Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #51 Skrevet 10. juli 2016 Selvsagt er mennesker mer verd enn dyr. Hvis du ikke klarer å tenke det, kan du ikke overleve, for da får du ikke noe å spise. Landbruket som lager maten vår piner millioner av dyr hvert år. Ikke med publikum, som toreadoren, men med like mye smerte. Og livet som veganer er ikke helt uten omkostninger for dyr. Selv det å dyrke planter, til klær og mat, er med til å drepe dyr. Alle med et snev av intelligens ser forskjellen på det å spise dyr og det å pine dyr for morroskyld. Når det gjelder å pine unødig er dyr like mye verdt. Landbruk for å skaffe mat er ikke unødig, men bør jo gjøres så humant som mulig. Anonymous poster hash: 29237...fd8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #52 Skrevet 10. juli 2016 Mens jeg synes de empatiløse avskummene er de som griner og bærer seg over at noen okser dør, mens dere driter i at milloner av mennesker dør på flukt. Jeg bryr meg mer om mennesker enn om dyr. Anonymous poster hash: 94049...fd2 Mennesker på flukt blir ikke drept som simpel underholdning. De dør som følge av dypt tragiske tilstander. Ikke sammenlignbart. Dessuten tror jeg ofte det er de samme som engasjerer seg både for dyrs og menneskers rettigheter. Anonymous poster hash: 25fd9...fae
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #53 Skrevet 10. juli 2016 Så rart at jeg ikke ser noen tråder om hvor fryktelig det er med alle barna som er på flukt, da? Anonymous poster hash: 94049...fd2 Da har du ikke vært her lenge, for det har vært flere tråder om temaet. Anonymous poster hash: 25fd9...fae
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #54 Skrevet 10. juli 2016 Jada. Men noen av oss synes ikke det er så ille. Anonymous poster hash: 94049...fd2 Psykopater har ikke problemer med at dyr blir torturert nei. De finner det også sexy/opphissende. Anonymous poster hash: 2b62d...0e1
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #55 Skrevet 10. juli 2016 Mennesker på flukt blir ikke drept som simpel underholdning. De dør som følge av dypt tragiske tilstander. Ikke sammenlignbart. Dessuten tror jeg ofte det er de samme som engasjerer seg både for dyrs og menneskers rettigheter. Anonymous poster hash: 25fd9...fae Mennesker blir og drept for underholdning. Naivt å tro noe annet. Norge er en hvalfangernasjon og utrolig mange som er imot det og. Var på tyrefekting i Mexico for å se det. Vil ikke si at det var sexy men var kultur ja. I mange land i Asia så har man cockfight. Hvis en hund angriper menneske så blir den avlivet selv om den forsvarte seg. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Anonymous poster hash: 156e5...12f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #56 Skrevet 10. juli 2016 For det første; ingen tyrefekter har blitt drept i Pamplona, men i byen Teruel. For det andre; risikoen for å bli drept er alltid til stede for en matador, det er derfor det er så godt betalt og i Spania anses det for mange som en kunstform, som angår liv og død. Denne gangen vant oksen, alt for lenge siden sist, for personlig så mener jeg tyrefekting burde vært avskaffet for lenge siden. Men det er alt for viktig for den spanske kulturen og vil ta hundrevis av år før det blir en del av ukulturen. Anonymous poster hash: 654b2...1f1
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #57 Skrevet 10. juli 2016 Mennesker blir og drept for underholdning. Naivt å tro noe annet. Norge er en hvalfangernasjon og utrolig mange som er imot det og. Var på tyrefekting i Mexico for å se det. Vil ikke si at det var sexy men var kultur ja. I mange land i Asia så har man cockfight. Hvis en hund angriper menneske så blir den avlivet selv om den forsvarte seg. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Anonymous poster hash: 156e5...12f Alt det du beskriver er jo barbarisk. Det er fullt mulig, for ikke å snakke om normalt, å være mot dette. Alle mennesker med et snev av samvittighet fordømmer alt slikt, inkludert tyrefekting. Anonymous poster hash: 25fd9...fae
Gjest Antarctica Skrevet 10. juli 2016 #58 Skrevet 10. juli 2016 Alle med et snev av intelligens ser forskjellen på det å spise dyr og det å pine dyr for morroskyld. Når det gjelder å pine unødig er dyr like mye verdt. Landbruk for å skaffe mat er ikke unødig, men bør jo gjøres så humant som mulig. Anonymous poster hash: 29237...fd8 Absolutt enig. Men det er ikke tilfelle med dagens industrielle landbruk. Den gjennomsnittlige svinekjøtt-eter piner flere dyr i året enn selv den mest berømte toreador.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #59 Skrevet 10. juli 2016 Mennesker blir og drept for underholdning. Naivt å tro noe annet. Norge er en hvalfangernasjon og utrolig mange som er imot det og. Var på tyrefekting i Mexico for å se det. Vil ikke si at det var sexy men var kultur ja. I mange land i Asia så har man cockfight. Hvis en hund angriper menneske så blir den avlivet selv om den forsvarte seg. Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Anonymous poster hash: 156e5...12f Hva er greia med å rettferdiggjøre ting med å si at det går an å ha to tanker i hodet samtidig? Anonymous poster hash: 32ebd...ad8
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #60 Skrevet 10. juli 2016 Har heller ingen sympati når noen kveles av en kjøttbit, dyrenes hevn? (ok, trolla litt der) Tyrefekting er unødvendig men det er også det å spise kjøtt! Dyrene som blir spist lider også! Ikke kast stein i glasshus! Fred starter på talerkenen Anonymous poster hash: 56f10...483
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #61 Skrevet 10. juli 2016 Absolutt enig. Men det er ikke tilfelle med dagens industrielle landbruk. Den gjennomsnittlige svinekjøtt-eter piner flere dyr i året enn selv den mest berømte toreador. Men det er bo ikke for å pine, for gøy, men for å få mat. Og man piner ikke direkte selv om det er pining i bildet. Anonymous poster hash: 29237...fd8
skjotta Skrevet 10. juli 2016 #62 Skrevet 10. juli 2016 Det slutter aldri å frundre meg at alle her inne som er så fokusert på empati selv ikke evner å ta andres perspektiv. Selvfølgelig ser vi på tyrefekting som barbarisk. Kulturen vi har vokst opp i tilsier at vi skal synes det. Men for de som vokser opp i en kultur der matadoren er den største helten av dem alle, der tyrefekting er en sport og en kunstform... det er jo ikke så rart at de ønsker å ta del i det? Jeg klarer fint å innse at det faktum at denne mannen har vokst opp i kulturen han har vokst opp i gjør at hans syn på tyrefekting er veldig ulikt fra mitt og dermed ikke ser på det som dyremishandling slik jeg gjør. Han var noens sønn, bror, kjære og muligens far for alt jeg vet og livet hans ble tatt for tidlig. Selvfølgelig sørger de og det er ikke vanskelig for meg å ha sympati med både ham og dem.
Gjest Antarctica Skrevet 10. juli 2016 #63 Skrevet 10. juli 2016 Men det er bo ikke for å pine, for gøy, men for å få mat. Og man piner ikke direkte selv om det er pining i bildet. Anonymous poster hash: 29237...fd8 Man piner direkte... Ta litt rede på hvor kjøttet ditt lages, så får du se. Purker med liggesår helt inn til skulderbeinet eller hoftekammen har selvsagt smerter. Kjøper du kjøtt som ikke er garantert frilandsgris, så er det av en slik purke grisungene er kommet. Kommersielt landbruk, og i særdeleshet "billig kjøtt fra Sverige" (og andre EU-land) er tortur.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2016 #64 Skrevet 10. juli 2016 Man piner direkte... Ta litt rede på hvor kjøttet ditt lages, så får du se. Purker med liggesår helt inn til skulderbeinet eller hoftekammen har selvsagt smerter. Kjøper du kjøtt som ikke er garantert frilandsgris, så er det av en slik purke grisungene er kommet. Kommersielt landbruk, og i særdeleshet "billig kjøtt fra Sverige" (og andre EU-land) er tortur. Du vet hva direkte betyr ja? JEG utfører ikke selv piningen direkte på dyret. JEG ser det ikke, og gjør det ikke for underholdning. Og jeg er selv fra bondelandet og har vært i mange fjøs. Ikke alle dyr har det så ille, ikke her i landet. Anonymous poster hash: 29237...fd8
Mrs. Kaizer Skrevet 10. juli 2016 #65 Skrevet 10. juli 2016 Nei. Det er kampen mellom dyr og menneske som er sexy. Og den fantastiske presisjonen matadoren har. For selvsagt er det han gjør noe som krever stor dyktighet! Anonymous poster hash: 94049...fd2 Synes fremdeles du er sjuk som synes det er flott å se på👎
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå