Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #51 Skrevet 1. juli 2016 "SÅ vanskelig kan det ikke være å holde styr på initialene til 18 barn!" Herregud så irritert jeg blir på sånne som deg som ikke klarer å se lenger enn sin egen nesetipp. Tror du ikke de ansatte har annet å gjøre enn å gjette seg frem til hvem som eier hva, hva med vikarer? Hvis det er så vanskelig å merke om igjen så skriver du begge fornavnene og etternavnet, så vanskelig kan det da ikke være. Anonymous poster hash: b102f...8bd Bli så irritert du bare vil, sånn blir det likevel. Med ett eneste barn blant 18 som har disse initialene blir det ikke snakk im gjetning. Så lenge de ansatte ikke er analfabeter skal nok dette gå bra. Anonymous poster hash: 051c8...5c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #52 Skrevet 1. juli 2016 Hvis du skal ha sjanse for at absolutt alt tøyet fremdeles finnes, så merker du alt - alltid! Vi har kun mistet 1 lue (på skolen, var merket) og 2 votter tilsammen i datterens liv (hun er 8) fordi vi har gjort det. Anonymous poster hash: ee5c1...86f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #53 Skrevet 1. juli 2016 Bli så irritert du bare vil, sånn blir det likevel. Med ett eneste barn blant 18 som har disse initialene blir det ikke snakk im gjetning. Så lenge de ansatte ikke er analfabeter skal nok dette gå bra. Anonymous poster hash: 051c8...5c8 Nei nei, det er jo klart, så lenge det er mest praktisk for deg så........ Anonymous poster hash: b102f...8bd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #54 Skrevet 1. juli 2016 Du står med strykejern og stryker på hver enkelt sokk? Oisann.. Anonymous poster hash: 051c8...5c8 Rettetang i sofaen en tv-kveld. Mine tar alltid av seg sokkene og jeg ender opp med tusen umake sokker etter et par mnd i bhg. Ja, jeg har råd til å kjøpe nye, men synes det er unødvendig. Jeg gjør det også av respekt for tiden til de ansatte i bhg. Vil heller at de bruker den på barna, enn å finne ut av hvem som eier hva. Anonymous poster hash: 2cf22...329
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #55 Skrevet 1. juli 2016 Rettetang i sofaen en tv-kveld. Mine tar alltid av seg sokkene og jeg ender opp med tusen umake sokker etter et par mnd i bhg. Ja, jeg har råd til å kjøpe nye, men synes det er unødvendig. Jeg gjør det også av respekt for tiden til de ansatte i bhg. Vil heller at de bruker den på barna, enn å finne ut av hvem som eier hva. Anonymous poster hash: 2cf22...329 Det tar forresten ca 15 sek per sokk. Veit ikke hvor mange sokker die barn har, men det er ihvertfall et overkommelig arbeid for min del! Anonymous poster hash: 2cf22...329
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #56 Skrevet 1. juli 2016 Merka ALT i starten. Sokker, uteklær, skift... Men ble dårligere utover året. Skal prøve å ta det opp igjen til høsten 😅 Har bestilt navnelapper ihvertfall Anonymous poster hash: 74631...0f8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #57 Skrevet 1. juli 2016 Det tar forresten ca 15 sek per sokk. Veit ikke hvor mange sokker die barn har, men det er ihvertfall et overkommelig arbeid for min del! Anonymous poster hash: 2cf22...329 For all del, kritiserer ikke jeg, bare lurte på hvordan du gjør det. Hvor på sokken setter du merket da? Har aldri tenkt på at det kan gjøres med rettetang Anonymous poster hash: 051c8...5c8
❤lille stjerne❤ Skrevet 1. juli 2016 #58 Skrevet 1. juli 2016 Merker alt ja, men vanlige gensere, t-skjorter og bukser merker jeg bare med tusj. Merker ikke hver og en bomullssokk hrller, det koster med navnelapper. Ullsokker merker jeg, de har vi ikke såååå mange par av og de koster mer.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #59 Skrevet 1. juli 2016 Alt bortsett fra sokker her også. Skjønt det hender det glipper med merkingen av ett og annet plagg. Anonymous poster hash: 6670c...fe0
Mamma_til_2 Skrevet 1. juli 2016 #60 Skrevet 1. juli 2016 Det værre som finnes er foreldre som ikke gidder og merke klærne til barna, så blir de borte og foreldrene blir sure på oss ansatte for at vi ikke har oversikt! Og i 90%av tilfellene så har de plagget hjemme!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #61 Skrevet 1. juli 2016 Er nøye jeg. Og har mistet noe for det. Anonymous poster hash: 7eca9...3f0
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #62 Skrevet 1. juli 2016 Å merke handler ikke bare om å sikre at ting ikke blir borte.Det handler også om respekt for barnehageansatte og deres tid. Jeg jobbet i barnehage under studiene, og vi brukte utrolig mye tid på å prøve å finne ut hvem som eide hva. Selv om det ikke er noe du bryr deg om å få tilbake - merk! Anonymous poster hash: 8a50d...b23 Men de er jo på jobb uansett? Bare latskap og trass å ikke gidde å lære seg hvem som eier hva. Hva med min tid, jeg som må sitte og merke alle disse klærne?? Anonymous poster hash: 9f5f3...f34
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #63 Skrevet 1. juli 2016 Å merke handler ikke bare om å sikre at ting ikke blir borte.Det handler også om respekt for barnehageansatte og deres tid. Jeg jobbet i barnehage under studiene, og vi brukte utrolig mye tid på å prøve å finne ut hvem som eide hva. Selv om det ikke er noe du bryr deg om å få tilbake - merk! Anonymous poster hash: 8a50d...b23 Men de er jo på jobb uansett? Bare latskap og trass å ikke gidde å lære seg hvem som eier hva. Hva med min tid, jeg som må sitte og merke alle disse klærne?? Anonymous poster hash: 9f5f3...f34
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #64 Skrevet 1. juli 2016 Men de er jo på jobb uansett? Bare latskap og trass å ikke gidde å lære seg hvem som eier hva. Hva med min tid, jeg som må sitte og merke alle disse klærne?? Anonymous poster hash: 9f5f3...f34 Herregud, det er jo din unge. De er på jobb for å ta seg av barna, ikke for å degge for late selvsentrerte foreldre som tror de er sentrum i universet Anonymous poster hash: b102f...8bd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #65 Skrevet 1. juli 2016 Men de er jo på jobb uansett? Bare latskap og trass å ikke gidde å lære seg hvem som eier hva. Hva med min tid, jeg som må sitte og merke alle disse klærne?? Anonymous poster hash: 9f5f3...f34 Så greit for deg at en ansatt bruker 15 min ekstra i garderoben hver dag for å tyde hvem sine klær som ligger slengt et sted i stede for å bruke tiden til noe mer meningsfullt sammen med barna? Anonymous poster hash: 7a75d...cc3
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #66 Skrevet 1. juli 2016 Men de er jo på jobb uansett? Bare latskap og trass å ikke gidde å lære seg hvem som eier hva. Hva med min tid, jeg som må sitte og merke alle disse klærne?? Anonymous poster hash: 9f5f3...f34 Regner med at du troller, men jeg håper nesten du kjøper masse dyre ting til barna dine som blir borte og ender hos Fretex. Anonymous poster hash: dcce1...807
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #67 Skrevet 1. juli 2016 For all del, kritiserer ikke jeg, bare lurte på hvordan du gjør det. Hvor på sokken setter du merket da? Har aldri tenkt på at det kan gjøres med rettetang Anonymous poster hash: 051c8...5c8 Setter merket like under strikken, helst på en plass uten mønster (=mye løse tråder). De har aldri ramlet av. Kan bruke rettetang, jeg kjøpte en slik på tilbud en gang https://navnetrykk.no/produkt/leti-labeliron/ Anonymous poster hash: 2cf22...329
bompitrollet Skrevet 1. juli 2016 #68 Skrevet 1. juli 2016 Skriver med sprittusj, på ytterklærne blir det gjerne på utsiden på "brystlommen" slik at det er lett å se, knotete å måtte lete frem vaskelappen. Har egne regnklær og dresser til bhg bruk og de blir så godt brukt at det er ikke snakk om å arve dem senere uansett. Har fått mye skryt av personalet, men skjønner jo at mange synes at dette ikke blir pent nok.
Slaskepott Skrevet 2. juli 2016 #69 Skrevet 2. juli 2016 Dere som merker sokker, hvordan i all verden gjør dere det?!Anonymous poster hash: 051c8...5c8 Strykelapper på høykant, slik at bare en liten del av lappen sitter der hvor elastikken er. Jeg er også av dem som merker absolutt alt, inkludert skiftetøy, sokker og undertøy. Bruker strykelapper på det meste, tekstiltusj når det er hensiktsmessig, og klistrelapper på matbokser, drikkeflasker o.l. Jeg merker både av respekt for de ansattes tid, av miljøhensyn og fordi jeg er en gjerrigknark som heller vi bruke penger på morsommere ting enn stadig nye sokker og truser.
Slaskepott Skrevet 2. juli 2016 #70 Skrevet 2. juli 2016 (endret) Vil helst ikke skrive fornavn. Lillesøster har samme initialer, så ved å skrive enten kun initialer eller etternavn slipper jeg å merke om klær senere. Anonymous poster hash: 051c8...5c8 Jeg har tre unger, og har ikke merket om arvetøy fra storesøsken før de begynner på skolen. Med mindre det er veldig stort aldersspenn mellom ungene eller de går i hver sin barnehage eller det er uvanlig høy turnover blant de ansatte, så er min erfaring at de ansatte fint klarer å huske at Kari er lillesøsteren til Per. Det er iallfall enklere enn å huske initialer for hele avdelingen/barnehagen. Endret 2. juli 2016 av Slaskepott
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #71 Skrevet 2. juli 2016 Så greit for deg at en ansatt bruker 15 min ekstra i garderoben hver dag for å tyde hvem sine klær som ligger slengt et sted i stede for å bruke tiden til noe mer meningsfullt sammen med barna? Anonymous poster hash: 7a75d...cc3 Når jeg kjenner godt etter så kjenner jeg at det er helt i orden for meg, ja. Anonymous poster hash: 9f5f3...f34
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2016 #72 Skrevet 2. juli 2016 Når jeg kjenner godt etter så kjenner jeg at det er helt i orden for meg, ja. Anonymous poster hash: 9f5f3...f34 Trivelig du er, da. Anonymous poster hash: dcce1...807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå