Gå til innhold

Dere som har født i Juli

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne passe han om du skal føde på Ålesund sykehus 😊

Her er huset fullt av unger, og vi har plass til flere 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan ordnet dere barnevakt? Vi har ingen som kan hjelpe oss, og SFO er stengt, skal ha planlagt ks 16 juli og vi har ingen til å passe barnet. Alle barnets venner (lite sted) er på ferie. Kan barnet være alene hjemme en hel dag. Til far kommer fra sykehuset, eller må jeg gjøre dette alene?

Vi har INGEN som kan stille opp så ikke kom med forslag om det. Barnet er ni år og har vært alene 20 min her og der. Men det er 5 timer til sykehuset, har ks tidlig på sagen

Anonymous poster hash: a1710...d24

Ingen sykehus i landet som setter opp planlagte keisersnitt på lørdager!

16. Juli er en lørdag. Teit du er som tuller med slikt... Kjeder du deg så voldsomt..? Stakkars deg...Hva med å legge en kabal eller noe?

Anonymous poster hash: fee8b...490

Skrevet

Ingen sykehus i landet som setter opp planlagte keisersnitt på lørdager!

16. Juli er en lørdag. Teit du er som tuller med slikt... Kjeder du deg så voldsomt..? Stakkars deg...Hva med å legge en kabal eller noe?

Anonymous poster hash: fee8b...490

Det er jo Kristian med ankelen som er på ferde igjen, det ser man jo på skrivestilen

Anonymous poster hash: 025e6...2b5

Skrevet

Har han ingen venner han kan være hos?

Anonymous poster hash: f6924...3ea

Skrevet

Skrevet

Tydeligvis bare to som er våkne her nå. Det er deg anonym og Kristian i andre tråden og så meg.

Vops... det var tre det. Tar du matten her?

Anonymous poster hash: 81ffc...a7a

Skrevet

Nei han kan ikke være alene hjemme.

Du sier han har vært alene i 20 min og i skogen hele dagen (men da var dere hjemme) - det er stor forskjell på det og at dere er 5timer unna og midt i ks.

Hva hvis noe skjer? Ringer han far er det minst 5timer til han kommer hjem. Hva hvis han slår seg, det begynner å brenne osv? Så små barn har ikke evnen til åte le rasjonelt i slike tilfeller og skulle ting gå galt vil han få traumer av at det ikke var noen trygghetsperson rundt han.

Far har heller ikke mulighet til å ta telefonen under ks- den er ikke lov å ha med inn på operasjonsstua.

Du vil ikke at vi skal nevne barnevakt for dere har ingen som kan bidra- men hallo?! Han går da på skole? Og det er da andre barn i klassen hans? Dere vet datoen og klokkeslettet - han må jo ha noen han leker med til vanlig på skolen - kontakt foreldrene og forklar situasjonen- så kan han kanskje være der i de timene far er borte.

Ja, det er midt i fellesferien- men noen er garantert hjemme og kan hjelpe til enten av foreldre i sønnen din sin klasse eller naboer.

Og hvis ikke, nei da får du velge mellom å ta han med deg på sykehuset eller å gjennomføre ks alene.

Anonymous poster hash: dcbc6...3e5

Skrevet

* evnen til å tenke rasjonelt i sånne situasjoner* skulle det stå

Anonymous poster hash: dcbc6...3e5

Skrevet

Ta med barnet deres til sykehuset og la han spille iPad osv. Bedre at han er i samme bygning som dere enn 5! Timer unna. Si ifra til sykehuset på forhånd så kanskje de på forhånd kan holde av et sted han kan være.

Anonymous poster hash: c2d87...05b

Skrevet

Evt Finn en tenåring som vil tjene penger på å passe han.

Skrevet

Jeg synes det virker rart at ingen, ingen, ingen kan hjelpe. Om han ikke har kompsier han kan være med denne dagen, eller reise til en slektning et annet sted. Og det er rart å ikke ha slektninger som stiller opp når det kommer et nytt barn. Jeg tror du finner en løsning hvis du prøver. Lykke til! 

Anonymous poster hash: abf27...4f5
Skrevet

Om ingen kan komme til dere, alle deres og sønnens familie og venner i nærheten er borte, ingen tenåringer i området vil tjene penger på barnepass den dagen, så kanskje mannen din kan kjøre fler timer unna til venner eller familie som bor lengre vekk slik at de kan passe han? Dette er ingen fødsel som kan skje når som helst, den er planlagt. Dere vet datoen. Da må det være mulig å få han kjørt bort til noen som kan passe han.. Ellers kan dere leie barnevakt gjennom byrå, Evt får dere ta han med til sykehus eller mannen får være hjemme med han. Høres helt utrolig at ingen, virkelig ingen, kan stille opp på en planlagt dato over en Mnd frem i tid, når grunnen er så viktig som en fødsel. Lykke til

Skrevet

Har dere ikke snart forstått at HI troller?

Tråden begynte jo bra, men så går hun helt amok med rare utsagn, selvmotsigelser, overdrevne traumer, og skrivestilen til Kristian med skruen i foten.

Hun skal feks kjøre fem timer til sykehus, og skal dra hjemmefra 04.30 for KS kl 09. Da kommer hun frem etter at KS er ferdig gitt.

Det står ingenting om at sønnen ikke kan bli med på sykehuset først, bare at de ikke har familie, venner, naboer etc. Når da mange foreslår at han blir med på sykehuset og slapper av der med iPad etc, så har han plutselig et sånt traume/sykehusskrekk at han ikke kan sitte i bilen på sykehusets parkeringsplass en gang.

Anonymous poster hash: c97ca...312

Skrevet

Om du ikke er et troll hi, så er det rart å skaffe seg to barn når du ikke engang evner å finne løsninger til barnevakt for en planlagt fødsel.

Skrevet

Alene i skogen fra kl 10- 21????? HJÆLP!!!en 9 åring skal hverken være alene hjemme med noe polarbrød i 15 timer eller alene i skogen i 11 timer. Det være seg enten han er 9 eller 12 år. Det er IKKE forsvarlig. Hva slags folk er dere egentlig????

Anonymous poster hash: dd13e...54b

Skrevet

Tipper hi har en skrue løs (eller mest sannsynlig har fjernet den helt) Hi, du sa den skruen satt i ankelen, men den satt tydeligvis i hodet.

Anonymous poster hash: 81ffc...a7a

Skrevet

Alene i skogen fra kl 10- 21????? HJÆLP!!!en 9 åring skal hverken være alene hjemme med noe polarbrød i 15 timer eller alene i skogen i 11 timer. Det være seg enten han er 9 eller 12 år. Det er IKKE forsvarlig. Hva slags folk er dere egentlig????Anonymous poster hash: dd13e...54b

isåfall kan du hi, be barnevernet passe barnet deres. Det er nok det beste for han.

Skrevet

Ja, det er sikkert morsomt for han å sitte i bilen? Har søkt hjelp hos bup men de tar ikke inn nye pasienter før til etter sommeren

Hvorfor må det være morsomt for han? Er vel bedre at han sitter en time eller to i bilen og kjeder seg og deretter blir med faren inn for å møte babyen, enn at han er alene hjemme 15 timer? Hvis dere ikke har en eneste støtteperson, hvem skal han da ringe hvis han blir redd eller noe skjer?

Her synes jeg sønnen må bli med, han får heller kjede seg en del denne ene dagen og sitte i bilen en del av tiden.

Hvis han overhode ikke kan oppholde seg inne på sykehuset, får dere bruke en barnevakttjeneste eller tilby en nabo betalt for å ha han hos seg.

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha kjørt ham til hun i Ålesund. Jeg beklager så mye at jeg har skrevet feil dato i HI, det er 15nde.

Jeg tror mange som svarer meg bor på Østlandet, her i nord er det store avstander og lite folk

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha kjørt ham til hun i Ålesund. Jeg beklager så mye at jeg har skrevet feil dato i HI, det er 15nde.

Jeg tror mange som svarer meg bor på Østlandet, her i nord er det store avstander og lite folk

Send meg en pm om du bor i nærheten, så ordner vi det 😊

Skrevet

Samboeren din kan vel ta et fly med ungen til en slektning på Sørlandet eller hvor dere nå har noen bekjente eller slektninger som er ledige. Herregud, det er en planlagt dato når han har skolefri. Hvor vanskelig kan det væte. Å det å la han være 20 timer i en skog alene er totalt uansvarlig. Hvorfor sette inn et nytt barn til verden når du ikke klarer å ta vare på han du allerede har?!

Skrevet

Samboeren din kan vel ta et fly med ungen til en slektning på Sørlandet eller hvor dere nå har noen bekjente eller slektninger som er ledige. Herregud, det er en planlagt dato når han har skolefri. Hvor vanskelig kan det væte. Å det å la han være 20 timer i en skog alene er totalt uansvarlig. Hvorfor sette inn et nytt barn til verden når du ikke klarer å ta vare på han du allerede har?!

Øøø sønnen min har vært 20 timer alene i en skog?????

Skrevet

Du lar ikke ungen være alene hjemme hele dagen mens dere drar på dagstur til en annen by.

Ungen blir med, dere kan ta inn på hotell eller camping, så kan ungen vente der.

Alternativt, kan dere leie barnevakt hos kjentfolk. En nabo, læreren, foreldrene til kompisen etc.

Noen er tilgjengelig, dere må bare lete litt mer.

Btw. Her var storebror på hytten til besteforeldrene.

Anonymous poster hash: 5ad47...4f5

Skrevet

Nei, men 11 timer alene i skogen. Det er helt på styr! Fullstendig over alle støvelskaft, det og at du bare vurderer å la en 9 åring være hjemme alene i 15 timer med noe polarbrød, mens dere er på sykehuset 5 timer unna hjemmet. Dette henger ikke på greip i det hele tatt og kan umulig være sant. Er det sant så er dette faktisk en sak for barnevernet. Dere bør inn til seriøs foreldreveiledning. Selv jeg som har vokst opp mer eller mindre på fjellet( eller kanskje akkurat derfor) lar ikke en 9 åring være ute alene i skauen i flere timer! Er mye som kan skje i skogen og på fjellet, både av mindre bra folk, knekte ben og armer, myrhull, lumske vann og bekker, kniv og brannenskader og rovdyr. En 9 åring er et lett bytte både for 2 og 4 bente. Dette vet du om du bor så nært naturen at ungen kan være en hel dag ute i skogen, og desto verre at du bare slipper ham ut for å vandre fritt. Dette er det største tøvet jeg til dags dato har lest.

Anonymous poster hash: dd13e...54b

Skrevet

Herregud,mente 11 timer alene i en skog, men det er langt ifra innafor. Og det å vurdere å la en 9 åring være alene mens dere skal ta skal ta keisersnitt på et sykehus med avstand på 5 timer i bil fra hjemmet er helt sykt. Enten får dere finne eller leie inn barnevakt, fly han til barnevakt eller la han være med på sykehuset. Hvis ingen av de alternativene går så må faktisk samboeren din være hjemme med han mens du drar på sykehuset. Noe så uansvarlig å la han være alene i skogen så lenge og å vurdere at han skal være hjemme alene så lenge. Er det mulig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...