Gå til innhold

Hater utroskap.Skal jeg si ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enig med Superdolly at du bør vurdere hva du (og samboeren din) faktisk vet, hvordan vet samboeren at kollegaen har vært utro?

Ut over det ville jeg ha sagt fra. Fordi det virker som om det er mange som vet. En ting er at man ev. føler utroskap som et svik, men jeg tror det er verre om man også oppdager at "alle" har visst. 

Om det er en måte å få sagt fra til henne anonymt ville jeg trolig gjort det for å unngå å skape problemer for samboeren din på jobb.

Anonymous poster hash: 309f1...2e1

Anonymt, faktisk. Så i tillegg til å blande seg inn i fremmede menneskers liv skal hi gjøre det anonymt, sånn at denne kvinnen skal få lov til å gå rundt og være redd. Hvis man får en anonym melding eller brev, da er ikke ens første tanke at det er fra en person som vil en vel altså. Man tenker gjerne crazy stalker og blir redd.

Jeg synes forslaget om å være anonym er skikkelig dårlig. Skal du si fra om dette, hi, da får du stå for det også. Ikke gjør ting verre for denne kvinnen enn det allerede er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke at jeg kommer til å si noe..vil ikke blande meg. men synes bare så vanvittig synd på henne..: (( men hadde det vært meg, så hadde jeg håpet at noe sa ifra. Folk er redd for å blande seg osv..jeg tenker mer på at hun kan få vite hvor stor kødd hun er sammen med.

Anonymous poster hash: 58c2c...2a5
Skrevet

Anonymt, faktisk. Så i tillegg til å blande seg inn i fremmede menneskers liv skal hi gjøre det anonymt, sånn at denne kvinnen skal få lov til å gå rundt og være redd. Hvis man får en anonym melding eller brev, da er ikke ens første tanke at det er fra en person som vil en vel altså. Man tenker gjerne crazy stalker og blir redd.

Jeg synes forslaget om å være anonym er skikkelig dårlig. Skal du si fra om dette, hi, da får du stå for det også. Ikke gjør ting verre for denne kvinnen enn det allerede er.

Normalt er jeg helt enig med deg i at man bør si fra og stå for det. Men siden dette kan få følger for samboerens jobb så ville jeg vurdert om det var en måte jeg kunne si fra anonymt i dette tilfellet. Hvis ikke ville jeg sagt fra og stått for det.

Skrevet

Normalt er jeg helt enig med deg i at man bør si fra og stå for det. Men siden dette kan få følger for samboerens jobb så ville jeg vurdert om det var en måte jeg kunne si fra anonymt i dette tilfellet. Hvis ikke ville jeg sagt fra og stått for det.

Da er vi veldig uenige. Jeg mener at en anonym beskjed vil skremme denne kvinnen og gjøre alt ti ganger enn det trenger å være. Så hvis hi vurderer det dithen at hun ikke kan si fra og stå for det fordi det vil få følger for samboeren, mener jeg at hun får holde munn. Ikke skremme denne stakkars kvinnen som allerede har mer enn nok.

Skrevet

Da er vi veldig uenige. Jeg mener at en anonym beskjed vil skremme denne kvinnen og gjøre alt ti ganger enn det trenger å være. Så hvis hi vurderer det dithen at hun ikke kan si fra og stå for det fordi det vil få følger for samboeren, mener jeg at hun får holde munn. Ikke skremme denne stakkars kvinnen som allerede har mer enn nok.

Som sagt, normalt ville jeg vært helt enig med deg...

Det beste er å stå for det og fortelle hvordan man har funnet det ut. Men min erfaring er at menn ofte beskytter hverandre, så jeg vil tro at om Hi sier at hun vil at kona til kollegaen til samboeren hennes må få vite, så vil His samboer trolig bare blåse av det og hisse seg opp. Man kan selvfølgelig da også spørre hvilket forhold hennes samboer har til utroskap om han så villig vil skjule en utroskap.

Men står valget mellom å gjøre det med navn og ikke i det hele tatt så ville jeg gjort det med navn.

Skrevet

Jeg ville ikke sagt ifra til noen jeg ikke kjenner. Det kommer nok fram i lyset en dag uansett

Skrevet

Som sagt, normalt ville jeg vært helt enig med deg...

Det beste er å stå for det og fortelle hvordan man har funnet det ut. Men min erfaring er at menn ofte beskytter hverandre, så jeg vil tro at om Hi sier at hun vil at kona til kollegaen til samboeren hennes må få vite, så vil His samboer trolig bare blåse av det og hisse seg opp. Man kan selvfølgelig da også spørre hvilket forhold hennes samboer har til utroskap om han så villig vil skjule en utroskap.

Men står valget mellom å gjøre det med navn og ikke i det hele tatt så ville jeg gjort det med navn.

Men hva er det med denne situasjonen som er så unormal at du mener det er riktig å straffe denne kvinnen så hardt? For ha det i minne, de aller fleste vil reagere på anonyme meldinger med å bli redde. I tillegg vil det jo være lett for kvinnens mann å sno seg unna sannheten -hvis nå dette er sant- med å støtte oppunder konas redsel og tro på at dette er en gal tulling som er ute etter henne på et vis.

Jeg ser du hele tiden skriver at du "normalt sett" er enig med meg, det er derfor jeg lurer på hva som gjør at dette er en situasjon der det er greit å skremme kvinnen.

Skrevet

Her er det to ting mange ikke har tenkt på:

Ved at hun ikke vet og han er utro over lang tid så:

1) Øker sannsynligheten for at hun blir smittet av en kjønnssykdom som kan ha langtvirkende konsekvenser

2) Øker sannsynligheten for at hun igjen blir gravid/ de får et barn til som gjør det vanskeligere for henne hvis hun ønsker å gå fra ham

Vær så snill å ikke la henne bli utsatt for disse risikoene! La henne få vite og ta sine egne valg før noen av situasjonene over oppstår!

Anonymous poster hash: 419fd...885

Skrevet

Her er det to ting mange ikke har tenkt på:

Ved at hun ikke vet og han er utro over lang tid så:

1) Øker sannsynligheten for at hun blir smittet av en kjønnssykdom som kan ha langtvirkende konsekvenser

2) Øker sannsynligheten for at hun igjen blir gravid/ de får et barn til som gjør det vanskeligere for henne hvis hun ønsker å gå fra ham

Vær så snill å ikke la henne bli utsatt for disse risikoene! La henne få vite og ta sine egne valg før noen av situasjonene over oppstår!

Anonymous poster hash: 419fd...885

Signerer denne pluss:

3. Den følelsesmessige siden der hun føler at alle unntatt hun selv visste om det. Jævlig nedverdigende og kjip situasjon

Anonymous poster hash: edde2...553

Skrevet

Jeg personlig ville aldri blandet meg i livet til fremmede mennesker når det kan ha så store konsekvenser. Klart mannen har oppført seg som en idiot og fortjener i seg selv ikke at andre beskytter ham, men det legger utvilsomt ekstra stein på byrden og kan gjøre det vanskeligere å komme seg gjennom dette, hvis konen får en slik sjokkbeskjed fra en fullstendig ukjent "moralpolitikvinne". Slike beskjeder bør aller helst komme fra den utro partneren, evt fra en som sier ifra fordi han eller hun bryr seg personlig om den bedratte partneren og stiller opp i tiden etterpå. Og hva med det nyfødte barnet? Er det til barnets beste at mor får en slik sjokkbeskjed på denne måten? Det er tross alt ikke i barnets interesse at foreldrene går fra hverandre. Det er min mening at her står altfor mye på spill og dette er altfor personlig til at man som komplett fremmed skal blande seg.

Skrevet

Jeg er veldig forundret over at alle her tar det for gitt at kvinnen vil vite. Hadde det vært meg ville jeg ikke visst. (Med mindre dette var et årelangt forhold bak min rygg).

Hvis mannen min hadde vært utro, ons eller for en avgrenset periode skulle det vært opp til han å fortelle det selv. At en fremmed hadde blandet seg inn i vårt forhold på den måten HI antyder hadde jeg ikke likt!

Anonymous poster hash: a6ca4...67b

Skrevet

Må signere superdolly her, hun har mange gode poeng.

Forøvrig er jeg på linje med 67b, det er slett ikke alle som vil vite.

Skrevet

Tro ikke alt hva du hører, si ikke alt hva du vet, da sparer du mange bører på sinn og samvittighet.

Jeg tenkte sånn som du gjør før, HI.

En god venn av mannen min, men som også er venn av meg var utro mot dama si første året de var sammen. Han prøvde å sjekke opp, og kyssa ei venninne av meg. Og hadde ikke venninna mi sagt nei hadde mye mer skjedd.. Dama hans bodde da i et annet land.

På en måte var det ikke såå overraskende fordi han hadde vært forelska i venninna mi i mange år. Men han var og er en ordentlig fyr og jeg ble veldig skuffet over at han oppførte seg sånn.

Han trykket "liker" på absolutt alt venninna mi la ut på Facebook, så jeg sendte han en melding om at nå som han var i et forhold så det veldig rart ut at han holdt på på den måten, og at jeg visste hva som hadde skjedd på festen der han prøvde å forføre henne. Jeg spurte han om han virkelig var glad i dama si, og i såfall måtte han skjerpe seg.

Det fungerte faktisk. Han skammer seg veldig. Han ble avholds, og dette er nå 5 år siden, han har aldri oppført seg dårlig igjen, og er 100% dedikert til dama si. De gifta seg i år.

Jeg fortalte henne aldri noe om det som hadde skjedd. Jeg tror ikke det hadde ført til noe bra. Nå har de det veldig fint sammen og sånn har det vært i fem år

Anonymous poster hash: 05793...750

Skrevet

Jeg hadde ikke villet vite om det var min mann, og ihvertfall ikke fra noen som har blitt det fortalt av noen og ikke selv har sett det... Selv om du synes et sidesprang er verdens verste ting, så er det ikke sikkert hun det gjelder synes det. Anonymous poster hash: 3e0f0...6ae

...men, om hun ikke synes det, så kan hun jo like gjerne få vite det da!

Jeg hadde villet vite!

Anonymous poster hash: 6cd45...942

Skrevet

Jeg tenker at du skal passe dine egne saker og ikke si fra, med mindre hun er din venninne.

Anonymous poster hash: 261ba...3bd

Skrevet

Bare vær sikker på at det er sant! Jeg har blitt utsatt for falske rykter før uten at det har skjedd noe, å det holdt på å ødelegge ekteskapet mitt. Heldigvis valgte mannen min å stole på meg.

Anonymous poster hash: ced62...efa

Skrevet

Du må være elskerinne eller en utro kone. Nei, det er fullstendig den utro personens ansvar. Ikke budbringerens. Hadde du syntes det var greit å leve med en mann som puler rundt bak din rygg, kan plutselig komme hjem med nytt barn som du ikke er mor til eller gi deg SOS, bare du ikke vet? Plasser ansvaret der det hører hjemme, hos den utro partneren og elsker/elskerinne. Ikke hos den som prøver å gi den bedratte et valg - fortsette forholdet eller bryte.

Anonymous poster hash: b77fd...647

Ansvaret hører hjemme hos den som er utro. Ikke elsker eller elskerinne.

Anonymous poster hash: 7687f...2ff

Skrevet

Tror ikke at jeg kommer til å si noe..vil ikke blande meg. men synes bare så vanvittig synd på henne..: (( men hadde det vært meg, så hadde jeg håpet at noe sa ifra. Folk er redd for å blande seg osv..jeg tenker mer på at hun kan få vite hvor stor kødd hun er sammen med.

Anonymous poster hash: 58c2c...2a5

Men da er det jo bare din egen moralske vurdering om hva du syns om mannen som styrer. Altså en forargelse og et ønske om å straffe og ødelegge for ham. Flott motiv...

Anonymous poster hash: 24cf0...333

Skrevet

Jeg ville kanskje ikke sagt det nå, siden hun har en liten baby hun må passe på så vil det kanskje gå ut over omsorgsevnen om hun må ha drama med mannen i tillegg. Da er det bedre at hun heller får vite det når barnet er litt større og ikke tar like stor skade dersom moren tar veldig på vei (noe de fleste nok gjør om de får vite noe slikt). Altså så tar du mer hensyn til babyen ved å ikke si noe nå. For alt du vet kan det jo hende hun har tilgitt utroskap før også og at det her bare går inn i rekken av dårlige tider i forholdet. Mange ville ha tilgitt og da er det bedre å vente med å vite det til barnet ikke er så avhengig av de voksnes psyke som når de er helt små

Anonymous poster hash: 8398d...258
Skrevet

Jeg ville visst det. Jeg ville ikke levd livet mitt basert på løgner med mannen jeg har gitt mitt hjerte, lojalitet og ærlighet til.

Anonymous poster hash: 04232...a15

Skrevet

Jeg ville visst det. Jeg ville ikke levd livet mitt basert på løgner med mannen jeg har gitt mitt hjerte, lojalitet og ærlighet til.

Anonymous poster hash: 04232...a15

Han klinte med en dame i fylla. Er ikke akkurat en stor prøvelse på lojaliteten og ærligheten...

Anonymous poster hash: 24cf0...333

Skrevet

Jeg elsker kjæresten min intenst, hadde aldri trodd jeg skulle møte en slik mann, og om vi får felles barn sammen en gang er lykken komplett. Om det da plutselig dukker opp en beskjed om at han har ligget med en annen, blir det meste lagt i grus. Jeg mister mannen jeg vil bli gammel med, blir alene med 3 barn med 2 fedre, må selge felles bolig og bo utrolig trangt, økonomien kommer til å nå et nytt bunnivå.

Så, jeg vil ikke vite. De det går hardest ut over i slike situasjoner, er partner og barn, og de fortjener det sjelden.

Om det er slik at kjæresten min må ligge med noen i ny og ne bak min rygg, så er det greit så lenge jeg IKKE vet noe om det. Får jeg noen gang vite, er det over og ut og ferdig, for jeg klarer ikke stole på igjen.

(Har også sagt det til ham, "er du utro får du gå og bære på det selv, helt alene, ikke ødelegg livet mitt med å fortelle!")

Skrevet

Jeg elsker kjæresten min intenst, hadde aldri trodd jeg skulle møte en slik mann, og om vi får felles barn sammen en gang er lykken komplett. Om det da plutselig dukker opp en beskjed om at han har ligget med en annen, blir det meste lagt i grus. Jeg mister mannen jeg vil bli gammel med, blir alene med 3 barn med 2 fedre, må selge felles bolig og bo utrolig trangt, økonomien kommer til å nå et nytt bunnivå.

Så, jeg vil ikke vite. De det går hardest ut over i slike situasjoner, er partner og barn, og de fortjener det sjelden.

Om det er slik at kjæresten min må ligge med noen i ny og ne bak min rygg, så er det greit så lenge jeg IKKE vet noe om det. Får jeg noen gang vite, er det over og ut og ferdig, for jeg klarer ikke stole på igjen.

(Har også sagt det til ham, "er du utro får du gå og bære på det selv, helt alene, ikke ødelegg livet mitt med å fortelle!")

Faktisk helt enig her! Jeg har et barn fra tidligere og vi har et felles. Skulle han vært utro eller det generelt blir slutt ville resultatet blitt; 

- At jeg hadde flyttet ut fra plassen vi bor på med begge ungene. Minste som elsker mamma og pappa ville kun fått sett en av oss fast. Den eldste som har kjent stefar og hans familie i 5 år (som nesten er som en biologisk familie for henne) ville antageligvis ikke fått sett henne mer, siden de trossalt ikke har biologisk tilknytning til henne. 

-Jeg måtte revet den eldste ut av skolen og fra alle vennene hun er så glade i. Hun starter snart i 2 klasse, så ikke bare å flytte skolebarn (Er ingen hus til leie her hvor vi bor) Minste har brukt 1 år på å bli trygg i bhg, da måtte hun ha startet i en helt ny barnehage..

- Økonomien ville blitt ræva, for oss begge. 

Så nei, det beste er å holde sammen. Så værsegod HI, slik kan resultatet for noen av oss bli. Fortsatt viktig å prakke din moral over på andre? For mange er det faktisk ikke bare å gjøre det slutt helt uten videre. 

Anonymous poster hash: 91c9b...405

Skrevet

Faktisk helt enig her! Jeg har et barn fra tidligere og vi har et felles. Skulle han vært utro eller det generelt blir slutt ville resultatet blitt;

- At jeg hadde flyttet ut fra plassen vi bor på med begge ungene. Minste som elsker mamma og pappa ville kun fått sett en av oss fast. Den eldste som har kjent stefar og hans familie i 5 år (som nesten er som en biologisk familie for henne) ville antageligvis ikke fått sett henne mer, siden de trossalt ikke har biologisk tilknytning til henne.

-Jeg måtte revet den eldste ut av skolen og fra alle vennene hun er så glade i. Hun starter snart i 2 klasse, så ikke bare å flytte skolebarn (Er ingen hus til leie her hvor vi bor) Minste har brukt 1 år på å bli trygg i bhg, da måtte hun ha startet i en helt ny barnehage..

- Økonomien ville blitt ræva, for oss begge.

Så nei, det beste er å holde sammen. Så værsegod HI, slik kan resultatet for noen av oss bli. Fortsatt viktig å prakke din moral over på andre? For mange er det faktisk ikke bare å gjøre det slutt helt uten videre.

Altså, nå må du våkne litt.

Hadde det blitt slutt mellom dette paret så er det da således ikke "helt uten videre" om det nå er så at mannen har vært/er, utro så er det vel mer enn gode nok grunner for å gå?

At du er villig til og leve på en (eller flere) løgn/er, er jo din sak, men det er således ikke alle andre som vil det.

Sier ikke at hun skal fortelle eller ikke, men jeg synes det blir en trasig måte å legge det fram på som du gjør her.

Ingen vil vel frivillig leke familie med en mann som er ute og hurver over andre kvinnfolk om muligheten byr seg, eller har et forhold til noen over tid?!

Anonymous poster hash: 0d56e...657

Skrevet

Altså, nå må du våkne litt.

Hadde det blitt slutt mellom dette paret så er det da således ikke "helt uten videre" om det nå er så at mannen har vært/er, utro så er det vel mer enn gode nok grunner for å gå?

At du er villig til og leve på en (eller flere) løgn/er, er jo din sak, men det er således ikke alle andre som vil det.

Sier ikke at hun skal fortelle eller ikke, men jeg synes det blir en trasig måte å legge det fram på som du gjør her.

Ingen vil vel frivillig leke familie med en mann som er ute og hurver over andre kvinnfolk om muligheten byr seg, eller har et forhold til noen over tid?!

Anonymous poster hash: 0d56e...657

Hvorfor tror du skilsmisseraten var langt lavere før enn det var før i tiden? Tror du menn på den tiden aldri var utro? Jeg lever fint praktisk sånn som vi har det nå. Vi har svært hus, bil og romslig økonomi, reiser på ferier og har masse avlastning - får du alle de tingene som alenemor? Har vært alenemor tidligere og det er overhodet ikke lukrativt og ingenting jeg ville utsatt ungene for om ikke fyren jeg bor med er voldelig, narkoman/alkoholliker eller psykopat. Jeg tror ingen mennesker lever livet ut uten å drite på draget en eller annen gang når de er i et forhold. Nå vet jeg ikke om tilfellet her er at fyren ER utro jevnlig eller var det EN gang, for det er nemlig en viss forskjell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...