Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #26 Skrevet 1. juli 2016 Har aldri merket noe jeg, og er hjemme i permisjon med mitt 3. barn nå og de store ungene er snart ferdig på barneskolen. Aldri mistet noe. Anonymous poster hash: c02ab...1b7
Blomstogbier Skrevet 1. juli 2016 #27 Skrevet 1. juli 2016 Nei, jeg merker ikke sokker eller alle typer hårspenner. Har råd til å miste en sokk, liksom.
**venter** Skrevet 1. juli 2016 #28 Skrevet 1. juli 2016 Jeg merker alt, til og med sokker. De merkes med tusj på innsiden. Dette ikke fordi jeg er redd for å miste noe, men fordi jeg vet de ansatte bruker mye tid på å lete etter eier om ikke. De ønsker nemlig at alt skal komme til rette.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #29 Skrevet 1. juli 2016 I vår barnehage hadde de stålkontroll, og det var i grunnen fullstendig unødvendig å merke noe som helst. Men merka mye, i alle fall alt vi ikke hadde lyst til å miste. Mista ikke så mye som en sokk. Anonymous poster hash: 097b5...ac1
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #30 Skrevet 1. juli 2016 Vi merker absolutt alt! Ikke fordi jeg er redd for å miste noe. Det er alltid noe som blir borte uansett. Men fordi det er mange barn, mange voksne, vikarer, foreldre osv og jeg ønsker ikke at de skal bruke mye av sin tid på å lete etter rett eier av ting. Er alt merket er det lettere for alle å holde garderobe og lignende ryddig. Finner jeg en lue på gulvet merket "Per" legger jeg den på "Per" sin plass. Er den ikke merket er det altfor lett at ting bare blir liggende og det blir det kaos av på sikt Anonymous poster hash: b1cbe...06e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #31 Skrevet 1. juli 2016 Her hadde plutselig vognposen forsvunnet fra vognen. Vognen var merket, men ikke vognposen. Trodde ikke barnehagen flyttet på sånt, men det gjorde de visst.. Så greit å merke absolutt ALT ja. Anonymous poster hash: 8a87f...b62
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #33 Skrevet 1. juli 2016 Er det greit å merke med initialer, eller må det være fullt navn? Anonymous poster hash: 051c8...5c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #34 Skrevet 1. juli 2016 Å merke handler ikke bare om å sikre at ting ikke blir borte.Det handler også om respekt for barnehageansatte og deres tid. Jeg jobbet i barnehage under studiene, og vi brukte utrolig mye tid på å prøve å finne ut hvem som eide hva. Selv om det ikke er noe du bryr deg om å få tilbake - merk! Anonymous poster hash: 8a50d...b23
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #35 Skrevet 1. juli 2016 Merker alt unntatt sokker og truser, de er det ikke så nøye med. Sokkene har jo ikke vaskelapp, og det er for mye styr å stryke på lapper for å slippe å miste en sokk. Merket trusene før, men lappene falt av i vask, og jeg gidder ikke merke etter hver vask. Dessuten tas de jo aldri av i bhg, så de forsvinner ikke likevel. Vet de ansatte ikke bruker noe ekstra tid pga dette, de slenger det bare oppi en kurv som foreldrene kan se gjennom hvis de mangler noe, så jeg anser ikke det som noe problem. Anonymous poster hash: df5f5...8d4
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #36 Skrevet 1. juli 2016 Prøver å merke alt, sokker og truser også. Men det er ikke alltid det hjelper uansett! Her forsvant 1 sko sporløst selv om den var merket. Anonymous poster hash: 811c2...d8e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #38 Skrevet 1. juli 2016 Merker alt. Strykelapper eller tusj på "billige" ting, syr i navnelappp på det som er "finere" (ulltøy f.eks) Sokkene på Lindex har hvitt felt til navn så kjøper kun de for da er det enkelt med tusj 😊 Anonymous poster hash: af4d4...431
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #39 Skrevet 1. juli 2016 Er det greit å merke med initialer, eller må det være fullt navn? Anonymous poster hash: 051c8...5c8 Fullt navn. Initialer kan være like som flere andre barn Anonymous poster hash: b102f...8bd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #40 Skrevet 1. juli 2016 Dere som merker sokker, hvordan i all verden gjør dere det?! Anonymous poster hash: 051c8...5c8 Strykelapper. Anonymous poster hash: 2cf22...329
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #41 Skrevet 1. juli 2016 Fullt navn. Initialer kan være like som flere andre barn Anonymous poster hash: b102f...8bd Blir veldig langt å skrive både fornavn og etternavn på hvert plagg med tusj! Det er garantert ingen i barnehagen som har samme initialer som min, så tror nok jeg går for det Anonymous poster hash: 051c8...5c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #42 Skrevet 1. juli 2016 Strykelapper. Anonymous poster hash: 2cf22...329 Du står med strykejern og stryker på hver enkelt sokk? Oisann.. Anonymous poster hash: 051c8...5c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #43 Skrevet 1. juli 2016 Blir veldig langt å skrive både fornavn og etternavn på hvert plagg med tusj! Det er garantert ingen i barnehagen som har samme initialer som min, så tror nok jeg går for det Anonymous poster hash: 051c8...5c8 Det burde du tenkt på før du giftet deg med en mann med langt etternavn, og valgte et langt fornavn til barnet deres! ;P Anonymous poster hash: dcce1...807
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #44 Skrevet 1. juli 2016 Blir veldig langt å skrive både fornavn og etternavn på hvert plagg med tusj! Det er garantert ingen i barnehagen som har samme initialer som min, så tror nok jeg går for det Anonymous poster hash: 051c8...5c8 Vær så snill å ikke gjør det. Du skaper ekstraarbeid for de ansatte. Hvordan forventer du at vikarer skal vite hvem det er? Bestill heller strykelapper. Det er håpløst med initialer Anonymous poster hash: b102f...8bd
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #45 Skrevet 1. juli 2016 Initialer gjør det bare enda mer vanskelig. Skriv heller K. Nordmann eller Kari N. Om du bare skriver KN er det plutselig mange flere muligheter for hvem som er eier Anonymous poster hash: b1cbe...06e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #46 Skrevet 1. juli 2016 Blir veldig langt å skrive både fornavn og etternavn på hvert plagg med tusj! Det er garantert ingen i barnehagen som har samme initialer som min, så tror nok jeg går for det Anonymous poster hash: 051c8...5c8 Da skriver du heller bare fornavn og evt med første bokstav i etternavnet. Om jeg ved en feil hadde fått med meg votter hjem som det sto KST i er det ikke sikkert jeg hadde skjønt hvilket barn det var sine. Står det Kristian ST skjønner jeg det selvsagt. Anonymous poster hash: 08819...264
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #47 Skrevet 1. juli 2016 Jepp, merker alt! Er ped.leder selv og vet hvor greit det er at klær og utstyr er skikkelig merket.Dere som aldri har merket og aldri mistet noe; mest sannsynlig har de ansatte brukt en god del tid på å holde styr på klærne deres. Tid de kunne brukt sammen med barna. Jeg legger umerket tøy rett i en kasse spesifikt for det, bruker ikke tid på å spørre barna eller gjette meg frem. Klær jeg VET hvem som eier, blir lagt på riktig plass selvfølgelig. Anonymous poster hash: a5e42...2c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #48 Skrevet 1. juli 2016 Da skriver du heller bare fornavn og evt med første bokstav i etternavnet. Om jeg ved en feil hadde fått med meg votter hjem som det sto KST i er det ikke sikkert jeg hadde skjønt hvilket barn det var sine. Står det Kristian ST skjønner jeg det selvsagt. Anonymous poster hash: 08819...264 Vil helst ikke skrive fornavn. Lillesøster har samme initialer, så ved å skrive enten kun initialer eller etternavn slipper jeg å merke om klær senere. Det må være bra nok. SÅ vanskelig kan det ikke være å holde styr på initialene til 18 barn! Anonymous poster hash: 051c8...5c8
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #49 Skrevet 1. juli 2016 Vil helst ikke skrive fornavn. Lillesøster har samme initialer, så ved å skrive enten kun initialer eller etternavn slipper jeg å merke om klær senere. Det må være bra nok. SÅ vanskelig kan det ikke være å holde styr på initialene til 18 barn! Anonymous poster hash: 051c8...5c8 En ting er de ansatte i barnehagen, men det handler ogs¨å om å gjøre det litt greit for vikarer og foreldre. I barnehagen til jenta vet jeg ikke hva noen heter til etternavn, så sånn sett hjelper ikke initialer så sinnsykt mye Anonymous poster hash: b1cbe...06e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2016 #50 Skrevet 1. juli 2016 Vil helst ikke skrive fornavn. Lillesøster har samme initialer, så ved å skrive enten kun initialer eller etternavn slipper jeg å merke om klær senere. Det må være bra nok. SÅ vanskelig kan det ikke være å holde styr på initialene til 18 barn! Anonymous poster hash: 051c8...5c8 "SÅ vanskelig kan det ikke være å holde styr på initialene til 18 barn!" Herregud så irritert jeg blir på sånne som deg som ikke klarer å se lenger enn sin egen nesetipp. Tror du ikke de ansatte har annet å gjøre enn å gjette seg frem til hvem som eier hva, hva med vikarer? Hvis det er så vanskelig å merke om igjen så skriver du begge fornavnene og etternavnet, så vanskelig kan det da ikke være. Anonymous poster hash: b102f...8bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå