Gå til innhold

Dere som sender med pumpet mm i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så kjekt at de ansatte heller stod og skravla med deg enn å passe jobben og de andre barna

Anonymous poster hash: 86af7...527

Å, så de som jobber i bh har ikke rett til pause? Trodde de fulgte arbeidsmiljøloven som alle andre gjør jeg. My mistake

Anonymous poster hash: 86373...ca1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen som sender morsmelk med i barnehagen? Har aldri hørt om det før :/ tror vel ikke det er nødvendig?

Amme før og etter, gjør nok mye.

Anonymous poster hash: 2c31b...1f4

Skrevet

Jeg hadde mye melk fryst ned da mitt barn måtte begynne i barnehagen 9,5 mnd, så jeg sendte med en pose melk hver dag som barnet fikk da hun skulle sove etter lunsj.(De varmet posen i vannbad og helte over i en flaske). Så min erfaring var positiv med mm i barnehagen. 

Anonymous poster hash: e8261...1e9
Skrevet

Er det noen som sender morsmelk med i barnehagen? Har aldri hørt om det før :/ tror vel ikke det er nødvendig?

Amme før og etter, gjør nok mye.

Anonymous poster hash: 2c31b...1f4

Jeg gjorde det,  nødvendig eller ikke. Jeg kjøpte ikke mme for å sende med i barnehagen når jeg hadde litervis med mm. 

Skrevet

Jobber selv på småbarnsavdeling, har aldri opplevd at noen har sendt med mm.. men kan ikke skjønne at det skal være noe problem! Om du sender med mm eller om du sender med mme gir jo like mye "arbeid" for de i bhg..

Så jeg sier bare send med mm og la barnet ditt kose seg med det ;) annen mat vil barnet ditt mest sannsynelig ville begynne å prøve ut når det ser andre barn spiser :) 

Anonymous poster hash: 8a63f...a0d
Skrevet

Nå blir jeg sikkert halshugget her men jeg synes det er direkte respektløst overfor de ansatte å be dem håndtere din morsmelk. Det er så intimt og privat!! Når barnet er 10 mnd kan du fremdeles amme det masse hjemme - morgen, ettermiddag og kveld; babyen er da ikke nyfødt/liten lenger?!

Har selv tre barn (som jeg forøvrig ammet til de var over 1,5 år, så jeg tar absolutt ikke lett på betydningen av mm) og har ALDRI hørt om noen som har sendt med mm til bhg (eller lest om dette før så jeg har faktisk aldri tenkt tanken en gang...). Synes dette hørtes litt absurd ut...

Anonymous poster hash: 5ac3a...0eb

Skrevet

Jeg svarte tidligere her, men jeg kan bare ikke få glemt denne tråden.

Det er så ekkelt at jeg kan ikke få sagt det nok!

Jobber selv i barnehage, og hadde ikke taklet å gi barn morsmelk.

Dette kan du bare ikke forvente av de ansatte.

Anonymous poster hash: e3966...929

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvor lett det er å få barn til å spise fast føde varierer noe enormt! Har vært borti ettåring som nekter mat og bare vil ha pupp!

Men da må jo mor bruke ammefrien til å komme innom bhg og amme, da?

Skrevet

Dette kan du bare ikke forvente av de ansatte.morsmelk? 

Hva er det som er så ekkelt med morsmelk??   kan sikkert ikke forvente at ansatte gir det! men hva er forskjellen på å blande mme og varme litt mm?? barn under 1 år skal ikke ha kumelk............... 

Skrevet

Hadde min yngste vært bare 10 måneder når hun begynte i bhg så hadde jeg nok gjort det samme. Hun drakk nemlig ikke mme. Barnet er jo og for liten til å drikke vanlig melk. Men hadde jo og vært en mulighet om du ammet barnet morgenen, og så fikk hun vann i bhg.

Skrevet

Du kan jo se om hun får økt matlyst på fast føde når måltidene blir et sosialt fellesskap med de andre barna. Og dersom hun får for lite næring kan du jo sende med mm etterhvert 😊

10mnd er ikke då lite. Har hatt barn ned til 7mnd i barnehagen. Min erfaring er at de minste blir godt ivaretatt av både de ansatte og de andre barna. Og så sover de stort sett det meste av dagen.

Husk at du har krav på ammefri😊 Hvorvidt den er lønnet eller ikke tror jeg er avhengig av tariff.

Mener det er lovfestet med betalt ammefri inntil barnet er 1år 👏🏼

Skrevet

Men dritten til ungene kan du ta? Makan til sært, hjelpesløst, tafatt kvinnfolk.

Skrevet

Hva er det som er så ekkelt med det? Du skal jo ikke ta på den eller drikke den. Hvorfor er det annerledes å gi et barn mm enn mme?

Anonymous poster hash: 55d61...ced

Skrevet

Nå blir jeg sikkert halshugget her men jeg synes det er direkte respektløst overfor de ansatte å be dem håndtere din morsmelk. Det er så intimt og privat!! Når barnet er 10 mnd kan du fremdeles amme det masse hjemme - morgen, ettermiddag og kveld; babyen er da ikke nyfødt/liten lenger?!

Har selv tre barn (som jeg forøvrig ammet til de var over 1,5 år, så jeg tar absolutt ikke lett på betydningen av mm) og har ALDRI hørt om noen som har sendt med mm til bhg (eller lest om dette før så jeg har faktisk aldri tenkt tanken en gang...). Synes dette hørtes litt absurd ut...

Anonymous poster hash: 5ac3a...0eb

Hvordan kan en flaske med morsmelk være intimt og privat?😳 Høres ut som hun ønsket at de ansatte skulle håndmelke henne sånn som du reagerer 😂

Anonymous poster hash: 2e948...cf8

Skrevet

Men dritten til ungene kan du ta? Makan til sært, hjelpesløst, tafatt kvinnfolk. Anonymous poster hash: 86373...ca1

Litt unødvendig krasst svar, eller? At vedkommende synes det er for intimt og privat å håndtere en annen kvinnes morsmelk betyr ikkecat hun er tafatt og hjelpesløs.

Skrevet

Hvordan kan en flaske med morsmelk være intimt og privat? Høres ut som hun ønsket at de ansatte skulle håndmelke henne sånn som du reagerer

Anonymous poster hash: 2e948...cf8

Hohoho, jeg ser det for meg! En ansatt som kommer løpende for å håndmelke meg. Det hadde vært festlig! :D 

Skrevet

Hohoho, jeg ser det for meg! En ansatt som kommer løpende for å håndmelke meg. Det hadde vært festlig! :D

Fy, nå lo jeg sånn at jeg sprutet jeg cola over alt her :legrine: Da tror jeg det er på tide å slutte å jobbe i barnehage altså :legrine: 

Skrevet

Jeg sendte med en flaske mm de første ukene som barnet kunne få før duppen. Alt som måtte gjøres var å varme flasken og gi den til barnet, så mindre styr enn å fikse mme (jeg tok med flaskene og rengjorde dem selv hjemme).

Anonymous poster hash: 63776...032

Skrevet

Litt unødvendig krasst svar, eller? At vedkommende synes det er for intimt og privat å håndtere en annen kvinnes morsmelk betyr ikkecat hun er tafatt og hjelpesløs.

Hun presiserte 2 ganger at hun syns det er ekkelt. Det er da ingen som hverken har bedt henne skaffe melken, ta i den eller smake på den. Mm er faktisk det beste man kan gi barnet sitt. Jo det er sært å være så prippen.

Skrevet

Jeg kommer til å sende med ettåringen mm på flaske når han starter, han er veldig allergisk mot melkeprotein og bør dermed få mm eller mme i stedet for kumelk fram til 3 år pga viktige næringsstoffer i melk (kalsium, blant annet). Desverre smaker aminosyrebasert mme (den "reneste" formen for melkefri) høgg, og da legen ville ha oss til å begynne å venne ham til smaken for et halvt år siden med det argument at det var nesten umulig å få eldre barn til å drikke det pga den ekle smaken var det egentlig ikke vanskelig å bestemme seg for å amme i tre år.

Planen min er å pumpe en flaske på kvelden og en i løpet av arbeidsdagen, så får han med to ferdige flasker hver morgen. Logistikkmessig ift jobb har jeg kjøpt en kjøleboks med strøm, så jeg har kontinuerlig kjøling fra jeg pumper til jeg kommer hjem og kan sette i kjøleskap.

Heldigvis er de ansatte i bhg her såpass oppegående at de neppe får traumer av melk. Jeg vil tro det er tilfelle de fleste steder - du skal nok være mer enn litt spesiell for å synes at en flaske melk er verre enn snørr og bæsj i fri dressur 😂

Skrevet

Denne tråden kommer jeg aldri til å glemme.

Grøss, grøss og atter grøss. 😷

Skrevet

Denne tråden kommer jeg aldri til å glemme.

Grøss, grøss og atter grøss.

Men hva er det som er så ekkelt med det? Jeg er oppriktig nysgjerrig

Skrevet

Men hva er det som er så ekkelt med det? Jeg er oppriktig nysgjerrig

Det er som en annen sa her. Det er så privat og intimt.

Blir det samme som å be meg håndtere et uringlass. Eller sædprøve.

Blir oppriktig kvalm av tanken. Klarer ikke legge fra meg denne tråden. Jeg er rett og slett rystet til innvollene.

Utrolig freidig av foreldre å forvente dette av barnehageansatte.

Skrevet

Hun presiserte 2 ganger at hun syns det er ekkelt. Det er da ingen som hverken har bedt henne skaffe melken, ta i den eller smake på den. Mm er faktisk det beste man kan gi barnet sitt. Jo det er sært å være så prippen. Anonymous poster hash: 86373...ca1

Du må jo kjenne på melken for å kjenne på temperaturen

Skrevet

Men da må jo mor bruke ammefrien til å komme innom bhg og amme, da?

Jepp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...