Gå til innhold

Snakk om og amputere en hel lørdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min fikk besøk av en venn nå, han ble satt av på veien og kom opp til huset alene.

Sente melding til mor om når han skulle bli hentet, det er lørdag og vi skal I butikken ol, fikk svar fra mor om at han blir hentet kl 5 hun er på bussen til byen, gutten ville ikke være med og kan ikke være hjemme alene ( han er 9 år)

Pappaen er på Jobb reise.

Anonymous poster hash: c33c0...ede

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg svart at det ikke passer fordi dere skal gå klokken XX, og at gutten da må hentes før det.

Jeg er lite fan av at andre skal bestemme at jeg skal være barnevakt.

Anonymous poster hash: 6451e...115

Skrevet

Ganske frekt å levere fra seg barnet sitt uten avtale. Men du lager lørdagen din selv, og den trenger ikke bli ødelagt, bare annerledes enn du hadde tenkt. Er jo ikke verre enn å ta med deg en ekstra unge på butikken, selv om jeg synes det er veldig rart at ikke en normalt utviklet niåring kan være alene hjemme noen timer...

Anonymous poster hash: 8e943...269

Skrevet

Har ungene avtalt at de skal være sammen kanskje uten at de har husket å informere deg?

Ellers kan du vel bare dra i butikken selv om barnet har besøk. Det gjør i hvertfal vi.

Anonymous poster hash: 019b9...cc6

Skrevet

Forsikret moren seg om at dere var hjemme før hun dro.

Det hadde ikke vært aktuelt at jeg hadde godtatt noe slikt.

Anonymous poster hash: a7404...e59
Skrevet

De er 9 år, kan de ikke være med begge to eller være hos dere inne/ute og leke mens du er på butikken?

Gi klar beskjed til mor at neste gang sender du han hjem igjen om det ikke passer og ikke er avtalt.

Her sykler 9 åringene rundt selv og har nøkkel til eget hus. Så her hadde jeg bare sendt han hjem igjen om det ikke passet eller sendt begge guttene ut, feks til fotballbanen og så kunne jeg handlet i fred!

Anonymous poster hash: c7117...7a0

Skrevet

Ganske frekt å levere fra seg barnet sitt uten avtale. Men du lager lørdagen din selv, og den trenger ikke bli ødelagt, bare annerledes enn du hadde tenkt. Er jo ikke verre enn å ta med deg en ekstra unge på butikken, selv om jeg synes det er veldig rart at ikke en normalt utviklet niåring kan være alene hjemme noen timer...

Anonymous poster hash: 8e943...269

Hvis det ikke er stress med en ekstra unge i butikken, så kunne vel dama tatt sin egen og HI sin sønn på bytur.

Anonymous poster hash: 94bb5...59d

Skrevet

Det var ingen avtale om at han skulle komme hit men guttene hadde Chattet på viber så de visste vi var hjemme.

Og nei jeg kan ikke ta med meg 3 barn på butikk, mine er aldri med på butikk da de evner og være hjemme alene ett øyeblikk, men jeg kan ikke dra når han er e her.

Skrevet

Er det en gutt med spesielle behov?

Sønnen min på den alderen og hans venner ordner seg selv noen timer i helgene. De har nøkkel .

Jeg kan da ta en venninne kaffi på cafe, gå en tur eller få unna kjøpesenter og slikt. Ikke la dette amputere lørdagen din :)

Anonymous poster hash: 97d4c...dcb

Skrevet

Det var ingen avtale om at han skulle komme hit men guttene hadde Chattet på viber så de visste vi var hjemme.

Og nei jeg kan ikke ta med meg 3 barn på butikk, mine er aldri med på butikk da de evner og være hjemme alene ett øyeblikk, men jeg kan ikke dra når han er e her.

Selvfølgelig kan du det ikek din feil at foreldrene er idioter.

Hva med å ringe far og be han hente ungen sin?

Og at han skulle være hos dere helt til 17.00. Hallo.

Du skal ikke trenge å avlyse planene dere bare for at mor til ungen ville ha lørdanen for seg selv.

Har ungen andre slektninger du kan be hente eller levere han på politistasjoen. Kanskje foreldrene lærer.

Skrevet

Det den moren gjorde mener jeg er så bekymringsfullt at jeg ville vurdert å kontakte barnevernet!

Moren vet ikke om det passer, hun har ikke avtalt noe, hun kunne risikert at gutten var alene hele dagen.

Har han nøkler til å komme seg inn hjemme hos seg selv i tilfelle dere skulle bort?

Hvis ikke hadde jeg absolutt kontaktet bv.

Denne moren trenger veiledning!

Den moren er uansvarlig og frekkere enn flatlusa! Hun trenger definitivt foreldreveiledning. Vil tro det ikke er første gang hun gjør lignende ting?

Anonymous poster hash: bc9df...a3c
Skrevet

Gi henne beskjed om at det ikke passer at han er hos dere og at dere må dra kl XX så han må hjem innen det.

Anonymous poster hash: 7946d...080

Skrevet

Gi henne beskjed om at det ikke passer at han er hos dere og at dere må dra kl XX så han må hjem innen det.

Dette.

Anonymous poster hash: 75e9e...776

Skrevet

Har du sjekket hva guttene snakket om på viber? Kan de ha gjort en avtale seg i mellom?

Skrevet

Men svarte du at det ikke passet og at hun måtte komme å hente han igjen da?

Anonymous poster hash: 74ea3...c5a

Skrevet

Enig!

Si dere skal noe kl 15. Hun trenger ikke 6+ timer i byen!

Anonymous poster hash: cfab8...712

Skrevet

Hva slags dørmatte er du egentlig?

Anonymous poster hash: 12383...ac9

Skrevet

Hva slags dørmatte er du egentlig?

Anonymous poster hash: 12383...ac9

Skikkelig unødvendig kommentar. 🙄

Anonymous poster hash: 75e9e...776

Skrevet

Haha hadde bare bedt hu komme å hente el gitt beskjed jeg satte han av på trappa hjemme kl 14. Tilbakestående hu mora.

Anonymous poster hash: 39972...c3c

Skrevet

Noe så inni granskogen frekt av henne!

Her hadde jeg varslet mor i tydelige ordelag om hva jeg mente om å bare dumpe sønnen sin hos meg uten avtale. Jeg ville skjermet gutten, og gjort det beste ut av situasjonen, men hvis mor ikke hadde respondert, hadde en henvendelse til barnevernet vært neste steg for meg.

Anonymous poster hash: 33347...c7b

Skrevet

Men det er vel bare å dra på butikken og la ungene være aleine hjemme. 

Og B A R N E V E R N E T ???! Kødder du med meg? 

Anonymous poster hash: 17e26...6f3
Skrevet

Da kunne vel mor latt ungen være hjemme når HUN dro på butikken.

Du vet vel at dine unger ikke er anndres annsvar?

Skrevet

Herre. Greit at moren er blåst, men å være så konfliktsky at man anbefaler å kontakte bv er drøyt. Makan til ressurssløseri for sin egen veikhet🙄 Hi; Jeg ville også kontaktet mor. Dersom barnet ikke kan være hjemme alene sammen med dine (han er ni år, så fremt han ikke har spesielle utfordringer burde det gå helt fint) må hun komme og hente. Selvfølgelig skal ikke dine planer avlyses fordi hun selv ikke kan ordne barnevakt eller ta med seg barnet.

Anonymous poster hash: 27d19...2cd

Skrevet

Da kunne vel mor latt ungen være hjemme når HUN dro på butikken.

Du vet vel at dine unger ikke er anndres annsvar?

Er det ikke hyggelig at de to leker sammen, enn at de sitter hjemme aleine i hver sin stue? 

Skrevet

Ja, tenk det, jeg ville vurdert å kontakte barnevernet. Når mor helt tydelig verken evner eller ønsker å ta vare på sønnen sin, så må jo noen inn og ta vare på barnet. Men som sagt, jeg kontakter mor først for å sjekke hva hun sier.

Anonymous poster hash: 33347...c7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...