Gå til innhold

Hjelp til en fortvilet mann .........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje kona er i overgangsalder? Syns du bør prate til henne en dag det du ikke er intr i sex. Spørre hvorfor hun ikke har lyst mere. Da får du svar. Ønsker hun sex vil hun vel selv ta initiativ, hvis ikke har hun ikke lyst. Så må du 1) oppsøke terapi dersom hun ønsker det. 2) foreslå åpent forhold. 3) gjøre det slutt og finne ny dame.

Anonymous poster hash: fcc49...587

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må vel skjønne det at frasen din om "jeg har også mine feil" gjør deg enda mer utilnærmelig for kritikk? Du setter deg selv på pidestallen, du.

Og martyr er du også. "Å, stakkars meg, her har jeg strevd i hele dag; jobbet, vasket hus, laget deilig middag...men ingen setter pris på det...ja ja, stakkars meg"

Det er bare slik man kan forstå det du skriver.

Anonymous poster hash: 20c7c...c51

Hei igjen !

Jeg syntes ikke synd på meg selv i det hele tatt. Jeg koser meg glugg, også alene.   

Det er vår felles avgjørelse at jeg arbeider hjemmeifra. Og min kone syntes det er både flott og praktisk. 

Og jeg har ennå ikke klagd på arbeidsfordelingen.

Hun setter absolutt pris på det som gjøres.  slik at hun kan drive mer med sine ting og vi våre felles ting på fritiden.  

Her er det noen misoppfatninger ute og går. Føler jeg.

Ikke bli så hissig da !  

Skrevet

Jeg får en følelse av at din kone er utro.

Anonymous poster hash: 195da...e36

"Jeg håper det" tenker jeg noen ganger. Slik at hun får kjenne

,nyte og føle livet. .

Skrevet

Og selv om du sitter der med din åh, så fantastiske middag med vin, så velger kona di å jobbe overtid. Hun har det ikke travelt med å komme hjem til deg og din oppvartning. Sier det deg ingen ting?

Saken er jo ganske klar: Kona di har ikke lyst på deg lenger. Og uten å ha truffet deg, så har jeg en følelse av hva det kan komme av. Det eneste du kan kreve av henne er faktisk å få vite hva situasjonen deres er, og få høre i klartekst om hun ser for seg en fremtid uten sex. 

Jeg må si, HI, at du virker mer og mer usmakelig etterhvert som du skriver. Du har rett og slett et fordømt stort ego med tilhørende glorie. 

Anonymous poster hash: 562d0...0e0

Hei og takk for den !

Skrevet

Hei og takk for den !

Ingen årsak. Men tar du det til deg?

Anonymous poster hash: 562d0...0e0

Skrevet

WOW !    Her ble det mye :frustrert:

Først av alt takk til dere som har kommet med ærlige og konstruktive innspill.

Men, jammen har det kommet en del eder og galle også som gir et visst bilde og perspektiv på hva som rører seg der ute.

- Selvfølgelig er jeg full av feil jeg også. Min karakteristikk er selvfølgelig ensporet, men etter en del innspill gjennom årene så er jeg

trygg på meg selv.

- Hadde jeg vært ute for å fiske en partner så tror jeg at jeg ville bruke en datingside hvor en er åpen og oppriktig.

- Jeg har også mine hobbyer som gir meg påfyll og min kone avlastning og tid for seg selv.

- Mine kamerater og jeg har også våre gutteturer et par ganger i året gjennom 29 år. Så det skorter ikke på sosial trening.

Men jeg har ikke årlige jaktturer som strekker seg over tre - 4 uker hver vår og høst, eller en garasje eller et snekkerverksted hvor jeg stikker meg unna hver kveld og alle helger unna for å slippe kona mi og gjøremål som trengs.   (Innreder for øvrig et lite snekkerverksted som blir ferdig til høsten i tilfelle nøden.)  Er ganske handy ser du. (Nei nå skrøt jeg igjen.... fy da)

Tenk litt på hvorfor mannen din sjelden er hjemme om kveldene ??

Ja dere. Jeg tror jeg skjønner hva dere mener om dette. Og ser også at det er like mange muligheter her som det er kvinner og menn. Dette er noe vi må finne ut av selv. 

Og at jeg/vi må ta et valg.  Jeg tror nok at jeg ferdigstiller og gjør ferdig et planlagt nyoppusset kjøkken og et bad slik at kona kan bo videre i et nyoppusset barndomshjem når jeg forlater redet.   Da får hun det bra. Og da får jeg det bra. Vi skilles som venner og hun kan eventuelt få seg en kvinne i huset som tenker og føler som henne. Eller en ny deilig og krevende mann som ikke er en tøffel.

Og til noen av dere: Ikke vær så forbannet forutinntatt og nebbete. Husk at det er mye godt i dere ..... dersom dere vil.

Og til dere som har kommet med mye konstruktivt, så skjønner jeg at dere har det bra og nyter livet uten baktanker og bekymringer.

Og det er slik det bør være syntes jeg.

Inntil videre ha det bra !!!

Blant annet dette svaret bekrefter for meg hva jeg har tenkt: du er uten evne til å sette deg inn i konas situasjon og har et oppblåst ego. En som er trygg på seg selv, slik du hevder du er, vil vel være like trygg på å klare å formidle sine egne dårlige sider? 

Det at du mener det er eder og galle det som kommer her, og at du dømmer de som svarer som forutinntatte og nebbete, beviser bare poenget. Konstruktive svar er også de som påpeker hva årsakene kanskje kan være, selv om det er vanskelig for noen med et så voldsomt oppblåst selvbilde å ta til seg mer kritiske perspektiver. Det gjør vondt, krever ydmykhet, men er i det lange løp mer utviklende - og altså konstruktivt. Men du er kanskje mest ute etter å få bekrefta at du er drømmemannen og at kona di er ei kjerring? I så fall kan du jo bare velge å se bort fra de svarene som kanskje kunne konfrontert deg med noen uheldige sider ved deg selv, og anta at de som er mer kritiske har det vondt med seg selv og er nebbete, og bare legge vekt på de som gir deg klapp på ryggen og medlidenhet. 

Planen din om å gå fra kona (først etter å ha pussa opp badet til prinsessa di, som den reddende engel og ridder du er) høres ut som at du virkelig ikke er villig til å ordne opp i det her. Lettere å flykte enn å faktisk ta en oppvask med kona. Men klart, det finnes vel bare én løsning her for deg: at kona di gir deg sex, helst uten at du behøver å konfronteres med årsaken til at hun ikke vil det i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 1e222...040

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...