Gå til innhold

Selektiv rekruttering til idretten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor på en liten plass hvor alle kjenner alle, og nå er det ikke de med dårlig råd eller som er syke vi ergrer oss over. Det er de som IKKE ORKER å stille opp for sine EGNE unger. Hvis alle hadde hatt samme holdning, så ville det ikke eksistert noe idrettslag. Er det satt opp to foreldre i kafeen og den ene ikke møter opp, så blir det veldig stress på den som må jobbe alene. Det sier seg selv.

Anonymous poster hash: 2bcd6...6ce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har drevet organiserte fritidsaktiviteter i årevis og må si at jeg aldri har hatt problemer med at nødvendige dugnadsaktiviteter ikke har blitt gjort. Det betyr ikke at de ikke finnes folk som aldri stiller opp, men ikke i så stor grad at det er noe stort problem. Jeg velger å se på foreldrene som en utfordring, ikke som et problem. Og med god dialog, nærhet og et knippe sunn fornuft er det utrolig hvor langt man kommer. Det handler om å bygge på foreldrenes styrke og mye direkte kontakt, ikke bare gjennom en lapp her og der. Ofte blir det rett og slett et "Vi trenger hjelpe til kiosken. loddsalg, parkeringsvakt og kakebaking til helga, hva passer best for deg?" og ikke minst "Jeg vet at dere har det travelt nå, så jeg har ikke satt dere opp denne gangen, men neste gang..."

Man kommer utrolig langt ved å tilrettelegge litt og snakke med folk direkte, ikke bare hinte. "Hei, regner med at du har glemt den 50-lappen" "Dere har ikke betalt påmeldingen for Emil, skal han ikke være med?"

Jo da, men kan bli både oppgitt og lei av og til, men det meste ordner seg om man bare tar de rette grepene.

Det der høres flott ut. Regner imidlertid det er snakk om et lite lokalsamfunn eller en liten klubb, og ikke et av x antall lag på hvert alderstrinn i en stor bydel. Har i hvert fall ikke sjans til å vite når folk har det travelt osv.

Skrevet

Dere som skriver at klubben kan bare bestemme at medlemmer skal KJØPE produkter de ikke har bestilt (dopapir, kalendere, Forever Living-produkter) - det er ikke lov å påtvinge kjøp av produkter. For hvis du legger ut for dem først og ikke får solgt, blir du sittende med dem selv. Det er ulovlig og ikke noe klubben kan tvinge medlemmene til å gjøre. Jeg hadde boikottet salg av Forever Living-produkter totalt. Ikke bare at det er pyramidevirksomhet, men de får da for faen gjøre en innsats selv for å få solgt disse produktene sine som er fulle av parabener og masse annet skadelig. JEG skal ikke bidra til at Forever Living-forhandler stiger i gradene, får bonuser osv for å ikke gjøre noen ting. Heldigvis er det ting som varetelling, kakebaking, kjøring av andre barn, hjelp på treningen osv som er dugnader for våre klubber. Ikke ulovlig kjøpeplikt.

For øvrig, det er også ganske greit å forhøre seg om to stk absolutt ikke kan stå i kassa sammen. Det bidrar ikke til godt miljø at to stk som absolutt ikke går sammen, blir konsekvent satt på samme vakt. Her blir jeg fritatt for å stå på samme vakt som mannens tidligere elskerinne. Det har jeg bedt om å fått innvilget uten problemer. Jeg står bare andre vakter enn henne, vanskeligere enn det kan det ikke være. Ingen har noen gang sett det som et praktisk problem. Praktisk problem var det når de foreldrene som sa jeg til å stå den og den vakta, ikke dukka opp, slik at jeg ble nødt til ¨å stå på samme vakta som drittkjerringa, måtte steppe inn for dem som ikke kom. Til sammen ble det va 7 timers kioskvakt på meg den dagen, og jeg var 7 mnd gravid og full av bekkenløsning. Jeg synes at når man først har takket ja, har man bare å dukke opp på vakta, eller i hvert fall si fra hvis man plutselig ikke kan.

Anonymous poster hash: 0d54a...181

Du trenger ikke kjøpe verken dopapir eller forever living-greier, men du må betale det produktene koster til klubben uansett. Kall det gjerne ekstra kontingent:)

Gjest Antarctica
Skrevet

Dere som skriver at klubben kan bare bestemme at medlemmer skal KJØPE produkter de ikke har bestilt (dopapir, kalendere, Forever Living-produkter) - det er ikke lov å påtvinge kjøp av produkter. For hvis du legger ut for dem først og ikke får solgt, blir du sittende med dem selv. Det er ulovlig og ikke noe klubben kan tvinge medlemmene til å gjøre. Jeg hadde boikottet salg av Forever Living-produkter totalt. Ikke bare at det er pyramidevirksomhet, men de får da for faen gjøre en innsats selv for å få solgt disse produktene sine som er fulle av parabener og masse annet skadelig. JEG skal ikke bidra til at Forever Living-forhandler stiger i gradene, får bonuser osv for å ikke gjøre noen ting. Heldigvis er det ting som varetelling, kakebaking, kjøring av andre barn, hjelp på treningen osv som er dugnader for våre klubber. Ikke ulovlig kjøpeplikt.

For øvrig, det er også ganske greit å forhøre seg om to stk absolutt ikke kan stå i kassa sammen. Det bidrar ikke til godt miljø at to stk som absolutt ikke går sammen, blir konsekvent satt på samme vakt. Her blir jeg fritatt for å stå på samme vakt som mannens tidligere elskerinne. Det har jeg bedt om å fått innvilget uten problemer. Jeg står bare andre vakter enn henne, vanskeligere enn det kan det ikke være. Ingen har noen gang sett det som et praktisk problem. Praktisk problem var det når de foreldrene som sa jeg til å stå den og den vakta, ikke dukka opp, slik at jeg ble nødt til ¨å stå på samme vakta som drittkjerringa, måtte steppe inn for dem som ikke kom. Til sammen ble det va 7 timers kioskvakt på meg den dagen, og jeg var 7 mnd gravid og full av bekkenløsning. Jeg synes at når man først har takket ja, har man bare å dukke opp på vakta, eller i hvert fall si fra hvis man plutselig ikke kan.

Anonymous poster hash: 0d54a...181

Hvordan skal man gjøre det mener du? Sende ut skjema hvor man krysser av hvem man har hatt seg med? Som sagt, ALLE foreldre har mulighet til å melde seg frivillig til å ta organiseringen av en dugnad, men de som klager mest er de som jobber minst. Kan ikke du jobbe med drittkjerringa, så må mannen ta den dugnaden. Får ikke han lov, så må dere finne en venn eller familiemedlem som kan ta vakta. Er dere ikke voksne mennesker? Kanskje en ide å tenke på ungene, før man ligger rundt på bygda.

Jøss. Du har virkelig issues. Det var da et sjeldent vulgært innlegg.

(Og hun over deg har forresten rett; hvis du handler inn en masse greier uten å sjekke med folk at de akter å overta dem, har de intet økonomisk ansvar.)

Skrevet

Som voksen og ansvarlig forelder, forplikter du deg til å betale kontingent og å jobbe dugnad når du melder barnet ditt inn i idrettslag. Orker du ikke, så får du heller aktivisere barnet ditt selv på fritiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...