Gå til innhold

Alle lubne og overvektige der ute... og dere andre også

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg påstander dere har blitt møtt med som begrenser livet ditt. La oss le av hvor latterlige de er! Tykke jenter kan ikke gå med shorts f.eks.

Jeg kan starte:

Du må ikke tro at du er flink til å synge, det er bare kroppen din som gjør at det blir god bass.

Really? For stemmen min var like bra etter å ha gått ned 20 kg. 

Anonymous poster hash: bcd8e...887
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow. Da tror jeg jeg hadde svart at du må ikke tro du er god til å tenke bare fordi du har et hode. Det er bare kraniet som gir ekko.

Anonymous poster hash: 0777e...9be

Skrevet

Den typen kommentarer har jeg faktisk aldri fått, det går mer andre veien... som at jeg fint kunne gå i bikini, det var da iiiiingen som kom til å legge merke til meg på en negativ måte for alle hadde nok med seg selv og dessuten var jo jeg like flott som alle andre osv... Med 60 kg for mye og magen full av strekkmerker og skjeggstubber - ja særlig. Man blir altså ikke automatisk dum og naiv av å være overvektig.

Anonymous poster hash: 4f0ce...a6c
Skrevet

Wow. Da tror jeg jeg hadde svart at du må ikke tro du er god til å tenke bare fordi du har et hode. Det er bare kraniet som gir ekko.

Det er ikke så lett når en er 15 år og har den ene tingen en utmerker seg med. Det måtte visst sporenstreks plukkes av meg, jeg sluttet å synge etter det fordi jeg trodde hele salen tenkte "se på tjukka som tror hun faktisk kan synge". Men det var ikke poenget, jeg vet at alle har hørt slike ting. Målet var å vise hvor idiotiske de er.

En annen: Tjukke jenter bør ikke gå i bikini, men ingen bør gå på stranda i badedrakt så derfor er det best at du ikke bader. 

Skrevet

Det er ikke så lett når en er 15 år og har den ene tingen en utmerker seg med. Det måtte visst sporenstreks plukkes av meg, jeg sluttet å synge etter det fordi jeg trodde hele salen tenkte "se på tjukka som tror hun faktisk kan synge". Men det var ikke poenget, jeg vet at alle har hørt slike ting. Målet var å vise hvor idiotiske de er.

En annen: Tjukke jenter bør ikke gå i bikini, men ingen bør gå på stranda i badedrakt så derfor er det best at du ikke bader.

Nei, det er selvfølgelig ikke lett. Veldig leit å høre. Synger du igjen nå? Håper det. Men jeg står fast ved at man må være rimelig nepskrell for å lire av seg noe slikt. Makan.

Skrevet

Nei, det er selvfølgelig ikke lett. Veldig leit å høre. Synger du igjen nå? Håper det. Men jeg står fast ved at man må være rimelig nepskrell for å lire av seg noe slikt. Makan.

Ikke aktivt nei. I såfall har jeg møtt mange nepskrell. Jeg var ti kg for tung i ungdommen og er det nå også, jeg SER at jeg faktisk ser helt fin ut og kan gjøre alle tingene jeg fikk beskjed om at "ikke var for meg". Selv om jeg er blitt voksen henger de igjen, det hjelper å skrive dem ned og se hvor idiotisk de ser ut.

Tykke jenter kan ikke gå med ettersittende klær, selv om klærne passer og sitter pent tenker folk sitt. 

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Gi meg påstander dere har blitt møtt med som begrenser livet ditt. La oss le av hvor latterlige de er! Tykke jenter kan ikke gå med shorts f.eks.

Jeg kan starte:

Du må ikke tro at du er flink til å synge, det er bare kroppen din som gjør at det blir god bass.

Really? For stemmen min var like bra etter å ha gått ned 20 kg. 

Har ikke fått denne selv, men har hørt andre si at man kan ikke gå med magetopp om man ikke er modell-tynn. Det ble sagt av ei jente i magetopp.

Personlig syns jeg ikke magetopp er noe fint på noen jeg da, men hadde jeg møtt denne jenta igjen skulle jeg jaggu meg tredd på meg en magetopp og vist fram både mage, strekkmerker og veiviser. 

Skrevet

Jeg er 20 kg overvektig og har virkelig aldri noen gang fått negative eller stygge kommentarer på det. Hva slags folk omgås du egentlig HI?

Har jo fått noen uskyldige kommentarer fra barn, som da nevøen min på 6 år satt ved siden av meg i sofaen og koste litt og han plutselig sa: Du har så mykt og deilig flesk på siden her du...

Men jeg har aldri blitt mobbet av voksne. Jeg er ikke bælfeit da, men er drøye 1.70 høy og veier nesten 90 kg så er temmelig "rund i kantene"

Anonymous poster hash: fed7f...4e8

Skrevet

Har ikke fått denne selv, men har hørt andre si at man kan ikke gå med magetopp om man ikke er modell-tynn. Det ble sagt av ei jente i magetopp.

Personlig syns jeg ikke magetopp er noe fint på noen jeg da, men hadde jeg møtt denne jenta igjen skulle jeg jaggu meg tredd på meg en magetopp og vist fram både mage, strekkmerker og veiviser. 

Direkte til meg fikk jeg denne fra en voksen dame:

Jeg var på besøk hos noen med en datter på din alder i magetopp, en diger hvit mage stakk ut og det så bare ikke pent ut. Det må du ikke gjøre!

Hadde aldri falt meg inn å ta det på og ble jo enda mer lei meg av at hun trodde jeg ikke visste at jeg var "for tykk". I dag er det veldig ubehagelig å gå med magen ute, men jeg går glatt i knytetopper som viser midjen med høyt skjørt eller bukse til;)

Skrevet

Jeg er 20 kg overvektig og har virkelig aldri noen gang fått negative eller stygge kommentarer på det. Hva slags folk omgås du egentlig HI?

Har jo fått noen uskyldige kommentarer fra barn, som da nevøen min på 6 år satt ved siden av meg i sofaen og koste litt og han plutselig sa: Du har så mykt og deilig flesk på siden her du...

Men jeg har aldri blitt mobbet av voksne. Jeg er ikke bælfeit da, men er drøye 1.70 høy og veier nesten 90 kg så er temmelig "rund i kantene"

Anonymous poster hash: fed7f...4e8

Tror ikke de voksne mente å mobbe, de kom med velmenende råd for at jeg ikke skulle bli mobbet. Råd ladet av fordommer selvsagt.

Skrevet

Syns det er veldig rart at ingen andre har opplevd dette? ikke en gang som klisjeer ala «store damer kan ikke ha mønstrede klær»?

Skrevet

Du hadde vært veldig pen om du tok av noen kilo.

Anonymous poster hash: a9744...ddb

Skrevet

Den typen kommentarer har jeg faktisk aldri fått, det går mer andre veien... som at jeg fint kunne gå i bikini, det var da iiiiingen som kom til å legge merke til meg på en negativ måte for alle hadde nok med seg selv og dessuten var jo jeg like flott som alle andre osv... Med 60 kg for mye og magen full av strekkmerker og skjeggstubber - ja særlig. Man blir altså ikke automatisk dum og naiv av å være overvektig.

Venninna mi sa "ååååå jeg er så tjukk!!! Jeg veier 72 kilo!! Jeg vil sååå under 70, spiller ikke noe rolle om det er 69 eller 61. Men jeg er så feit!" Etterfulgt av "jammen du er jo fin!!" som en kommentar til meg, som var minst 50 kilo tyngre..

Nei, man blir ikke naiv av å være feit!

Anonymous poster hash: a56f2...89c

Skrevet

Venninna mi sa "ååååå jeg er så tjukk!!! Jeg veier 72 kilo!! Jeg vil sååå under 70, spiller ikke noe rolle om det er 69 eller 61. Men jeg er så feit!" Etterfulgt av "jammen du er jo fin!!" som en kommentar til meg, som var minst 50 kilo tyngre..

Nei, man blir ikke naiv av å være feit!

Det går vel rett inn i det jeg fikk kommunisert hele oppveksten "du er ikke ei jente, du er en tykk". Derfor er det helt greit for ei jente som har lagt på seg litt å klage til meg om egen vekt, for hun stiller i en helt annen klasse.

Skrevet

Jeg er jo ikke overvektig da, men siden du sa alle andre. Jeg har fått høre flere ganger: Du trenger jo ikke trene, du er jo så tynn.

Det er like irriterende hver gang. Jeg insinuerer aldri at jeg skal trene for å bli tynn, men det er jo viktig å være i aktivitet av mange grunner. 

Alt er så overfladisk, blir skikkelig lei av det. Skjønner at overvektige kanskje blir sett mer ned på enn tynne, men jeg har fått mange kommentarer på kroppen min opp gjennom, og det er ikke OK selv om jeg er tynn. 

Skulle ønske folk bare kunne la være å kommentere andres kropper hele tiden. 

Anonymous poster hash: 06197...271
Skrevet

Jeg er jo ikke overvektig da, men siden du sa alle andre. Jeg har fått høre flere ganger: Du trenger jo ikke trene, du er jo så tynn.

Det er like irriterende hver gang. Jeg insinuerer aldri at jeg skal trene for å bli tynn, men det er jo viktig å være i aktivitet av mange grunner. 

Alt er så overfladisk, blir skikkelig lei av det. Skjønner at overvektige kanskje blir sett mer ned på enn tynne, men jeg har fått mange kommentarer på kroppen min opp gjennom, og det er ikke OK selv om jeg er tynn. 

Skulle ønske folk bare kunne la være å kommentere andres kropper hele tiden. 

Anonymous poster hash: 06197...271

Jeg tror ikke tynne blir sett ned på med mindre de er heroinmisbrukere eller liknende. Kommentarene du får handler jo om uvitenhet, men kanskje også sjalusi. Jeg tror likevel ikke noen mener at du har lavere verdi fordi du er tynn. 

Skrevet

Det går vel rett inn i det jeg fikk kommunisert hele oppveksten "du er ikke ei jente, du er en tykk". Derfor er det helt greit for ei jente som har lagt på seg litt å klage til meg om egen vekt, for hun stiller i en helt annen klasse.

Du er en tykk, faktisk. Ja men det forklarer jo alt. Vi bare er en tykk. Ikke en person

Skrevet

Du er en tykk, faktisk. Ja men det forklarer jo alt. Vi bare er en tykk. Ikke en person

Mener selvsagt ikke at det burde være sånn. 

En annen ting: Du vil nok aldri få en ordentlig kjæreste, om noen er interessert er det nok fordi de selv er tykke og tror de kan ha sjans på deg...

Jasså? Så den slanke, kjekke, intelligente og velutdannede mannen jeg har vært gift med i ti år er innbildning? 

Skrevet

En annen ting: Du vil nok aldri få en ordentlig kjæreste, om noen er interessert er det nok fordi de selv er tykke og tror de kan ha sjans på deg...

Jasså? Så den slanke, kjekke, intelligente og velutdannede mannen jeg har vært gift med i ti år er innbildning? 

Jammen kjære vene... har folk rundt deg null filter?

Skrevet

Jeg er 30 kilo overvektig, har aldri hørt et eneste negativ kommentar om vekten min. Men jeg har og vært undervektig, da manglet det ikke på stygge kommentarer. Da var det tydeligvis fritt frem å kommentere kroppen min og fortelle meg at jeg måtte spise.

Jeg synes det høres ut som om du er veldig uheldig med de du omgir deg med hi

Anonymous poster hash: d7d1a...f5d
Skrevet

Jeg er 30 kilo overvektig, har aldri hørt et eneste negativ kommentar om vekten min. Men jeg har og vært undervektig, da manglet det ikke på stygge kommentarer. Da var det tydeligvis fritt frem å kommentere kroppen min og fortelle meg at jeg måtte spise.

Jeg synes det høres ut som om du er veldig uheldig med de du omgir deg med hi

Anonymous poster hash: d7d1a...f5d

Tror det er en viss forskjell på om man  er overvektig som barn og ungdom enn om man blir det som voksen. Jeg vokste opp med litt overvekt og fikk slike kommentarer fra jeg var åtte-ni år både fra andre barn og ungdommer og voksne. Trodde virkelig ikke dette var så unikt. 

Skrevet

Da Jeg begynte å jobbe i restaurantbransjen så sa sjefen min til alle de andre ansatte at de måtte hjelpe meg med alt for jeg var så stor ar jeg hadde problemer med å gå jeg var 20 kg overvektig og ekstremt aktiv person. Jeg løp mest av alle men fy så forbanna jeg ble

Anonymous poster hash: 1847d...088

Skrevet

Det er ikke så lenge siden en voksen dame sa at kjolen min var så fin til meg, den fasongen passer godt på damer som er lubne. Går det ikke bare an å si at jeg var fin i kjolen?

Skrevet

Jeg er 10 kg overvektig. Og jeg får ikke stygge kommentarer. Men diskuterer vi trening, og kosthold, så prater de til meg, som om jeg er 5 år, og de nekter å høre på meg. Og i de fleste tilfeller, så har jeg mye større kunnskaper om de, om både trening og kosthold. Jeg har trent hele livet mitt, gått på idrettslinja. Lest mange bøker om kosthold og ernæring. Bare fordi jeg veier litt for mye, så kan ikke jeg ha noe kunnskap om trening og kosthold. Problemet mitt er ikke maten, jeg spiser veldig sunt der. Men jeg er sukkeravhengig, har lav forbrenning etter spiseforstyrrelser i mange år. Og er kronisk syk, så får bare trent i perioder. Men selv om jeg er overvektig, er jeg smal rundt livet, har ikke skremmende høy fettprosent. Fordi jeg trener det jeg kan. Og er i bedre form, en de fleste av mine slanke venninner.

Anonymous poster hash: 11fea...acc
Skrevet

Nei nei, jeg mente ikke at du mente det! :-)

Haha ja han er nok bare en illusjon ;-) min er ikke fult så velutdannet, men han er høy, slank og kjekk ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...