Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #1 Skrevet 28. juli 2016 Hvordan gjør dere det? Er det melk som pumpes før dere drar eller er det melkanskje som har vært fryst eller er det melk som er pumpet på jobb dagen før...? Stresser litt med det praktiske som skal være i boks før lillemor starter neste uke. Anonymous poster hash: 1a588...47d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #3 Skrevet 28. juli 2016 Seriøst? Sender noen med pumpet morsmelk i barnehagen?? Anonymous poster hash: b9ab9...bfd
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #4 Skrevet 28. juli 2016 Hvor liten er ungen egentlig? Siden den ikke greier seg uten mm i de timene det er i barnehagen. Må jo være alt for liten til å gå i barnehage 😨😨 Anonymous poster hash: 1d5f6...4e7
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #5 Skrevet 28. juli 2016 Gi mm om morgenen og kvelden, så spiser og drikker ungen vanlig i bhg. Anonymous poster hash: 166d6...042
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #6 Skrevet 28. juli 2016 Har jobbet i flere barnehager og aldri opplevd at unger drikker morsmelk i barnehagen. Eventuelt sender foreldrene med grøt som vi tilbereder, men en unge som ervstor nok for brhg klarer seg nok uten mm de timene. Om ungen må ha mm bør du sjekke at de ansatte vet hvordan en oppbevarer og tilbereder det Anonymous poster hash: 86af7...527
ulenissen Skrevet 28. juli 2016 #8 Skrevet 28. juli 2016 Hvordan gjør dere det? Er det melk som pumpes før dere drar eller er det melkanskje som har vært fryst eller er det melk som er pumpet på jobb dagen før...? Stresser litt med det praktiske som skal være i boks før lillemor starter neste uke. Anonymous poster hash: 1a588...47d Mine barn har begynt i barnehagen fra 9mnd til 12mnd. Jeg har ammet før dagen starter og når de kommer hjem. Hat fått 2timer ammefri fra jobb som jeg har brukt i slutten og begynnelsen på dagen. I barnehagen har barna fått vann da de ikke har vært store nok til kumelk.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #9 Skrevet 28. juli 2016 Har jobbet på småbarnsavdeling og har aldri opplevd et barn som har hatt med seg morsmelk. Et par har hatt med slike kartonger med ferdigblandet erstatning som de har fått frem til de var gamle nok til å drikke vanlig melk ellers så har de minste barna drukket vann uten problem. Vet at mange har blitt ammet morgen, ettermiddag og kveld men har altså ikke vært borti noen som har hatt med i barnehagen. Har du avklart med de at det er greit? Anonymous poster hash: 5b0aa...2cb
LivetErEnLek Skrevet 28. juli 2016 #10 Skrevet 28. juli 2016 Jeg jobber i bhg, har gjort det i 19 år. På den tiden har jeg opplevd 1 barn som fikk morsmelk i barnehagen. Mor/far måtte da sende med morsmelken på flaske hver morgen og vi varmet den i vannbad før barnet fikk den. Mor ville i utgangspunktet levere et ferdig fryst lager som vi måtte ordne og styre med, men dette sa vi nei til.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #11 Skrevet 28. juli 2016 Hun er 10 mnd. Og spiser litt annen mat, men ikke så veldig mye. Synes hun er for liten til bhg, men er ingen annen løsning :/ Tenkte det ville være lurt å ha med melk så hun ikke risikerer å gå sulten. Og siden mm inneholder mer antistoffer så ville det være best med tanke på sykdom osv den første tiden. Men tydeligvis ikke så vanlig da 😂 leste på facebook at det var ei som gjorde det, men det er en stund siden og husker ikke hvem det var. Amming før og etter et jo noe vi kommer til å gjøre Får høre med barnehagen.. Sjansene for at hun ser de andre spiser og vil ha mer av det er jo stor. Hi Anonymous poster hash: 1a588...47d
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #12 Skrevet 28. juli 2016 Det blir mye styr for barnehagen,så tror ikke du kan ha med melk Anonymous poster hash: e0f18...a2f
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #13 Skrevet 28. juli 2016 Hun er 10 mnd. Og spiser litt annen mat, men ikke så veldig mye. Synes hun er for liten til bhg, men er ingen annen løsning :/ Tenkte det ville være lurt å ha med melk så hun ikke risikerer å gå sulten. Og siden mm inneholder mer antistoffer så ville det være best med tanke på sykdom osv den første tiden. Men tydeligvis ikke så vanlig da leste på facebook at det var ei som gjorde det, men det er en stund siden og husker ikke hvem det var. Amming før og etter et jo noe vi kommer til å gjøre Får høre med barnehagen.. Sjansene for at hun ser de andre spiser og vil ha mer av det er jo stor. Hi Anonymous poster hash: 1a588...47d Jeg ville sendt med mme så hun ikke går sulten. Antistoffene fra mm får hun hjemme. Anonymous poster hash: 3d231...485
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #14 Skrevet 28. juli 2016 Det blir mye styr for barnehagen,så tror ikke du kan ha med melk Anonymous poster hash: e0f18...a2f I utgangspunktet så er det jo ikke noe mere styr enn om de gir morsmelkerstatning i barnehagen. Jeg har jobbet på småbarnsavdelig i 8 år, og har aldri opplevd noen som har kommet med mm, men vi har mange ganger gitt mme Anonymous poster hash: 55d61...ced
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #15 Skrevet 28. juli 2016 Når hun begynner såpass tidlig i barnehage, hvorfor har dere ikke fokusert på at hun skal spise annen mat enn morsmelk? Jobbet på småbarnsavdeling og selv om noen unger må mates med grøt blir det avbrytelser når A slår B i hodet eller C heller vann utover gulvet. At en voksen skal flaskemate en unge i sammenhengende x antall minutter flere ganger daglig tar mye kapasitet Anonymous poster hash: 86af7...527
ulenissen Skrevet 28. juli 2016 #16 Skrevet 28. juli 2016 Hun er 10 mnd. Og spiser litt annen mat, men ikke så veldig mye. Synes hun er for liten til bhg, men er ingen annen løsning :/ Tenkte det ville være lurt å ha med melk så hun ikke risikerer å gå sulten. Og siden mm inneholder mer antistoffer så ville det være best med tanke på sykdom osv den første tiden. Men tydeligvis ikke så vanlig da 😂 leste på facebook at det var ei som gjorde det, men det er en stund siden og husker ikke hvem det var. Amming før og etter et jo noe vi kommer til å gjøre Får høre med barnehagen.. Sjansene for at hun ser de andre spiser og vil ha mer av det er jo stor. Hi Anonymous poster hash: 1a588...47d Du kan jo se om hun får økt matlyst på fast føde når måltidene blir et sosialt fellesskap med de andre barna. Og dersom hun får for lite næring kan du jo sende med mm etterhvert 😊 10mnd er ikke då lite. Har hatt barn ned til 7mnd i barnehagen. Min erfaring er at de minste blir godt ivaretatt av både de ansatte og de andre barna. Og så sover de stort sett det meste av dagen. Husk at du har krav på ammefri😊 Hvorvidt den er lønnet eller ikke tror jeg er avhengig av tariff.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #17 Skrevet 28. juli 2016 Vi hadde en 1-åring som fikk mm på tåteflaske med seg hver dag. Denne skulle drikkes før han la seg. Var ikke noe styr for oss. Anonymous poster hash: 4454e...ac6
ulenissen Skrevet 28. juli 2016 #18 Skrevet 28. juli 2016 Når hun begynner såpass tidlig i barnehage, hvorfor har dere ikke fokusert på at hun skal spise annen mat enn morsmelk? Jobbet på småbarnsavdeling og selv om noen unger må mates med grøt blir det avbrytelser når A slår B i hodet eller C heller vann utover gulvet. At en voksen skal flaskemate en unge i sammenhengende x antall minutter flere ganger daglig tar mye kapasitet Anonymous poster hash: 86af7...527 Hvor lett det er å få barn til å spise fast føde varierer noe enormt! Har vært borti ettåring som nekter mat og bare vil ha pupp!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #19 Skrevet 28. juli 2016 Hvor lett det er å få barn til å spise fast føde varierer noe enormt! Har vært borti ettåring som nekter mat og bare vil ha pupp! Men ungen til hi tar jo tydeligvis flaske, siden hun vil sende med mm i brhg, så da kan en jo starte med velling på flaske og så tykne den til grøt osv Anonymous poster hash: 86af7...527
Mumua Skrevet 28. juli 2016 #20 Skrevet 28. juli 2016 Mi jente drikker en flaske mm før hun sovner til duppene sine på dagtid. I bhg sa de at det var flere som hadde sendt med morsmelk så det var helt opp til oss. Null problem. Jeg kommer til å sende med dersom hun skal være der en hel dag, men tror vi trapper ned så hun ikke får den ene flaska når hun bare er der i kjernetiden. Hun sovner fint uten om hun er i vogna. Jeg kommer til å ta morsmelk fra kjøleskapet eller ferskpumpet dersom jeg rekker det. Siden jeg er pumpemamma så har jeg kjøleskapet fullt.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #21 Skrevet 28. juli 2016 Det syntes jeg hørtes direkte motbydelig ut! Andres morsmelk orker jeg ikke tanken på å forberede. Brekker meg av tanken. En så stor unge kan fint få mme i barnehagen. Anonymous poster hash: e3966...929
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #22 Skrevet 28. juli 2016 Det skulle da ikke by på problemer. Så flink du er som sender med mm. Jeg selv satt i bh hver lunsjpause med puppen ute og nista ved siden ( med arb antrekk). Har bh rett ved siden av jobb da. De i bh syns bare det var koselig og tok gjerne med kaffekoppen og skravla litt👍🏻 Anonymous poster hash: 86373...ca1
ulenissen Skrevet 28. juli 2016 #23 Skrevet 28. juli 2016 Men ungen til hi tar jo tydeligvis flaske, siden hun vil sende med mm i brhg, så da kan en jo starte med velling på flaske og så tykne den til grøt osv Anonymous poster hash: 86af7...527 Lettere sakt en gjort på enkelte desverre. Men lett nok i teorien 😜
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2016 #24 Skrevet 28. juli 2016 Det skulle da ikke by på problemer. Så flink du er som sender med mm. Jeg selv satt i bh hver lunsjpause med puppen ute og nista ved siden ( med arb antrekk). Har bh rett ved siden av jobb da. De i bh syns bare det var koselig og tok gjerne med kaffekoppen og skravla littAnonymous poster hash: 86373...ca1 Så kjekt at de ansatte heller stod og skravla med deg enn å passe jobben og de andre barna Anonymous poster hash: 86af7...527
ulenissen Skrevet 28. juli 2016 #25 Skrevet 28. juli 2016 Så kjekt at de ansatte heller stod og skravla med deg enn å passe jobben og de andre barna Anonymous poster hash: 86af7...527 En del av jobben i barnehagen handler om et godt samarbeid med foreldrene. Og litt småskravling kan bygge relasjoner😊 Og det er mulig at mange av barna sov siden dette sikkert var på en småbarnsavdeling... Dårlig dag i dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå