Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #51 Skrevet 21. mai 2016 Hva om stefar er utro, og gifter seg på nytt? Skal mor og barn likevel beholde stefars navn? Tro dere stefar fortsatt da er interessert i å holde kontakten? Og hva om mor atter en gang finner drømmeprinsen, skal barnet bytte etternavn en gang til? Anonymous poster hash: b3287...4a3
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #52 Skrevet 21. mai 2016 Hva om stefar er utro, og gifter seg på nytt? Skal mor og barn likevel beholde stefars navn? Tro dere stefar fortsatt da er interessert i å holde kontakten? Og hva om mor atter en gang finner drømmeprinsen, skal barnet bytte etternavn en gang til? Anonymous poster hash: b3287...4a3 Å, du store verden! Hva om atte, hvis om atte... For noen argumenter. Holder det ikke å spør om hva som skjer om mor skiller seg? Trenger du å lage en hel historie for å få frem poenget ditt? Uansett er det liten sjanse for at stefar kitter kontakten med barnet, han er en ordentlig mann med gode verdier. Det er ikke temaet her. Mitt spørsmål går på hvordan det må føles for far at barnet får stefars navn. Hi Anonymous poster hash: d0f2b...71b
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #53 Skrevet 21. mai 2016 Jansen-Hansen og Andresen-Olsen har da ikke et felles etternavn. Anonymous poster hash: 8712e...37f Sant nok. Stesøsknene har ikke felles etternavn. Ene barnet bor ikke der fast, de fire som bor der fast deler hvertfall ett navn 😊 Anonymous poster hash: 20bc1...a7c
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2016 #54 Skrevet 21. mai 2016 Å, du store verden! Hva om atte, hvis om atte... For noen argumenter. Holder det ikke å spør om hva som skjer om mor skiller seg? Trenger du å lage en hel historie for å få frem poenget ditt? Uansett er det liten sjanse for at stefar kitter kontakten med barnet, han er en ordentlig mann med gode verdier. Det er ikke temaet her. Mitt spørsmål går på hvordan det må føles for far at barnet får stefars navn. Hi Anonymous poster hash: d0f2b...71b Det tror jeg kommer ann på far. Hvor engasjert og glad han er i barnet. Min far f.eks hevet ikke et høyebryn da min mor sa at jeg skulle ha navnet til stefar. Anonymous poster hash: 1972c...538
aanonym Skrevet 22. mai 2016 #55 Skrevet 22. mai 2016 Søsteren min har løst dette på denne måten: Hun: Anne Olsen-Hansen Han: Per Olsen-Hansen Hans sønn: Ole Jansen-Hansen Hennes datter: Kari Andresen-Olsen Felles sønn: Espen Olsen-Hansen. Alle barna har da etternavn etter både sin far og mor, og alle har et etternavn felles i familien. Anonymous poster hash: 20bc1...a7c Mulig jeg er treg, men hva mener du med at "alle har et etternavn felles i familien"?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2016 #56 Skrevet 22. mai 2016 Å, du store verden! Hva om atte, hvis om atte... For noen argumenter. Holder det ikke å spør om hva som skjer om mor skiller seg? Trenger du å lage en hel historie for å få frem poenget ditt? Uansett er det liten sjanse for at stefar kitter kontakten med barnet, han er en ordentlig mann med gode verdier. Det er ikke temaet her. Mitt spørsmål går på hvordan det må føles for far at barnet får stefars navn. Hi Anonymous poster hash: d0f2b...71b Synes en så viktig avgjørelse bør være gjennomtenkt. Selvfølgelig tenker alle som gifter seg at det skal vare livet ut, men dessverre ender mange ekteskap i skilsmisse. I dette tilfellet har jo barnet en far som er der for henne, så da blir det helt feil å ta stefars navn, selv om han er en god mann. Anonymous poster hash: b3287...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå