Gå til innhold

Venner som tar betalt for å hjelpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du hadde jo uansett tenkt å betale henne med en spahelg (Hvordan nå noen med veldig dårlig råd har penger til det.) Hun vil heller ha kontanter. Hva er problemet. Det blir billigere for deg.

Anonymous poster hash: 6560c...6f9

Fordi jeg så henne som ei god venninne, og er man ei god venninne så tar man ikke betalt eller spør om betaling. Det var defor jeg reagerte... For jeg trodde vi er/var gode venner, men tok hvis feil der...

Anonymous poster hash: 7bfbc...e06

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du allerede gjennomført denne kjøringen eller er det noe dere planlegger? Om det ikke er gjennomført ville jeg droppet det og heller brukt pengene på noe annet, om du regner på forbruk (bensin, slitasje, mat osv) i tillegg til "lønn" til henne kommer du fort i opp i såpass stort beløp at det kanskje er like greit å kjøpe timer på trafikkskolen i stedet? Med en kvalifisert lærer i tillegg?

Anonymous poster hash: c343f...a44
Skrevet

Har du allerede gjennomført denne kjøringen eller er det noe dere planlegger? Om det ikke er gjennomført ville jeg droppet det og heller brukt pengene på noe annet, om du regner på forbruk (bensin, slitasje, mat osv) i tillegg til "lønn" til henne kommer du fort i opp i såpass stort beløp at det kanskje er like greit å kjøpe timer på trafikkskolen i stedet? Med en kvalifisert lærer i tillegg?

Nei, har ikke gjennomført det ennå. Er litt i tvil, men skal ha oppkjøring snart ( ca. 7 dager) og trenger mest mulig kjøring.

Skrevet

Nei, har ikke gjennomført det ennå. Er litt i tvil, men skal ha oppkjøring snart ( ca. 7 dager) og trenger mest mulig kjøring.

Bruk pengene på kjøreskolen i stedet, så slipper du å dra på deg uvaner mens du kjører egen bil. For det er vel kjøreskolebilen du skal bruke på oppkjøring? Sats på kvalitet fremfor kvantitet

Skrevet

Hun skal ikke ha betaling. Sorry ass. Da er dere ikke venner. 

Anonymous poster hash: 2d861...cc4
Skrevet

Bruk pengene på kjøreskolen i stedet, så slipper du å dra på deg uvaner mens du kjører egen bil. For det er vel kjøreskolebilen du skal bruke på oppkjøring? Sats på kvalitet fremfor kvantitet

hun skal bruke 3 hele dager sier hun, så tror neppe det lønner seg med kjøreskole. Syntes du har en tålmodig venninne som blir med deg så lenge for å øvekjøre jeg da.. og 1000,- er ikke så mye sånn sett. Syntes faktisk du hi er merkelig derimot, da dette tydeligvis ødelegger deres vennskap..

Anonymous poster hash: ce904...86f

Skrevet

hun skal bruke 3 hele dager sier hun, så tror neppe det lønner seg med kjøreskole. Syntes du har en tålmodig venninne som blir med deg så lenge for å øvekjøre jeg da.. og 1000,- er ikke så mye sånn sett. Syntes faktisk du hi er merkelig derimot, da dette tydeligvis ødelegger deres vennskap..

Ja, kanskje jeg synes det er rart, men får meg blir det liksom hvis hun trenger hjelp av meg eller trenger noen hun vil snakker med fordi hun har det tungt eller trenger hjelp, så skal jeg ta betalt av henne fordi jeg har brukt hele dagen på henne for å være "psykolog". Da er det ikke snakk om 1 dag eller 2... For meg er en go venn er en som stiller opp for venner som trenger hjelp og som ikke tar betalt for vennskapet sitt. Ja, mulig det er jeg som er rar....

Skrevet

Ja, kanskje jeg synes det er rart, men får meg blir det liksom hvis hun trenger hjelp av meg eller trenger noen hun vil snakker med fordi hun har det tungt eller trenger hjelp, så skal jeg ta betalt av henne fordi jeg har brukt hele dagen på henne for å være "psykolog". Da er det ikke snakk om 1 dag eller 2... For meg er en go venn er en som stiller opp for venner som trenger hjelp og som ikke tar betalt for vennskapet sitt. Ja, mulig det er jeg som er rar....

Skrevet

Det er klart venner hjelper hverandre, men når du trenger så mye intensiv hjelp, sparer så mye penger på det og hun har lite penger stiller det seg litt annerledes. Så kommer det an på hvor mye penger du har. Er det slik at du har litt penger ville jeg glatt betalt for en slik stor tjeneste i en slik situasjon.

Selv om venner hjelper hverandre synes jeg det var en svært langvarighet tjeneste.  1000 kroner er vel heller ikke mer enn 4 timer (eller mindre) på en kjøreskole så forstår jo at hun synes det er litt rar om hun skal kjøre med deg f.eks. 5 timer hver dag i tre dager uten å få igjen for det (i alle fall ikke på kort sikt).

Det hender (noen ganger i året kanskje) jeg sitter på med venner. Venner med god økonomi vil aldri ha penger, de sitter heller på med meg når jeg kjører. Venner med svakere økonomi takker alltid ja til betaling. Ble takket veldig av en med dårlig økonomi for at jeg betalte for det var så få som tilbød seg å betale. De trengte sårt penger og selv om hun kjørte samme vei ville hun gjerne ta del i det de hun kjørte sparte på taxi. Hun var ikke interessert i igjentjenester da det er penger de trenger.    

Anonymous poster hash: 8f565...c6d
Skrevet

Vi kommer til å bruke hele 3 dager, men som sagt det er jeg som står for alt utgiften inkl mat og drikke til henne... Vel, siden jeg ikke ser på henne som nær venn lenger så får hun betaler selv...

Omg, du er skikkelig snurt du. Tviler vel på om hun gidder å hjelpe deg.  Hvis du ikke ser på henne som en nær venn lenger, så får du la vær å ta i mot hjelp av henne og. Jeg synes dere begge to er like ille

Anonymous poster hash: 9d4cf...29a

Skrevet

Du er rar HI.

Jeg hadde ikke brukt 3 hele dager på øvelseskjøring med venninne. Det har jeg rett og slett ikke tid til, og jeg synes det er frekt å be om så mye.

Ellers hjelper jeg gjerne venner med mye forskjellig, og ber aldri om penger for det.

Men om hun har dårlig råd, og setter av så mye tid på å hjelpe deg, er det jo ikke en urimelig sum hun ber om. (Selv om jeg synes det er litt rart å be om penger også.)

Anonymous poster hash: 5162e...361
Skrevet

I mitt liv så har jeg mange av vennene mine fra miljøet rundt det jeg jobber med, og har i mange år sjonglert kompistjenester og betalte oppdrag. Det er så slitsomt! Etter 15 år med det har jeg rett og slett funnet ut at det ikke er noe som heter kompistjenester lenger. Det blir mindre tull og tøys og mindre drama hvis man bare setter en pris og den prisen gjelder for alle, om det så er en barndomsvenninne. Da kan man ha profesjonell gjensidig respekt for tiden til hverandre som ikke handler om vennskapet. Nå er dette riktig nok ting jeg faktisk jobber med, ikke øvelseskjøring på fritiden.

Anonymous poster hash: df840...bfe

Skrevet

Omg, du er skikkelig snurt du. Tviler vel på om hun gidder å hjelpe deg. Hvis du ikke ser på henne som en nær venn lenger, så får du la vær å ta i mot hjelp av henne og. Jeg synes dere begge to er like ille

Anonymous poster hash: 9d4cf...29a

Nei, jeg ser ikke på henne som nær venn lenger. Jeg synes det er frekk av henne og tar betaling noe jeg ikke ville ha gjort selv hvis situasjonen hadde vært omvendt!

Jeg hadde tenkt og tilbyr betaling eller gir henne en spadag helg som takk for hjelpen. Det er aldri min hensikt og utnytter noen. Synes bare det er tåpelig at man skal ha betaling for å hjelpe venner uansett hvor mye tid man bruker på hverandre...

Skrevet

Det er klart venner hjelper hverandre, men når du trenger så mye intensiv hjelp, sparer så mye penger på det og hun har lite penger stiller det seg litt annerledes. Så kommer det an på hvor mye penger du har. Er det slik at du har litt penger ville jeg glatt betalt for en slik stor tjeneste i en slik situasjon.

Selv om venner hjelper hverandre synes jeg det var en svært langvarighet tjeneste. 1000 kroner er vel heller ikke mer enn 4 timer (eller mindre) på en kjøreskole så forstår jo at hun synes det er litt rar om hun skal kjøre med deg f.eks. 5 timer hver dag i tre dager uten å få igjen for det (i alle fall ikke på kort sikt).

Det hender (noen ganger i året kanskje) jeg sitter på med venner. Venner med god økonomi vil aldri ha penger, de sitter heller på med meg når jeg kjører. Venner med svakere økonomi takker alltid ja til betaling. Ble takket veldig av en med dårlig økonomi for at jeg betalte for det var så få som tilbød seg å betale. De trengte sårt penger og selv om hun kjørte samme vei ville hun gjerne ta del i det de hun kjørte sparte på taxi. Hun var ikke interessert i igjentjenester da det er penger de trenger.

Anonymous poster hash: 8f565...c6d

Det var hennes ide og jeg sa ja til det. Hadde selvsagt tilbydd henne betaling, men synes bare det er rar/frekk av henne å si at hun skal ha betaling for det selvom beløpet ikke er stort. Jeg selv hadde ikke gjort det...

Skrevet

Du er rar HI.

Jeg hadde ikke brukt 3 hele dager på øvelseskjøring med venninne. Det har jeg rett og slett ikke tid til, og jeg synes det er frekt å be om så mye.

Ellers hjelper jeg gjerne venner med mye forskjellig, og ber aldri om penger for det.

Men om hun har dårlig råd, og setter av så mye tid på å hjelpe deg, er det jo ikke en urimelig sum hun ber om. (Selv om jeg synes det er litt rart å be om penger også.)

Anonymous poster hash: 5162e...361

Det var hun selv som tilbød seg og ikke jeg.

Skrevet

Du får takke pent nei til hjelpen da. Husk, 1000 kr for tre dager med kjøring er ikke mye. Kanskje det er avgjørende for om du består eller ei? Om du stryker så koster det deg mye tid uten lappen, pluss nye kjøretimer og 3000 kr for ny oppkjøring.

Anonymous poster hash: 6e820...ddd

Skrevet

Skal dere virkelig øvelseskjøre i tre HELE dager??

Anonymous poster hash: a6d61...8eb
Skrevet

Nei, jeg ser ikke på henne som nær venn lenger. Jeg synes det er frekk av henne og tar betaling noe jeg ikke ville ha gjort selv hvis situasjonen hadde vært omvendt!

Jeg hadde tenkt og tilbyr betaling eller gir henne en spadag helg som takk for hjelpen. Det er aldri min hensikt og utnytter noen. Synes bare det er tåpelig at man skal ha betaling for å hjelpe venner uansett hvor mye tid man bruker på hverandre...

Jeg ser ikke den store forskjellen på betaling ig spa helg. Begge deler koster vel omtrent det samme..

Bortsett fra at hun er låst til å bruke nok noen dager pga deg ;)

Anonymous poster hash: 5ab20...d49

Skrevet

Skal dere virkelig øvelseskjøre i tre HELE dager??

Anonymous poster hash: a6d61...8eb

21/2 dag. Ja, jeg vet at det blir mye "jobbing" på henne, men som sagt tidligere så hadde ikke jeg tatt betaling og hadde synes det er hyggelig og hjelper henne om man har dårlig råd eller ei. Hun har bedre råd enn meg og bor bedre enn meg. Hun får masse hjelp fra foreldrene sine. Jeg er alene med 2 barn selv om det ikke spiller noen rolle. Det jeg reagerte på var at hun tar betaling for at hun bruker tiden sin på meg om det er kjøring eller ei...

Skrevet

Jeg ser ikke den store forskjellen på betaling ig spa helg. Begge deler koster vel omtrent det samme..

Bortsett fra at hun er låst til å bruke nok noen dager pga deg ;)

Grunnen til at jeg ville spandere en spa på henne er fordi jeg viste at hun ønsket seg det lenge, men når hun sa at hun ville hjelper meg å kjøre bil og deretter tar betaling... Hadde hun vært utdannet kjørelærer så hadde det vært noe annet.

Skrevet

Synes det er for mykje hjelp å ta imot av ei venninne. Eg ville vore redd for at det ville ødelagt vennskapet. Det er dyrt for alle å ta lappen. Eg spurte eingong ei venninne om å strikka hentesettene til babyen min. Ho elska å strikka. Eg betalte garnet og kjøpte gåve for 600,- synes du er heldig som har ei venninne som vil hjelpa deg så mykje.

Anonymous poster hash: afc62...83b

Skrevet

Hvis det ikke koster din venninne noe å hjelpe deg syntes jeg det er småelig uansett om hun har dårlig råd. Du tar ikke betalt av å hjelpe ei venninne når du selv ikke får utgifter ved å hjelpe. Utrolig merkelig. Jeg har aldri opplevd dette og jeg kunne aldri tenk tanken engang.

Skrevet

Hvis det ikke koster din venninne noe å hjelpe deg syntes jeg det er småelig uansett om hun har dårlig råd. Du tar ikke betalt av å hjelpe ei venninne når du selv ikke får utgifter ved å hjelpe. Utrolig merkelig. Jeg har aldri opplevd dette og jeg kunne aldri tenk tanken engang.

Koster jo enormt ned tid!!!

Skrevet

Koster jo enormt ned tid!!!

Er man gode venner så spiller ikke tid noen roller... Jeg har satt av mange timer på henne og hørt på henne når hun har det tungt og lekt "psykolog". Kanskje jeg skulle ha tatt betalt for det også? For da slipper hun mange dyre psykologtimer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...