Gå til innhold

Fy for en grusom mamma jeg er

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag "kasta" jeg ut 17 åringen. Dvs jeg ba ho pakke det ho hadde og trengte og dra til helvete ut av huset og flytte til pappan hennes. Ringte han og ba han hente ho.

Bakgrunnen til dette jækla utbruddet er at ho har trigget meg i hele sommer. Klaga på at vi ikke drar til på ordentlig ferie, ho har vel ikke vært utenfor døra i hele sommer. Vært på rommet sitt sovet hele dagen og sett på film/serier hele natta fram til vi sperret nettet på kvelden, ikke villet hjelpe med oppussing som male rydde, oppført seg som en diva kjeftet og smelt på alt og alle.

I dag spurte jeg pent om ho kunne se etter lillesøster mens jeg lagde middag. Etter mye om og men så sa ho ok. Jeg oppdaget at hun satt i sofaen og så på lillesøster tegnet på Tv'n med tusj (lillesøster er 2 og 1/2 år). Så jeg spurte hvorfor ho ikke fikk ræva i ut av sofaen og fjerna lillesøster vekk fra Tv'n og så etter lillesøsta som jeg ba ho om og fikk bare som svar at ho hadde ikke bedt om å bli storesøster så ho hadde ikke noe ansvar.

Ja jeg klikka og kasta ho ut. Men gud som jeg angrer og griner nå. (Mannen har dratt på jobb reise blir borte ut uka)

Anonymous poster hash: bdd86...32b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff for et språk.

Du burde jo tatt tak i dette på et mye tidligere tidspunkt. Nå

Er det muligens for sent, for alltid.

Hva med å sende en lang og ærlig sms og forklare hvorfor du overreagerte så til de grader i dag?

Lykke til!

Anonymous poster hash: 4aa8a...6fe

Skrevet

I dag "kasta" jeg ut 17 åringen. Dvs jeg ba ho pakke det ho hadde og trengte og dra til helvete ut av huset og flytte til pappan hennes. Ringte han og ba han hente ho.

Bakgrunnen til dette jækla utbruddet er at ho har trigget meg i hele sommer. Klaga på at vi ikke drar til på ordentlig ferie, ho har vel ikke vært utenfor døra i hele sommer. Vært på rommet sitt sovet hele dagen og sett på film/serier hele natta fram til vi sperret nettet på kvelden, ikke villet hjelpe med oppussing som male rydde, oppført seg som en diva kjeftet og smelt på alt og alle.

I dag spurte jeg pent om ho kunne se etter lillesøster mens jeg lagde middag. Etter mye om og men så sa ho ok. Jeg oppdaget at hun satt i sofaen og så på lillesøster tegnet på Tv'n med tusj (lillesøster er 2 og 1/2 år). Så jeg spurte hvorfor ho ikke fikk ræva i ut av sofaen og fjerna lillesøster vekk fra Tv'n og så etter lillesøsta som jeg ba ho om og fikk bare som svar at ho hadde ikke bedt om å bli storesøster så ho hadde ikke noe ansvar.

Ja jeg klikka og kasta ho ut. Men gud som jeg angrer og griner nå. (Mannen har dratt på jobb reise blir borte ut uka)

Det der takla du innmari dårlig!!!!

Du gjør det jo bare 1000000 ganger værre 😭

Anonymous poster hash: daccc...39b

Skrevet

Det var vel overmodent.

Tror faktisk ikke det gjør så mye at en 17-åring oppdager at verden ikke består av hennes tjenere...

Anonymous poster hash: cdbcb...444

Skrevet

Dette tar hun ikke skade av. Hun har nok godt av å skjønne at nok er nok, og at verden ikke bare snurrer rundt henne.

Anonymous poster hash: 0a1d6...7d0

Skrevet

Det var vel overmodent.

Tror faktisk ikke det gjør så mye at en 17-åring oppdager at verden ikke består av hennes tjenere...

Men måten å gjøre det på da? Dattera mister jo all respekten nå.

Skrevet

Synes hun fikk som fortjent jeg! Makan!!

Anonymous poster hash: b2331...e72

Skrevet

Hvorfor har hun ikke sommerjobb? Helt vanlig for en tenåring som snart er myndig. Hadde blitt irritert jeg også. Men kan jo hende hun er nedstemt og deprimert? Du bør prate med henne...

Anonymous poster hash: 13832...f55

Skrevet

Jeg skjønner deg godt jeg, alle har sin grense.

Anonymous poster hash: ba003...e42
Skrevet

For et språk du har. Brukte du det overfor datteren din.

Sorry, synes du taklet det særdeles dårlig.

Anonymous poster hash: bbd44...e14

Skrevet

Har snakka med pappan hennes nå (takk og lov at vi har et godt forhold)

Var vel bare dråpen som fikk begeret til å renne over. Han har full forståelse. Har snakket sammen om at ho har en grusom atferd og mangler respekt både for meg og han.

Vi har hatt mange samtaler med både skole sosiallærer ppt bup ang henne både på ungdomsskolen og det året ho hadde nå på første året på vgs

Ja jeg vet at jeg reagerte helt forferdelig nå. Men jeg orket ikke mer kjefting og dritt fra henne

Skrevet

'Elsk meg mest når jeg fortjener det minst, for da trenger jeg det mest'

Å kaste ut sitt eget barn hadde jeg aldri gjort!

Husker venninnen min ble kasta ut da hun var 16 år. Hun kom til oss og ble i ett par dager. Husker hvor hun gråt og hvor lite verd hun følte seg.

Jeg er glad jeg hadde foreldre som gjor det motsatte. De trakk meg nærmere hver gang jeg gjorde opprør, fant på tull og var ufyselig. Takket være dem følte jeg meg alltid trygg og kom meg igjennom tenårene. Jeg visste at uansett hva kunne jeg alltid komme hjem og jeg var alltid velkommen hjemme. Mine foreldre ville aldri avvise meg.

Du burde ringe datteren din. Skvære opp ❤️

Anonymous poster hash: a3925...6bf

Skrevet

Men måten å gjøre det på da? Dattera mister jo all respekten nå.

Eh, ja, for det hadde hun jo tonnevis av fra før... Jeg tror motsatt; mor satte seg endelig i respekt!

Skrevet

Når hun sitter og ser på at ungen ødelegger TVen, men gidder ikke stoppe det er det bare på sin plass at hun får konsekvenser. Og at hun lærer at mamma også har følelser og behov som ikke dreier seg rundt henne.

Har du snakket med henne etterpå?

Anonymous poster hash: 1f327...019

Skrevet

Det er vel dessverre en list du har lagt/eller ikke lagt for leeeeenge siden. Mine unger da de var 10,12,13,14,15,16 eller 17, nå 18 hadde aldri aldri fått lov å være inne hver dag hele ferien. Husker hun som nå er 18 ble i ferd med å bli en innegris som 12 åring, da MÅTTE hun ut. Det samme gjelder hun som nå er 10 år. 

Hun har ikke noe respekt for deg. Men snakker du til henne med dette språket? Da får du ikke mye respekt heller... Siden du skriver på denne måten, så antar jeg at du bruker et slikt språk

Skrevet

Det er vel en GRUNN til hennes "grusomme atferd"? Ingen oppfører seg så ufyselig uten grunn. Tipper det er litt mer enn hormoner når hun er såpass gammel. Har hun opplevd mobbing, kjærlighetssorg, abort du ikke vet om+++? Jeg tenker hun må føle seg lite verd når den hun er tryggest på kaster henne ut. Husker den gangen min mor sa jeg var en dårlig mor fordi vi var uenige. Ikke at det kan sammenlignes, men hun skal jo være den som alltid stiller opp og er glad i meg uansett. Den svei så inni pokker. Ville i det minste sendt henne en sms.

Skrevet

Det er vel en GRUNN til hennes "grusomme atferd"? Ingen oppfører seg så ufyselig uten grunn. Tipper det er litt mer enn hormoner når hun er såpass gammel. Har hun opplevd mobbing, kjærlighetssorg, abort du ikke vet om+++? Jeg tenker hun må føle seg lite verd når den hun er tryggest på kaster henne ut. Husker den gangen min mor sa jeg var en dårlig mor fordi vi var uenige. Ikke at det kan sammenlignes, men hun skal jo være den som alltid stiller opp og er glad i meg uansett. Den svei så inni pokker. Ville i det minste sendt henne en sms.

Tull og vas.

Tenåringer behøver virkelig ikke være en ulykkelig skjelvende blomst inni seg for å svare frekt og være ego.

Skrevet

Vet ikke om jeg er enig med dere andre.

Hun er 17 år, skal tilsyneslatene begynne og bli voksen. 1 år til er hun myndig. 

Hun vet hva som er rett og galt. Mulig at dette var rett konsekvens.

Anonymous poster hash: 535fa...b99
Skrevet

2.5 åring som tegner på tv..? Ikke vanlig det heller!

Du har erklært fallitt...nå får vi håpe far makter situasjonen

Anonymous poster hash: 13ea9...e7e

Skrevet

Har ikke snakka med henne nå nei. Nei jeg har som regel ikke så stygt språk. Men nå er jeg bare sint og fortvilet over oppførselen min,hennes og alt det som har skjedd denne sommeren. Men ja når jeg så lillesøster tegnet på tv'n så skrek jeg til ho ja. Mest pga oppgitthet, sjokk over at ho bare satt der og små lo. Pga ho har fått mange muligheter og vi har snakka om at hvis ho ikke respekterer oss så må ho være litt hos pappan sin. Tror ho trenger litt miljøforandring. Har havnet i en ikke så ok gjeng og med kraftig ADHD og veldig slurvete med medisiner. Så ho skulle flytta til han i morgen uansett (etter hennes ønske). Og at vi har fått byttet vgs til dette skoleåret.

Skrevet

Uff, for en situasjon. Skjønner godt at du ikke orker mer! Språket kunne du kanskje spart deg for, men ellers synes jeg at reaksjonen var på sin plass!

Anonymous poster hash: cb6cf...5c4

Skrevet

Tenkte å som en ovenfor her at det kanskje ligger mer til grunn for atferden. Har hun venner? Sliter hun med dårlig selvbilde? Deprimert? Sliter på skolen? Da jeg var ungdom var jeg i opposisjon, men ikke søren om jeg gadd å sitte hjemme hele dagen

Anonymous poster hash: 850cc...e62
Skrevet

Enig i at dette ikke er en treåring, men en snart myndig jente. Å lære konsekvenser er et must for resten av livet.

Anonymous poster hash: 1f327...019

Skrevet

Om det er en grunn til at hun oppfører seg slik, så er dette en gylden mulighet for henne å unnskylde oppførselen og begrunne hvorfor. Det er hun gammel nok til. Synes det var på sin plass, og med litt pusterom ordner det seg nok.

Anonymous poster hash: 5a36a...264

Skrevet

'Elsk meg mest når jeg fortjener det minst, for da trenger jeg det mest'

Å kaste ut sitt eget barn hadde jeg aldri gjort!

Husker venninnen min ble kasta ut da hun var 16 år. Hun kom til oss og ble i ett par dager. Husker hvor hun gråt og hvor lite verd hun følte seg.

Jeg er glad jeg hadde foreldre som gjor det motsatte. De trakk meg nærmere hver gang jeg gjorde opprør, fant på tull og var ufyselig. Takket være dem følte jeg meg alltid trygg og kom meg igjennom tenårene. Jeg visste at uansett hva kunne jeg alltid komme hjem og jeg var alltid velkommen hjemme. Mine foreldre ville aldri avvise meg.

Du burde ringe datteren din. Skvære opp ❤️

Anonymous poster hash: a3925...6bf

Takk for at du delte 😃❤ jeg ELSKER det du skriver! 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...