Hjertefru Skrevet 11. mars 2016 #51 Skrevet 11. mars 2016 Tvillingkommentaren var nok litt ...teit. Det at magen var stor og fin... Vel jeg hadde aldri blitt fornærmet over en slik kommentar, men når man ser bla på DIB hvor mange som er sykelig opphengt i størrelse og vekt, tom når de er høygravide, hadde jeg nok passet meg for å si noe som helst i den retning til en gravid jeg ikke kjenner godt. Etter min mening var det den gravide som dummet seg ut her,trampe sint bort faktisk. Skikkelig gravidzilla
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #52 Skrevet 11. mars 2016 Jeg blir forundret over disse menneskene som blir åpenlyst fornærmet og tramper avgårde.  Herlighet så mange slike kommentarer jeg fikk i graviditeten. Jeg tenkte at det var sosialt uheldig kommentert, men fortsatte jo samtalen likevel.  Ærlig talt, her er det ikke du som bør være flau..  Anonymous poster hash: 22226...7e7
Meg og alle gutta Skrevet 11. mars 2016 #53 Skrevet 11. mars 2016 Tenker at når folk spør om du er sikker på at det ikke er to inni der, så mener de det bare som en "morsom" spøk. Jeg fikk selv dette spørsmålet i alle tre svangerskapene. Nå i siste svangerskap så var det svigerfar som spurte og jeg svarte bare med et smil: "Nei, bare en stor gutt her." Tenker at hun overreagerte kraftig. Som du skjønner så er ikke du den eneste som stiller sånne spm til gravide og tanken bak er i de ferreste tilfeller negativ.  Jeg ville bare bedt om unnskyldning om jeg såret henne og sagt at det ikke var ment på en negativ måte og sagt at jeg syns hun er vakker/flott.  Jeg tenker ikke at du var dum som sa det du sa, men at hun overreagerte og ikke tåler noe.
Høstduft Skrevet 11. mars 2016 #54 Skrevet 11. mars 2016 Jeg hadde aldri reagert om noen sa noe sånt til meg. Faktisk var det noen som kommenterte at magen min var stor, og det var den nok alle tre gangene. Men uansett om dama ble fornærmet så var det en itrolig ufin måte å vise det på. Jeg hadde sendt henne en melding og forklart, så slipper du åtenke mer pådet i helgen.
Nullstress;) Skrevet 11. mars 2016 #55 Skrevet 11. mars 2016 For å være heeeelt ærlig nå, så skjønner jg ikke hvorfor det er noe å bli så sint for!  Om du først sa hun var fin osv, så ser jeg ikke helt problemet... Hadde det første du sa vært: oi! Du må vel bære på tvillinger!" Så hadde jeg nok tenkt at det var unødvendig...  Ei venninne av meg gikk med tvillinger, og hadde det ikke vært for magen ville ingen trodd hun var gravid. Var superslank, bortsett fra magen selvsagt 😉
Ikkesåallerværst Skrevet 11. mars 2016 #56 Skrevet 11. mars 2016 Kan jo hende du var 15. person den dagen som kommenterte den store magen og at hun føler seg som en hval på land. Pluss på litt bekkenløsning, sure oppstøt og urininkontinens samt en barnefar som var komplett på jordet i morges - da kan det jo hende man ikke greier ta seg sammen og ta det med et smil. Litt plumpt å si av deg, men det kan ha vært 1000 andre ting som gjorde at det ble som det ble. Jeg hadde gått hjem og grått, men jeg er tjukk. Dessuten syns jeg det var veldig ubehagelig at det plutselig var greit å kommentere kroppen min da jeg var gravid. Likte det ikke selv om det dreide seg om koplimenter. Andre igjen syns det er supert. Vi kan ikke ta høyde for at vi skal få det til med alle, noen ganger blir de beste intensjoner helt feil.
Lovemychild Skrevet 11. mars 2016 #57 Skrevet 11. mars 2016 Jeg syntes ikke det du sa var dumt. Jeg var enorm da jeg var gravid (fikk baby på 5.5 kg), og fikk mange ganger daglig høre at det var største magen de hadde sett, og hvor mange jeg hadde inni der. Både fea kjente og ukjente. Men, falt meg aldri inn og bli sur eller fornærmet. Jeg var jo enorm...
Ayn Skrevet 11. mars 2016 #58 Skrevet 11. mars 2016 Storm i et vannglass! Hun hørtes svært krenkbar ut, synes det er hun som har dummet seg ut som tramper teatralsk avgårde. Folk, altså!
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #59 Skrevet 11. mars 2016 Jeg hadde aldri reagert om noen sa noe sånt til meg. Faktisk var det noen som kommenterte at magen min var stor, og det var den nok alle tre gangene. Men uansett om dama ble fornærmet så var det en itrolig ufin måte å vise det på. Jeg hadde sendt henne en melding og forklart, så slipper du åtenke mer pådet i helgen. En kollega av meg fikk dette spm ca 10 ganger om dagen. Ikke like morsomt gang nr 10...😴  Anonymous poster hash: 79d1e...4a7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #60 Skrevet 11. mars 2016 Drama!! For ingenting!!  HI, ikke bruk en ekstra kalori på fjollete damer som er blindet. Er dama 60 kg er hun jo ikke feit, så hvorfor skulle en slik kommentar såre. Svake mennesker, gro dere en halv ball i det minste og svelg i blant..  Dette er jo hysterisk, og dere hogger ned HI, for noe som er tullete. Stor klem HI  Anonymous poster hash: f4562...25b
Yellow Brick Road Skrevet 11. mars 2016 #61 Skrevet 11. mars 2016 Jeg hadde ikke giddet Ã¥ bruke energi pÃ¥ Ã¥ bli fornærma, og kanskje er det overdrevet.  Men det var et teit ting Ã¥ si til en annen person og kanskje var hun trøtt og sliten og hvem vet, kanskje var det den 20 personen som kommenterte akkurat det der i løpet av kort tid, og da er det rett og slett ikke morsomt lenger, bare irriterende.  Jeg vet ikke om du skal beklage, en beklagelse kan fort gjøre det hele enda kleinere.  Du kan ikke ta tilbake det du har sagt likevel, bare rippe opp i det.  Antageligvis kom hun over hele greie innen hun kom ut til bilen, det er stor sjans for at det bare var en spontanreaksjon.  NÃ¥r det er sagt skjønner jeg ikke folks trang til Ã¥ kommentere mager.  Kan man ikke heller bare si at "Du ser godt ut", "Du kler Ã¥ være gravid" eller "Hvordan gÃ¥r det?"   Glem hele greie og kom over det.  Â
aanonym Skrevet 11. mars 2016 #62 Skrevet 11. mars 2016 Orker ikke lese alle innleggene.  Det får være måte på å være hormonell og hårsår. Hadde jeg vært den gravide ville jeg ha bedt om unnskyldning. For øvrig er det like greit å unngå samtaler som går på utseende uansett:)
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #63 Skrevet 11. mars 2016 Jeg fikk samme kommentar jeg også når jeg var gravid og jeg syns bare det var koselig jeg. Var stolt av den store fine magen min jeg pleide å tøyse tilbake og si :"neiii du det er bare en inni der, men nærmer seg nå" du får bare si unnskyld til henne og tenke på at det nok er hormonene hennes som gjorde henne ekstra sårbar. Jeg elsket å være gravid men ikke alle føler det på den måten.  Anonymous poster hash: 6aec9...f64
Isola&Lille+julegave Skrevet 12. mars 2016 #64 Skrevet 12. mars 2016 Hæ? Er det noke å bli fornærma for. Er så masse rare hårsåre folk der ute.  Anonymous poster hash: d8007...89e Enig!!!
nasse nøffen Skrevet 12. mars 2016 #65 Skrevet 12. mars 2016  Du har jammen ikke mye sosiale antenner igjen om du ikke skjønner at det der ikke er greit å kommentere. Det har jeg allerede sagt selv i hovedinnlegget mitt.  Hva gjør jeg nå?      Anonymous poster hash: 73df3...bf5   Jeg kunne fint sagt det der selv jeg.. Å ikke ser jeg noe feil i det heller
Mrs Smith Skrevet 12. mars 2016 #66 Skrevet 12. mars 2016 Synes heller det er hun som bør være flau som trampet avgårde pga en uskyldig, litt klønete kommentar. Du høres ut som en hyggelig person og samtalen totalt sett var sikkert positiv og hyggelig. Ikke tenk mer på dette. For din egen del så kan du jo si unnskyld neste gang du møter denne hårsåre dama.
MammantilNurket Skrevet 12. mars 2016 #67 Skrevet 12. mars 2016 (endret) Jeg ble også spurt om jeg ventet tvillinger. Jeg var bare gravid på magen - når jeg sto med ryggen til så man ikke at jeg var gravid. Det så til gjengjeld ut som jeg hadde svelger planeten jupiter Jeg er ikke en veldig stor dame og med gigantmagen ble liksom magen enda større. Uansett ... ble litt grinete da legesekretæren utbrøt: "Det er deg med tvillingene, ikke sant ...?". Og da det i 7.måned ble antydet at "nå var det jo like før babyen kom ..." Ble jeg heller ikke veldig happy Endret 12. mars 2016 av MammantilNurket
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå