger i uken. Denne uken blir det vel 5. Han trener nesten hver dag fra 20.00 til 22.00 så er et par dager i uken er han med meg. Men det er jo selvfølgelig etter kl 22. Vi har snart 3 barn sammen. Jeg gjør alt i huset og jeg følger opp barna. Leverer, henter, middag, kveld. Begynner å bli litt lei meg. Nå skal det sies at jeg ikke har en dag ute i løpet av uken som han og hvis jeg skal ha det så bruker han det på en måte mot meg for da må han få dra ut flere ganger så ofte så jeg bare dropper det jeg. Når han først drar ut til familien så får jeg ingen meldinger/ingenting. Vil bare vite hvordan dere har det og hva forventer dere av mannen deres? Føler jeg er veldig deprimert, men vil det beste for mine kjære barn. 😢

Han er for det meste hjemme. Nå har hsn begynt å trene igjen og er ute og sykler ca tre ganger i uka, a 1-1,5 time. Er ute med kompiser kanskje to ganger i måneden, noen ganger ikke i det hele tatt. Hender han er på jobbreise en natt. Han drar på jobb kl 6.00 for å kunne dra slik at han er hjemme til middag, og dermed ha tid med ungene. Han gjør lite husarbeid og jeg koordinerer det meste med ungene, men lager middag i helgene og lar meg sove lengre både lørdag og søndag.

Anonymous poster hash: 9dfea...268

Skrevet

Han er hjemme vär dag etter jobb. Han er nesten aldrig borte fra oss. Hadde aldrig funnit meg i det din mann gjör hi. Da hadde han hört det höyt og tydelig fra meg!

Skrevet

Jeg er gift med en sjømann, og han er jo like mye vekke på jobb som hjemme. Synes han flakser litt mye hit og dit når han er hjemme. Men ser nå at jeg skal absolutt ikke klage! 

Totalt sett når man tenker på min er vekke 6mnd i løpet av et år (fordelt 5uker hjemme og 5 uker ute) Så er min faktisk mye mere hjemme en din er som ikke er vekke halve året. 

Be han skjerpe seg, få deg dager i uka som er DINE dager som du kan gå ut å finne på noe, evt besøke venner. Som du tydeligvis trenger å få kontakt med igjen. Du virker jo fullstendig isolert!. 

Og be han trappe ned på trening og familie besøket. Gi han 2 dager/kvelder som er han sine dager. De andre dagene holder han seg hjemme. Evt dere drar ilag på besøk. 

Spør deg selv;

Hva får du ut av dette forholdet?

Får du det bedre uten han?

Du er jo allikevel hjemme alene med barna, så hadde vel ikke vært så stor forskjell med å bli alenemor?

Da måtte han vel ha barna selv av og til. Vil trur han ønsker samvær med barna sine? 

Hadde det vært meg, hadde jeg satt ned foten. Sex 3 ganger pr dag? Vet du hva, ønsker han så mye sex, så bør han gjøre seg fortjent til det. Vis at han bryr seg om deg. Ikke holde på sånn. Ta og ta og aldri gi.. 

Jeg hadde rett og slett sagt at hvis han ikke holder seg mere hjemme, og jeg ikke får noen frikvelder jeg også, så vil jeg ikke fortsette dette forholdet. Da er det rett og slett ikke verdt det. 

Du har 2 barn og en på vei. Men det er ingen hindring for at du en dag finner deg en kjekk mann som virkelig bryr seg om deg, som du vil få det fint med. Og du kommer til å innse hvor mye tid du har kastet bort på denne mannen når den dagen kommer. Tro meg. 

Jeg har selv gått fra et forhold med 2 barn, for vi hadde ikke noe forhold lengre. Gjorde ingenting sammen, bare kranglet. Rett og slett dødt, og mange problemer. Følte det var bare jeg som tok meg av ungene. 

Men det forholdet du har er jo ikke noe forhold. Ikke noe familemann han der som holder på sånn. 

Jeg fant lykke igjen jeg, og har det mye bedre idag enn det forholdet jeg var i. 

Sender deg en stor trøsteklem, for det trenger du virkelig. Du fortjener noe mye bedre enn han der. 

Anonymous poster hash: a71ea...e60
Skrevet

Den eneste jeg ønsker er å være en familie. Vil at barna skal ha en fin oppvekst. En fin barndom med to foreldre som er sammen og drar steder. At når vi har vært på hyttetur at vi kan komme hjem sammen. Pakke ut sammen. Ikke bare at jeg blir stående alene å pakke ut for han må dra til familien for han har tross alt ikke sett de på 4 dager.. Tusen takk for all forståelse.. Han sender meg mange meldinger siden jeg bare dro men vet ikke om det er vits å svare engang?

Skrevet

Den eneste jeg ønsker er å være en familie. Vil at barna skal ha en fin oppvekst. En fin barndom med to foreldre som er sammen og drar steder. At når vi har vært på hyttetur at vi kan komme hjem sammen. Pakke ut sammen. Ikke bare at jeg blir stående alene å pakke ut for han må dra til familien for han har tross alt ikke sett de på 4 dager.. Tusen takk for all forståelse.. Han sender meg mange meldinger siden jeg bare dro men vet ikke om det er vits å svare engang?

Mannen din er ikke interessert i å endre seg. Han har imidlertid fått seg en støkk nå når du plutselig har reist.

Men jeg er overbevist om at om du går tilbake til ham nå så er du inne i samme mønster igjen før det er gått en uke.

Jeg ville sendt ham en melding og sagt at du i morgen ringer familievernkontoret og ber om en hastetime til familievernkontoret. Du har fått nok, og hvis han ikke vil endre alle punktene (f.eks. de jeg har gitt deg tidligere), så er ekteskapet over.

Vil han beholde familien sin så må dere gå i langvarig parterapi og han må være villig til å endre livet sitt.

Er han ikke villig til å endre alle punktene, da ville jeg heller levd alene.

Vil han ikke i parterapi er det ingen vits å prøve noe mer. Du har snakket med ham flere ganger om dette, han gjør ingen varige endringer uansett. Skal dere få et greit forhold så må dere ha langvarig hjelp, tror jeg.

Still krav til ham - og kast bort alle ønsker og illusjoner du har om mannen. Se på hva han faktisk gjør og hva det betyr.

Still krav til ham, og begynn å bli tydelig på dine egne grenser og dine egne behov.

Anonymous poster hash: cf2dc...ff8

Skrevet

Hva skriver han i meldingene?

Anonymous poster hash: ca82b...425

Skrevet

Mannen min er hos familien sin kanskje 4 ganger i uken. Denne uken blir det vel 5. Han trener nesten hver dag fra 20.00 til 22.00 så er et par dager i uken er han med meg. Men det er jo selvfølgelig etter kl 22. Vi har snart 3 barn sammen. Jeg gjør alt i huset og jeg følger opp barna. Leverer, henter, middag, kveld. Begynner å bli litt lei meg. Nå skal det sies at jeg ikke har en dag ute i løpet av uken som han og hvis jeg skal ha det så bruker han det på en måte mot meg for da må han få dra ut flere ganger så ofte så jeg bare dropper det jeg. Når han først drar ut til familien så får jeg ingen meldinger/ingenting. Vil bare vite hvordan dere har det og hva forventer dere av mannen deres? Føler jeg er veldig deprimert, men vil det beste for mine kjære barn. Anonymous poster hash: ecbaa...271

Skulle faktisk tro vi var sammen med samme mann.

Min samboer er akkurat lik som din. Var ikke sånn før, dette var han begynt med for ca 1 år siden og jeg er begynt å bli såpass lei at jeg lurer på om jeg bare skal kaste han ut.

Vi skal flytte og han har ikke hjelpt meg en eneste gang i hele flytteprossessen, hva skal man egentlig med en mann som aldri er til stede, hverken i hverdagen eller når man trenger de som mest... Var ikke sånn jeg hadde sett for meg livet vårt.

Anonymous poster hash: 46597...49d

Skrevet

Jeg må bare tøffe meg opp. Tenker kanskje ikke sende noen melding idag. Han er jo vant til å få tak i meg og at jeg svarer med engang han hører fra seg. Tenker det kanskje er greit å sende melding i morgen? Han skriver i meldingene at jeg ikke kan holde på sånn her. Han spør hva slags spill jeg prøver på. Hva har han gjort for at jeg oppfører meg sånn. Vi har barn sammen og så lenge de er med meg så må jeg svare. Han fortstår ikke hva jeg tenker med. Han støtter meg hvis jeg vil skilles også støtter han meg ikke. Hva om han hadde tatt barna og dratt. Jeg kan ikke oppføre meg sånn siden vi har delt økonomi frem til nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...