Gå til innhold

Snakk om og amputere en hel lørdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke hyggelig at de to leker sammen, enn at de sitter hjemme aleine i hver sin stue? 

Anonymous poster hash: 17e26...6f3

Nei det er ikke alltid hyggelig å få andres unger dumpet på seg. Vi bruker å ha egne unger med når vi handler på lørdagen siden de vil velge seg lørdagsgodt selv og vi ofte gjør andre ærender der ungene må bli med.

Det Hi gjorde feil var å spørre når ungen ble hentet i stede for å skrive at: Vi skal ut kl.... og han må hentes innen kl....

Anonymous poster hash: a7404...e59

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten har aldri hvert alene uten en voksen så jeg kan ikke dra noen plass uten dem, og jeg kontakter ikke bv, de har andre ting og bruke tiden på enn min lørdag.

Pappa til gutten er på Jobb reise.

Har meldt med mor hun skulle prøve og være rask i byen!😕

Jeg skal gjøre det beste ut av situasjonen.

Anonymous poster hash: c33c0...ede

Skrevet

Og guttene har ikke avtalt noe på viber heller.

Hi

Skrevet

Nei det er ikke alltid hyggelig å få andres unger dumpet på seg. Vi bruker å ha egne unger med når vi handler på lørdagen siden de vil velge seg lørdagsgodt selv og vi ofte gjør andre ærender der ungene må bli med.

Det Hi gjorde feil var å spørre når ungen ble hentet i stede for å skrive at: Vi skal ut kl.... og han må hentes innen kl....

Anonymous poster hash: a7404...e59

Jeg er helt enig i at moren i dette tilfellet burde ha gitt beskjed, og at det er talentløst - men barnemishandling er det ikke! 

Enig i forslagene om at det går ann å si til mor: Hent ungen din. 

Eller så går det ann å la guttene være hjemme aleine og ikke lage bråk ut av småting. Det jeg reagerer på er alle som roper om barnevernet...

Skrevet

Gutten har aldri hvert alene uten en voksen så jeg kan ikke dra noen plass uten dem, og jeg kontakter ikke bv, de har andre ting og bruke tiden på enn min lørdag.

Har meldt med mor hun skulle prøve og være rask i byen!😕

Hun virker helt blåst. Hvis hun ikke til nå har lært gutten å være alene hjemme må hun i alle fall ordne seg med barnevakt (og da mener jeg barnevakt som er informert, har avtale og evt lønn).

Anonymous poster hash: 27d19...2cd

Skrevet

Ja, tenk det, jeg ville vurdert å kontakte barnevernet. Når mor helt tydelig verken evner eller ønsker å ta vare på sønnen sin, så må jo noen inn og ta vare på barnet. Men som sagt, jeg kontakter mor først for å sjekke hva hun sier.

Anonymous poster hash: 33347...c7b

"Evner og ønsker å ta vare på sønnen sin" Himmel og hav...

Skrevet

Ja, tenk det, jeg ville vurdert å kontakte barnevernet. Når mor helt tydelig verken evner eller ønsker å ta vare på sønnen sin, så må jo noen inn og ta vare på barnet. Men som sagt, jeg kontakter mor først for å sjekke hva hun sier.

Ikke rart bv er overarbeidet.

Anonymous poster hash: 27d19...2cd

Skrevet

Har meldt med mor hun skulle prøve og være rask i byen!

Men hvorfor sier du ikke klart i fra at det ikke er greit??

Anonymous poster hash: 74ea3...c5a

Skrevet

"Evner og ønsker å ta vare på sønnen sin" Himmel og hav...

Du, hallo! Ved å bare dumpe barnet sitt hos noen man ikke har avtale med, så viser man i gjerning nettopp manglende evne og vilje til å gjøre det beste for sitt barn.

Hvis dette skjer kun én gang, så går det på kontoen for korttenkthet, men om dette er noe som gjentar seg, er det ikke da nettopp ansvarsfraskrivelse og manglende evne til å ta ansvar for sitt eget barn? Hva vet vi, kanskje mor har utnyttet barnets andre venners foreldre tidligere? Derfor mener jeg at et varsel til barnevernet KAN være riktig. Barnet skal ikke oppleve å bli dumpet her og der, i tide og utide.

Skrevet

Hvis det ikke er stress med en ekstra unge i butikken, så kunne vel dama tatt sin egen og HI sin sønn på bytur.

Anonymous poster hash: 94bb5...59d

Så klart! Poenget mitt var at man ikke trenger å la idioter ødelegge hele dagen for en.

Anonymous poster hash: 8e943...269

Skrevet

Hva i alle dager skulle hi skrevet i bekymringsmeldingen?? Mor forlot sønnen sin hos en kamerat i noen timer lørdag formiddag? Det blir garantert ikke åpnet sak.

Men allikevel må en eller to saksbehandlere jobbe med. Opprette sak, vurdere den, skrive ned vurderingen. Den eneste som tjener noe på dette er posten som får betalt for frimerke og sysselsatt en postmann..

Spar bekymringsmld til faktisk omsorgssvikt!

Anonymous poster hash: cfab8...712

Skrevet

Her er det ei mor som har misforstått et eller annet, man kan da ikke droppe av ungen sin hos andre, og la ungen bli der i ca 7 timer, bare fordi ungen hennes ikke kan være alene?! Enten må det ordnes en avtale på dette, eller så må hun ordne barnevakt, om hun mener ungen er for liten til å være alene enda.. Å hva i all verden skulle hun trenge rundt 7 timer på? Vilt spør du meg :o

Når det gjelder situasjonen, så lurer jeg på: Er du sikker på at hun ikke er lurt av sin sønn? At han ikke har sakt til hun at han og kompisen har avtalt det, og det er greit for deg, så når hun fikk melding fra deg nå, så prøver hun å dekke over flauhet eller noe? Av og til finner unger på ting, ting som ikke stemmer.

Anonymous poster hash: 42447...d65
Skrevet

Dette synes jeg er dritfrekt! Selv om de visste dere var hjemme sender en ikke ungen bort uten mulighet for retur. Hva om dere skulle ut? Hva om du hadde spysyke? Hva om dere allerede hadde reist et sted?

Gi kvinnfolket beskjed, ellers eskalerer dette!

Anonymous poster hash: 2c849...cf0

Skrevet

Har meldt med mor hun skulle prøve og være rask i byen!

"Hun skal prøve", ja... Dette er så frekt og jeg blir så provosert over mennesker som utnytter at andre er snille og ikke vil utsette barnet for drama ved å sette grenser for sånne ting. Bare dumper han hos deg uten avtale og driter fullstendig i om det ikke passer, bare hun får byturen sin. Har du sagt ifra at dette ikke er greit?

Anonymous poster hash: a7e3a...823

Skrevet

Gutten min fikk besøk av en venn nå, han ble satt av på veien og kom opp til huset alene.

Sente melding til mor om når han skulle bli hentet, det er lørdag og vi skal I butikken ol, fikk svar fra mor om at han blir hentet kl 5 hun er på bussen til byen, gutten ville ikke være med og kan ikke være hjemme alene ( han er 9 år)

Pappaen er på Jobb reise.

Gutt på ni kan fint være alene

Anonymous poster hash: 1f455...142

Skrevet

Hi, har 9-åringen nøkler til å komme seg inn hjemme hos dem selv?

Det mener jeg er ganske avgjørende for hvor alvorlig det moren har gjort er. Om han har nøkler så han kunne komme seg inn hjemme så kunne han ha gått hjem om dere skulle bort.

Hvis han ikke har nøkler, da synes jeg det er grovt at moren ikke sjekker med Hi om de skal være hjemme og om det er greit at gutten hennes er der hele dagen. Hvis Hi da skulle dra et sted rett etter gutten kom til dem kunne gutten risikert å gå seks timer ute og uten mulighet for drikke eller mat.

Dere som synes det er for mye å vurdere en bekymringsmelding, synes dere virkelig det er greit å overlate en 9-åring til seg selv så lenge uten mulighet for å være inne eller få seg drikke og mat?

Anonymous poster hash: bc9df...a3c
Skrevet

Den ungen hadde blitt levert på trappa hjemme, enten det var noen der eller ei.

Skrevet

Gutten har ikke nøkkel siden han ikke er alene hjemme uten en voksen, og jeg sender ikke gutten hjem for og sitte på trappen, mor er på på tur hjem så hun kommer ila en halv time.

Skal snakke med henne når hun kommer.

Hi

Skrevet

Wow, det er jo nesten absurd. Må innrømme at jeg blir utrolig nysgjerrig på sånne mennesker, hvem i all verden oppfører seg sånn?! Stakkars deg som må forholde deg til henne. Du bør for all del gi tydelig beskjed om at dette er fullstendig uakseptabel oppførsel - og at neste gang hun sender gutten uten å ha avtalt med deg sender du ham umiddelbart hjem igjen.

Anonymous poster hash: 83817...359

Skrevet

Gutten har ikke nøkkel siden han ikke er alene hjemme uten en voksen, og jeg sender ikke gutten hjem for og sitte på trappen, mor er på på tur hjem så hun kommer ila en halv time.

Skal snakke med henne når hun kommer.

Hi

Jeg ville heller ikke sendt ham hjem når han ikke har nøkkel, så synes du gjorde rett der.

Når du snakker med moren, husk at selv om det er ubehagelig så gjør du det først og fremst for gutten hennes sin del. Det å reise fra så mange timer uten at han har mulighet til å komme inn hjemme og hun ikke har avtalt med andre, det er en form for omsorgssvikt - og det burde hun forstå!

Bra du tar tak i det, Hi!

Skrevet

må få høre hva mor sier når hun henter.

Anonymous poster hash: 1b1d4...c0f
Skrevet

Du, hallo! Ved å bare dumpe barnet sitt hos noen man ikke har avtale med, så viser man i gjerning nettopp manglende evne og vilje til å gjøre det beste for sitt barn.

Hvis dette skjer kun én gang, så går det på kontoen for korttenkthet, men om dette er noe som gjentar seg, er det ikke da nettopp ansvarsfraskrivelse og manglende evne til å ta ansvar for sitt eget barn? Hva vet vi, kanskje mor har utnyttet barnets andre venners foreldre tidligere? Derfor mener jeg at et varsel til barnevernet KAN være riktig. Barnet skal ikke oppleve å bli dumpet her og der, i tide og utide.

Er på ingen måte uenig med deg med at moren både er frekk og korttenkt. Om alt og alle var perfekte ville dette vært helt horribelt. 

Men, jeg er sterkt uenig med deg om hva som kreves for å melde til barnevernet. Selv om hun gjorde dette hver lørdag, og med viten og vilje satset på barnevakt i guttungens venner. Selv da mener jeg det er jævlig drøyt å melde til barnevernet. 

For meg er barnevernet en instans for vannskøttete og mishandlede unger - ikke der man melder foreldre som gjør noen tabber, og visse sammenhenger kommer for kort. 

Nå for tiden høres det ut som alt skal meldes til dette barnevernet - om unger får sukker, trener lite, spiller mye, leker lite ute, leker for mye ute, sover for lenge om morgenen, ogsåvidere ogsåvidere. Da blir det veldig vanskelig for barnevernet å gjøre jobben sin, og de ungene som faktisk trenger at staten går inn å bestemmer over foreldrene enten ved veiledning eller overtagelse faller kanskje gjennom systemet. 

Skrevet

Er på ingen måte uenig med deg med at moren både er frekk og korttenkt. Om alt og alle var perfekte ville dette vært helt horribelt. 

Men, jeg er sterkt uenig med deg om hva som kreves for å melde til barnevernet. Selv om hun gjorde dette hver lørdag, og med viten og vilje satset på barnevakt i guttungens venner. Selv da mener jeg det er jævlig drøyt å melde til barnevernet. 

For meg er barnevernet en instans for vannskøttete og mishandlede unger - ikke der man melder foreldre som gjør noen tabber, og visse sammenhenger kommer for kort. 

Nå for tiden høres det ut som alt skal meldes til dette barnevernet - om unger får sukker, trener lite, spiller mye, leker lite ute, leker for mye ute, sover for lenge om morgenen, ogsåvidere ogsåvidere. Da blir det veldig vanskelig for barnevernet å gjøre jobben sin, og de ungene som faktisk trenger at staten går inn å bestemmer over foreldrene enten ved veiledning eller overtagelse faller kanskje gjennom systemet. 

Og man skal i hvert fall ikke melde fordi man ikke gidder/vil eller orker å si i fra til mor selv, Det er å misbruke systemet fullstendig

Anonymous poster hash: 74ea3...c5a

Skrevet

Så det du sier er at du ville synes det var helt greit om foreldre bare dro fra barna sine nesten hele dagen, ingen til å passe på dem, de fikk ikke være inne hjemme eller ha tilgang til hjemmet for å få seg mat og drikke?

Da må jeg si at ditt syn på hva som er greit å gjøre er lysår unna mitt syn. I min verden er det omsorgssvikt! Det er ikke en gang noen tvil om det. Og det tror jeg bv ville vært enig i og satt i gang foreldreveiledning på.

Skrevet (endret)

En niåring kan fint vente aleine på moren. Han er da ikke bhg-barn.

Endret av sug lut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...