Gå til innhold

Noen ganger hater jeg å eie trampoline

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir litt provosert på dine vegne. Trampolinen er din, det var en gave til deg og dine barn. Du er snill som lar nabobarn bruke trampolinen, men de kan ikke kreve bruksrett. Siden de har bruksrett, kan de jo bidra til vedlikehold den dagen deler skal byttes ut.

Håper du setter foten ned. Neste hengelås kan du smøre inn med tjære. :)

Anonymous poster hash: 1860e...7d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å mistro deg, hi, men jeg sitter her og virkelig lurer etter å ha lest denne tråden. Du begynner med en (veldig forståelig) klage på at naboene ikke respekterer din eiendomsrett og dine regler angående trampolinen. Og når folk gir deg rett, begynner du å forsvare naboene og snakke ned deg selv.

De klipper hengelåsen = du har ikke sikret trampolinen godt nok. Ergo er dette din skyld.

De nekter å godta at ungene ikke skal hoppe før klokken ti i helgene når du har barnefri - men de er jo så trivelige og hyggelige og du synes at det er så koselig og fint å ha ungene deres der.

Du vil ikke på noen måte sette foten ned, du vil ikke krangle med dem.

Og jeg sitter og lurer på hva som skjer. Er dette en oppdiktet problemstilling, og du prøver å vri på saken for å skape engasjement og få en kjempelang tråd?

Eller er du egentlig naboen som klipper hengelåser og har lyst til å høre at du er i din fulle rett?

Eller er du helt under pisken til disse naboene, sånn at du ikke våger å bryte ut og protestere?

Og hva er du egentlig ute etter ved å skrive inn her? Du har fått massemedhold, og flere gode råd, men du vifter alt vekk som en irriterende flue: Du kan ikke gjøre noe med det, for naboene er så trivelige.

Vel, jeg har nyheter til deg. Disse naboene er ikke det spor trivelige. De begår hærverk og trenger seg inn på privat eiendom uten lov. Jeg hadde fjernet duken på trampolinen og slept naboene inn for konfliktrådet ASAP. I tillegg hadde jeg begynt å parkere i deres garasje, sitte i deres hage om ettermiddagen eller på annen måte bruke deres eiendom. Bare for å sette ting i perspektiv.

Skrevet

Ikke for å mistro deg, hi, men jeg sitter her og virkelig lurer etter å ha lest denne tråden. Du begynner med en (veldig forståelig) klage på at naboene ikke respekterer din eiendomsrett og dine regler angående trampolinen. Og når folk gir deg rett, begynner du å forsvare naboene og snakke ned deg selv.

De klipper hengelåsen = du har ikke sikret trampolinen godt nok. Ergo er dette din skyld.

De nekter å godta at ungene ikke skal hoppe før klokken ti i helgene når du har barnefri - men de er jo så trivelige og hyggelige og du synes at det er så koselig og fint å ha ungene deres der.

Du vil ikke på noen måte sette foten ned, du vil ikke krangle med dem.

Og jeg sitter og lurer på hva som skjer. Er dette en oppdiktet problemstilling, og du prøver å vri på saken for å skape engasjement og få en kjempelang tråd?

Eller er du egentlig naboen som klipper hengelåser og har lyst til å høre at du er i din fulle rett?

Eller er du helt under pisken til disse naboene, sånn at du ikke våger å bryte ut og protestere?

Og hva er du egentlig ute etter ved å skrive inn her? Du har fått massemedhold, og flere gode råd, men du vifter alt vekk som en irriterende flue: Du kan ikke gjøre noe med det, for naboene er så trivelige.

Vel, jeg har nyheter til deg. Disse naboene er ikke det spor trivelige. De begår hærverk og trenger seg inn på privat eiendom uten lov. Jeg hadde fjernet duken på trampolinen og slept naboene inn for konfliktrådet ASAP. I tillegg hadde jeg begynt å parkere i deres garasje, sitte i deres hage om ettermiddagen eller på annen måte bruke deres eiendom. Bare for å sette ting i perspektiv.

Her ble det veldig mange spørsmål... Jeg har hele tiden sagt at de gjerne må få hoppe de helgene jeg har barnefri. Hyggelig det, men ikke før klokken 10. Naboene er ikke enig i dette og mener det er allemannseie da den er innkjøpt av velet (som er oppløst).

De er jo hyggelige naboer på alle andre områder enn dette, derfor er de så trivelige. Jeg kjente at de burde forsvares på det da de ikke bare er fæle og gjør som de vil hele tiden. De hjelper meg å klippe hekken, vanne når jeg ikke er hjemme og de er generelt hyggelige frem til dette med trampolinen kommer frem. Da forandrer alt seg liksom. Men det er bare kun på dette ene. Da synes jeg det ble litt urettferdig og jeg ville få frem at vi ikke har noe dårlig naboskap ellers. Jeg liker de jo når det ikke er snakk om trampolinen.

Anonymous poster hash: 5e969...dd3

Skrevet

Her ble det veldig mange spørsmål... Jeg har hele tiden sagt at de gjerne må få hoppe de helgene jeg har barnefri. Hyggelig det, men ikke før klokken 10. Naboene er ikke enig i dette og mener det er allemannseie da den er innkjøpt av velet (som er oppløst).

De er jo hyggelige naboer på alle andre områder enn dette, derfor er de så trivelige. Jeg kjente at de burde forsvares på det da de ikke bare er fæle og gjør som de vil hele tiden. De hjelper meg å klippe hekken, vanne når jeg ikke er hjemme og de er generelt hyggelige frem til dette med trampolinen kommer frem. Da forandrer alt seg liksom. Men det er bare kun på dette ene. Da synes jeg det ble litt urettferdig og jeg ville få frem at vi ikke har noe dårlig naboskap ellers. Jeg liker de jo når det ikke er snakk om trampolinen.

Du må slutte å unnskylde de, hyggelige folk klipper ikke hengelåsene dine og driter i hva du sier. Du må slutte å la deg tråkke på

Anonymous poster hash: 49229...0f2

Skrevet

De kan være så huggelig de bare vil, men når det gjelder denne trampolinen er de helt ute å kjøre...

Anonymous poster hash: 8cc08...741

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...