Gå til innhold

Er jeg sær og sur? Nabobarn og trampoline


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er helt innafor å la de fortsette hoppingen, men be de slutte å hyle/skrike. Og Det er også helt innafor å sende barn som kommer kl 0730 på døra søndag morgen i retur hjem igjen. Det er hverken frekt eller hysterisk, helt normalt. Lager ikke dårlig stemning i nabolaget av det :)

 

Anonymous poster hash: 94c38...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om Ts hadde klart å visualisere bort lyden, hadde det hatt lite effekt på problemet med barnas søvn. ;-)

TS: Du beskriver ungdommene som høflige og hyggelige unge mennesker. Slike kan man snakke til.

Feks: Hei gutter. :-) Ser dere er flinke til å holde dere i form. Trampoline er super trening. Men nå skal dere høre. Vinduene til barna mine ligger rett ved trampolina, og de har problemer med å få sove når dere er høylydte. Kan dere skru ned for lyden litt. ( Må etterfølges av et stort smil.) Og så tar man samtalen derfra.

Da tror jeg du misforstår meg :) hvis guttene ikke bråker fordi HI visualiserer at de er roligere så får vel barna sove. Vanskelig å forklare og skjønne hvis man ikke kan det eller har gjort det før kanskje. Jeg driver med healing og div. Så jeg jobber med dette daglig så jeg tok det vel for gitt at det er lett å skjønne hva jeg mente ;) Er vel best å bare si ifra på en pen måte til guttene så ordner det seg sikkert ..

Lukke til med de bråkete naboene.. Huff syntes det hørtes veldig slitsomt ut for deg.

 

Anonymous poster hash: 3bc1d...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du misforstår meg :) hvis guttene ikke bråker fordi HI visualiserer at de er roligere så får vel barna sove. Vanskelig å forklare og skjønne hvis man ikke kan det eller har gjort det før kanskje. Jeg driver med healing og div. Så jeg jobber med dette daglig så jeg tok det vel for gitt at det er lett å skjønne hva jeg mente ;) Er vel best å bare si ifra på en pen måte til guttene så ordner det seg sikkert ..

Lukke til med de bråkete naboene.. Huff syntes det hørtes veldig slitsomt ut for deg.

 

Anonymous poster hash: 3bc1d...1c4

Vet du hva visualisere betyr?

 

Anonymous poster hash: 3f38e...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle er så voldsomt diplomatiske og forståelsesfulle her - mot naboen med skrikergutter altså

Hadde dette vært mine naboer kan jeg love at guttene for lenge siden hadde fått beskjed om å dempe skrikingen, og jeg hadde sagt det på en bestemt måte som ikke var til å misforstå.

 

Å skulle dille med store falske hjertelige smil og hyggelig atmosfære, spandere is og cola og whatnot hadde vært helt uaktuelt.

Gi beskjed, ferdig med saken.  Normal folkeskikk går begge veier.

Du gir beskjed. Naboene tar i mot beskjed. Ikke no mer dilling. Alt må ikke verken pakkes inn eller overdramatiseres.

 

Mine barn hadde ikke fått lov til å drive med slik hyling. Ikke mine nærmeste naboer heller. Jeg tar alltid hensyn selv og forventer det samme tilbake. På ett normalt nivå.

 



Anonymous poster hash: e03bd...792
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du misforstår meg :) hvis guttene ikke bråker fordi HI visualiserer at de er roligere så får vel barna sove. Vanskelig å forklare og skjønne hvis man ikke kan det eller har gjort det før kanskje. Jeg driver med healing og div. Så jeg jobber med dette daglig så jeg tok det vel for gitt at det er lett å skjønne hva jeg mente ;) Er vel best å bare si ifra på en pen måte til guttene så ordner det seg sikkert ..

Lukke til med de bråkete naboene.. Huff syntes det hørtes veldig slitsomt ut for deg.

 

Anonymous poster hash: 3bc1d...1c4

Tror du virkelig at alle kan visualisere den verdenen de ønsker seg for så og få det til og skje :hakeslepp: Hva med de som får kreft, skal de visualisere den vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg synes alle er så voldsomt diplomatiske og forståelsesfulle her - mot naboen med skrikergutter altså

Hadde dette vært mine naboer kan jeg love at guttene for lenge siden hadde fått beskjed om å dempe skrikingen, og jeg hadde sagt det på en bestemt måte som ikke var til å misforstå.

 

Å skulle dille med store falske hjertelige smil og hyggelig atmosfære, spandere is og cola og whatnot hadde vært helt uaktuelt.

Gi beskjed, ferdig med saken.  Normal folkeskikk går begge veier.

Du gir beskjed. Naboene tar i mot beskjed. Ikke no mer dilling. Alt må ikke verken pakkes inn eller overdramatiseres.

 

Mine barn hadde ikke fått lov til å drive med slik hyling. Ikke mine nærmeste naboer heller. Jeg tar alltid hensyn selv og forventer det samme tilbake. På ett normalt nivå.

 

 

Anonymous poster hash: e03bd...792

 

 

Helt enig!

 

Anonymous poster hash: d160e...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

De store venter vel hele dagen på at småsøsken og nabobarn, inkludert dine, skal bi ferdig å buke trampolina.

 

Anonymous poster hash: 6de98...36b

Er vel ingen grunn tilbå bråke og hyle max for det. Går fint ann å ha det gøyvpå trampoline uten hyling.

 

Anonymous poster hash: dca66...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du be dem om å dempe seg! Jeg gjorde det senest i går, da nabogutten hadde 6 kamerater på besøk, og de alle sammen spilte fotball i hagen vedsiden av vår hage. Herregud for et leven! Og da barnet hadde våknet for 3 gang, gikk jeg pent ut og ba dem om å dempe skrikingen. Alle mennesker på jorden bør lære å ta hensyn, inkludert nabobarn.

 

Hvis de ikke gir seg, så ville jeg stått veldig tidlig opp en søndag morgen (type klokken 5), og stilt meg i min egen hage, så nærme deres hus som mulig, og så ville jeg slått opp sangboken, og sunget noe så innforjævlig høyt, helt til de våknet. 

-Plagsomt, sier dere? Trodde ikke det spilte så stor rolle jeg? Hvem vil synge med på "Vår Gud han er så fast en borg"??-

 

Og ja. Jeg er troendes til det. 



Anonymous poster hash: d2de6...f9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Selvfølgelig kan du be dem om å dempe seg! Jeg gjorde det senest i går, da nabogutten hadde 6 kamerater på besøk, og de alle sammen spilte fotball i hagen vedsiden av vår hage. Herregud for et leven! Og da barnet hadde våknet for 3 gang, gikk jeg pent ut og ba dem om å dempe skrikingen. Alle mennesker på jorden bør lære å ta hensyn, inkludert nabobarn.

 

Hvis de ikke gir seg, så ville jeg stått veldig tidlig opp en søndag morgen (type klokken 5), og stilt meg i min egen hage, så nærme deres hus som mulig, og så ville jeg slått opp sangboken, og sunget noe så innforjævlig høyt, helt til de våknet.

-Plagsomt, sier dere? Trodde ikke det spilte så stor rolle jeg? Hvem vil synge med på "Vår Gud han er så fast en borg"??-

 

Og ja. Jeg er troendes til det.

 

Anonymous poster hash: d2de6...f9c

Haha. Har faktisk tenkt tanken å starte å hoppe rundt 4 om morgenen mens jeg skriker men.. Da blir jeg innlagt :P

 

 

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Trampolinen har stått her i alle år jeg har bodd her altså. Mine blir heller ikke lei av å skade seg på den;)

 

Jeg bare kjenner at jeg blir helt sliten av skrikingen deres, de skriker mer enn åtte seksåringer tilsammen, og jeg syns det er ganske bråkete også.

 

Kan jeg eventuelt be de dempe seg? Foreldrene driter i om de skriker, de bare går ned i kjelleren og spiller. Helt greie folk altså. Har ikke noe i mot naboene, eller barna deres. Er bare drittlei skriking på den f*Ns trampolina.

 

De kan ikke flytte den, de har ikke hage på den andre siden.

 

Jeg har ikke sagt noe til de om dette i årene jeg har bodd her fordi jeg syns det er litt grinebiter å gjøre, men nå kjenner jeg at jeg begynner å bli ordentlig drittlei de to gutta på 14 som skal skrike døgnet rundt

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

Det er vel helt innafor å be dem dempe seg? Jeg syns generelt vi er for pysete til å snakke til andres unger. Man trenger jo ikke brøle eller være sint, bare spørre dem om det går an å ta hensyn fordi barna dine ikke får sove. Kan de hoppe etter barna har sovnet, kan du jo si det også. Det kan umulig være særlig sært??

 

 

 

Anonymous poster hash: 6cf37...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helt innafor å be dem dempe seg? Jeg syns generelt vi er for pysete til å snakke til andres unger. Man trenger jo ikke brøle eller være sint, bare spørre dem om det går an å ta hensyn fordi barna dine ikke får sove. Kan de hoppe etter barna har sovnet, kan du jo si det også. Det kan umulig være særlig sært??

 

 

 

Anonymous poster hash: 6cf37...417

Jeg trodde heller ikke det, men flere i denne tråden mener jo det er sært og surt av meg. Jeg blir ikke sint hvis folk hysjer på

Mine barn..

 

Anonymous poster hash: e6d85...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva visualisere betyr?Anonymous poster hash: 3f38e...55d

Ja klart jeg gjør :)

 

Anonymous poster hash: 3bc1d...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig at alle kan visualisere den verdenen de ønsker seg for så og få det til og skje :hakeslepp: Hva med de som får kreft, skal de visualisere den vekk?

Nei det tror jeg ikke og nei det er ikke bare å visualisere/heale bort kreft :)

 

 

Anonymous poster hash: 3bc1d...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an å spørre naboen pent: Det er hyggelig at dine store barn er så glade i aktivitet, men det er litt vanskelig for mine barn å få sove når de roper så mye. Kan det være mulig at de kanskje kan dempe seg litt?

 

 



Anonymous poster hash: edc65...3f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker nemlig at det er helt greit at barn er ute å leker, men de behøver ikke være helt apekatter når det gjelder lyd.



Anonymous poster hash: edc65...3f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du har allerede rett til å ta en prat med naboen. Greit at loven sier det kan være bråk mellom 7 og elleve,men man kan vel likevel ta hensyn. Jeg har selv tre barn,ei gneldrebikkje og en hane som galer midt på et boligfelt,men jeg tar da for pokker hensyn til naboene uansett?? Er unga for høylytte sommer eller vinter ber jeg de dempe seg litt. De må jo lære seg at det faktisk bor folk rundt oss. Bjeffer bikkja for mye må den inn. Og hanen får ikke komme ut syv selv om det er lov. Jeg tenker kanskje at noen naboer ønsker å sove litt til?! Her inne er det åpenbart mange egoistiske mødre med bråkete unger uten folkeskikk,som faktisk synes dette er ok.

 

Anonymous poster hash: 4a3a8...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må si fra. Be de dempe seg en stund pga at barna dine skal kunne sovne.

Dette handler da om folkeskikk, og det er tydeligvis noe disse barna mangler.

En gang imellom må du tåle bråk, men ikke hver kveld.

Her kom naboen og spurte når barna mine legger seg, slik at ungene hennes ikke skulle bråke da!

 

Anonymous poster hash: 3d36c...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...