Gå til innhold

Dere som synes mooncup etc. er så ekkelt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men å få anfall ved tanken på at noen har tømt mensblod i sluket ditt, er ikke sært?

Anonymous poster hash: d7840...f3a

Anfall? Har ikke lest at noen skriver de ville fått anfall?

Anonymous poster hash: d1461...113

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de to siste dagene har jeg lært noe som jeg virkelig ikke trodde folk var opptatt av. At det faktisk går an å engasjere seg i hva folk putter i søpla deres. Det er ikke rart det blir krig i verden. Også så mye fisefine folk!

Jeg er opptatt av at gjestene mine skal føle seg hjemme når de er på besøk. Så ja takk til bæsjebleier,bind,tamponger eller menskopp!Kunne ikke brydd meg mindre. Jeg har vett til å gå med søpla hver dag og jaggu er jeg oppegående nok til å vaske vasken daglig også.

Og skulle turgåere med hund putte driten i søppeldunken vår,så velbekomme. Her hentes søpla hver uke,og ingen av naboene har en elefant,så jeg tror jeg overlever😂😂

Anonymous poster hash: 7b39e...fec

Skrevet

Hallo! Bind i søppelbøtta ligg gjerne innpakka i desse plastgreine binda kjem i, søppelbøttene på badet har som regel lok, om søppel byrjar å lukte så går ein vel berre ut med det?? Det gjer no iallefall eg med mitt søppel. Og om nokon skulle finne på å skylle ein menskopp i min vask så er det heilt aldeles iorden, reknar med dei skyller vasken etter seg slik at der ikkje ligg blodrestar igjen etter dei.

Så alle menstruerande damer som no ikkje tørr gå på besøk til nokon lenger fordi du kan aldri vite om det er ei av desse dib damene som dånar og melder deg til (dib)politiet om du skulle finne på å etterlate deg noko som minner om blod og menstruasjon i deira hus, de er hjertelig velkomne til meg. Putt bindet dykkar i søppelbøtta mi som står på badet, eventuelt skyll menskoppen dykkar i vasken min. Det går heilt fint. Eg kjem ikkje til å vite at de har gjort det eingong.

Håper mine venninner er som deg <3

Har aldri tenkt på at noen kunne reagere på at jeg kastet bind o.l. i søppelbøtten deres. Trodde det var helt vanlig jeg...

Anonymous poster hash: 80112...ea0

Skrevet

Har aldri tenkt på at noen kunne reagere på at jeg kastet bind o.l. i søppelbøtten deres. Trodde det var helt vanlig jeg...

Det er nok det som er det vanligste, men det er tydelig fra flere tråder her inne at det er flere og flere som ikke takler å forholde seg til at mennesker har naturlige kroppsfunksjoner ;)

Anonymous poster hash: bc3e7...3d3

Skrevet

Det er nok det som er det vanligste, men det er tydelig fra flere tråder her inne at det er flere og flere som ikke takler å forholde seg til at mennesker har naturlige kroppsfunksjoner ;)

Jo, for all del. Jeg takler fint å vite at andre kvinner menstruerer. Jeg takler å vite at de bæsjer også. Men ikke at de etterlater mensblodet sitt - eller bæsjen sin - på mitt bad slik at jeg må bære det ut i søpla. Hvis de derimot tømmer mensblodet i vasken/doen og skyller det bort slik at jeg slipper å forholde meg til det, så bryr jeg meg ikke. Bæsjen bryr jeg meg om dersom de prøver å få den ned i vasken, men ikke dersom de spyler den ned i do. 

Skrevet

Jo, for all del. Jeg takler fint å vite at andre kvinner menstruerer. Jeg takler å vite at de bæsjer også. Men ikke at de etterlater mensblodet sitt - eller bæsjen sin - på mitt bad slik at jeg må bære det ut i søpla. Hvis de derimot tømmer mensblodet i vasken/doen og skyller det bort slik at jeg slipper å forholde meg til det, så bryr jeg meg ikke. Bæsjen bryr jeg meg om dersom de prøver å få den ned i vasken, men ikke dersom de spyler den ned i do. 

Så lenge du ikke har for vane å rote nedi søpla di med bare hender er det vel ikke noe problem å knytte igjen en pose og bære den ut?

Hvis du ikke greier å ta i en pose med naturlig avfall og bære den ut i søpla ligger problemet hos deg, ikke i hva som er i posen.

Skrevet

Har ikke erfaring med menskopp, men regner med at mesteparten av innholdet går i do.

Lurer derfor på følgende:

Kan noen forklare skilnaden på å skylle en menskopp i vasken og å vaske fingrene etter at man har skiftet ob?

Gjest Antarctica
Skrevet

Dere har kroppsvegring hele gjengen.

Skrevet

Så lenge du ikke har for vane å rote nedi søpla di med bare hender er det vel ikke noe problem å knytte igjen en pose og bære den ut?

Hvis du ikke greier å ta i en pose med naturlig avfall og bære den ut i søpla ligger problemet hos deg, ikke i hva som er i posen.

Men det er et problem dersom noen tømmer menskoppen sin i vasken din, selv om de vasker bort alle spor og du ikke en gang behøver å vite at det har skjedd?

Skrevet

Har ikke erfaring med menskopp, men regner med at mesteparten av innholdet går i do.

Lurer derfor på følgende:

Kan noen forklare skilnaden på å skylle en menskopp i vasken og å vaske fingrene etter at man har skiftet ob?

Litt mer blod på selve koppen enn det blir på fingrene etter å ha skiftet tampong. Men jeg ser ikke problemet. 

Skrevet

Om venninnen min glemmer bindet på vasken, kaster bind i søpla, tømmer menskopp i sluket i dusjen, i vasken, i søppelbøtta, so what?

Jeg bruker menskopp og tømmer den som regel i do og setter den rett inn igjen når jeg ikke er hjemme, er jeg borte hos folk og har bind, pakker jeg det inn i litt papir og skyver det langt nedi restavfallsposen på kjøkkenet, slik at det ikke skal bli liggende lenge på bad hvor søppelbøtten erfaringsmessig tømmes sjeldnere. Enkel logikk og folkeskikk, men jeg lager ingen sak ut av det om andre gjør det på en annen måte.

Hjelpes.

Skrevet

Dere som er så hysteriske... Venninnene deres som bruker ob putter da fingeren inn i dette blodet, er dere heldig tar hun på krana, er dere enda heldigere vasker hun seg ikke men tørker seg litt på håndkle. En ting er sikkert (kanskje) hun vasker hendene så det kommer blod i vasken din. Menskopp vs mensfing... ser ikke den aller største forskjellen jeg.

Anonymous poster hash: 15020...7b4

Skrevet

Æsj!?! Tømmer mensen i vasken?? Håper virkelig ikke at jeg har venninner som gjør det hos meg! Kan fint takle bind og tamponger i søppelbøtten da ;)

Anonymous poster hash: 8b349...c04

Jeg gjør det. Men forteller jo ikke om det. Så du Bør nok desinfisere badet etter besøk ;) For merkelig nok så skyller jeg vekk blodet etterpå og vasker hender..så du ser det ikke.

Anonymous poster hash: dfef4...7da

Skrevet

Altså hva folk gjør når de er på do hos meg er virkelig ikke noe jeg bryr meg om så lenge doen ser ut som da de gikk dit, om de putter noe i min søppel eller skyller noe i vasken så et det ikke noe jeg tenker over, mine venner er over 20 og under 50 og da er det naturlig og menstruere.

Skrevet

Håper mine venninner er som deg <3

Det ER helt vanlig. Det uvanlige er å ikke tolerere det.

Anonymous poster hash: d1461...113

Skrevet

Brukte bind og tamponger STINKER. For meg oser det råttent. Jeg bryr meg selvfølgelig ikke om menskopp som tømmes. Men stanken av gammelt blod og utflod vil jeg svært gjerne slippe.

Mannen skulle tømme søpla på gjestebadet etter at vi hadde et vennepar på helgebesøk, og han kastet opp. Ikke bare brakk seg altså..

Anonymous poster hash: 38ff1...fef

Skrevet

Brukte bind og tamponger STINKER. For meg oser det råttent. Jeg bryr meg selvfølgelig ikke om menskopp som tømmes. Men stanken av gammelt blod og utflod vil jeg svært gjerne slippe.

Mannen skulle tømme søpla på gjestebadet etter at vi hadde et vennepar på helgebesøk, og han kastet opp. Ikke bare brakk seg altså..

Anonymous poster hash: 38ff1...fef

Det lukter fort veldig ubehagelig dersom det blir liggende mer enn noen få timer, ja. Det er jo biologisk materale som brytes ned, altså råtner. 

Jeg har en liten bøtte på do/badet. I den legger jeg bomullsdotter, tomme p-pillebrett og liknende. Jeg tømmer den bare en gang i uka. Hvis noen hadde lagt brukte bind/tamponger i den, kunne de fint blitt liggende der i en uke. Det vil si, de hadde jo ikke ligget der så lenge, for jeg hadde kjent lukten før det. Jeg vil veldig mye heller at venninner tømmer litt blod i vasken min og skyller det bort fremfor å legge det igjen i søpla mi for å råtne!

Anonymous poster hash: 66950...cef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...