Gå til innhold

Tyrefekter drept i Pamplona

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jo deres valg, så har ikke noe sympati her

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OLÉ!!!

Virkelig?

Det er faktisk en ung mann som er død her.

Man kan godt være imot tyrefekting (det er jeg selv), og likevel vise litt empati.

Skrevet

Shit ... noen sv dere er skikkelig drøye. Hva med alle de pårørende, da? De som har mistet en de er glade i?

Sier dere det samme når fjellklatrere faller ned og dør, eller når basehoppere smekker i en fjellvegg også?

Joda, tyrefekting er barbari, MEN her er det snakk om et ungt menneske.

Har aldri hørt at fjell eller bygninger føler dyp redsel og smerte når de blir klatret på? Ikke heeelt det samme. Noen som systematisk er slem mot dyr er vel ikke den ukjente sørger mest over, selv om han er ung? Dette burde snart forbys, kanskje hans død kan tjene til noe godt, og nettopp det.

Anonymous poster hash: 29237...fd8

Skrevet

Jada. Men noen av oss synes ikke det er så ille.

Anonymous poster hash: 94049...fd2

Det vet vi jo. Det kommer stadig opp saker hvor mennesker plager og torturerer dyr, så vi vet inderlig godt at dere finnes. Vi liker dere bare ikke.

Skrevet

Jada. Men noen av oss synes ikke det er så ille.  Anonymous poster hash: 94049...fd2

Noen mennesker synes ikke det et så ille å pine dyr. Eller mennesker for den saks skyld. Det gjør dem ikke til noen bra mennesker.

Skrevet

Noen mennesker synes ikke det et så ille å pine dyr. Eller mennesker for den saks skyld. Det gjør dem ikke til noen bra mennesker.

Sadister kan vi jo kalle dem med ett enkelt ord!

Anonymous poster hash: 58bba...618

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Virkelig?

Det er faktisk en ung mann som er død her.

Man kan godt være imot tyrefekting (det er jeg selv), og likevel vise litt empati.

Som én lengre oppe skrev: han døde fordi dyret han skulle torturere ihjel forsvarte seg. Greit nok, synes jeg. Hvorfor skal jeg ha sympati med jævelen? Jeg kan ha sympati med familien gitt at de ikke støttet dette. Men sympati med en tyrefekter? Nei, faktisk ikke.

Skrevet

Sadister kan vi jo kalle dem med ett enkelt ord!

Anonymous poster hash: 58bba...618

Og avskum. Avvikere. Empatiløse.

Anonymous poster hash: a8ce7...1af

Skrevet

Som sagt, det er stor kunst. Matadoren har en fantastisk kroppsbeherskelse. Ja, det er primitivt. Blod og død. Og det er faktisk utrolig sexy!

Vil tro du er samme bruker som opprettet profil her og gikk rett igang med å forsvare bruken av narkotika også.

Det er ikke alt som er kultur som er riktig å gjøre. Å kalle tortur og dyremishandling for vakkert og sexy sier mye om deg som person. Det var kultur med menneskeofringer i mange kulturer tidligere, da stod også gjerne store menneskemengder og så på. Yppersteprester som gjorde en hel rekke ritualer før de på bestialsk måte tok livet av de som var så "heldige" å bli ofret.

Var det også vakkert og sexy? I så fall stiller du deg kanskje først i rekka for å underholde oss andre?

Anonymous poster hash: 64baa...256

Skrevet

Som sagt, det er stor kunst. Matadoren har en fantastisk kroppsbeherskelse. Ja, det er primitivt. Blod og død. Og det er faktisk utrolig sexy!

Du er sjuk ass! Sexy å se et dyr bli pint i hjel?
Skrevet

Du er sjuk ass! Sexy å se et dyr bli pint i hjel?

Nei. Det er kampen mellom dyr og menneske som er sexy. Og den fantastiske presisjonen matadoren har. For selvsagt er det han gjør noe som krever stor dyktighet!

Skrevet

Og avskum. Avvikere. Empatiløse.

Mens jeg synes de empatiløse avskummene er de som griner og bærer seg over at noen okser dør, mens dere driter i at milloner av mennesker dør på flukt. Jeg bryr meg mer om mennesker enn om dyr. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Det er barbari og jeg har ingen medlidenhet med en dyremishandler.

Hvordan du kan sammenligne en dyremishandler med en fjellklatrer eller basehopper er over min fatteevne

Jeg spiser døde dyr jevnlig, og syns dette var en god sammenligning.

Han gjorde noe risikabelt med vitende og vilje, som en basehopper, og han kunne ha tatt bedre valg i livet, men det er likevel tragisk.

Skrevet

Mens jeg synes de empatiløse avskummene er de som griner og bærer seg over at noen okser dør, mens dere driter i at milloner av mennesker dør på flukt. Jeg bryr meg mer om mennesker enn om dyr.

Og så var det dette med å kunne ha flere tanker i hodet samtidig. De fleste klarer det skjønner du!

Skrevet

Første jeg tenkte var at han fikk som fortjent. Samme som jeg tenker når andre terrorister blir drept. Sikkert feil av meg, men den oksen ble aldri spurt om å være med å leke. Den ble mishandlet og provosert og gjorde kun det som var i drns natur. Synes det er dårlig gjort å plassere oksen i den situasjonen.

Skrevet

Og så var det dette med å kunne ha flere tanker i hodet samtidig. De fleste klarer det skjønner du!

Så rart at jeg ikke ser noen tråder om hvor fryktelig det er med alle barna som er på flukt, da?

Skrevet

Så rart at jeg ikke ser noen tråder om hvor fryktelig det er med alle barna som er på flukt, da?

Så man må opprette tråder på DIB for hver ting som engasjerer og berører en?

Logikken din er helt bak mål.

Skrevet

Så man må opprette tråder på DIB for hver ting som engasjerer og berører en?

Logikken din er helt bak mål.

Jeg sier ikke at det er sånn. Jeg sier bare at veldig mange mennsker i Norge bryr seg unaturlig mye om dyr, men driter om mennesker. 

Gjest Antarctica
Skrevet

Noen, ja, men ikke de som sier "haha, oksen vant."

Det vitner bare om at de ser på dyr som noe nusselige greier de egentlig ikke har et forhold til. Slaktehusene har ikke fått mindre å gjøre...

Skrevet

Noen, ja, men ikke de som sier "haha, oksen vant."

Det vitner bare om at de ser på dyr som noe nusselige greier de egentlig ikke har et forhold til. Slaktehusene har ikke fått mindre å gjøre...

De aller færreste har ordlagt seg på den måten du skriver. Og de aller fleste vet at oksen aldri er en vinner i denne situasjonen, uansett utfall. Det er uansett ikke døden som setter sinnene i kok hos folk, det er pinslene, nedverdigelsen(oksene blir dopet, blendet, blindet etc.for å bli satt ut av spill, og for å bli en "enkel match" for tyrefekter, blant annet) og underholdningsverdien denne tradisjonen dessverre har i enkelte land selv i 2016. Jeg nekter å tro at damene som har uttrykt forferdelse, raseri og medfølelse for de stakkars dyrene ikke evner å rette oppmerksomheten også mot andre tragedier, annen urett og øvrige utfordringer som blir begått overalt hver dag.

Skrevet

Jeg spiser døde dyr jevnlig, og syns dette var en god sammenligning.

Han gjorde noe risikabelt med vitende og vilje, som en basehopper, og han kunne ha tatt bedre valg i livet, men det er likevel tragisk.

Elendig sammenlikning, matadoren er jo slem! Det er ikke basehopperen (nødvendigvis).

Skrevet

Jeg sier ikke at det er sånn. Jeg sier bare at veldig mange mennsker i Norge bryr seg unaturlig mye om dyr, men driter om mennesker.

Mennesker kan ta ansvar for sine handlinger og velge selv hva vi skal gjøre og ikke. Et dyr gjør kun det som er instinkt for de og har heller ikke noen rettigheter slik som mennesker har. Oksene kan ikke velge å være med elle ikke. En hund kan ikke velge sin eier etc.. De er uskyldige og tenker aldri en vond tanke om noen.

Hvorfor mener du mennesker er mere verdt enn dyr?

Latterlige menneske.

Du er en sadist, på lik linje med andre psykopater som piner dyr. Fader altså..

Har ingen sympati med folk som piner dyr, og slettes ikke for underholdning.

Anonymous poster hash: 409da...e61

Skrevet

Det er fantastisk å se på. ikke alle tenker likt som deg, vet du. Å se den kampen mellom mennekse og dyr, på liv og død, er helt, helt spesielt. Noah-aktivister hører ikke hjemme i den verdenen. Gidder ikke å prøve å forklare dette til dere knipske damer, men god tyrefekting er stort. Har vært på mange, mange kamper, og kommer til å fortsette med det. Den stemningen opplever man ingen andre steder.

Bekymre dere mer for de millionene mennesker som dør på flukt enn om noen få okser, dere.

Ja, det var en kamp på liv og død. Denne gangen var det oksen som vant.

Anonymous poster hash: 36c9f...af9

Gjest Antarctica
Skrevet

Mennesker kan ta ansvar for sine handlinger og velge selv hva vi skal gjøre og ikke. Et dyr gjør kun det som er instinkt for de og har heller ikke noen rettigheter slik som mennesker har. Oksene kan ikke velge å være med elle ikke. En hund kan ikke velge sin eier etc.. De er uskyldige og tenker aldri en vond tanke om noen.

Hvorfor mener du mennesker er mere verdt enn dyr?

Latterlige menneske.

Du er en sadist, på lik linje med andre psykopater som piner dyr. Fader altså..

Har ingen sympati med folk som piner dyr, og slettes ikke for underholdning.

Anonymous poster hash: 409da...e61

Selvsagt er mennesker mer verd enn dyr.

Hvis du ikke klarer å tenke det, kan du ikke overleve, for da får du ikke noe å spise. Landbruket som lager maten vår piner millioner av dyr hvert år. Ikke med publikum, som toreadoren, men med like mye smerte.

Og livet som veganer er ikke helt uten omkostninger for dyr. Selv det å dyrke planter, til klær og mat, er med til å drepe dyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...