Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #26 Skrevet 7. august 2016 Eh, ja, for det hadde hun jo tonnevis av fra før... Jeg tror motsatt; mor satte seg endelig i respekt! Anonymous poster hash: cdbcb...444 På meg virker det som det ligger mere bak enn en vrang og sur VANLIG ungdom. Å kaste ut ungen sin og banne ? Haha jeg ler! Jeg hadde ikke giddi og kommet hjem igjen! Jeg hadde følt at mora ikke hadde brydd seg en dritt. Ser ut som det er flere som har glemt hvordan det er å være ungdom! Anonymous poster hash: daccc...39b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #27 Skrevet 7. august 2016 At en 17 åring lærer seg at mor er et eget menneske med følelser og liv og at mor kan bli drittlei dårlig oppførsel er bare bra! Mor skal behandles med like mye respekt, om ikke mer, som alle andre. At hi klikket etter langvarig drittungeoppførsel og ( gisp) banner en gang til ungdommen overlever nok datteren. Og kan starte fin samtale om at mor blir lei og frustrert av datterens oppførsel. Anonymous poster hash: 1f327...019
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #28 Skrevet 7. august 2016 På meg virker det som det ligger mere bak enn en vrang og sur VANLIG ungdom. Å kaste ut ungen sin og banne ? Haha jeg ler! Jeg hadde ikke giddi og kommet hjem igjen! Jeg hadde følt at mora ikke hadde brydd seg en dritt. Ser ut som det er flere som har glemt hvordan det er å være ungdom! Anonymous poster hash: daccc...39b Jeg husker MEGET godt at det i alle fall aldri var aktuelt å oppføre seg så dårlig hjemme hos meg, verken da jeg var 13, 15, 17 eller 19! Anonymous poster hash: cdbcb...444
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #29 Skrevet 8. august 2016 Har ikke snakka med henne nå nei. Nei jeg har som regel ikke så stygt språk. Men nå er jeg bare sint og fortvilet over oppførselen min,hennes og alt det som har skjedd denne sommeren. Men ja når jeg så lillesøster tegnet på tv'n så skrek jeg til ho ja. Mest pga oppgitthet, sjokk over at ho bare satt der og små lo. Pga ho har fått mange muligheter og vi har snakka om at hvis ho ikke respekterer oss så må ho være litt hos pappan sin. Tror ho trenger litt miljøforandring. Har havnet i en ikke så ok gjeng og med kraftig ADHD og veldig slurvete med medisiner. Så ho skulle flytta til han i morgen uansett (etter hennes ønske). Og at vi har fått byttet vgs til dette skoleåret. Anonymous poster hash: bdd86...32b Slutt å skriv ho hele tiden, gjør så vondt å lese 😣 Anonymous poster hash: 240fd...0a6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #30 Skrevet 8. august 2016 Slutt å skriv ho hele tiden, gjør så vondt å lese 😣 Anonymous poster hash: 240fd...0a6 Hva er galt med å skrive ho? Anonymous poster hash: cdbcb...444
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #31 Skrevet 8. august 2016 Hva er galt med å skrive ho? Anonymous poster hash: cdbcb...444 Hun! Anonymous poster hash: 9b365...676
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #32 Skrevet 8. august 2016 Hun! Anonymous poster hash: 9b365...676 Eh, det gjør ingen forskjell. Du velger én av formene, HI velger en sideform. Korrekt norsk selv om du snakker Frogner-sosiolekt... Anonymous poster hash: cdbcb...444
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #33 Skrevet 8. august 2016 Eh, det gjør ingen forskjell. Du velger én av formene, HI velger en sideform. Korrekt norsk selv om du snakker Frogner-sosiolekt... Anonymous poster hash: cdbcb...444 Korrekt muntlig norsk kanskje, men skal man skrive får man velge mellom bokmål eller nynorsk. Om man ønsker å fremstå som normalt oppegående. Anonymous poster hash: e61e6...a85
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #34 Skrevet 8. august 2016 Korrekt muntlig norsk kanskje, men skal man skrive får man velge mellom bokmål eller nynorsk. Om man ønsker å fremstå som normalt oppegående. Anonymous poster hash: e61e6...a85 "Ho" er sideform i bokmål. Bare nevner det. Anonymous poster hash: cdbcb...444
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #35 Skrevet 8. august 2016 Eh, det gjør ingen forskjell. Du velger én av formene, HI velger en sideform. Korrekt norsk selv om du snakker Frogner-sosiolekt... Anonymous poster hash: cdbcb...444 Det er forskjell på muntlig og skriftlig språk. Jeg snakker ikke Frogner-sosiolekt på noen som helst måte. Jeg sier også "ho", ikke "hun", men jeg skriver naturlig nok "hun" da det er korrekt personlig pronomen på bokmål. Man kan gjerne skrive "ho", men da må man velge nynorsk. Anonymous poster hash: 9b365...676
Gjest Sommerfuggel Skrevet 8. august 2016 #36 Skrevet 8. august 2016 Vennligst ikke spor av tråden med diskusjon rundt bruk av et ord! Videre avsporinger vil bli slettet. Moderator
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #37 Skrevet 8. august 2016 Du er ingen grusom mamma, du er et menneske, du er sliten og du har nok fått nok. Men nå har du fått tenkt litt og er lei deg, og jeg tror det er viktig at du ringer henne og forklarer deg. Sier unnskyld. Hun er "bare" 17, med alt det fører med seg av problemer som vi voksne ikke alltid vet om. Hun har ADHD, og er sikkert sliten, sliten av seg selv, sliten av dere og ikke minst sliten av en på 2 1/2 år. Jeg tror at så lenge du er flink til å snakke med henne, fortelle hva du føler, prøver å få henne i dialog, og lar henne vite at hun alltid er velkommen hos dere, at hun er elsket og at hun er viktig, kommer dette til å ordne seg Ikke la det skli ut nå, ikke "mist" henne nå... Som du sier, hun har truffet en dårlig gjeng med venner, jeg tror det er viktig å prøve å få henne bort fra dette før det går helt galt. Hun er enda et barn, som trenger oppmerksomhet og støtte. Hun kan ikke gå ut i verden alene uten noen i ryggen, da er det lett for henne å gi faen i alt, og havne på skråplanet. Ikke gi opp kjære mamma! Ikke glem at hun også en gang var det lille barnet du elsket høyere enn noe, ikke glem at hun trenger deg i mange, mange år framover Jeg ønsker dere alle lykke til, og håper virkelig dere får det bedre Anonymous poster hash: 380dd...20f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #38 Skrevet 8. august 2016 Syns vel heller det er datteren som bør si unnskyld. Anonymous poster hash: cdbcb...444
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #39 Skrevet 8. august 2016 Da jeg var 16-18 var jeg et mareritt hjemme sjøl. Jeg husker jeg kokte av sinne. Kunne ikke for det. Det jeg trengte aller mest var bekreftelse på at jeg var god nok uansett hva jeg sa. Jeg sa " jeg hater deg mamma". Hun svarte hun skulle byttet meg ut hvis hun kunne. Jeg glemmer det aldri. Det jeg trengte å høre var" jeg elsker deg uansett". Jeg sier ikke det er greit å være stygg i munnen. Av og til er det noe dypere som ligger bak. Jeg ble tidvis mobbet, følte meg generelt ikke god nok i venninnegjengen, var rolig blandt andre, innestengt sinne, følelser for en annen som aldri ble gjengjeldt, usikker på meg selv. Når jeg kom hjem var jeg sjefen, jeg turde si noe, jeg var i min trygge havn- men hadde ikke kontroll. All min bitterhet og usikkerhet kom ut i form av stygge ord og handlinger jeg visste var feil men klarte ikke styre. Kjenner meg igjen i svaret din datter ga da søsteren tegnet på TV. Hun vet det var feil, garantert! Jeg vokste dette av meg. Min far kranglet jeg med og han var mye sint. Vi hat ikke et godt forhold i dag. Jeg prøver, men tar avstand ubevisst. Min mor bekreftet oftere at jeg var god nok, at hun elsket meg. Vi er nære. Ikke spør meg hvorfor hjernen min fungerte slik den gang, er det ikke slik at trass kommer frem igjen i tenårene? Noen verre enn andre. Tror ikke alle kan for sin oppførsel. Prøv med bekreftelse selv om jeg skjønner det koker over for deg. Hun trenger å høre at hun er elsket og god nok. Det at hun ble kastet på dør føles nok som et enormt svik. Ikke lett. Lykke til 💕 Anonymous poster hash: 22345...bad
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #40 Skrevet 8. august 2016 Syns vel heller det er datteren som bør si unnskyld. Anonymous poster hash: cdbcb...444 Ja hun burde det hun også, men nå er jo ikke hun er inne, så kan ikke si det til henne. Og som mamma, burde man ta det første steget, man sitter ikke kald og venter på at et barn skal komme å si unnskyld først. Når man elsker noen, er det viktig å si hva man føler, ikke bli sur og låse seg, da løser man ingen problemer. Og av og til er det det som skal til, når man har kranglet, at en strekker ut en hånd ført (uavhengig hvem som startet diskusjonen). Sitter man på hver sin kant og tenker at den andre skal si unnskyld, kan det en dag være for sent... og dét er trist! Anonymous poster hash: 380dd...20f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #41 Skrevet 8. august 2016 Ja hun burde det hun også, men nå er jo ikke hun er inne, så kan ikke si det til henne. Og som mamma, burde man ta det første steget, man sitter ikke kald og venter på at et barn skal komme å si unnskyld først. Når man elsker noen, er det viktig å si hva man føler, ikke bli sur og låse seg, da løser man ingen problemer. Og av og til er det det som skal til, når man har kranglet, at en strekker ut en hånd ført (uavhengig hvem som startet diskusjonen). Sitter man på hver sin kant og tenker at den andre skal si unnskyld, kan det en dag være for sent... og dét er trist! Anonymous poster hash: 380dd...20f En dag blir datteren litt mer voksen og ser at hun ikke har rett til å oppføre seg som en dritt samme hvor trist og leit det er å være ung. Anonymous poster hash: cdbcb...444
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #42 Skrevet 8. august 2016 En dag blir datteren litt mer voksen og ser at hun ikke har rett til å oppføre seg som en dritt samme hvor trist og leit det er å være ung. Anonymous poster hash: cdbcb...444 Mener du at du ikke hadde strekt ut en hånd? Anonymous poster hash: 380dd...20f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #43 Skrevet 8. august 2016 Mener du at du ikke hadde strekt ut en hånd? Anonymous poster hash: 380dd...20f Jeg hadde ikke bedt om unnskyldning for min egen normalreaksjon. For det er det det er: en helt berettiget og NORMAL, sunn og rett reaksjon på totalt utilbørlig oppførsel. Anonymous poster hash: cdbcb...444
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #44 Skrevet 8. august 2016 En dag blir datteren litt mer voksen og ser at hun ikke har rett til å oppføre seg som en dritt samme hvor trist og leit det er å være ung.Anonymous poster hash: cdbcb...444 Nå har vi kun morens versjon her. Hvordan datteren opplever det vet vi ingenting om. Så hvordan kan vi vite at det kun er datteren som bærer skyld og skal si unnskyld? Mor er voksen og bør heller ikke oppføre seg som en 'dritt' samme hvor lei hun er. Å kaste ut sitt eget barn er uansett bare trist og fælt. Anonymous poster hash: a3925...6bf
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #45 Skrevet 8. august 2016 Jeg hadde ikke bedt om unnskyldning for min egen normalreaksjon. For det er det det er: en helt berettiget og NORMAL, sunn og rett reaksjon på totalt utilbørlig oppførsel. Anonymous poster hash: cdbcb...444 Det er ikke normen å kaste ut sitt eget barn (forståelig utbrudd, men ikke normalt). Det er normalt å bli sint. Men å bli kastet ut gjør vondt, så jo, jeg synes Mamman også skal si unnskyld. Anonymous poster hash: 380dd...20f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #46 Skrevet 8. august 2016 Nå ble hun vel ikke kastet ut, hi skriver at hun uansett skulle bo hos faren i en periode fra i dag av. Å be henne pakke tingene en dag tidligere er ikke akkurat så dramatisk som noen av dere vil ha det til Anonymous poster hash: 1f327...019
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #47 Skrevet 8. august 2016 Nå ble hun vel ikke kastet ut, hi skriver at hun uansett skulle bo hos faren i en periode fra i dag av. Å be henne pakke tingene en dag tidligere er ikke akkurat så dramatisk som noen av dere vil ha det tilAnonymous poster hash: 1f327...019 "jeg ba ho pakke det ho hadde og trengte og dra til helvete ut av huset" - det er dramatisk. Å si at noen du elsker skal dra deg til helvete ut av huset er dramatisk og slemt, trist og vondt. Anonymous poster hash: a3925...6bf
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #48 Skrevet 8. august 2016 "jeg ba ho pakke det ho hadde og trengte og dra til helvete ut av huset" - det er dramatisk. Å si at noen du elsker skal dra deg til helvete ut av huset er dramatisk og slemt, trist og vondt. Anonymous poster hash: a3925...6bf Men å oppføre seg dårlig i to måneder, med drama, kjefting, drittslenging og latmannsliv er ikke slemt og vondt? Mødre har også følelser. Anonymous poster hash: cdbcb...444
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #49 Skrevet 8. august 2016 Men å oppføre seg dårlig i to måneder, med drama, kjefting, drittslenging og latmannsliv er ikke slemt og vondt? Mødre har også følelser. Anonymous poster hash: cdbcb...444 Igjen: Mors versjon. Vi vet ingenting om hvordan mor har oppdratt barnet, hvilken respons datteren tidligere har fått og hvordan mor oppfører seg mot datteren. Anonymous poster hash: a3925...6bf
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #50 Skrevet 8. august 2016 2.5 åring som tegner på tv..? Ikke vanlig det heller! Du har erklært fallitt...nå får vi håpe far makter situasjonen Anonymous poster hash: 13ea9...e7e Nei for det er jo helt uvanlig at 2,5 åringer gjør det. Gratulerer med dagens mest uvitende og teite svar👍🏻 Anonymous poster hash: c51a3...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå