Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #1 Skrevet 18. mars 2016 I vår kommune er det en skolekrets som er kjent for dårlig miljø og for at foreldre ikke stiller på dugnader, til verv og lignende. Nå har idrettslaget valgt bevist å ikke gjøre rekruteringsfremstøt mot barn i denne skolekretsen. Vi vil ikke nekte barn fra området å begynne, men vi dropper kontakt med sfo ol, for å rekruttere og konsentrerer oss heller om områder der vi vet kulturen for å stå på for ungene er en annen. På en måte er det litt synd, men vi ser det er en nødvendighet. Er det andre som har måttet gjøre noe liknende og har dere fått reaksjoner? Anonymous poster hash: 73a93...496
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #2 Skrevet 18. mars 2016 Gjør det motsatt. Strekker ut en hånd til de barna som ikke får den oppfølgingen de trenger hjemme, og regner med de mer ressurssterke familiene finner fritidstilbudene de ønsker på egen hånd. Anonymous poster hash: 5a3ab...e67
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #3 Skrevet 18. mars 2016 I stedet for å kalle det selektiv rekruttering, så vær ærlig og kall det systematisk utestenging av barn med foreldre som har lav sosioøkonomisk status. Synes forslaget høres rævva ut! Jeg har drevet med organisert idrett på Tøyen. Med klare regler om hva som forventes av foreldre har det gått fint! Å utelukke barn fordi foreldrene ikke vil selge lodd blir på trynet. Anonymous poster hash: 47d04...0d2
Luksusdyret Skrevet 18. mars 2016 #4 Skrevet 18. mars 2016 I vår kommune er det en skolekrets som er kjent for dårlig miljø og for at foreldre ikke stiller på dugnader, til verv og lignende. Nå har idrettslaget valgt bevist å ikke gjøre rekruteringsfremstøt mot barn i denne skolekretsen. Vi vil ikke nekte barn fra området å begynne, men vi dropper kontakt med sfo ol, for å rekruttere og konsentrerer oss heller om områder der vi vet kulturen for å stå på for ungene er en annen. På en måte er det litt synd, men vi ser det er en nødvendighet. Er det andre som har måttet gjøre noe liknende og har dere fått reaksjoner? Anonymous poster hash: 73a93...496 Jada, straff ungene som har ressurssvake eller egoistiske foreldre. For du vet at det er talentfulle unger det går utover?
Luksusdyret Skrevet 18. mars 2016 #5 Skrevet 18. mars 2016 I stedet for å kalle det selektiv rekruttering, så vær ærlig og kall det systematisk utestenging av barn med foreldre som har lav sosioøkonomisk status. Synes forslaget høres rævva ut! Jeg har drevet med organisert idrett på Tøyen. Med klare regler om hva som forventes av foreldre har det gått fint! Å utelukke barn fordi foreldrene ikke vil selge lodd blir på trynet. Anonymous poster hash: 47d04...0d2 Og hvis mange ikke stiller på dugnad, må man kanskje se på hvorfor. Jeg kan for eksempel stå i kiosken, bidra til å skrive søknader om støtte, bake, vaske, være med som hjelpetrener, fungere som "taxi" for andres barn. Men jeg er ikke interessert i å selge X antall ruller dårlig dopapir. Har ikke familie eller vennekrets og ville da ha sittet med alt papiret selv. Det samme gjelder lodd. Får man ikke solgt, så blir det VELDIG dyrt for den som sitter igjen med alt. Her i håndballklubben til datterens venninne måtte de selge Forever living-lypsyl. Noe så råttent. FL-forhandleren får fortjeneste, og trenger ikke en gang å ta seg bryet med å selge produktene. Sånne ting hadde jeg boikottet tvert.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #6 Skrevet 18. mars 2016 I vår kommune er det en skolekrets som er kjent for dårlig miljø og for at foreldre ikke stiller på dugnader, til verv og lignende. Nå har idrettslaget valgt bevist å ikke gjøre rekruteringsfremstøt mot barn i denne skolekretsen. Vi vil ikke nekte barn fra området å begynne, men vi dropper kontakt med sfo ol, for å rekruttere og konsentrerer oss heller om områder der vi vet kulturen for å stå på for ungene er en annen. På en måte er det litt synd, men vi ser det er en nødvendighet. Er det andre som har måttet gjøre noe liknende og har dere fått reaksjoner? Anonymous poster hash: 73a93...496 Jada, straff ungene som har ressurssvake eller egoistiske foreldre. For du vet at det er talentfulle unger det går utover? Talent er helt uvesentlig for oss. Det er like viktig å gi et tilbud til dem uten "talent" som til dem med, men vi har rett og slett ikke resurser til å følge opp flere barn med foreldre som ikke stiller opp. Det er begrenset hvor mange som kan dra gratis på kamper. Vi må ha foreldre i styrer og komiteer, vi må ha inn penger for å kunne drive. Det får vi ikke fra familiene i den skolekretsen (unntak finnes selvfølgelig). Resten av foreldrene er ikke villig til å ha med så mange gratispassasjerer. Anonymous poster hash: 73a93...496
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #7 Skrevet 18. mars 2016 Jeg må innrømme at jeg veldig godt skjønner frustrasjonen, jeg har 4 barn selv som alle driver idrett, og foreldrene som alltid sluntrer unna er et irritasjonsmoment. Men man må rett og slett velge å tenke på barna oppi det her, de liker idretten, miljøet og ønsker være med, og de er (tro meg) veldig pinlig berørt over sine foreldre. Det siste de fant på i fotballen her nå var at når det er bortekamp møtes vi ved idrettsbanen før vi drar. Siden barna kommer fra 3-4 forskjellige skoler og ikke alle foreldrene kjenner hverandre så godt kan det være vanskelig å avtale samkjøring. Vi begynte derfor å møtes før avreise alle sammen, det er jo alltid noen foreldre som sier at i dag passer det veldig godt for meg å kjøre så vi kan fylle opp bilen min, da får barna til de foreldrene det ikke passer så godt for den dagen noen å sitte på med. Da blir det en naturlig rullering på kjøringen og alle er fornøyd, nesten. For de 4-5 foreldrene som aldri stiller på noenting begynte bare å slippe av ungene ute ved veien der vi møtes og kjøre videre med en gang, så der kommer da disse guttene gående mot møteplassen og foreldrene tar det som en selvfølge at de bare får sitte på med noen, uten noengang å kjøre selv. Den ene av disse guttene er lagets "klovn", kvikk i replikken, alltid en morsomhet på lur og godt likt. Men han hadde sagt til sønnen min at han synes det var så flaut at hans foreldre aldri kjørte at han lurte på om han skulle slutte på fotballen, de er 12 år. Så jeg kan gå å irritere meg over denne guttens foreldre, eller jeg han tenke at denne gutten trenger at vi i lokalsamfunnet rundt han tar oss litt av han og lar han sitte på igjen og igjen uten at foreldrene noen gang gjør gjengjeld. Vi skal ikke ekskludere barna rundt oss som trenger en ekstra hånd, vi som har ressurser til det skal strekke ut en hånd! Anonymous poster hash: 88979...9c2
Luksusdyret Skrevet 18. mars 2016 #8 Skrevet 18. mars 2016 I vår kommune er det en skolekrets som er kjent for dårlig miljø og for at foreldre ikke stiller på dugnader, til verv og lignende. Nå har idrettslaget valgt bevist å ikke gjøre rekruteringsfremstøt mot barn i denne skolekretsen. Vi vil ikke nekte barn fra området å begynne, men vi dropper kontakt med sfo ol, for å rekruttere og konsentrerer oss heller om områder der vi vet kulturen for å stå på for ungene er en annen. På en måte er det litt synd, men vi ser det er en nødvendighet. Er det andre som har måttet gjøre noe liknende og har dere fått reaksjoner? Anonymous poster hash: 73a93...496 Jada, straff ungene som har ressurssvake eller egoistiske foreldre. For du vet at det er talentfulle unger det går utover? Talent er helt uvesentlig for oss. Det er like viktig å gi et tilbud til dem uten "talent" som til dem med, men vi har rett og slett ikke resurser til å følge opp flere barn med foreldre som ikke stiller opp. Det er begrenset hvor mange som kan dra gratis på kamper. Vi må ha foreldre i styrer og komiteer, vi må ha inn penger for å kunne drive. Det får vi ikke fra familiene i den skolekretsen (unntak finnes selvfølgelig). Resten av foreldrene er ikke villig til å ha med så mange gratispassasjerer. Anonymous poster hash: 73a93...496 Hva mener du med penger? At foreldrene ikke betaler kontingent? Da forstår jeg at dere ikke ønsker "gratispassasjerer" på den måten. Men hvis du mener at man må bidra mye mer utover kontingenten, er du helt på viddene.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #9 Skrevet 18. mars 2016 Helt enig i framgangsmåten din, dere framviser sjeldent modig initiativ, faktisk. Gratispassasjerer er lik i lasta. Anonymous poster hash: a8fb9...817
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #10 Skrevet 18. mars 2016 I vår kommune er det en skolekrets som er kjent for dårlig miljø og for at foreldre ikke stiller på dugnader, til verv og lignende. Nå har idrettslaget valgt bevist å ikke gjøre rekruteringsfremstøt mot barn i denne skolekretsen. Vi vil ikke nekte barn fra området å begynne, men vi dropper kontakt med sfo ol, for å rekruttere og konsentrerer oss heller om områder der vi vet kulturen for å stå på for ungene er en annen. På en måte er det litt synd, men vi ser det er en nødvendighet. Er det andre som har måttet gjøre noe liknende og har dere fått reaksjoner? Anonymous poster hash: 73a93...496 Jada, straff ungene som har ressurssvake eller egoistiske foreldre. For du vet at det er talentfulle unger det går utover? Talent er helt uvesentlig for oss. Det er like viktig å gi et tilbud til dem uten "talent" som til dem med, men vi har rett og slett ikke resurser til å følge opp flere barn med foreldre som ikke stiller opp. Det er begrenset hvor mange som kan dra gratis på kamper. Vi må ha foreldre i styrer og komiteer, vi må ha inn penger for å kunne drive. Det får vi ikke fra familiene i den skolekretsen (unntak finnes selvfølgelig). Resten av foreldrene er ikke villig til å ha med så mange gratispassasjerer. Anonymous poster hash: 73a93...496 Hva mener du med penger? At foreldrene ikke betaler kontingent? Da forstår jeg at dere ikke ønsker "gratispassasjerer" på den måten. Men hvis du mener at man må bidra mye mer utover kontingenten, er du helt på viddene. Kontingent er en ting, betaling for samlinger, cupper, og lignende en annen. Det blir litt penger av det og det er veldig slitsomt å være den som må mase igjen og igjen på de samme foreldrene om at de må betale det de skylder. Anonymous poster hash: 73a93...496
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #11 Skrevet 18. mars 2016 Helt enig i framgangsmåten din, dere framviser sjeldent modig initiativ, faktisk. Gratispassasjerer er lik i lasta. Anonymous poster hash: a8fb9...817 Uff så kald, det er barn det er snakk om, gjerne barn fra ressurssvake hjem, og du ser på de som "lik i lasta". Anonymous poster hash: 88979...9c2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #12 Skrevet 18. mars 2016 I vår kommune er det en skolekrets som er kjent for dårlig miljø og for at foreldre ikke stiller på dugnader, til verv og lignende. Nå har idrettslaget valgt bevist å ikke gjøre rekruteringsfremstøt mot barn i denne skolekretsen. Vi vil ikke nekte barn fra området å begynne, men vi dropper kontakt med sfo ol, for å rekruttere og konsentrerer oss heller om områder der vi vet kulturen for å stå på for ungene er en annen. På en måte er det litt synd, men vi ser det er en nødvendighet. Er det andre som har måttet gjøre noe liknende og har dere fått reaksjoner? Anonymous poster hash: 73a93...496 Jada, straff ungene som har ressurssvake eller egoistiske foreldre. For du vet at det er talentfulle unger det går utover? Talent er helt uvesentlig for oss. Det er like viktig å gi et tilbud til dem uten "talent" som til dem med, men vi har rett og slett ikke resurser til å følge opp flere barn med foreldre som ikke stiller opp. Det er begrenset hvor mange som kan dra gratis på kamper. Vi må ha foreldre i styrer og komiteer, vi må ha inn penger for å kunne drive. Det får vi ikke fra familiene i den skolekretsen (unntak finnes selvfølgelig). Resten av foreldrene er ikke villig til å ha med så mange gratispassasjerer. Anonymous poster hash: 73a93...496 Hva mener du med penger? At foreldrene ikke betaler kontingent? Da forstår jeg at dere ikke ønsker "gratispassasjerer" på den måten. Men hvis du mener at man må bidra mye mer utover kontingenten, er du helt på viddene. Kontingent er en ting, betaling for samlinger, cupper, og lignende en annen. Det blir litt penger av det og det er veldig slitsomt å være den som må mase igjen og igjen på de samme foreldrene om at de må betale det de skylder. Anonymous poster hash: 73a93...496 Hvorfor i alle dager tar dere ikke forhåndsbetaling for sånt? Har som sagt 4 barn i idretten selv, og her meldes bare de på som betaler. F.eks skal 12-åringen på fotballcup i Danmark denne våren, der gikk påmeldingsfristen ut 1.januar, de som ikke hadde betalt cupen i sin helhet innen utgangen av desember ble ikke meldt på, enkelt som det. Anonymous poster hash: 88979...9c2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #13 Skrevet 18. mars 2016 Min erfaring er at mange frivillige er konfliktsky og elendige til å gi konkrete beskjeder. "Kan dere kanskje huske å betale for cup'en for tre måneder siden.? " Kontra "hvis ikke dete betaler for cup'en vil ikke Petter kunne delta på denne". Jeg tror alt for mange tror "alle" foreldre instinktivt vet hva som forventes av dem. Jeg har fått med mange "snyltere" ved å fortelle helt konkret at det forventes at du baker 1 kake eller kjøper 1 kake i løpet av sesongen til kiosken. Mange vasker gladelig drakter for å slippe å stå i kiosken. Anonymous poster hash: 47d04...0d2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #14 Skrevet 18. mars 2016 Min erfaring er at mange frivillige er konfliktsky og elendige til å gi konkrete beskjeder. "Kan dere kanskje huske å betale for cup'en for tre måneder siden.? " Kontra "hvis ikke dete betaler for cup'en vil ikke Petter kunne delta på denne". Jeg tror alt for mange tror "alle" foreldre instinktivt vet hva som forventes av dem. Jeg har fått med mange "snyltere" ved å fortelle helt konkret at det forventes at du baker 1 kake eller kjøper 1 kake i løpet av sesongen til kiosken. Mange vasker gladelig drakter for å slippe å stå i kiosken. Anonymous poster hash: 47d04...0d2 Problemet her er at det er folk fra et spesielt område vi vet det kreves veldig mye mer av oss som driver laget for å få inn penger, få ungene deres til kamper osv. I alle grupper vil det være familier som ikke stiller opp og der det er problemer. Det må vi takle, men det er begrenset hvor mange gratispassasjerer vi kan ha med. Vi nekter som sakt ingen å starte i klubben, men vi forsøker heller ikke aktivt å få flere medlemmer fra det området vi vet vil gi oss mest ekstraarbeid. Anonymous poster hash: 73a93...496
Gjest Antarctica Skrevet 18. mars 2016 #15 Skrevet 18. mars 2016 Min erfaring er at mange frivillige er konfliktsky og elendige til å gi konkrete beskjeder. "Kan dere kanskje huske å betale for cup'en for tre måneder siden.? " Kontra "hvis ikke dete betaler for cup'en vil ikke Petter kunne delta på denne". Jeg tror alt for mange tror "alle" foreldre instinktivt vet hva som forventes av dem. Jeg har fått med mange "snyltere" ved å fortelle helt konkret at det forventes at du baker 1 kake eller kjøper 1 kake i løpet av sesongen til kiosken. Mange vasker gladelig drakter for å slippe å stå i kiosken. Anonymous poster hash: 47d04...0d2 Problemet her er at det er folk fra et spesielt område vi vet det kreves veldig mye mer av oss som driver laget for å få inn penger, få ungene deres til kamper osv. I alle grupper vil det være familier som ikke stiller opp og der det er problemer. Det må vi takle, men det er begrenset hvor mange gratispassasjerer vi kan ha med. Vi nekter som sakt ingen å starte i klubben, men vi forsøker heller ikke aktivt å få flere medlemmer fra det området vi vet vil gi oss mest ekstraarbeid. Anonymous poster hash: 73a93...496 Du har poengtert det flere ganger. Holdningen ble ikke noe bedre for hver gang.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #16 Skrevet 18. mars 2016 Min erfaring er at mange frivillige er konfliktsky og elendige til å gi konkrete beskjeder. "Kan dere kanskje huske å betale for cup'en for tre måneder siden.? " Kontra "hvis ikke dete betaler for cup'en vil ikke Petter kunne delta på denne". Jeg tror alt for mange tror "alle" foreldre instinktivt vet hva som forventes av dem. Jeg har fått med mange "snyltere" ved å fortelle helt konkret at det forventes at du baker 1 kake eller kjøper 1 kake i løpet av sesongen til kiosken. Mange vasker gladelig drakter for å slippe å stå i kiosken. Anonymous poster hash: 47d04...0d2 Problemet her er at det er folk fra et spesielt område vi vet det kreves veldig mye mer av oss som driver laget for å få inn penger, få ungene deres til kamper osv. I alle grupper vil det være familier som ikke stiller opp og der det er problemer. Det må vi takle, men det er begrenset hvor mange gratispassasjerer vi kan ha med. Vi nekter som sakt ingen å starte i klubben, men vi forsøker heller ikke aktivt å få flere medlemmer fra det området vi vet vil gi oss mest ekstraarbeid. Anonymous poster hash: 73a93...496 Du har poengtert det flere ganger. Holdningen ble ikke noe bedre for hver gang. Burde vi heller legge ned klubben slik at ingen fikk tilbudet? Anonymous poster hash: 73a93...496
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #17 Skrevet 18. mars 2016 Min erfaring er at mange frivillige er konfliktsky og elendige til å gi konkrete beskjeder. "Kan dere kanskje huske å betale for cup'en for tre måneder siden.? " Kontra "hvis ikke dete betaler for cup'en vil ikke Petter kunne delta på denne". Jeg tror alt for mange tror "alle" foreldre instinktivt vet hva som forventes av dem. Jeg har fått med mange "snyltere" ved å fortelle helt konkret at det forventes at du baker 1 kake eller kjøper 1 kake i løpet av sesongen til kiosken. Mange vasker gladelig drakter for å slippe å stå i kiosken. Anonymous poster hash: 47d04...0d2 Problemet her er at det er folk fra et spesielt område vi vet det kreves veldig mye mer av oss som driver laget for å få inn penger, få ungene deres til kamper osv. I alle grupper vil det være familier som ikke stiller opp og der det er problemer. Det må vi takle, men det er begrenset hvor mange gratispassasjerer vi kan ha med. Vi nekter som sakt ingen å starte i klubben, men vi forsøker heller ikke aktivt å få flere medlemmer fra det området vi vet vil gi oss mest ekstraarbeid. Anonymous poster hash: 73a93...496 Du har poengtert det flere ganger. Holdningen ble ikke noe bedre for hver gang. Burde vi heller legge ned klubben slik at ingen fikk tilbudet? Anonymous poster hash: 73a93...496 Nå må du ikke overdramatisere da. Nekter å tro at "snylterne" fra denne dårlige skolekretsen ødelegger hele idrettstilbudet, da må dere heller legge om måten dere jobber på altså. F.eks ved at alle cuper, samlinger o.l må forhåndsbetales og bare de som betaler får være med så klubbkassa slipper tømmes av at dere tar med dere folk som ikke betaler i ettertid. Anonymous poster hash: 88979...9c2
Luksusdyret Skrevet 18. mars 2016 #18 Skrevet 18. mars 2016 Min erfaring er at mange frivillige er konfliktsky og elendige til å gi konkrete beskjeder. "Kan dere kanskje huske å betale for cup'en for tre måneder siden.? " Kontra "hvis ikke dete betaler for cup'en vil ikke Petter kunne delta på denne". Jeg tror alt for mange tror "alle" foreldre instinktivt vet hva som forventes av dem. Jeg har fått med mange "snyltere" ved å fortelle helt konkret at det forventes at du baker 1 kake eller kjøper 1 kake i løpet av sesongen til kiosken. Mange vasker gladelig drakter for å slippe å stå i kiosken. Anonymous poster hash: 47d04...0d2 Problemet her er at det er folk fra et spesielt område vi vet det kreves veldig mye mer av oss som driver laget for å få inn penger, få ungene deres til kamper osv. I alle grupper vil det være familier som ikke stiller opp og der det er problemer. Det må vi takle, men det er begrenset hvor mange gratispassasjerer vi kan ha med. Vi nekter som sakt ingen å starte i klubben, men vi forsøker heller ikke aktivt å få flere medlemmer fra det området vi vet vil gi oss mest ekstraarbeid. Anonymous poster hash: 73a93...496 Du har poengtert det flere ganger. Holdningen ble ikke noe bedre for hver gang. Burde vi heller legge ned klubben slik at ingen fikk tilbudet? Anonymous poster hash: 73a93...496 Eller ha klarere forventninger og være smartere. For eksempel hvem i huleste melder unger på cup FØR foreldre har betalt? Har vært i klubbstyrer og vanlig medlem i diverse idrettsklubber, har aldri hørt om at barna sendes på turneringer, cuper og sånt før betalingen er i orden. Det er jo hele poenget med påmeldingsfrist - betaler du ikke, så er ikke barnet ditt med på arrangementet. Hvilke dugnader bruker dere å kjøre?
amandine Skrevet 18. mars 2016 #19 Skrevet 18. mars 2016 Det finnes helt klart inkluderende løsninger. Samkjøring på den måten en over her nevnte, informasjon om at klubben dekker kontingent for de som eventuelt ikke har råd (det gjør klubben her, iallefall) og planlegging. Dvs at dugnader planlegges, og man sender ut lister. Vær åpen om hva som forventes, og si for eksempel fra at det må stilles på dugnad så og så ofte. Så går listene ut i GOD TID og med beskjed om å bytte innbyrdes om man ikke kan. GOD TID er alfa og omega, for folk har fulle kalendere. Det ene idrettslaget vi er i kommer alltid med dugnadsopplysninger i siste liten, med den følgen at nesten ingen klarer å stille. Lag facebook-grupper så det blir synlig hvem som er med, og ikke minst hvem som får beskjedene. Da er det også lett å hanke inn de som ikke har sett beskjeder. Jeg regner med (på det viset tolker jeg innstillingen din iallefall) at du er interessert i gode resultater. Da trenger du faktisk så mange deltakere som mulig, du trenger et godt og variert miljø og du trenger å kunne velge blant flere for å kunne lage gode lag og treningsmiljøer. Selvfølgelig er det et stort pluss om alle bidrar, men det er et enda større og viktigere pluss om du får med så mange som mulig. Det vil ditt eget barn også tjene på i lengden.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #20 Skrevet 18. mars 2016 Jeg er helt uinteressert i resultater. Jeg vil at ungene skal trives og ha det gøy med idretten uansett nivå. Vi har veldig lite dugnader. Det er bestemt av årsmøtet. De foreldrene som stiller der vil heler betale det det koster og de liker å kunne ta ting litt på sparket. Svært få ønsker å måtte melde på og betale lang tid i forveien. Vi i styret må rette oss etter årsmøtets ønsker. De som eventuelt ønsker noe annet møter ikke opp og blir ikke hørt. Anonymous poster hash: 73a93...496
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #21 Skrevet 18. mars 2016 Jeg er helt uinteressert i resultater. Jeg vil at ungene skal trives og ha det gøy med idretten uansett nivå. Vi har veldig lite dugnader. Det er bestemt av årsmøtet. De foreldrene som stiller der vil heler betale det det koster og de liker å kunne ta ting litt på sparket. Svært få ønsker å måtte melde på og betale lang tid i forveien. Vi i styret må rette oss etter årsmøtets ønsker. De som eventuelt ønsker noe annet møter ikke opp og blir ikke hørt. Anonymous poster hash: 73a93...496 Spiller ingen rolle hva "svært få ønsker". Om klubbkassa tømmes fordi folk melder seg på cuper o.l. og ikke betaler i ettertid, da må man av økonomiske hensyn begynne ta forhåndsbetalt, sånn er det bare. Anonymous poster hash: 88979...9c2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #22 Skrevet 18. mars 2016 Så du mener vi skal se bort fra vedtektene og beslutningene i årsmøtet? Demokrati kan være vanskelig. Anonymous poster hash: 73a93...496
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #23 Skrevet 18. mars 2016 Så du mener vi skal se bort fra vedtektene og beslutningene i årsmøtet? Demokrati kan være vanskelig. Anonymous poster hash: 73a93...496
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #24 Skrevet 18. mars 2016 Dere har nok unnasluntrete foreldre, men også et dårlig fungerende styre.. Dere fortsetter å gjøre ting som ikke fungerer, også klager dere etterpå.. Hvis cup-avgiftene ikke betales MÅ dere betale på forskudd. Dette har vært vanlig både i verste og beste bydel.. Anonymous poster hash: 47d04...0d2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2016 #25 Skrevet 18. mars 2016 Så du mener vi skal se bort fra vedtektene og beslutningene i årsmøtet? Demokrati kan være vanskelig. Anonymous poster hash: 73a93...496 Hehe..ærlig talt. Hvis noen plutselig innså at at også frivillig arbeid trenger klar ledelse ville dere unngått dette. I demokratiet deres kan foreldrene stemme på A) forhåndsbetaling for cup ingen cup'er Anonymous poster hash: 47d04...0d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå