Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #51 Skrevet 11. juni 2016 En niåring kan fint vente aleine på moren. Han er da ikle bhg-barn. Jeg er ikke uenig i det om barnet har et sted å gjøre av seg, eller være hjemme alene. Men det å reise fra et barn uten å sørge for at det får mat og drikke, det er ikke riktig uansett. Hva gjør denne moren på vinteren, da? Låser døra og går da også? Anonymous poster hash: bc9df...a3c
sug lut Skrevet 11. juni 2016 #52 Skrevet 11. juni 2016 Jeg er ikke uenig i det om barnet har et sted å gjøre av seg, eller være hjemme alene. Men det å reise fra et barn uten å sørge for at det får mat og drikke, det er ikke riktig uansett. Hva gjør denne moren på vinteren, da? Låser døra og går da også? Anonymous poster hash: bc9df...a3c Jeg mente at hi kan sette han av hjemme og så får hans mor komme hjem. Sitte på trapp skader ingen.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #53 Skrevet 11. juni 2016 Hvordan gikk samtalen, HI? Anonymous poster hash: 4064b...07f
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #54 Skrevet 11. juni 2016 Så det du sier er at du ville synes det var helt greit om foreldre bare dro fra barna sine nesten hele dagen, ingen til å passe på dem, de fikk ikke være inne hjemme eller ha tilgang til hjemmet for å få seg mat og drikke? Da må jeg si at ditt syn på hva som er greit å gjøre er lysår unna mitt syn. I min verden er det omsorgssvikt! Det er ikke en gang noen tvil om det. Og det tror jeg bv ville vært enig i og satt i gang foreldreveiledning på. Anonymous poster hash: bc9df...a3c Basert på det som har kommet fram her er det ingenting som tyder på at foreldrene her drar fra barna sine nesten hele dagen, og de sitter på trappa i timesvis, år ut og år inn, uten mat og drikke. Det jeg synes er skummelt her er hvor fort det blir ropt etter barnevern når det eneste man har fått opplyst er det som ble opplyst her. Anonymous poster hash: 17e26...6f3
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #55 Skrevet 11. juni 2016 Basert på det som har kommet fram her er det ingenting som tyder på at foreldrene her drar fra barna sine nesten hele dagen, og de sitter på trappa i timesvis, år ut og år inn, uten mat og drikke. Det jeg synes er skummelt her er hvor fort det blir ropt etter barnevern når det eneste man har fått opplyst er det som ble opplyst her. Anonymous poster hash: 17e26...6f3 hva om gutten ofte har det slik ofte...bare settes bort og andre må ta ansvaret. Kanskje trenger mor veiledning? Fra barnevernet. Hva om bv så avdekker at gutten ikke har det bra? Anonymous poster hash: 2358c...5b2
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #56 Skrevet 11. juni 2016 Basert på det som har kommet fram her er det ingenting som tyder på at foreldrene her drar fra barna sine nesten hele dagen, og de sitter på trappa i timesvis, år ut og år inn, uten mat og drikke. Det jeg synes er skummelt her er hvor fort det blir ropt etter barnevern når det eneste man har fått opplyst er det som ble opplyst her. Anonymous poster hash: 17e26...6f3 Det var du som skrev: "Selv om hun gjorde dette hver lørdag,..." Det må jo tolkes dit at du synes det er greit å reise fra barnet sine det meste av dagen hver lørdag uten å sikre at barnet får mat/drikke/tilgang på toalett, varme klær osv. Eller synes du ikke det er riktig likevel? Jeg mener fremdeles at det er bekymringsfullt at en mor reiser fra barnet så mange timer uten å sikre barnets primærbehov som mat og trygghet. Om det var en engangshendelse ville jeg fulgt med, var det noe som gjentok seg ville jeg kontaktet barnevernet, for da er det en omsorgssvikt i det hjemme, enten man liker det eller ei. Anonymous poster hash: bc9df...a3c
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #57 Skrevet 11. juni 2016 Hvordan gikk det Hi? Anonymous poster hash: e8f51...c6c
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #58 Skrevet 11. juni 2016 hva om gutten ofte har det slik ofte...bare settes bort og andre må ta ansvaret. Kanskje trenger mor veiledning? Fra barnevernet. Hva om bv så avdekker at gutten ikke har det bra? Anonymous poster hash: 2358c...5b2 Hva om gutten hadde avtalt med den andre gutten og moren trudde alt var ok? Anonymous poster hash: 17e26...6f3
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #59 Skrevet 11. juni 2016 Det var du som skrev: "Selv om hun gjorde dette hver lørdag,..." Det må jo tolkes dit at du synes det er greit å reise fra barnet sine det meste av dagen hver lørdag uten å sikre at barnet får mat/drikke/tilgang på toalett, varme klær osv. Eller synes du ikke det er riktig likevel? Jeg mener fremdeles at det er bekymringsfullt at en mor reiser fra barnet så mange timer uten å sikre barnets primærbehov som mat og trygghet. Om det var en engangshendelse ville jeg fulgt med, var det noe som gjentok seg ville jeg kontaktet barnevernet, for da er det en omsorgssvikt i det hjemme, enten man liker det eller ei. Anonymous poster hash: bc9df...a3c Selv hver lørdag hadde vært utenfor min barnevernsmelding. Hadde ikke synes det var greit eller bra eller noe, men mener ikke at det er statens oppgave å gripe inn i privatlivet til folk pga dette. Anonymous poster hash: 17e26...6f3
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #60 Skrevet 11. juni 2016 Hva om gutten hadde avtalt med den andre gutten og moren trudde alt var ok? Anonymous poster hash: 17e26...6f3 er allikevel morens ansvar å sjekke med foreldrene til ungen at avtalen er grei. To barn på 9 år kan ikke avtale slikt uten at foreldrene snakker sammen. Hun kunne risikert at ungen hadde blitt møtt av en stengt dør/ ikke fikk lov å gå inn fordi det ikke passer. Da hadde han vært alene ute til moren sin kom hjem fra byen. Så utrolig uansvarlig. Hadde sendt SMS og sagt at det ikke passet og at han måtte bli hentet nå, så kanskje hun hadde lært å avtale med foreldrene på forhånd. Det er faktisk uansvarlig av henne. At hun ikke ser det selv er ganske sykt Anonymous poster hash: 7946d...080
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #61 Skrevet 11. juni 2016 Hva om gutten hadde avtalt med den andre gutten og moren trudde alt var ok? Anonymous poster hash: 17e26...6f3 Selv om de hadde avralt ville jeg ikke satt av ungen og så bare reist til byen. At to unger avtaler noe betyr ikke at det er ok for foreldrene. Hvordan går det,hi? Anonymous poster hash: 2c849...cf0
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #62 Skrevet 11. juni 2016 Det var ingen avtale om at han skulle komme hit men guttene hadde Chattet på viber så de visste vi var hjemme. Og nei jeg kan ikke ta med meg 3 barn på butikk, mine er aldri med på butikk da de evner og være hjemme alene ett øyeblikk, men jeg kan ikke dra når han er e her. Anonymous poster hash: c33c0...ede Men HVORFOR kan du ikke bare ta dem med deg på butikken? Selv om dine unger klarer å være alene hjemme har de vel ikke vondt av å være med på en liten butikktur? Skjønner ikke helt problemet jeg. Anonymous poster hash: 220b5...bac
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #63 Skrevet 11. juni 2016 Selv hver lørdag hadde vært utenfor min barnevernsmelding. Hadde ikke synes det var greit eller bra eller noe, men mener ikke at det er statens oppgave å gripe inn i privatlivet til folk pga dette. Anonymous poster hash: 17e26...6f3 Vel, om man sørger for å ta ordentlig ansvar for barna sine så slipper man at staten må gripe inn i "privatlivet" sitt! Det er jammen ikke rart det er mange barn som ikke får hjelp når dette er noe du ikke ville sett på som bekymringsfullt og ikke villet varslet om selv om barnet regelmessig ble forlatt slik. Du har et skremmende syn på hva som er omsorgssvikt og ikke, synes jeg! Anonymous poster hash: bc9df...a3c
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #64 Skrevet 11. juni 2016 Ungen er 9 år og ikke 5 år. Her løper 9 åringer "fritt" mellom hus, skole og fotballbane i helgene. Alle har nøkkel og tilgang til eget hus. Hva med å foreslå for moren en egen nøkkel til gutten (og mobil?) evt en kodeboks med nøkkel i ute slik gutten kan gå hjem om det ikke passer? Anonymous poster hash: c7117...7a0
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #65 Skrevet 11. juni 2016 Joda mammaen kom kvart over 4, hun som en over her skjønte ikke problemet jeg kunne jo bare ratt med alle barna i butikken, jeg så fra at neste gang gutten ville på besøk fikk hun pent høre med meg først, for det hun hadde gjort var ansvarsløst av henne, da fnis hun til meg tok gutten med seg og gikk. Tror hun er sliten siden far jobber mye borte men det skal vell ikke gå ut over meg og min familie eller gutten hennes som for øvrig hadde en super dag☺ Anonymous poster hash: c33c0...ede
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #66 Skrevet 11. juni 2016 Joda mammaen kom kvart over 4, hun som en over her skjønte ikke problemet jeg kunne jo bare ratt med alle barna i butikken, jeg så fra at neste gang gutten ville på besøk fikk hun pent høre med meg først, for det hun hadde gjort var ansvarsløst av henne, da fnis hun til meg tok gutten med seg og gikk. Tror hun er sliten siden far jobber mye borte men det skal vell ikke gå ut over meg og min familie eller gutten hennes som for øvrig hadde en super dag☺ Anonymous poster hash: c33c0...ede Jeg regner med at hun ikke en gang takket deg for at du var barnevakt hele dagen når hun selv ikke orket ta med ett barn i butikken. Bra du sa fra til henne selv om hun er en dårlig mor og ikke ser problemet. Neste gang dumper hun nok ungen hos noen andre. Anonymous poster hash: a7404...e59
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #67 Skrevet 11. juni 2016 Joda mammaen kom kvart over 4, hun som en over her skjønte ikke problemet jeg kunne jo bare ratt med alle barna i butikken, jeg så fra at neste gang gutten ville på besøk fikk hun pent høre med meg først, for det hun hadde gjort var ansvarsløst av henne, da fnis hun til meg tok gutten med seg og gikk. Tror hun er sliten siden far jobber mye borte men det skal vell ikke gå ut over meg og min familie eller gutten hennes som for øvrig hadde en super dag☺ Anonymous poster hash: c33c0...ede Når hun reagerer på den måten, da hadde jeg tatt en telefon til faren og fortalt hva moren gjør når han er borte. Og om det gjentar seg eller om du hører hun gjør det samme med andre, da ville jeg ringt barnevernet for å spørre hva de mener om saken. Jeg HÅPER hun leser her inne og at det kanskje går opp for henne at det hun driver med er omsorgssvikt! Manglende tilsyn av barn er noe av det bl.a. helsepersonell skal være obs på når barn skader seg. Så om denne gutten skader seg når moren har forlatt ham så er det stor sannsynlighet for at helsepersonell melder bekymring til barnevernet. Anonymous poster hash: bc9df...a3c
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2016 #68 Skrevet 11. juni 2016 Brød og sirkus! Dette er bare jug, folkens. Anonymous poster hash: 4025b...6c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå