Gå til innhold

Inspirert; Ble dere smurt med solkrem som barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, det var isåfall sjeldent..

Jeg ble endel solbrendt som barn spesiellt på skuldrene.

Anonymous poster hash: a11d2...7b1

Og nå smører vi barnet veldig godt. Ikke vært solbrent enda.

Målet er å klare å ikke utsette han for å bli solbrendt.

Smører han før skolen, og evt litt etter skolen når det er sol.

Vi er ikke hysteriske altså, men prøver å unngå solbrenthet.

I syden er vi konsekvente på smøringa. Ca 3 g pr dag, og pause fra sola.

Anonymous poster hash: a11d2...7b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er født i 82 og for meg var det helt normalt å bruke solkrem på varme sommerdager, eller på fjellet om vinteren. Ble alltid solbrent da vi var i varmere strøk til tross for solkrem, så måtte alltid bade i t-skjorte resten av ferien. Skulle ønske det fantes UV-klær den gangen. 

Skrevet

jeg er 30 år og ble smurt :) er veldig nøye og smøre sønnen min idag, men er dessverre ikke like flink til og smøre meg selv 

Skrevet

Ja, husker godt både solfaktor og aftersun fra barndommen. Er 35 år.

Anonymous poster hash: 76f69...154

Skrevet

Ble smurt på påskefjellet og noen ganger på ferie (var aldri i "syden"), men aldri hjemme. Bodde i Trøndelag, så har aldri vært brent😜

Anonymous poster hash: 80251...755

Skrevet

Ja, husker det ennå. Gul tube med en sol på som het Solarex, faktor 15. Var likevel ofte brent, særlig i ungdommen. Rødlig hår og lys hud.

Anonymous poster hash: 1ff38...aaa

Skrevet

Jeg er født i 83. Vi hadde solkrem på hytta i skjærgården. Faktor 6 og 8 tror jeg. Mens mamma brukte olje med faktor 2. 😂 Men vi hadde de samme flaskene i årevis, så tviler på at de var mye brukt!

Husker vi fikk på t-skjorte eller tynn bomullsskjorte utover dagen om mamma synes vi begynte å se røde ut.

Opplevde et par sydenturer i løpet av barndommen. Da ble vi smurt nøye de første dagene. Tror vi hadde høyere faktor enn hjemme! 😊

Husker å ha vært ordentlig solbrent en gang i barndommen, på sydentur. Det var rundt øynene, så jeg ikke kunne bruke svømmebriller😢

Anonymous poster hash: fb2da...fac

Skrevet

Ble ikke smurt..Født i 78

Anonymous poster hash: cfe84...89f

Skrevet

Født i -84. Ble smurt med solkrem, vi hadde slike blå flasker med faktor 4, 6, 8 og 10.

Anonymous poster hash: cfd84...be8

Skrevet

Født I -78, kan aldri huske solkrem, men mor smurte seg med vaselin for å bli brun, så da gjorde jeg det også 😳 ble sjelden solbrent, men smører selvsagt egne barn (har også fått kommentar fra svigermor om at det er så fint med solbrune babyer og at de burde I hvertfall være en times tid I solen uten krem først. Hun har heldigvis endret syn hum også!)

Anonymous poster hash: c0898...2ed

Skrevet

Kan ikke huske at mamma eller pappa smurte meg med solkrem noen gang.. Men jeg husker veldig godt at jeg ble solbrent på skuldrene hver sommer.

Skrevet

Det er visstnok omsorgssvikt å ikke smøre barna med solkrem i dag. Men hvordan var det for 20-30-40 år siden?

Kan ikke huske at vi hadde solkrem (er 34 år)... Kan heller ikke huske at jeg var solbrent heller. Smører mine egne barn nå da...

Anonymous poster hash: 9d0b5...4e0

Jeg er 40. Husker jeg ble MYE solbrent. Ble smurt inn med krem, men sannsynligvis for lav faktor. Det er grusomt å bli solbrent.

Skrevet

Nope, og har mye solskader i ansiktet fra jeg var barn. Så jeg smører mine!

Anonymous poster hash: d1b85...369

Skrevet

Er født på 90-tallet, og jeg synes jeg ble godt smurt. Begynte hver sommer og hver syden-ferie med faktor 30, der vi jobbet oss ned til kanskje 15 etter hvert. Hadde vi arr eller var veldig solbrent et sted ble vi smurt med faktor 50 på de aktuelle stedene. Det var et herk, men jeg husker at vi fikk vannfast solkrem da vi skulle til Tyrkia, noe som revolusjonerte hele "smøres med en gang klærne går av, og hver eneste gang man kommer opp av vannet og/eller har tørket seg for mye med badehåndkle"-opplegget. 

Er ekstremt glad for det i dag, siden jeg har helt vilt mange føflekker. Ble mye solbrent i tenårene da, de gangene solkrem stod alt for langt bak i rekkene. 

Skrevet

Nei, aldri. Har faktisk aldri blitt solbrent heller. (Jeg smører meg nå da)

Anonymous poster hash: 6422b...a74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...