Gå til innhold

Hater utroskap.Skal jeg si ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet om en som har vært utro. kjenner verken han eller dama..fått høre det av samboer.de har jobbet sammen. Han har nettopp fått et barn med henne. skal jeg si ifra? Vet jeg ikke har noe med det.men jeg hadde likt å vist det om min mann drev slik. Hva mener dere? Synes bare så synd på henne: ((

Anonymous poster hash: 58c2c...2a5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal blande deg inn i et forhold du ikke kjenner basert på rykter du har hørt? Nei nei nei!!!

Anonymous poster hash: a6ca4...67b

Skrevet

Hva er det med menn som nylig har blitt pappa?

Naboen her ble pappa for to måneder siden.

På lørdag så jeg han på byen mens han klina med en annen dame.

Søndag gikk han trilletur med samboer og barn.

Stakkars samboer.

Anonymous poster hash: 5ce6e...18e

Skrevet

er ikke rykter men fakta. samboeren min juger da ikke til meg

Skrevet

Jeg hadde ikke villet vite om det var min mann, og ihvertfall ikke fra noen som har blitt det fortalt av noen og ikke selv har sett det...

Selv om du synes et sidesprang er verdens verste ting, så er det ikke sikkert hun det gjelder synes det.

Anonymous poster hash: 3e0f0...6ae
Skrevet

ja mannfolk er enkle sånn...tenker med pikken mange. håper ikke min driver sånn

Skrevet

Fordi at DU hater utroskap, gir det vel ikke deg rett til å evt splitte opp et forhold og blande deg inn i andres saker. Så nei - styr unna. 

Anonymous poster hash: 91c9b...405
Skrevet

er ikke rykter men fakta. samboeren min juger da ikke til meg

Hvis samboeren din er den som egentlig vet så får han vurdere om det er noe å gå videre med.

Anonymous poster hash: 8eeab...f04

Skrevet

Synes ikke du skal blande deg inn når du ikke kjenner dem, la det være

Skrevet

Ja, si det! Ville ikke du visst?

Anonymous poster hash: 21e96...38f

Skrevet

Jeg hadde ikke villet vite om det var min mann, og ihvertfall ikke fra noen som har blitt det fortalt av noen og ikke selv har sett det...

Selv om du synes et sidesprang er verdens verste ting, så er det ikke sikkert hun det gjelder synes det.

Anonymous poster hash: 3e0f0...6ae

Men da får det være opp til henne. Hvis de har åpent forhold, så skader jo det ikke å si fra vel? Jeg har selv to ganger vært den som fikk vite det sist av alle. Utrolig nedverdigende, flaut og ekkelt. Når du får vite at dine venner og bekjente har gått rundt og visst i månedsvis, men ikke giddet å si fra til deg, slik at du har brukt masse tid på en drittsekk du kunne ha dumpet for lengst.

Anonymous poster hash: b77fd...647

Skrevet

Jeg ville ha vist om det var meg. Samtidig hadde jeg kanskje ikke trodd på noen jeg ikke kjente så godt, og samtidig gått i forsvar. Så en vanskelig situasjonen.

Anonymous poster hash: 46eb8...ff7

Skrevet

Fordi at DU hater utroskap, gir det vel ikke deg rett til å evt splitte opp et forhold og blande deg inn i andres saker. Så nei - styr unna. 

Haha! Ja jøss, de er den som sier fra som spitter opp et forhold - ikke den som har pult rundt?

Anonymous poster hash: adcbc...fe7

Skrevet

Haha! Ja jøss, de er den som sier fra som spitter opp et forhold - ikke den som har pult rundt?

Ja, det er faktisk det, om du tenker etter.

Anonymous poster hash: a7eb8...bb2

Skrevet

Enkelte kvinner har en formening om at de ikke ville visst om utroskapen, hvis det er slik at han har dritt på draget og det var et engangstilfelle. Det er et fryktelig svik, og det bør være opp til den som har vært utro og vurdere om partneren bør få vite det. Støtter overhodet ikke utroskap, men det er ikke opp til folk utenom og sladre til partner som ikke vet. 

Skrevet

Ja, det er faktisk det, om du tenker etter.

Du må være elskerinne eller en utro kone. Nei, det er fullstendig den utro personens ansvar. Ikke budbringerens. Hadde du syntes det var greit å leve med en mann som puler rundt bak din rygg, kan plutselig komme hjem med nytt barn som du ikke er mor til eller gi deg SOS, bare du ikke vet? Plasser ansvaret der det hører hjemme, hos den utro partneren og elsker/elskerinne. Ikke hos den som prøver å gi den bedratte et valg - fortsette forholdet eller bryte.

Skrevet

Enkelte kvinner har en formening om at de ikke ville visst om utroskapen, hvis det er slik at han har dritt på draget og det var et engangstilfelle. Det er et fryktelig svik, og det bør være opp til den som har vært utro og vurdere om partneren bør få vite det. Støtter overhodet ikke utroskap, men det er ikke opp til folk utenom og sladre til partner som ikke vet. 

Hva med forhold på si som foregår ganske åpenlyst? Fortsatt greit å ikke vite, mens alle andre vet?

Skrevet

Dessuten kjenner overhodet ikke HI dette paret, så hva er intensjonen med å si fra? 

Skrevet

Jeg ville visst!

Fy fader så lei meg jeg hadde blitt om hele bygda visste om dette før meg. Hadde følt meg sviktet av alle :(

Har de et åpent forhold, så gjør det uansett ikke noe å si noe, for da synes jo kona dette er ok. Vil hun ikke vite... hvem vil ikke vite? Finnes det noen som ikke vil vite? Hvorfor er man sammen med mannen da? Penger? Hus? Status? Barna? Barna er en tynn bortforklaring, de fortjener en lykkelig mamma. Alt det andre er overfladisk.

Anonymous poster hash: 4f216...9ca

Skrevet

Hva med forhold på si som foregår ganske åpenlyst? Fortsatt greit å ikke vite, mens alle andre vet?

Foregår det rimelig åpenlyst kommer vel sannheten for en dag uansett, gjør den ikke? Jeg ville garantert sagt fra til en av mine beste venninner, men ikke en fremmed dame jeg ikke kjenner. 

Skrevet

Jeg ville visst!

Fy fader så lei meg jeg hadde blitt om hele bygda visste om dette før meg. Hadde følt meg sviktet av alle :(

Har de et åpent forhold, så gjør det uansett ikke noe å si noe, for da synes jo kona dette er ok. Vil hun ikke vite... hvem vil ikke vite? Finnes det noen som ikke vil vite? Hvorfor er man sammen med mannen da? Penger? Hus? Status? Barna? Barna er en tynn bortforklaring, de fortjener en lykkelig mamma. Alt det andre er overfladisk.

Anonymous poster hash: 4f216...9ca

Du har en skjematisk forståelse av "åpent forhold". Det er nok oftere enn du tror en "don't ask, don't tell"-løsning som praktiseres. Dvs ligg med andre men ikke gni partners nese i det.

Skrevet

Foregår det rimelig åpenlyst kommer vel sannheten for en dag uansett, gjør den ikke? Jeg ville garantert sagt fra til en av mine beste venninner, men ikke en fremmed dame jeg ikke kjenner. 

Vel, her tok det flere måneder før det ble kjent. Alle rundt oss visste, men siden jeg ikke drar ut på byen eller på sene fester hos venner, visste jeg ikke om det. Var skikkelig flaut og vondt. Sannheten kom ut helt tilfeldig ved at ei felles venninne forsnakket seg i fylla etter at hun og jeg hadde kranglet, hun ville da hevne seg ved å si fra om hva som foregikk (noe jeg er evig takknemlig for). De hadde seg uten kondom, samtidig som hun hadde andre i tillegg, og jeg og mannen hadde sex i samme periode. Så i teorien kunne jeg ha blitt smittet av masse forskjellig fordi ingen gadd å si fra. Jeg hadde ingen nære venner, så ingen anså det som viktig å si fra. I tillegg var elskerinnen veldig godt likt, og de så heller at min eksmann ble sammen med henne, og støttet dem i valget.

Skrevet

Jeg tenker at en viktig del av avveiningen her må være hva du faktisk vet, og hva som er mer eller mindre løse rykter. Jeg ser du skriver at det er fakta, for samboeren din lyver ikke til deg. Nei, mulig det, men hva vet han og hvordan vet han det? Forteller han deg noe han selv har observert, eller forteller han deg ting han selv har hørt? Og finnes det en mulighet for at det er noen feilkilder her? Noen som har lagt to og to sammen og fått fem?

Så kan du tenke gjennom hvorfor det er viktig for deg å få sagt fra. Du sier du hater utroskap og selv ville ha visst. Hvor takknemlig hadde du blitt hvis en fremmed dame hadde dukket opp på døra di og fortalt en slik historie? Er virkelig målet ditt å hjelpe denne fremmede kvinnen, eller er du ute etter å straffe mannen?

Til slutt kan du tenke godt og grundig gjennom hva du kommer til å oppnå med å si fra. Jeg vil anta at du temmelig fort vil bli konfrontert med spørsmålet om hvordan du vet dette. Skal du da kaste ut din samboers navn og sørge for at hans kollega blir forbannet på ham? Hvilke konsekvenser tenker du at dette vil ha for din samboers forhold til kollegaen (og eventuelt andre kolleger)?

Jeg sier ikke at du ikke skal si noe. Men jeg vil på det sterkeste råde deg til å tenke godt og lenge gjennom ting før du gjør det. Spesielt bør du tenke gjennom muligheten for at dette er rykter og ikke fakta.

Skrevet

Jeg er enig med Superdolly at du bør vurdere hva du (og samboeren din) faktisk vet, hvordan vet samboeren at kollegaen har vært utro?

Ut over det ville jeg ha sagt fra. Fordi det virker som om det er mange som vet. En ting er at man ev. føler utroskap som et svik, men jeg tror det er verre om man også oppdager at "alle" har visst. 

Om det er en måte å få sagt fra til henne anonymt ville jeg trolig gjort det for å unngå å skape problemer for samboeren din på jobb.

Anonymous poster hash: 309f1...2e1
Skrevet

Hvis du er helt sikker på at det du har hørt stemmer så ville jeg garantert sagt ifra, med tillatelse fra samboer da selvfølgelig. Å så kommer det jo an på så mye. Hvordan er denne personen? Har dette skjedd før? Kanskje ikke så mye du veit om historien da. Uansett så ville jeg ha visst. Å hvis de har et lite barn sammen så fortjener hun å få muligheten til å velge om han skal være en del av det hele

Anonymous poster hash: 8398d...258

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...