Gå til innhold

Hjelp til en fortvilet mann .........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man skulle tro 80 % av dem som svarer her er frigide så det holder. En kvinne som har normal sexlyst må ikke "oppvartes ekstra" hele jævla tiden for å "gi" mannen sex som nåde. Rart hvordan mange her ønsker badboys, samtidig som de ikke vil bli slått, trakassert, bli bedratt eller stå for alt husarbeidet. Dere kan ikke få i pose og sekk - en badboy som baker kaker til barnebursdag, lytter til dere og deler på husarbeid og barnestell. Ja, man kan leke "offerrollen" på soverommet, men det må man da virkelig snakke med mannen om. Å ha sex 4 ganger i året fordi man blir oppvartet for lite og alt mannen gjør ikke er bra nok uansett, sier bare noe om deres sexlyst, at de hater sex. Jeg har selv normal sexlyst, og kan både ha make-up-sex med mannen etter en krangel, ha sex med ham etter at han har vasket huset eller etter at han mekket på bil og er oljete. Dessverre deler ikke mannen dette, da han har innrømt at han har liten sexlyst generelt, og går til hormonbehandling hos lege nå for å øke testosteronnivået som visstnok er på bunn (antageligvis grunnet tidligere legemiddelbruk og depresjoner). Kona til HI har liten eller ikke-eksisterende sexlyst, er muligens aseksuell. Mange aseksuelle damer er såpass kyniske at de inngår i forhold med menn som har normal sexlyst og lyver om sin aseksualitet i begynnelsen. Når man er blitt samboere/gift og gjerne har fått et barn eller to, da er det like greit å slutte med sex og ikke lenger tvinge seg til å ha sex med mannen for å "få ham på kroken". Dette i stedet for å finne seg en mann som også er aseksuell.

HI, hadde jeg vært deg så ville jeg ha stilt ultimatum til kona: enten går hun til lege og får behandling for sin manglende sexlyst, eller så er det åpent forhold for begge, eller brudd.

Anonymous poster hash: c9420...dc4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skulle tro 80 % av dem som svarer her er frigide så det holder. En kvinne som har normal sexlyst må ikke "oppvartes ekstra" hele jævla tiden for å "gi" mannen sex som nåde. Rart hvordan mange her ønsker badboys, samtidig som de ikke vil bli slått, trakassert, bli bedratt eller stå for alt husarbeidet. Dere kan ikke få i pose og sekk - en badboy som baker kaker til barnebursdag, lytter til dere og deler på husarbeid og barnestell. Ja, man kan leke "offerrollen" på soverommet, men det må man da virkelig snakke med mannen om. Å ha sex 4 ganger i året fordi man blir oppvartet for lite og alt mannen gjør ikke er bra nok uansett, sier bare noe om deres sexlyst, at de hater sex. Jeg har selv normal sexlyst, og kan både ha make-up-sex med mannen etter en krangel, ha sex med ham etter at han har vasket huset eller etter at han mekket på bil og er oljete. Dessverre deler ikke mannen dette, da han har innrømt at han har liten sexlyst generelt, og går til hormonbehandling hos lege nå for å øke testosteronnivået som visstnok er på bunn (antageligvis grunnet tidligere legemiddelbruk og depresjoner). Kona til HI har liten eller ikke-eksisterende sexlyst, er muligens aseksuell. Mange aseksuelle damer er såpass kyniske at de inngår i forhold med menn som har normal sexlyst og lyver om sin aseksualitet i begynnelsen. Når man er blitt samboere/gift og gjerne har fått et barn eller to, da er det like greit å slutte med sex og ikke lenger tvinge seg til å ha sex med mannen for å "få ham på kroken". Dette i stedet for å finne seg en mann som også er aseksuell.

HI, hadde jeg vært deg så ville jeg ha stilt ultimatum til kona: enten går hun til lege og får behandling for sin manglende sexlyst, eller så er det åpent forhold for begge, eller brudd.

Anonymous poster hash: c9420...dc4

Hei og takk for et åpent og ærlig innlegg. Godt å lese at enkelte andre også har utfordringer.  Jeg vet ikke helt om jeg er moden for et "åpent forhold". Kanskje det ?  Hadde jo vært best om det hadde funket i hjemmet.

Jeg elsker min kone og begjærer henne. blir helt gåen noen ganger av vellyst.

Jeg føler også at hun har det bra de gangene vi riktig koser oss. Jeg merker jo det på henne ved blikket, pusten , bevegelsene og hennes rykninger når ......         og har det deilig.

Men hvorfor ikke ????

Du vet jo også det at det dreier seg om å gjøre den andre god. Gjøre hva den andre liker og nyter. Og være snill og god med den en elsker er jo det beste. Nyte sammen ....    Hvorfor ikke bare ta imot og nyte. Ha det morsomt sammen og le ...      ?

Skrevet

Jeg vet ikke hva det er, men jeg kunne vært din kone. Jeg har en perfekt mann på alle mulige måter, han hjelper til hjemme, er kjekk, tjener godt med penger osv. Men jeg bare orker ikke sex. Jeg har ikke lyst. Det blir nesten som om at vi skal bestemme oss for å nyte en deilig sjokoladekake, men jeg har ikke lyst på sjokolade. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det annerledes, jeg bare vil ikke.

Innimellom gjør jeg det likevel, men det skinner igjennom at jeg kun gjør det for hans del. Han merker det, men jeg klarer ikke å late som.

For å snu på problemstillingen da, hva kan jeg gjøre?

Anonymous poster hash: fc394...387

Hei og takk for et åpent og ærlig innlegg. Godt å lese at enkelte andre også har utfordringer. 

Du ha helt sikker vært forelsket og elsket din mann en gang.

Hva med å ønske å være god med din mann. Være kosete og gi han gode følelser. Er det altvfor mye forlangt og klisjeaktig ?

Jeg elsker min kone og begjærer henne. Blir helt gåen noen ganger av vellyst.

Jeg føler også at hun har det bra de gangene vi riktig koser oss. Jeg merker jo det på henne ved blikket, pusten , bevegelsene og hennes rykninger når ......         og har det deilig.  Jeg nyter når hun har det godt. Hva med deg og mannen din ?

Men hvorfor ikke ????

Du vet jo også det at det dreier seg om å gjøre den andre god. Gjøre hva den andre liker og nyter. Og være snill og god med den en elsker er jo det beste. Nyte sammen ....    Hvorfor ikke bare ta imot og nyte. Ha det morsomt sammen og le ...      ?

Skrevet

Hva om du følger ditt eget råd om å ikke bli kjerring? Jeg vil i hvert fall ikke hoppe i bingen med en mann som oppfører seg som min venninne. Anonymous poster hash: 6c4b7...cc2

Haha!

Anonymous poster hash: 81cef...13c

Skrevet

Dette har ikke noe med å være "kjerring" å gjøre, HI. For alt du vet kan hun ha sexlyst i massevis, men ikke på deg. Det er slikt som kan skje i forhold, særlig etter lang tid. Det er veldig synd når den ene parten mister gnisten og den andre beholder den. Skjønner godt at det er tøft for deg, og at du føler deg skuffet og ignorert, men tro meg: Du tenner ikke kona di ved å dulle rundt henne og sitte og glo på henne med våte, bedende øyne. Tvert imot, er jeg redd.

Du sier at kona di ikke er interessert i å ta opp dette emnet. Du må bare kreve at det blir gjort. Si at du ikke kan leve slik som dette lenger (enig med deg i at fire ganger i året er lite), og at dere er nødt til å finne en løsning. Kanskje er det ikke noe å gjøre, jeg har selv gått ut av et forhold der den mannen jeg en gang var glødende forelsket i endte med å føles som en bror, og som tanken på sex med til slutt bare gjorde meg kvalm. Ingen terapi i verden kunne rette på det, den følelsen var død. Men kanskje er det ikke slik i deres tilfelle? Skaff dere time hos en terapeut, og si til kona di at det er en forutsetning for videre samliv at hun blir med. Og så får dere jo finne ut hva ståa er. Lykke til!

Anonymous poster hash: 76907...615
Skrevet

Hei til dere som har kommet med konstruktive og nyttige innlegg.

Det er interessant å lese hva et eutvalg av dere kvinner tenker.

Som tilleggsopplysning kan jeg supplere med følgende informasjon:

- Steriliserte meg frivillig for en god del år siden slik at min kone kunne slutte med pillene. Da slapp hun også den bekymringen og det var fritt frem for god sex.

- Vi har det mye flott sammen med turer i skog og mark.

- Vi drar av og til på shopping sammen til storbyer. Eks. London og New York.

- Min kone er ei aktiv dame i arbeidslivet , og med stell av hus og hage.

- Vi tjener bra på mitt firma og med hennes jobb.

- Min kone har den nyeste, sikreste og fineste bilen.

- Min kone har egen økonomi og sparer ca. 100 000 i året til seg selv.

- Vi har bodd en lengre periode, i 10 år,  i et aktivt og flott miljø til fjells med vakker natur, gode jobber og

flotte venner. Nydelig og praktiskt hjem.

- Vi har de siste tre årene bodd i min kones hjemby hvor vi har kjøpt hennes to etasjes barndomshjem med

nydelig og stor tomt. Flott hage og deilig hage.     

Flyttet hit da hun ønsket å bo nærmere sine venninner og familie som også jeg kommer godt overens

med. 

- Jeg har forsøkt koselige overraskelses hotellweekend vår, sommer, høst . med spa m.m.

- Har forsøkt koselige og rolige turer i skog og til fjells.

Ja, føler at det meste er prøvd. Selvfølgelig er jeg ikke helt perfekt.  Er forholdsvis i god form begge to. Har deltatt på enkelte skiløp og maratons.

Jeg bruker ikke snus eller røyker. Godt stelt. ( Som en James Bond ? )

Kler meg ordentlig og noen ganger i dress. Liker klær uten å være jålete og "feminint" dersom noen tror det og blir irritert over hva jeg skriver.   

Jag har forsøkt den litt tøffe typen da jeg også har som hobby skogsarbeid og mekking av bil. Kan lukte svette og være tøff og oljete noen ganger.

Jeg inviterer til overraskende sex i skogen, bilen, på fjells, til vann. Under og over vann.

Jeg prøver meg i dusjen, på kjøkkenet og noen ganger "blotter" meg for å invitere til lyst og morsom sex.

Men nei !  Min kone er like "kald" som en fisk.   Jeg inviterer til fantasier og hva hun kan ha lyst til. 

Føler at mye er prøvd.   Jeg har mange deilige fantasier som jeg kunne tenkt å prøve ut men når interessen er null så blir det litt vanskelig.

Jeg forstår at enkelte av dere bli forbannet og irriterte på at jeg ikke står på "som en mann".  Men , det skal dere vite at jeg virkelig gjør. Forfører og er pågående. Jeg elsker min kone, hennes kropp, hud og .......  Elsker å danse med henne ..... og elske når hun vil.

Men , jeg er temmelig frustrert over hva som har pågått gjennom vårt lange samliv. Jeg burde ha skjønt tegningen for lenge siden ja.  Vi har også i perioder bodd adskilt fra hverandre og familien p.g.a. jobb.   Har pendlet noe slik at avstand og tid kunne få lysten til å blomstre.  men , nei da. "Kald som en fisk"

Ser vel at det muligens ender i at jeg flytter permanent og lar henne få leve sitt liv. Eventuelt at jeg skaffer meg ei elskerinne. Det er jo ikke det jeg har lyst til.  Jeg har lyst på min kone. Det er henne jeg begjærer og får lyst på. Kjenner hennes deilige hud og kropp.

Men siden hun trives slik som hun / vi har det, så vel da.   Jeg vil ikke påtvinge henne noe. Har ikke lov til å tvinge meg på henne.   Men gud så frustrert jeg blir.

Kan jo ikke bare kose med meg selv heler.

Noen ganger ønske jeg at min kone får seg en elsker med snus og "trailersprekk", som av og til bare kommer hjem og vil ha seg før han drar igjen. Føle hva "et virkelig mannfolk er for noe". bare gjør hva han må.

(Jeg har prøvd dette og jeg. Uten vellykket resultat :-). 

Neste helg har jeg bestilt et hotellopphold som jeg også gjorde i fjor for å overraske henne.  Koselig og morsomt var det. Men 0 sex.  Kan jo prøve igjen i år. Har ingen forventninger. 

Hva bør jeg gjøre dere fantasifulle kvinner ?

Ikke bli forbannet eller sure nå da. Kom med noen konstruktive og deilige råd.........

(Nå må jeg jobbe litt)

På forhånd takk !!

Nr. 14 igjen her...

Det virker på meg som om du har forsøkt det meste. Da tror jeg du står igjen med få årsaker:

- din kone er aseksuell

- din kone har hormonelle ubalanser som gjør at hun ikke har sexlyst

- dere har vokst fra hverandre og hun føler vennskap, men ikke tenner på deg lenger

- hun får seg annet sted (er utro) og vil ikke ha sex med deg

Tror du må ta en alvorsprat med henne. Du har prøvd så mye annet positivt for å få sexlivet på sporet igjen, at jeg tror ikke det er noe mer du kan gjøre. Du må finne ut hvor din kone står, for det er tydelig at ting som andre kvinner ville satt pris på og tent dem, ikke fungerer på din kone. Du må rett og slett spørre det vanskelige spørsmålet: hvorfor vil du ikke ha sex med meg lenger? Og så kreve at hun svarer deg ærlig på det! (avhengig av hva hun svarer, spør om hun tenner på andre menn... tenner hun på andre så er jo problemet (ikke deg, men) mellom dere to.

Avhengig av hvilket svar hun gir så tror jeg at nr. 26 skriver det meste om hva dere gjør videre:

- din kone må innrømme ev. aseksualitet - da må du ta et valg om du vil leve sexløst resten av livet med henne, eller ei.

- din kone blir utredet for mistet sexlyst hos lege som virkelig kan hormoner

- sexolog som kanskje kan hjelpe dere

- åpent forhold

- brudd

Jeg er også enig med nr. 26 at du nå bare må stille et ultimatum. Det at hun ikke vil ha sex betyr ikke at hun kan dømme deg til å leve uten sex resten av livet. Og da må du bestemme deg for hva du vil.

Slik du beskriver at du er så er du mer eller mindre slik jeg ser på min drømmemann ;) Og jeg har gjerne sex daglig ;) Blir du ledig på markedet så håper våre veier krysses, ha-ha!

Men seriøst - håper du og din kone finner ut av det. Du fortjener at hun er ærlig med deg, hun skylder deg det!

Anonymous poster hash: 56f26...99f

Skrevet

Det 14 og 26 sier.. Herregud så mange troll og megger det er her inne. Du virker som en topp mann. Ta tak i forholdet! Det høres ut som at det er HUN som har en del ting å jobbe med. Du er tydeligvis ganske bevisst på hvor du vil og at du ikke er alene i forholdet. Hun kunne jo ikke "brydd seg mindre". Hun høres bortskjemt ut!

Anonymous poster hash: 0054c...995
Skrevet

Du høres ut som en helt fantastisk mann. Ja, drømme mannen. Var ikke engang klar over at det eksisterte så fantastiske menn som deg. Og som fortsatt begjærer din kone etter 25 år, og gjør alt dette for henne. 

Så her må det bare være noe galt med sex lysten til din kone. Hadde jeg hatt en mann som det der, så hadde han fått så mye sex. Men så har jeg alltid hatt veldig høy sexlyst, og jeg har aldri blitt behandlet så bra av en mann i hele mitt liv. Så det alene, hadde i hvert fall fått meg utrolig kåt.

Anonymous poster hash: 93917...d1f
Skrevet

Det er ganske fascinerende å lese svarene her. Hvis situasjonen var motsatt, at en kvinne hadde gjort alt i hjemmet og mannen nektet henne sex, da ville det kommet masse kommentarer som var helt andreledes. Om menn ikke gjør noe hjemme, da er det krise. Om han, som i dette tilfellet, gjør alt/det meste så er det turnoff???

Hadde det vært motsatt så ville mange også trekt frem teorien om at mannen sikkert hadde en elskerinne. Min i dette tilfellet så nevnes ikke det med ett ord... derimot flere teorier om at mannen er for snill, gjør for mye hjemme, er for kosete, ikke er macho nok.

Ingen skal påstå at forumet ikke er dobbelmoralistisk i hvert fall ;)

Hi, dere har vært gift i 25 år. Jeg tror du må se på hele forholdet, se på din kone og se på deg selv.

Har din kone alltid hatt så lav sexlyst? Det er dessverre noen kvinner (og menn) som ikke forteller sine partnere, før de blir seriøst sammen, at de har lite/minimal/ingen sexlyst. De har sex av plikt fordi de ønsker den andre som sin livspartner, men tør ikke være ærlig fordi de da er redd for å miste ham/henne. Etter uker/måneder/år med pliktsex bare for å holde på partneren så får de nok, og så orker de ikke mer. Da spiller det egentlig ingen rolle hvor perfekt eller tiltrekkende den andre er, for den det gjelder har nesten ingen sexlyst uansett. Om det er noe slikt som er tilfelle for din kone, da tror jeg dessverre at det ikke kommer til å endre seg.

Om din kone har hatt mye/normal sexlyst tidligere, når skjedde endringen til at dere nesten sluttet å ha sex sammen?

Hva skjedde på den tiden i forholdet/livene deres? Endret hun seg, endret du deg? Hva var det dere som par og dere hver for dere gjorde den gangen sexlivet ev. fungerte og dere hadde hyppig sex?

Om det er ting i forholdet eller hos en eller begge hos dere som har gjort at din kone har mistet lysten på sex, da kan dere jobbe med det. Men da kanskje best sammen med fagfolk, f.eks. parterapi og/eller sexolog.

Hva sier din kone om dette selv? Har du snakket med henne om sexlivet på en saklig måte uten at det har vært snakk om å ha sex der og da? Seksualitet og lyst er ofte så sensitivt at mange sliter med å snakke om det, mange har aldri satt ord på det for seg selv en gang, og da kan det være vanskelig å snakke om det.

Ei jeg kjenner fikk som godt voksen plutselig problemer med å ha sex. Hun forstod det ikke selv en gang, men hun greide ikke lenger ha sex. Hun la skylden på mannen som ikke forstod hva galt han hadde gjort, hun la skylden på alt mulig annet, at hun var for sliten, at "alle" krevde noe av henne, at hun var mer enn et sexobjekt osv. Etterhvert begynte hun hos psykolog, og da kom gamle minner opp - hun var blitt seksuelt misbrukt som barn, men hadde fortrengt alle minner om det. Men noe i henne hadde begynte å huske og det var grunnen til at hun plutselig ikke orket å ha sex mer. Hun har med terapi fått bearbeidet mye av det hun var utsatt for som barn, men det ble en lang vei tilbake til et noenlunde normalt sexliv igjen hvor hun kunne nyte det. Nevner det bare som et eksempel på at det kan være mange grunner til at noen ikke lenger vil ha sex.

En annen ting - dere har vært sammen i 25 år. Har dere forandret dere mye i disse årene? Kanskje dere på mange måter har vokst fra hverandre og at hun opplever deg som sin beste venn, men ikke lenger har kjærestefølelser for deg lenger? Av og til endrer man seg så mye at det er vanskelig å finne tilbake som kjærester. Andre ganger kan man lære å se på hverandre som kjærester igjen ved å begynne å utforske hvem den andre egentlig har blitt på disse årene - da kan også terapi være til god hjelp.

Har du vurdert om hun kanskje har vært/er utro? Ingen god tanke, men hvis hun egentlig har normal sexlyst, så er det ikke ofte man mister lysten så totalt som din kone synes å ha gjort.

Man mister ikke sexlysten uten grunn! Dere har jo ikke ansvar for barn lenger, så småbarnsperioden kan ikke være forklaring til manglende sexlyst. Da er det gjerne fysisk og/eller psykiske årsaker til den manglende sexlysten. Det kan være mange forklaringer... et legebesøk kan ev. være en god ide, sykdom, mangler, hormonendringer kan være mulige årsaker.

Alt du gjør hjemme, hi, er ting jeg ville satt stor pris på. Men kanskje det er noe i det at det blir litt for forutsigbart? Kanskje dere har glemt å jobbe med forholdet begge to? Hva om du overrasker henne - har pakket og ordnet passet hennes og tar henne med på en helgetur et sted? Bestill et kurs til dere begge en helg med utfordringer som kan gi spenning? Er det noe dere har snakket om at dere ønsker å gjøre, men aldri har gjort? I så fall, kanskje tiden er inne?

Se også på deg selv. Er du alltid hjemme, eller har du også interesser for deg selv? Jeg var sammen med en mann for mange år siden som det dessverre ikke stemte med likevel, jeg hadde ikke riktige følelser for ham. Med tanke på det huslige så var han omtrent som deg - og jeg satte enormt stor pris på akkurat det. Men noe av det som i lengden ble slitsomt i det forholdet var at han syntes å bare leve for/gjennom meg. Han hadde satt meg på en pidestall og så på meg som så perfekt at det ble slitsomt, ingen kan leve opp til noe slikt. Han hadde heller ingen interesser for sin egen del, ville bare være sammen med meg hele tiden. Jeg er en person som er veldig glad i å ha et tett forhold til min mann, veldig glad i kos og klem og har gjerne sex daglig. Men jeg trenger også noe tid for meg selv. Og jeg trenger at mannen har litt egne interesser også, ikke alltid er avhengig av meg. Så om du ikke har egne interesser - se på hva du har lyst til å gjøre. Er det en gammel hobby du kunne tenkt deg å ta opp igjen? Noe du ikke har gjort, men har lyst å begynne med? Kast deg ut i det og gjør noe for deg selv. Det kan også gjøre deg mer attraktiv overfor din kone. Fordi du får energi utenfra, du får noe som engasjerer deg - og engasjement er tiltrekkende nesten uavhengig av hva det er.

Tenk gjennom mye av det jeg har nevnt, og så snakker du med din kone. Vær saklig, ikke kritiser henne. Fortell henne hvordan det føles for deg når dere har sex så sjelden, at hun ikke viser at hun tiltrekkes av deg. Spør hva grunnen til at hun ikke vil ha sex. Du kan ikke presse henne til sex (noe du heller ikke har gjort), men du kan kreve at hun snakker med deg om dette.

Lykke til :)

Takk for et godt gjennomtenkt innlegg til meg.  Gjennom alle innleggene på denne siden får jeg et bra påfyll. Flott å kunne dra nyte av andre sine tanker og erfaringer. Og jeg vet jo ikke hvordan dere kvinner tenker. (Selv om min kone tror jeg vet det). Jeg kan jo ikke lese hennes tanker.

Jeg skal forsøke en mer åpen diskusjon med henne,selv om jeg vet hun ikke liker temaet. Og hun sier hun har det bra slik om det er.

Herre gud så mange flotte svar jeg har fått.   Jeg blir glad av å vite at det finnes slike som dere. 

Ha en fin kveld !

Skrevet

Haha!

Anonymous poster hash: 81cef...13c

Hei og takk for tilbakemeldingen.  Lurer på om jeg skal prøve ditt gode råd ?

Skrevet

Det er interessant å lese hva et eutvalg av dere kvinner tenker.

Som tilleggsopplysning kan jeg supplere med følgende informasjon:

- Steriliserte meg frivillig for en god del år siden slik at min kone kunne slutte med pillene. Da slapp hun også den bekymringen og det var fritt frem for god sex.

- Vi har det mye flott sammen med turer i skog og mark.

- Min kone har den nyeste, sikreste og fineste bilen.

- Vi har bodd en lengre periode, i 10 år, i et aktivt og flott miljø til fjells med vakker natur, gode jobber og

flotte venner. Nydelig og praktiskt hjem.

- Vi har de siste tre årene bodd i min kones hjemby hvor vi har kjøpt hennes to etasjes barndomshjem med

Flyttet hit da hun ønsket å bo nærmere sine venninner og familie som også jeg kommer godt overens

med.

- Jeg har forsøkt koselige overraskelses hotellweekend vår, sommer, høst . med spa m.m.

Ja, føler at det meste er prøvd. Selvfølgelig er jeg ikke helt perfekt. Er forholdsvis i god form begge to. Har deltatt på enkelte skiløp og maratons.

Jeg bruker ikke snus eller røyker. Godt stelt. ( Som en James Bond ? )

Kler meg ordentlig og noen ganger i dress. Liker klær uten å være jålete og "feminint" dersom noen tror det og blir irritert over hva jeg skriver.

Jag har forsøkt den litt tøffe typen da jeg også har som hobby skogsarbeid og mekking av bil. Kan lukte svette og være tøff og oljete noen ganger.

Jeg inviterer til overraskende sex i skogen, bilen, på fjells, til vann. Under og over vann.

Jeg prøver meg i dusjen, på kjøkkenet og noen ganger "blotter" meg for å invitere til lyst og morsom sex.

Men nei ! Min kone er like "kald" som en fisk. Jeg inviterer til fantasier og hva hun kan ha lyst til.

Føler at mye er prøvd. Jeg har mange deilige fantasier som jeg kunne tenkt å prøve ut men når interessen er null så blir det litt vanskelig.

Jeg forstår at enkelte av dere bli forbannet og irriterte på at jeg ikke står på "som en mann". Men , det skal dere vite at jeg virkelig gjør. Forfører og er pågående. Jeg elsker min kone, hennes kropp, hud og ....... Elsker å danse med henne ..... og elske når hun vil.

Men , jeg er temmelig frustrert over hva som har pågått gjennom vårt lange samliv. Jeg burde ha skjønt tegningen for lenge siden ja. Vi har også i perioder bodd adskilt fra hverandre og familien p.g.a. jobb. Har pendlet noe slik at avstand og tid kunne få lysten til å blomstre. men , nei da. "Kald som en fisk"

Ser vel at det muligens ender i at jeg flytter permanent og lar henne få leve sitt liv. Eventuelt at jeg skaffer meg ei elskerinne. Det er jo ikke det jeg har lyst til. Jeg har lyst på min kone. Det er henne jeg begjærer og får lyst på. Kjenner hennes deilige hud og kropp.

Men siden hun trives slik som hun / vi har det, så vel da. Jeg vil ikke påtvinge henne noe. Har ikke lov til å tvinge meg på henne. Men gud så frustrert jeg blir.

Noen ganger ønske jeg at min kone får seg en elsker med snus og "trailersprekk", som av og til bare kommer hjem og vil ha seg før han drar igjen. Føle hva "et virkelig mannfolk er for noe". bare gjør hva han må.

Neste helg har jeg bestilt et hotellopphold som jeg også gjorde i fjor for å overraske henne. Koselig og morsomt var det. Men 0 sex. Kan jo prøve igjen i år. Har ingen forventninger.

Ikke bli forbannet eller sure nå da. Kom med noen konstruktive og deilige råd.........

(Nå må jeg jobbe litt)

På forhånd takk !!

Når jeg leser dette innlegget får jeg en følelse av at dere ikke kjenner hverandre. Det er som å se en film med litt dårlige skuespillere som spiller mann og kone men så er manuset slik at det virker som om de som er gift er helt fremmede.

Jeg mener ikke dette av ondskap, jeg bare undrer meg.

Uansett, jeg hadde aldri tent på en mann som deg. (Du høres fantastisk snill og flott ut altså, det er ikke det) Jeg bare kjenner på hele meg en slags anti-tenning (nesten avsky) for måten du fremstår i dine innlegg. Dette handler selvsagt bare om meg, men du fremstår som veldig feminin og litt avmektig, samtidig som du skryter av hvor flott du er.

Hadde min mann gjort alt dette for meg, tror jeg at jeg hadde tatt han for gitt og..vel.. Hatt det behagelig, uspennende og lite utfordrende. Og jeg hadde absolutt ikke tent på deg.

Anonymous poster hash: 20c7c...c51

Skrevet

Du prøver for hardt, HI.

Dette forholdet er over, kona di er dritt lei å ha sex med deg.

Anonymous poster hash: b892d...fe9
Skrevet

Når jeg leser dette innlegget får jeg en følelse av at dere ikke kjenner hverandre. Det er som å se en film med litt dårlige skuespillere som spiller mann og kone men så er manuset slik at det virker som om de som er gift er helt fremmede.

Jeg mener ikke dette av ondskap, jeg bare undrer meg.

Uansett, jeg hadde aldri tent på en mann som deg. (Du høres fantastisk snill og flott ut altså, det er ikke det) Jeg bare kjenner på hele meg en slags anti-tenning (nesten avsky) for måten du fremstår i dine innlegg. Dette handler selvsagt bare om meg, men du fremstår som veldig feminin og litt avmektig, samtidig som du skryter av hvor flott du er.

Hadde min mann gjort alt dette for meg, tror jeg at jeg hadde tatt han for gitt og..vel.. Hatt det behagelig, uspennende og lite utfordrende. Og jeg hadde absolutt ikke tent på deg.

Anonymous poster hash: 20c7c...c51

Noen av oss har vett til å ikke ta en god mann for gitt ;)

Et behagelig liv med mindre plikter trenger ikke bli mindre spennende, heller tvert imot - jeg ville fått mer overskudd til både å bli med på ting mannen gjorde for å sprite opp forholdet ellers og å selv bidra til å gjøre forholdet mer spennende.

Skrevet

Du prøver for hardt, HI.Dette forholdet er over, kona di er dritt lei å ha sex med deg. Anonymous poster hash: b892d...fe9

For et dumt svar. Håper ikke du hører på sånt, hi.

Skrevet

For et dumt svar. Håper ikke du hører på sånt, hi.

Dum måte å si det på, absolutt. Men HI må faktisk ta med i beregningen at hun kan ha mistet lysten på ham fullstendig. Da hjelper det absolutt ingen ting  stadig "invitere" til sex. Jeg har opplevd å fullstendig miste lysten på en mann jeg levde med, selv om jeg ønsket at det ikke skulle skje. Jeg kunne ikke hjelpe det, han bød meg bare mer og mer imot. Når han lagde "romantiske" kvelder og la opp til sex og intimitet fikk jeg helt panikk. Jeg ville ikke såre ham, men jeg maktet heller ikke tanken på sex med ham. Det var absolutt ingen ting han kunne gjøre for å vekke lysten min på sex med ham, for den var død. Ville ha sex, men ikke med ham. 

Skriver ikke dette for å være slem, og mener ikke at man ikke skal kjempe for et forhold. Har alt rådet HI til å kreve at kona blir med på rådgivning, for de kan ikke fortsette slik. Men han må for all del ikke tro at vin, romantikk og sexy invitter hjelper dersom hun har mistet lysten. Da må det helt andre metoder til - om noe i det hele tatt kan gjøres.

Skrevet

Jeg er en mann som ønsker en debatt og tilbakemelding på følgende utordring.

Samtidig er det også en bønn og et varsko til dere kvinner. Ikke bli ei kjerring !

Jeg fortviler i det daglige med min kones manglende interesse og ønske om intim omgang.

I to perioder av vårt 25 - årige ekteskap har jeg vært selvstendig næringsdrivende med hjemmekontor. Dette for å kunne vær hjemme med barna og ta min del av hjemmeoppgavene. Således også de to siste årene. Våre tre barn/ungdommer går på skole i andre byer, så det er kun oss to hjemme til daglig. Vi prater og ler en del sammen så humoren og stemningen er ofte veldig god.

At jeg er hjemme med firmaet mitt betyr også at jeg har god tid til husstell og andre gjøremål. Som i dag for eksempel er huset vasket og lukter godt. Sengene er skiftet på. Klesvasken lagt sammen og det meste er på stell. Har handlet blomster og eller alt inn til helgen og forbereder alle måltidene til helgen.( Har tidligere arbeidet som kokk) Alt stress vedr. husarbeid, økonomi og regninger m.m. finnes ikke.

Det ligger til rette for en rolig og koselig helg som min kone ønsker når hun kommer hjem fra jobben hver dag kl. 16.30, eller senere etter litt ekstra kontorjobbing. Vi nyter god mat og ditto drikke. Jeg får god tilbakemelding på min ømhet vedr. massasje med og uten oljer. Er romantisk med stearinlys, musikk og god stemning.

Allikevel er det noe som uteblir. Jeg har sluttet med å ha forventninger til kosestunder og sex. Kanskje det skjer 4 - fire ganger i året !!!!! (Og da er det liksom som om min kone føler at hun "må") "Ja vel da, så kom da så blir vi ferdige". Hun legger seg ALDRI over på min side av sengen. Jeg er oftest nydusjet og renslig. Nypusset tenner m.m.

Jeg føler jeg bidrar med alt og oppfører meg slik jeg har lest at dere kvinner ønsker og føler at må til for at roen og lysten skal komme.

Jeg bruker god tid på kos, kjeling og massasje slik at hun ynker seg, stønner og gir godlyder fra seg.

Meeeer ............ sier hun.. , Så sovner hun eller sier "God natt kjære" Og ikke en gang et godnattkyss.

Jeg syntes sikker veldig sytete ut. Jeg tar dette opp med min kone ca. hvert 2. år som tema. Men, hun sier at hun ikke er interessert i temaet. Jeg kan heller aldri hinte morsomheter om hvor godt og deilig vi ha det sammen når det skjer. (Eller skal vi hoppe i høyet kone ? )

Jeg fortviler dere kvinner. Hjelp !!!!!!!

Hva kan jeg gjøre ?

Ha en god helg til dere alle vakre kvinner !

PS ! Vær snill med mennene deres.

-

Jeg får vondt av deg, du virker som en god mann. Det er helt Ok å bruke ordet "kjerring". Er du slik du beskriver så er du drømmemannen til 90 prosent her inne og setter man ikke pris på det du gjør så er msn faktisk ikke særlig til kvinne. Hun høres utakknemlig ut.

Stor klem til deg⭐️

Anonymous poster hash: 6c788...68c

Skrevet

Jeg får litt vond smak i munnen av hele greia jeg. Som om kvinner er en slags automat man kan putte mynt på, dvs. Tenne lys for, lage middag til, vaske hus for, ta med på ferie osv osv, så skal hun liksom gi sex tilbake nærmest som en gave til mannen. I et svar til et innlegg skriver du noe tilbake til en kvinne som har liten lyst på sin mann at hun kanskje kan kjærtegne han ol., dette til tross for at det er nettopp det hun ikke har lyst til. Det blir veldig detaljerte beskrivelser av alt du gjør "riktig", der det halve kunne være nok for å forklare at årsaken ikke ligger i det at hun er dobbeltarbeidende og du lat, eller at du ikke viser henne oppmerksomhet.

Det er selvfølgelig bare din kone som vet hvorfor hun ikke ønsker sex med deg, og det er ikke greit at hun vrir seg unna den samtalen. Der må du kreve svar! Først da kan du (og kona di!) sette inn tiltak. Når du tar det opp med henne, vær så snill å ikke fremheve alt du gjør for henne - om det er sånn at det oppfattes som at du gjør det i håp om å få sex (eller at det virker sånn ved at du ramser alt opp slik du gjør her), tror jeg ikke du har sjans.

Lykke til med å ta praten!

Anonymous poster hash: 1e222...040

Skrevet

Var nå litt rasjonell og målrettet da menneske! Du har forsøkt en metode (kjøpe blomster, vaske, massere, være pusete og søt) og kanskje en annen og... men det funker ikke! Din kone ønsker ikke sex med deg og det virker som du ikke aner hvorfor.

Slutt å syte og ta ansvar for deg selv. Tiden har rundet ut for å fortsette å prøve og pushe.. du må enten kreve svar fra henne på hvorfor det er slik, og svaret må være ærlig og åpent.. og hun må kunne si noe om hvordan hun ser for seg tiden fremover.. utfra svarene hennes må du jo bare ta en beslutning på om du ønsker å leve med henne eller ikke. Sånn er livet.. det er trist og vanskelig, men du må da ha litt ryggrad og selvrespekt også?

Anonymous poster hash: cb744...818

Skrevet

HI: for meg er dette ett av to. Om virkeligheten er slik du beskriver, er kommunikasjon greia. Det er det andre som har sagt før meg. Sexolog, samlivsterapeut, lege - prøv å få hjelp om dere ikke finner ut av det selv.

Men; det jeg reagerer på, kanskje feilaktig - det er selvsagt mulig, er måten du fremstiller deg selv og forholdet deres på. Du beskriver deg selv som perfekt på alle vis, det er ikke måte på perfeksjon i hverken utseende (James Bond på hjemmekontor?), økonomi, omsorg eller romantikk. Selv om du sier du har aller mest lyst på kona di, bruker du også ordet "kjerring", om enn ikke for å beskrive henne direkte, men indirekte. Jeg tror ingen forhold, og ingen enkeltpartnere er så perfekte som det du beskriver. Det er også sånn at sannheten sjelden kommer fra én person, én sak - to sider osv. For meg høres denne litt polariserte beskrivelsen ut som om det er noe med selvinnsikten din eller selvbildet ditt som kanskje ikke er helt realistisk her. Om det er en mulighet at du kanskje glatter over dine egne mangler (vi har dem alle!) så er det kanskje verdt å tenke på, og igjen, kanskje oppsøke en samlivsterapeut for å få hjelp til.

Anonymous poster hash: b56aa...3d7
Skrevet

Jeg får litt vond smak i munnen av hele greia jeg. Som om kvinner er en slags automat man kan putte mynt på, dvs. Tenne lys for, lage middag til, vaske hus for, ta med på ferie osv osv, så skal hun liksom gi sex tilbake nærmest som en gave til mannen. I et svar til et innlegg skriver du noe tilbake til en kvinne som har liten lyst på sin mann at hun kanskje kan kjærtegne han ol., dette til tross for at det er nettopp det hun ikke har lyst til. Det blir veldig detaljerte beskrivelser av alt du gjør "riktig", der det halve kunne være nok for å forklare at årsaken ikke ligger i det at hun er dobbeltarbeidende og du lat, eller at du ikke viser henne oppmerksomhet.

Det er selvfølgelig bare din kone som vet hvorfor hun ikke ønsker sex med deg, og det er ikke greit at hun vrir seg unna den samtalen. Der må du kreve svar! Først da kan du (og kona di!) sette inn tiltak. Når du tar det opp med henne, vær så snill å ikke fremheve alt du gjør for henne - om det er sånn at det oppfattes som at du gjør det i håp om å få sex (eller at det virker sånn ved at du ramser alt opp slik du gjør her), tror jeg ikke du har sjans.

Signerer denne helhjertet!

Skrevet

Det er da ingen - heller ikke hi - som har hevdet at kvinner er en automat, at mannen skal "betales" for å gjøre husarbeid.

Her på forumet er det side opp og side ned om menn som ikke gjør en dritt eller menn som gjør altfor lite hjemme. Da må mennene bare forvente at kvinnen ikke vil ha sex med ham. Hvis han gjør sin del og til og med enda mer så skal han heller ikke tro at kvinnen vil ha sex med ham... Greit nok at det sikkert er ulike som svarer i ulike tråden, men det er da ikke noe HI har skrevet som tilsier at han forventer å bli betalt for husarbeid med sex! Å antyde slikt blir bare synsing.

Jeg synes det var smart av Hi å gi så mye informasjon om hva han gjør. Hadde han skrevet "jeg tar min del i huset" så er jeg overbevist om at et hylekor her inne ville beskyldt ham for å bare tro han gjorde nok.

I et forhold bør man kunne forvente gjensidighet. Om den ene gjør mer på ett felt så bør man selv gjøre noe mer på et annet felt, eller det kan gå i perioder hvem som gjør mest og minst. Men som ektefelle så bør man kunne forvente at partneren ønsker å ha sex, eller at man i hvert fall viser ektefellen nok respekt at man snakker om grunnen til at man ikke vil ha sex med ham/henne. Det er minste minimum av respekt, etter min mening.

Er ellers enig med deg i at HI ikke bør bruke alt han gjør i huset som argument overfor kona, det kan tolkes som om han ikke egentlig vil gjøre det han gjør, men bare er strategisk for å få sex. Men jeg synes Hi viser her i måten han skriver det på som om han gjør det med glede for å forsøke å glede og avlaste kona.

Skrevet

Det er da ingen - heller ikke hi - som har hevdet at kvinner er en automat, at mannen skal "betales" for å gjøre husarbeid.Her på forumet er det side opp og side ned om menn som ikke gjør en dritt eller menn som gjør altfor lite hjemme. Da må mennene bare forvente at kvinnen ikke vil ha sex med ham. Hvis han gjør sin del og til og med enda mer så skal han heller ikke tro at kvinnen vil ha sex med ham... Greit nok at det sikkert er ulike som svarer i ulike tråden, men det er da ikke noe HI har skrevet som tilsier at han forventer å bli betalt for husarbeid med sex! Å antyde slikt blir bare synsing. Jeg synes det var smart av Hi å gi så mye informasjon om hva han gjør. Hadde han skrevet "jeg tar min del i huset" så er jeg overbevist om at et hylekor her inne ville beskyldt ham for å bare tro han gjorde nok. I et forhold bør man kunne forvente gjensidighet. Om den ene gjør mer på ett felt så bør man selv gjøre noe mer på et annet felt, eller det kan gå i perioder hvem som gjør mest og minst. Men som ektefelle så bør man kunne forvente at partneren ønsker å ha sex, eller at man i hvert fall viser ektefellen nok respekt at man snakker om grunnen til at man ikke vil ha sex med ham/henne. Det er minste minimum av respekt, etter min mening. Er ellers enig med deg i at HI ikke bør bruke alt han gjør i huset som argument overfor kona, det kan tolkes som om han ikke egentlig vil gjøre det han gjør, men bare er strategisk for å få sex. Men jeg synes Hi viser her i måten han skriver det på som om han gjør det med glede for å forsøke å glede og avlaste kona. Anonymous poster hash: 56f26...99f

Neida, han har ikke hevda det rett frem, jeg prøvde bare å beskrive hva jeg leste mellom linjene med et, muligens litt karikert, bilde. Det blir litt voldsomme beskrivelser av alt han gjør, hvor dreamy han er på en måte, og det skinner igjennom at han stusser på at hun ikke vil ligge med en som gjør alt dette. Problemet ligger tydeligvis et helt annet sted, og er det da nødvendig med side opp og side ned med alle aksjene han legger inn hos kona?

Det at han mener konas oppførsel (les: at hun ikke gir ham sex) er å være kjerring, gir meg også litt frysninger. Ikke minst oppfordringa til slutt om at vi må være snille med mennene våre - altså underforstått være snille og spre beina for dem.

HI: for meg er dette ett av to. Om virkeligheten er slik du beskriver, er kommunikasjon greia. Det er det andre som har sagt før meg. Sexolog, samlivsterapeut, lege - prøv å få hjelp om dere ikke finner ut av det selv. Men; det jeg reagerer på, kanskje feilaktig - det er selvsagt mulig, er måten du fremstiller deg selv og forholdet deres på. Du beskriver deg selv som perfekt på alle vis, det er ikke måte på perfeksjon i hverken utseende (James Bond på hjemmekontor?), økonomi, omsorg eller romantikk. Selv om du sier du har aller mest lyst på kona di, bruker du også ordet "kjerring", om enn ikke for å beskrive henne direkte, men indirekte. Jeg tror ingen forhold, og ingen enkeltpartnere er så perfekte som det du beskriver. Det er også sånn at sannheten sjelden kommer fra én person, én sak - to sider osv. For meg høres denne litt polariserte beskrivelsen ut som om det er noe med selvinnsikten din eller selvbildet ditt som kanskje ikke er helt realistisk her. Om det er en mulighet at du kanskje glatter over dine egne mangler (vi har dem alle!) så er det kanskje verdt å tenke på, og igjen, kanskje oppsøke en samlivsterapeut for å få hjelp til. Anonymous poster hash: b56aa...3d7

Det siste her beskriver også noe av det jeg reagerer på ved innlegget. Det hadde vært interessant å se hva HI tenker kan være årsaken til hennes manglende lyst på ham, fremfor å bare høre hvor perfekt partner han er selv (mens hun er en kjerring - noe vi andre bør passe oss for å bli!).

Skrevet

Det er interessant å lese hva et eutvalg av dere kvinner tenker.

Som tilleggsopplysning kan jeg supplere med følgende informasjon:

- Steriliserte meg frivillig for en god del år siden slik at min kone kunne slutte med pillene. Da slapp hun også den bekymringen og det var fritt frem for god sex.

- Vi har det mye flott sammen med turer i skog og mark.

- Min kone har den nyeste, sikreste og fineste bilen.

- Vi har bodd en lengre periode, i 10 år, i et aktivt og flott miljø til fjells med vakker natur, gode jobber og

flotte venner. Nydelig og praktiskt hjem.

Flyttet hit da hun ønsket å bo nærmere sine venninner og familie som også jeg kommer godt overens

med.

- Jeg har forsøkt koselige overraskelses hotellweekend vår, sommer, høst . med spa m.m.

Ja, føler at det meste er prøvd. Selvfølgelig er jeg ikke helt perfekt. Er forholdsvis i god form begge to. Har deltatt på enkelte skiløp og maratons.

Jeg bruker ikke snus eller røyker. Godt stelt. ( Som en James Bond ? )

Jag har forsøkt den litt tøffe typen da jeg også har som hobby skogsarbeid og mekking av bil. Kan lukte svette og være tøff og oljete noen ganger.

Men nei ! Min kone er like "kald" som en fisk. Jeg inviterer til fantasier og hva hun kan ha lyst til.

Føler at mye er prøvd. Jeg har mange deilige fantasier som jeg kunne tenkt å prøve ut men når interessen er null så blir det litt vanskelig.

Jeg forstår at enkelte av dere bli forbannet og irriterte på at jeg ikke står på "som en mann". Men , det skal dere vite at jeg virkelig gjør. Forfører og er pågående. Jeg elsker min kone, hennes kropp, hud og ....... Elsker å danse med henne ..... og elske når hun vil.

Men , jeg er temmelig frustrert over hva som har pågått gjennom vårt lange samliv. Jeg burde ha skjønt tegningen for lenge siden ja. Vi har også i perioder bodd adskilt fra hverandre og familien p.g.a. jobb. Har pendlet noe slik at avstand og tid kunne få lysten til å blomstre. men , nei da. "Kald som en fisk"

Ser vel at det muligens ender i at jeg flytter permanent og lar henne få leve sitt liv. Eventuelt at jeg skaffer meg ei elskerinne. Det er jo ikke det jeg har lyst til. Jeg har lyst på min kone. Det er henne jeg begjærer og får lyst på. Kjenner hennes deilige hud og kropp.

Men siden hun trives slik som hun / vi har det, så vel da. Jeg vil ikke påtvinge henne noe. Har ikke lov til å tvinge meg på henne. Men gud så frustrert jeg blir.

Noen ganger ønske jeg at min kone får seg en elsker med snus og "trailersprekk", som av og til bare kommer hjem og vil ha seg før han drar igjen. Føle hva "et virkelig mannfolk er for noe". bare gjør hva han må.

Neste helg har jeg bestilt et hotellopphold som jeg også gjorde i fjor for å overraske henne. Koselig og morsomt var det. Men 0 sex. Kan jo prøve igjen i år. Har ingen forventninger.

(Nå må jeg jobbe litt)

På forhånd takk !!

Du er ingen mann.

Anonymous poster hash: 17204...b22

Skrevet

Er det bare meg som sitter igjen med at hi er 99f etter å ha lest tråden?

Anonymous poster hash: 4840b...7d6

Skrevet

Lurer på hvor mange invitasjoner Hi har fått etter å postet tråden. :legrine: 

Hvorfor opprette en egen profil for kun dette? En mann på 45-50 år som sitter på dib og søker råd? Noe som ikke stemmer her... Og damene går fem på. 

Anonymous poster hash: d0968...f59

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...