Gå til innhold

Dere som synes mooncup etc. er så ekkelt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest mange innlegg her inne der folk er helt i harnisk over hvor motbydelig det er at noen tømmer mensblod fra koppen og ned i vasken. Liksom ikke måte på, heller. Men så leser jeg i tråden om søplebøtte på do at de fleste synes det er helt ok å legge igjen brukte bind og tamponger i søplebøtta hjemme hos andre. Altså, DET synes jeg er ekkelt, og det kunne faktisk ikke falt meg inn! Før jeg begynte med kopp hadde jeg alltid en rull hundeposer i veska, og hvis jeg måtte bytte mensbeskyttelse hjemme hos andre så la jeg det brukte i en pose, knøt igjen og hadde den i veska til jeg kom hjem. Å la det ligge igjen på do/badet hos noen som ikke visste at det var der, slik at det kanskje ble liggende der helt til det begynte å lukte? Nei takke meg til kopp! Ikke noe avfall, hverken hos meg selv eller hos andre. 

Anonymous poster hash: d7840...f3a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest mange innlegg her inne der folk er helt i harnisk over hvor motbydelig det er at noen tømmer mensblod fra koppen og ned i vasken. Liksom ikke måte på, heller. Men så leser jeg i tråden om søplebøtte på do at de fleste synes det er helt ok å legge igjen brukte bind og tamponger i søplebøtta hjemme hos andre. Altså, DET synes jeg er ekkelt, og det kunne faktisk ikke falt meg inn! Før jeg begynte med kopp hadde jeg alltid en rull hundeposer i veska, og hvis jeg måtte bytte mensbeskyttelse hjemme hos andre så la jeg det brukte i en pose, knøt igjen og hadde den i veska til jeg kom hjem. Å la det ligge igjen på do/badet hos noen som ikke visste at det var der, slik at det kanskje ble liggende der helt til det begynte å lukte? Nei takke meg til kopp! Ikke noe avfall, hverken hos meg selv eller hos andre.

Amen! Jeg er så hjertens enig👍🏻

Anonymous poster hash: 22dd1...310

Skrevet

Jeg har alltid med meg hundepose og må jeg bæsje borte hos noen så plukker jeg det alltid opp i en pose og tar det med meg. Ville ikke falt meg inn å legge igjen slikt borte!

Ærlig talt! En tråd til? Virkelig?

Anonymous poster hash: ee04e...97b

Skrevet

Mensbeskyttelse?

Jeg foretrekker heller at gjestene kaster tampong/bind i søppeldunken min på badet, enn at de skyller menskoppen sin i vasken min altså

Anonymous poster hash: 5d36a...2c3
Skrevet

Jeg har alltid med meg hundepose og må jeg bæsje borte hos noen så plukker jeg det alltid opp i en pose og tar det med meg. Ville ikke falt meg inn å legge igjen slikt borte!

Ærlig talt! En tråd til? Virkelig?

Ja, virkelig!

Hvis du har for vane å ikke spyle bæsjen ned i do, så håper jeg du tar den med deg, ja.

Skrevet

Skyller du menskoppen din hjemme hos andre?

Anonymous poster hash: d1461...113

Skrevet

Ja, virkelig! Hvis du har for vane å ikke spyle bæsjen ned i do, så håper jeg du tar den med deg, ja. Anonymous poster hash: d7840...f3a

Du skjønner spøk ser jeg...

Skrevet

Mensbeskyttelse?

Jeg foretrekker heller at gjestene kaster tampong/bind i søppeldunken min på badet, enn at de skyller menskoppen sin i vasken min altså

Mensbeskyttelse er et samleord for alle de remedier kvinner bruker for å unngå at blodet renner fritt. Ellers må jeg si vi er helt uenige. Andres mensblod i min søplekasse? Nei takk! Hva de skyller i vasken eller spyler ned i do bryr jeg meg ikke om (så lenge de ikke tetter rørene).

Skrevet

Du skjønner spøk ser jeg...

Det må jo være snakk om bæsj som ellers ville ligget på gulvet eller i søplekassen, siden du syntes det var et relevant eksempel?

Skrevet

Det må jo være snakk om bæsj som ellers ville ligget på gulvet eller i søplekassen, siden du syntes det var et relevant eksempel? Anonymous poster hash: d7840...f3a

Omg

Skrevet

Skyller du menskoppen din hjemme hos andre?

Nei, ikke med mindre jeg overnatter hos noen når jeg har mensen. Jeg behøver bare å tømme/skylle morgen og kveld. Men jeg ville syntes det var helt greit hvis noen skylte sin hjemme hos meg, så lenge de vasket bort alle spor. Bind/tamponger fulle av mensblod i min søplekasse ynes jeg derimot ikke er greit.

Skrevet

Men

Mensbeskyttelse er et samleord for alle de remedier kvinner bruker for å unngå at blodet renner fritt. Ellers må jeg si vi er helt uenige. Andres mensblod i min søplekasse? Nei takk! Hva de skyller i vasken eller spyler ned i do bryr jeg meg ikke om (så lenge de ikke tetter rørene).

Men jeg bryr meg om det, synes det er eklere om noen skyller menskoppen sin i min vask enn at de kaster tampongen i søpla. Andres mensblod i min vask? Nei takk

Skrevet

Mensbeskyttelse er et samleord for alle de remedier kvinner bruker for å unngå at blodet renner fritt. Ellers må jeg si vi er helt uenige. Andres mensblod i min søplekasse? Nei takk! Hva de skyller i vasken eller spyler ned i do bryr jeg meg ikke om (så lenge de ikke tetter rørene). Anonymous poster hash: d7840...f3a

Det er verre med en pent innpakket tampong i en søppelpose i en søppeldunk enn fritt blod helt i vasken? Som du og dine barn(?) skal vaske hender i og de gjerne fikler litt i. Logisk..

Skrevet

Omg

Forklar meg hvordan bæsj ellers var et relevnt eksempel her? Bind/tamponger legges i søplekassen. Bæsj spyles ned i do. 

Skrevet

Folk putter fingra oppi ei blodig mus, og vasker dem samme sted du skyller menskoppen, merkelig at den koppen er så mye verre enn de blodige fingra. Kanskje de til og med låner neglebørsten for å få vekk blodet under negla. Men menskopp, det er ekkelt det..

Anonymous poster hash: 41e4f...cf6

Skrevet

Men

Men jeg bryr meg om det, synes det er eklere om noen skyller menskoppen sin i min vask enn at de kaster tampongen i søpla. Andres mensblod i min vask? Nei takk

Da er vi uenige der. Folk må selvfølgelig få synes det er ekkelt at andre skyller koppen sin i deres vask. Men da må de ikke tro at andre nødvendigvis synes det er greit at de etterlater seg brukte bind/tamponger hjemme hos andre. Jeg synes det er skikkelig kvalmt.

Skrevet

Nei, ikke med mindre jeg overnatter hos noen når jeg har mensen. Jeg behøver bare å tømme/skylle morgen og kveld. Men jeg ville syntes det var helt greit hvis noen skylte sin hjemme hos meg, så lenge de vasket bort alle spor. Bind/tamponger fulle av mensblod i min søplekasse ynes jeg derimot ikke er greit.

Det hadde jeg reagert svært negativt på. Noe så uhygienisk og vemmelig.

Skrevet

Folk putter fingra oppi ei blodig mus, og vasker dem samme sted du skyller menskoppen, merkelig at den koppen er så mye verre enn de blodige fingra. Kanskje de til og med låner neglebørsten for å få vekk blodet under negla. Men menskopp, det er ekkelt det..

Anonymous poster hash: 41e4f...cf6

Hvis man kan teknikken med å ta ut en kopp, får man ikke mer blod på fingrene enn om man fjerner en tampong. Helt sant :)

Skrevet

Det hadde jeg reagert svært negativt på. Noe så uhygienisk og vemmelig.

Skylle kopp eller å etterlate seg blodige bind/tamponger?

Skrevet

Forklar meg hvordan bæsj ellers var et relevnt eksempel her? Bind/tamponger legges i søplekassen. Bæsj spyles ned i do.  Anonymous poster hash: d7840...f3a

Jeez, jeg gjentar; du skjønner ikke spøk?

Skrevet

Ok. Veldig teknisk her, men slik gjør jeg det om jeg må tømme kopp på offentlig toalett, jobb eller hjemme hos andre: tømmer i do, tørker helt rent med papir, setter inn igjen. Hjemme gjør jeg det samme, men skyller (den tilsynelatende helt rene) koppen i vasken før jeg setter den på plass. Så dersom jeg kommer på besøk hos deg kan du være helt trygg. Jeg ville aldri tømt i en vask.

Anonymous poster hash: 22dd1...310

Skrevet

Det er verre med en pent innpakket tampong i en søppelpose i en søppeldunk enn fritt blod helt i vasken? Som du og dine barn(?) skal vaske hender i og de gjerne fikler litt i. Logisk..

Blodet havner på ingen måte i hele vasken. Man heller det pent og pyntelig ned i avløpet. Hjelper ikke hvor pent innpakket bindet eller tampongen er, det lukter etter et par timer. 

Skrevet

Jeez, jeg gjentar; du skjønner ikke spøk?

Jovisst. Men den var jo skikkelig teit. Hadde overhodet ingen relevans til det jeg skrev om. 

Skrevet

Æsj!?! Tømmer mensen i vasken?? Håper virkelig ikke at jeg har venninner som gjør det hos meg! Kan fint takle bind og tamponger i søppelbøtten da ;)

Anonymous poster hash: 8b349...c04

Skrevet

Blodet havner på ingen måte i hele vasken. Man heller det pent og pyntelig ned i avløpet. Hjelper ikke hvor pent innpakket bindet eller tampongen er, det lukter etter et par timer.  Anonymous poster hash: d7840...f3a

Det gjør jo ikke det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...