Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #51 Skrevet 13. juni 2016 Nei, men den står i min hage? Anonymous poster hash: 5e969...dd3 Spør du meg? Det burde vel du vite. Men du må jo sette ned foten ordentlig og ikke la de herse med deg. Med mindre trampolinen kom med en klausul om at alle naboene kunne hoppe på den, så har de ingenting de skulle sagt. De har like lite rett på den tramplinen, som du har til å bruke garasjer og andre ting som er restaurert Anonymous poster hash: 49229...0f2
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #52 Skrevet 13. juni 2016 Spør du meg? Det burde vel du vite. Men du må jo sette ned foten ordentlig og ikke la de herse med deg. Med mindre trampolinen kom med en klausul om at alle naboene kunne hoppe på den, så har de ingenting de skulle sagt. De har like lite rett på den tramplinen, som du har til å bruke garasjer og andre ting som er restaurert Anonymous poster hash: 49229...0f2 Det var feil tegnsetting. Skulle være ! Synes jeg ser en klausul som gir 70-95 åringer lov til å hoppe på trampoline 😂 Men naboene forstår seriøst ikke at denne er MIN. Derfor begynner jeg å ta inn duken fom ferien Anonymous poster hash: 5e969...dd3
Hannasbananas Skrevet 13. juni 2016 #53 Skrevet 13. juni 2016 Det var feil tegnsetting. Skulle være ! Synes jeg ser en klausul som gir 70-95 åringer lov til å hoppe på trampoline 😂 Men naboene forstår seriøst ikke at denne er MIN. Derfor begynner jeg å ta inn duken fom ferien Anonymous poster hash: 5e969...dd3 Fin plan å ta inn duken, men det løser jo ikke det egentlige problemet, og kommer muligens bare til å gjøre naboene provoserte. Skal du fjerne duken, får du i tillegg laminere og henge opp et skriv hvor du forklarer hvorfor, samt forteller i klartekst at det er DIN trampoline, som står i DIN hage, og folk har til pokker å følge DINE regler. Hvis ikke er alternativet fjerning av hele spetakkelet, eller politianmeldelse. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #54 Skrevet 13. juni 2016 Vær obs på at om noen skader seg på din trampoline, e du ansvarlig.... Hårreisende at noen kan være så uhøflige, som hi sine naboer! Anonymous poster hash: 949c6...8d9
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2016 #55 Skrevet 13. juni 2016 Helt trist hvordan noen tar seg til rette.. Snakk med de og krev respekt kanskje tror de at de kan overkjøre deg. Har sett problemstillingen med sommer leker og naboer tidligere. Men ingen så frekke. Jeg tenker ofte på mine naboer som ofte må være alene hver dag med 5-10 barn fordi de okkuperer lekeapoeratene. Dette er faktisk en av grunnene til at vi bare har sandkasse. Ønsker å bruke ettermiddagene som vi vil ikke som barnevakt for andres barn hver dag. Klart en til to dager i uken er kjempe koselig jeg jobber med barn og elsker å omgås dem, dette er ukas fineste dager. Hadde det blitt hver dag ville det blitt bare steess og dårlig stemning vi spørr alltid om det passer og sier ofte til våre barn at idag passer det ikke å dra på besøk slik at det ikke blir for ofte. Vi er stortsett alltids med også men forstår godt at ting blir annerledes med eldre barn. Våre barn er små barnehage barn. Anonymous poster hash: e8a20...6e3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #56 Skrevet 14. juni 2016 minimum kan du kreve at all barn har med seg egen voksen/foresatt som er alvorlig for alt som måtte skje på trampolinen mens de er der. Du kan sikkert få satt opp skilt for at DU ikke tar noe ansvar for hva som evt måtte skje på trampolinen. Ville sjekket ut regelverk for om noe slikt er mulig. Om de sier det er felleseie så er det ikke ditt ansvar å passe på barna i allefall Mulig det ikke er like kjekt for foreldre å sende ut barna sine om de må være der selv.... Anonymous poster hash: 0b975...a30
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #57 Skrevet 14. juni 2016 minimum kan du kreve at all barn har med seg egen voksen/foresatt som er alvorlig for alt som måtte skje på trampolinen mens de er der. Du kan sikkert få satt opp skilt for at DU ikke tar noe ansvar for hva som evt måtte skje på trampolinen. Ville sjekket ut regelverk for om noe slikt er mulig. Om de sier det er felleseie så er det ikke ditt ansvar å passe på barna i allefall Mulig det ikke er like kjekt for foreldre å sende ut barna sine om de må være der selv.... Anonymous poster hash: 0b975...a30 Den står i min hage, så jeg er ansvarlig.. Og det er ikke stort problem at de er her, men før 10 de helgene jeg har barnefri er jeg ikke glad for Anonymous poster hash: 5e969...dd3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #58 Skrevet 14. juni 2016 Den står i min hage, så jeg er ansvarlig.. Og det er ikke stort problem at de er her, men før 10 de helgene jeg har barnefri er jeg ikke glad for Anonymous poster hash: 5e969...dd3 Det er virkelig generøst av deg, og jeg hadde takket og bukket hvis jeg var naboen din. Kan virkelig ikke skjønne at du synes de er trivelige. Anonymous poster hash: ed3fd...bfc
mamma_til_verdens_beste Skrevet 14. juni 2016 #59 Skrevet 14. juni 2016 Jeg hadde gitt beskjed om at de kun kan hoppe sammen med dine barn. Når dine barn ikke er hjemme, så får de finne på noe annet. For noen frekke foreldre Anonymous poster hash: 49229...0f2 Enig med denne!!!
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #60 Skrevet 14. juni 2016 Den står i min hage, så jeg er ansvarlig.. Og det er ikke stort problem at de er her, men før 10 de helgene jeg har barnefri er jeg ikke glad for Anonymous poster hash: 5e969...dd3 Men da må man si fra om at man ikke kan være ansvarlig hvis man sover, ved å gjøre den "utilgjengelig" såfremt du ikke er hjemme/sover, så kan barna heller ikke bruke den. Om de fortsatt insisterer på å sende barn, så må du nesten gi de et "ansvarsfraskrivelsesbrev, hvor foreldre tar ansvar for sine barn, all den tid de klipper av hengelåser og tar vekk "hinder satt opp" for å gjøre trampoline midlertidig utilgjengelig når den ikke er under tilsyn av deg. Jeg mener du har tatt din del av ansvar ved å låse den av, hvis andre foreldre gjør den tilgjengelig etter det, er DE ansvarlig! De bør signere på at de er enig i dette,- så kan det hende (noen ) tenker seg om før de sender de til deg før kl 1000.. Greit at man har ansvar for sikkerhet i sin egen hage, men når andre voksen TAR VEKK det man setter opp, så er det vel ikke ens eget ansvar lenger,- tenker jeg.......... Anonymous poster hash: 0b975...a30
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #61 Skrevet 14. juni 2016 Hæ?? Sa disse foreldrene virkelig det???? De skal høre på hva DU vil i DIN hage!! Anonymous poster hash: bc979...f7e
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #62 Skrevet 14. juni 2016 Men da må man si fra om at man ikke kan være ansvarlig hvis man sover, ved å gjøre den "utilgjengelig" såfremt du ikke er hjemme/sover, så kan barna heller ikke bruke den. Om de fortsatt insisterer på å sende barn, så må du nesten gi de et "ansvarsfraskrivelsesbrev, hvor foreldre tar ansvar for sine barn, all den tid de klipper av hengelåser og tar vekk "hinder satt opp" for å gjøre trampoline midlertidig utilgjengelig når den ikke er under tilsyn av deg. Jeg mener du har tatt din del av ansvar ved å låse den av, hvis andre foreldre gjør den tilgjengelig etter det, er DE ansvarlig! De bør signere på at de er enig i dette,- så kan det hende (noen ) tenker seg om før de sender de til deg før kl 1000.. Greit at man har ansvar for sikkerhet i sin egen hage, men når andre voksen TAR VEKK det man setter opp, så er det vel ikke ens eget ansvar lenger,- tenker jeg.......... Anonymous poster hash: 0b975...a30 Vanskelig å bevise at jeg har sikret den og kan den brytes opp, så har jeg ikke sikret godt nok tydeligvis Anonymous poster hash: 5e969...dd3
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #63 Skrevet 14. juni 2016 Hi; du er alt for snill! Jeg ville blitt gal av å ha hagen full av unger hver gang mine egne var borte. Anonymous poster hash: c5a70...36a
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #64 Skrevet 14. juni 2016 Hi; du er alt for snill! Jeg ville blitt gal av å ha hagen full av unger hver gang mine egne var borte. Anonymous poster hash: c5a70...36a Jeg har ikke noe i mot det. Bare før 10 Anonymous poster hash: 5e969...dd3
Snøfnugget Skrevet 14. juni 2016 #65 Skrevet 14. juni 2016 Herregud for noen frekke naboer du har. Hadde helt klart fjernet duken når det ikke passer, og gitt klar beskjed om at hengelåsen er på for barnas sikkerhet når det ikke er tilsyn. Er det en mulighet at velforeningen kjøper den tilbake, og setter den på fellesområdet? Så kan du bruke pengene på en ny trampoline ingen kan mene er felleseie.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 14. juni 2016 #66 Skrevet 14. juni 2016 Aldri i verden om jeg hadde giddet å ha den trampolina i min hage!! Du får si til de andre foreldrene at en av dem får overta den, for nå lemper du den i alle fall ut fra DIN hage.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #67 Skrevet 14. juni 2016 Det er jo MIN trampoline. Jeg vil ikke kaste den. Jeg har ikke råd til en ny Anonymous poster hash: 5e969...dd3
Snøfnugget Skrevet 14. juni 2016 #68 Skrevet 14. juni 2016 Hvis det er din personlige trampoline hadde jeg gitt beskjed i klartekst til naboene. De får kjøpe egen trampoline eller holde seg til dine regler. Å klippe av hengelåsen vitner om at de har null respekt for deg og dine grenser. Hadde i det minste tatt ned duken hver helg barna er hos far og når dere er bortreist.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #69 Skrevet 14. juni 2016 Her handler det om å sette ned foten. Din hage, dine regler. Det skal åpenbart inn med teskje til disse menneskene, så vær EKSTREMT klar på hva du mener. Anonymous poster hash: 49037...441
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #70 Skrevet 14. juni 2016 Jeg skjønner du ønsker å være snill, se om de er like forståelsefull når du tar bort deler av den når dere drar på ferie. Ellers ville jeg vurdert ting som aromatisk vanning av plen mellom 8:00 - 10:00 i helger (ergo de kan ikke være der).At en av de må voksne MÅ stå utenfor hagen å passe på ungene slik at de ikke skader seg. Ser du ungene der alene så ring bort og be en av de komme. Anonymous poster hash: 6d705...b1d
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #71 Skrevet 14. juni 2016 Dette er jo helt hårreisende oppførsel av naboene dine Sjokkert over at voksne mennesker kan holde på sånn. Klippe av hengelåser?? What!? Trampolinen er DIN, DU fikk den i GAVE av den gamle velforeningen. Det er ikke en felles bruksting for hele nabolaget. Nå aner jeg ikke hvor mye styr det er å ta av en duk, men hadde sterkt vurdert det hver gang barna dine ikke var der. Hengelåser holder dem tydeligvis ikke borte... Jeg hadde ALDRI orket å ha mange unger hoppende på min trampoline hele dagene, og som skulle vært mitt ansvar. Det er jo helt sinnsykt! Dessuten er ikke ditt ansvar ubegrenset her. Ansvaret til trampolineieren går først og fremst ut på å ha sikkerhetsutstyret i orden, at den er montert riktig og står på stabilt underlag ol. Har du overholdt alt dette, skal det mye til før du blir erstatningsansvarlig dersom noen skader seg på din trampoline. Særlig når du har forsøkt å fysisk stenge den og og å gi beskjed om at den ikke skal brukes. Anonymous poster hash: 8cc08...741
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 14. juni 2016 #72 Skrevet 14. juni 2016 Det er jo MIN trampoline. Jeg vil ikke kaste den. Jeg har ikke råd til en ny Anonymous poster hash: 5e969...dd3 Sier bare at jeg aldri i verden hadde giddet å bli overkjørt på den måten. Så da ville jeg ikke hatt den trampolina i hagen. Naboene utnytter deg jo.
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #73 Skrevet 14. juni 2016 Si fra til de at om ikke de respektere at du ikke vil ha hopping før etter kl 10 er de ikke velkommen i det hele tatt. Prøv også å forklar de hvorfor det er din trampoline - henvis feks til at om dere skal benytte min trampoline vil jeg ha lov å komme å bo i utleieboligen deres (eller hva de nå fikk fikset). Si at du setter hengelås på så kan barna komme å spørre om at du kan låse opp etter kl 10. Om låsen blir klippet opp vil du overveie mer alvorlige konsekvenser. Det kan være å fjerne trampolinen, be politiet snakke med de om hærverk på din eiedom eller annet. Anonymous poster hash: 631cb...605
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #74 Skrevet 14. juni 2016 Snu den på hodet annenhver helg. Anonymous poster hash: 5eb6e...303
Anonym bruker Skrevet 14. juni 2016 #75 Skrevet 14. juni 2016 Det er jo MIN trampoline. Jeg vil ikke kaste den. Jeg har ikke råd til en ny Anonymous poster hash: 5e969...dd3 Skal jo bare flytte den til naboen. Ungene dine kan hoppe der. 😂 Anonymous poster hash: d639e...649
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå