Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #1 Skrevet 25. juni 2016 Naboen har to barn i alderen 7 og 9 år. Foreldrene er ute av og til i hagen, men da sitter de rett opp og ned og røyker og drikker kaffe. Barna er utsultet på oppmerksomhet og aktivisering, så de kommer til oss i nabohagen og leker daglig. Her leker vi med barna ved å hoppe på trampoline, spiller ringspill, ballspill, spyler de med hageslangen eller annet. De blir også med i hagestell som å luke i bed, plante blomster og vanne blomster eller rett og slett enkelt og greit delta i det som foregår ute. Naboen har tilsvarende uteområde, så det går ikke på mangel av muligheter. Jeg syns det er hyggelig med barn altså, men når naboen kommanderer barna og sier "gå og lek" så er det jo hit de kommer! Jeg syns disse foreldrene er sløve. Barn skal selvfølgelig få lov til å kjede seg og finne på leker selv, men disse barna søker til oss hver dag. Vi ser aldri foreldrene leke med barna ute, men sitter og roper fra der de sitter at barna ikke må gjøre slik eller sånn. Hva med å reise seg opp og delta litt selv? Puh, dagens utblåsing! Anonymous poster hash: 57f91...0f7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #2 Skrevet 25. juni 2016 To søsken i den alderen må jo klare å leke sammen uten at foreldrene skal leke? Anonymous poster hash: c7d4c...b3e
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juni 2016 #3 Skrevet 25. juni 2016 Men ser dere de hele tiden? Og må man leke med så store unger? Jeg har et barn på 12 år som får masse oppmerksomhet. Men jo mer hun får jo mer vil hun ha. Hun blir aldri mett, aldri! Jeg sitter og på ræva på terrassen, og lar ungene leke selv. Men det betyr ikke at naboen ser de gangene jeg hopper på trampolina, leker i sandkassa eller spiler badminton med de...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #4 Skrevet 25. juni 2016 To søsken i den alderen må jo klare å leke sammen uten at foreldrene skal leke?Anonymous poster hash: c7d4c...b3e Ja, og det klarer de nok også, men når foreldrene bare sitter på rumpa så ønsker nok selv så store barn litt aktivisering og tilstedeværelse av voksne. Det de ikke får hjemme søker de andre steder Anonymous poster hash: 57f91...0f7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #5 Skrevet 25. juni 2016 Men ser dere de hele tiden? Og må man leke med så store unger? Jeg har et barn på 12 år som får masse oppmerksomhet. Men jo mer hun får jo mer vil hun ha. Hun blir aldri mett, aldri! Jeg sitter og på ræva på terrassen, og lar ungene leke selv. Men det betyr ikke at naboen ser de gangene jeg hopper på trampolina, leker i sandkassa eller spiler badminton med de... Tro meg, disse leker ikke... Aldri! Vi er ute hver dag og ungene til naboen er her. Ikke hos seg selv og med foreldrene. Det er bare ikke sunt Anonymous poster hash: 57f91...0f7
Gjest Sekretøsa Skrevet 25. juni 2016 #6 Skrevet 25. juni 2016 Tro meg, disse leker ikke... Aldri! Vi er ute hver dag og ungene til naboen er her. Ikke hos seg selv og med foreldrene. Det er bare ikke sunt Anonymous poster hash: 57f91...0f7 Dere får sende de bort til de da. Si at de kan leke hos naboen isteden.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #7 Skrevet 25. juni 2016 Lekte foreldrene dine med deg ute da du var liten? I de aller fleste tilfeller ble vi barna sendt ut for å leke. Det er sunt at de utvikler egen fantasi og ikke må stimulere av voksne hele tiden. Anonymous poster hash: be771...619
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #8 Skrevet 25. juni 2016 Dere får sende de bort til de da. Si at de kan leke hos naboen isteden.Ja, det kan vi. Saken var mer at jeg måtte blåse litt ut bare. Syns disse foreldrene er så sløve! Ingen er like og det respekteres, men jeg syns det er synd på disse barna bare. Skjønner nå hva folk mener når de lager kampanjer for at barn heller trenger kvalitetstid med foresatte fremfor dyre ferier og/eller dyre leker. Anonymous poster hash: 57f91...0f7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #9 Skrevet 25. juni 2016 Lekte foreldrene dine med deg ute da du var liten? I de aller fleste tilfeller ble vi barna sendt ut for å leke. Det er sunt at de utvikler egen fantasi og ikke må stimulere av voksne hele tiden.Anonymous poster hash: be771...619 Les HI en gang til... Anonymous poster hash: 57f91...0f7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #10 Skrevet 25. juni 2016 Det er ikke alle voksne som er glad i å leke, det gjør de ikke til dårlige foreldre. Barn trenger omsorg, kjærlighet, nærhet, mat osv... Lek klarer de fleste barn å ordne med selv, heldigvis Er ikke ofte jeg ser vokse hoppe trampoline, og herje rundt... Det går nok bra med nabobarna skal du se Jeg liker å leke med barna av og til, men helt ærlig synes jeg det blir kjedelig i lengden, tror også barna mine hadde syntes det var kjedelig å leke med meg i lengden Anonymous poster hash: ee4ca...ac4
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #11 Skrevet 25. juni 2016 Les HI en gang til... Anonymous poster hash: 57f91...0f7 Det ga ingenting nytt å lese hi på nytt. Anonymous poster hash: be771...619
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #12 Skrevet 25. juni 2016 Er man sløv som forelder bare fordi man ikke leker med 7 og 9 åringer? 😱 Jeg har født 4 barn, og har ikke sjanse i havet til å hoppe på trampoline. Da tisser jeg på meg (hjelper ikke med alle knipeøvelsene jeg har tatt) Vi foreldrene i gata blir gjerne med på vannkrig. Problemet er at vi voksne tar litt av..kremt.. og det blir gjerne litt voldsomt (her snakker vi å dra det over tid.. Jeg kan komme hjem på mandag og få en bøtte iskaldt vann hivd på meg av nabomannen idét jeg runder hushjørnet.. Og vannkrigen var på lørdag).. Så det blir sjelden vannkrig.. Hehe Og mine gutter på 7 og 9 er faktisk veldig sjelden i hagen. De er ute med kompiser og sykler, spiller fotball på løkka eller "henger" med jentene. Mens jeg sitter på verandaen.. Så jeg konkluderer med at jeg er en sløv mor, og det er helt greit for meg Anonymous poster hash: 1edb1...09c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #13 Skrevet 25. juni 2016 Er man sløv som forelder bare fordi man ikke leker med 7 og 9 åringer? Jeg har født 4 barn, og har ikke sjanse i havet til å hoppe på trampoline. Da tisser jeg på meg (hjelper ikke med alle knipeøvelsene jeg har tatt) Vi foreldrene i gata blir gjerne med på vannkrig. Problemet er at vi voksne tar litt av..kremt.. og det blir gjerne litt voldsomt (her snakker vi å dra det over tid.. Jeg kan komme hjem på mandag og få en bøtte iskaldt vann hivd på meg av nabomannen idét jeg runder hushjørnet.. Og vannkrigen var på lørdag).. Så det blir sjelden vannkrig.. Hehe Og mine gutter på 7 og 9 er faktisk veldig sjelden i hagen. De er ute med kompiser og sykler, spiller fotball på løkka eller "henger" med jentene. Mens jeg sitter på verandaen.. Så jeg konkluderer med at jeg er en sløv mor, og det er helt greit for meg Anonymous poster hash: 1edb1...09c Du deltar. Da er du ikke sløv. Her er det ikke snakk om barn som er ute og sykler, men som holder til i hagen. Og det med trampoline var bare et eksempel. Anonymous poster hash: 57f91...0f7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #14 Skrevet 25. juni 2016 Det ga ingenting nytt å lese hi på nytt.Anonymous poster hash: be771...619 Ta på deg brillene. Jeg skriver ikke at noen må aktiviseres HELE TIDEN. Saken her er at disse barna søker oss daglig mens foreldrene enten er inne eller er ute og sitter på rumpa. Og ja, jeg hadde foreldre som lekte med meg ute. Anonymous poster hash: 57f91...0f7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #15 Skrevet 25. juni 2016 Du deltar. Da er du ikke sløv. Her er det ikke snakk om barn som er ute og sykler, men som holder til i hagen. Og det med trampoline var bare et eksempel. Anonymous poster hash: 57f91...0f7 Jeg er med på vannkrigen, ja, men det er bare for å ta rotta på naboen Nei, jeg deltar sjelden i barnas lek. Det er 4 av dem, de leker fint sammen uten meg. Jeg har aldri vært glad i å leke, er egentlig ganske dårlig på det. Jeg syns det er gørrkjedelig å leke picnik eller leke med biler eller barbie, og i følge ungene så "suger" jeg i fotball, så de vil ikke ha meg med 😂😂😂 Men jeg tenker at det ene ikke er mer normalt enn det andre. Noen barn må aktiviseres hele tiden, andre ordner seg selv. Er sjelden jeg ser foreldre med skolebarn leke med ungene egentlig, luke gjør kun mistedatteren min (fordi hun lager parfyme av blomstene (som IKKE skal plukke😡) ), og er gutta hjemme spiller de fotball (som jeg, som sagt, ikke får være med på).. Jeg syns faktisk ikke det går på å være sløv forelder, man er jo ute med ungene selv om dé leker og de voksne drikker kaffe, tenker jeg da.. Det viktigste for meg er at vi er sammen/på samme sted Anonymous poster hash: 1edb1...09c
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #16 Skrevet 25. juni 2016 Jeg leker aldri med ungene. Er slettes ikke noen sløv forelder fordet. Kjenner faktisk ingen som leker med barna sine når jeg tenker meg om.. Anonymous poster hash: 73e8f...544
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #17 Skrevet 25. juni 2016 Har ikke en eneste gang hoppa på trampolina i hagen her jeg, har ikke lekt med ungene heller... " finn på noe" sier jeg, mens jeg slenger bena høyt. Dummeste som finnes er unger som må ha foreldre med i leken. De blir uselvstendige og tafatte... Verre for naboen vel, som sikkert hører på at dine unger maser om å få deg på trampolina. De tenker sikkert sitt de også! La folk gjøre som de vil, og ungene har det ikke noe vondt av den grunn. Sunt? Tror det er verre med de som ikke klarer leke alene Anonymous poster hash: a4197...263
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #18 Skrevet 25. juni 2016 Jeg er med på vannkrigen, ja, men det er bare for å ta rotta på naboen Nei, jeg deltar sjelden i barnas lek. Det er 4 av dem, de leker fint sammen uten meg. Jeg har aldri vært glad i å leke, er egentlig ganske dårlig på det. Jeg syns det er gørrkjedelig å leke picnik eller leke med biler eller barbie, og i følge ungene så "suger" jeg i fotball, så de vil ikke ha meg med Men jeg tenker at det ene ikke er mer normalt enn det andre. Noen barn må aktiviseres hele tiden, andre ordner seg selv. Er sjelden jeg ser foreldre med skolebarn leke med ungene egentlig, luke gjør kun mistedatteren min (fordi hun lager parfyme av blomstene (som IKKE skal plukke) ), og er gutta hjemme spiller de fotball (som jeg, som sagt, ikke får være med på).. Jeg syns faktisk ikke det går på å være sløv forelder, man er jo ute med ungene selv om dé leker og de voksne drikker kaffe, tenker jeg da.. Det viktigste for meg er at vi er sammen/på samme sted Anonymous poster hash: 1edb1...09c Kan hende du har rett i hvordan det er hos dere, men her så er virkelig ikke de foresatte til stede. Ungene til naboene her hopper etter oss som små gåsunger så fort vi kommer ut. Vi er ikke akkurat klovner heller, men driver ofte med helt ordinære ting i hagen. De setter tydeligvis pris på våre aktiviteter. Disse barna gir tydelige signaler om at de ønsker voksenkontakt. Vanskelig å beskrive, men man merker at vi blir som en svamp og foreldrene er veldig fraværende altså. At jeg oppfatter det som sløvt gjør jeg fremdeles, selv om jeg ser at vi voksne har ulikt aktivitetsnivå Anonymous poster hash: 57f91...0f7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #19 Skrevet 25. juni 2016 Har ikke en eneste gang hoppa på trampolina i hagen her jeg, har ikke lekt med ungene heller... " finn på noe" sier jeg, mens jeg slenger bena høyt. Dummeste som finnes er unger som må ha foreldre med i leken. De blir uselvstendige og tafatte... Verre for naboen vel, som sikkert hører på at dine unger maser om å få deg på trampolina. De tenker sikkert sitt de også! La folk gjøre som de vil, og ungene har det ikke noe vondt av den grunn. Sunt? Tror det er verre med de som ikke klarer leke alene Anonymous poster hash: a4197...263 Ingen som maser om å hoppe her Vi hopper når vi vil. Ellers gjør vi andre ting. Barna leker ofte alene. Var ikke det som var poenget her. Poenget var at foreldre til nabobarna bare sitter på rumpa og ikke er med i noe som helst. Jeg syns det er sløvt og så får du mene det du gjør. Anonymous poster hash: 57f91...0f7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #20 Skrevet 25. juni 2016 Unger som ikke leker? Hva gjør de da når de ikke er hos dere? De leker vel ikke med dere hele tiden? Anonymous poster hash: 06d5c...113
beef sister Skrevet 25. juni 2016 #21 Skrevet 25. juni 2016 Hvis foreldrenes deltagelse i barnas lek avgjør hvorvidt man er en engasjert forelder eller ikke, er barna mine definitivt i underskudd på oppmerksomhet. Jeg leker ikke frivillig, det tilhører unntakene. La oss håpe at de ikke får varige men av at mamma ikke byr opp til vannkrig.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #22 Skrevet 25. juni 2016 Unger som ikke leker? Hva gjør de da når de ikke er hos dere? De leker vel ikke med dere hele tiden? Anonymous poster hash: 06d5c...113 Da vil jeg tro de sover og/eller gjør lekser/ kveldsstell osv. Når de er i hagen her fra kl 16 til kl 19 HVER dag så er det vel lite tid igjen? Det er en grunn til at jeg reagerer. Anonymous poster hash: 57f91...0f7
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #23 Skrevet 25. juni 2016 Barn på 7 og 9 trenger ikke underholdning. Verre med unger som trenger å aktiviseres hele tiden. Anonymous poster hash: 7a40b...078
soleia Skrevet 25. juni 2016 #24 Skrevet 25. juni 2016 Konkluderar med at vi er sløve her i huset og. Det var tydelegvis foreldra mine og, kan no aldri hugse at dei nokon gang har leika med oss ute.
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2016 #25 Skrevet 25. juni 2016 Hvis foreldrenes deltagelse i barnas lek avgjør hvorvidt man er en engasjert forelder eller ikke, er barna mine definitivt i underskudd på oppmerksomhet. Jeg leker ikke frivillig, det tilhører unntakene. La oss håpe at de ikke får varige men av at mamma ikke byr opp til vannkrig.Snakker ikke om engasjerte foreldre totalt sett. De er sikkert flinke på andre områder. Ikke noe BV- sak slik DIB har tendens til å blåse det opp til. Syns bare disse foreldrene er sløve enkelt og greit. Må ikke leke heller, men disse bare sitter der. Ja vel, så er vi de naboene som ungene liker å være sammen med, med det betyr ikke at jeg ikke syns disse foreldrene er sløve av den grunn. Vi har mange naboer her, men ingen er så sløve som akkurat disse. De andre foreldrene er i det minste til stede i stedet for å sitte på rumpa og kommandere. Anonymous poster hash: 57f91...0f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå