Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #26 Skrevet 11. mars 2016 Ene mora i klassen til jenta mi er gravid, og har termin om 3 uker. Jeg syns hun var nydelig fin med den store magen, og sa til henne: "For en stor og flott mage du har! Du var virkelig fin!" Litt lengre ut i praten sa jeg: "Har de sjekket om det er to?" Hun er slank og fin, men magen er enorm! På en positiv måte altså.. Hun snudde ryggen til og trampet derfra.. Jeg mente jo ikke noe stygt Jeg hadde en gedigen mage og fikk det spørsmålet stadig vekk, og jeg syntes det var bare koselig. Skjønner jo at vi er forskjellige... Men hva sier jeg nå? Ammeørska og mine sosiale antenner har visst rent ut med morsmelka Anonymous poster hash: 73df3...bf5 Er du dum?Det var da en unødvendig kommentar. Du må huske på, HI, at gravide er fulle av hormoner og ofte kan tolke slikt i negativ mening selv om det ikke er ment sånn. Og noen synes ikke det er en bra ting å ha stor mage og tar det som en fornærmelse. Ikke godt å vite hvordan folk tenker alltid. Anonymous poster hash: e6e81...dc1 Det ER jo negativt at folk synes du er så dritsvær at det må være to der inne. Tror du ikke hun hadde sagt det selv om hun bar på tvillinger? Nei, du ser jo i tråden her at slett ikke alle synes det er negativt... Anonymous poster hash: e6e81...dc1
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #27 Skrevet 11. mars 2016 Hæ? Er det noke å bli fornærma for. Er så masse rare hårsåre folk der ute. Anonymous poster hash: d8007...89e
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #28 Skrevet 11. mars 2016 Bare nysgjerrig her😊 Hvorfor syns du det var koselig når folk spurte om det var to inni der egentlig? At man ikke blir fornærma er jo en ting, men syns det er rart å synes det er en koselig kommentar. De fleste i Norge har vel vært på UL og dermed fått sjekket antall.. Anonymous poster hash: 79d1e...4a7
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #29 Skrevet 11. mars 2016 Hadde du sagt det høyere, hadde nok huden hennes revnet! Ærlig talt, folk tåler ingenting jo. Og jo, jeg har selv fått slike kommentarer om mine gravidmager. Er det virkelig noe å ta på vei for at noen sier man har stor babymage? Anonymous poster hash: 17b1f...05c
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #30 Skrevet 11. mars 2016 http://www.mammanett.no/gravid/livsstil/10_ting_du_ikke_sier_til_gravide Liste over de 10 dummeste tingene å si til gravide. Trodde dette var allmennkunnskapJeg har blitt spurt om dette selv flere ganger da jeg har hatt tre svangerskap med enorme mager. Jeg var bare stolt av den store magen. Hadde vært verre å få spørsmålet om jeg var stor over hele kroppen.. Det er virkelig ikke denne dama. Sikkert bare 60 kg med den store magen. Hi Anonymous poster hash: 73df3...bf5 Jeg hadde overhode ikke reagert. Hadde faktisk syntes det var morsomt. Har fått slike spørsmål mange ganger sekv. Er slank men får fort mage. Gjør meg ingenting. Jeg ser på stor mage som et sunnhetstegn og tar det som et kompliment☺️ Anonymous poster hash: 141c6...bc1
Gjest Antarctica Skrevet 11. mars 2016 #31 Skrevet 11. mars 2016 Uff da. Men alle vi dummer oss ut innimellom, det er menneskelig. Jeg hadde bedt om unnskyldning neste gang jeg så henne. Anonymous poster hash: 60ac5...288 Ja, det skal jeg og.. Hun er av den typen der man ikke ser bakfra at hun er gravid. Hun er jo kjempeflott. Jeg sa jo det til henne og.. Problemet er det jeg sa om at der var to..😳 Hi Anonymous poster hash: 73df3...bf5 Du får bare si det når dere møtes igjen. "Unnskyld for min totalt åndsforlatte kommentar sist. Selvsagt vet jeg at man ikke spør sånn. Jeg ble bare så revet med, gravide mager er det vakreste jeg vet!" (Når det er sagt: jeg ville ikke ha blitt fornærma av en sånn kommentar, hadde nok bare ledd.)
TPK Skrevet 11. mars 2016 #32 Skrevet 11. mars 2016 Det var jo ikke så ille, jeg synes hun overreagerte. Uansett om man blir litt fornærmet så snur man ikke ryggen til og tramper vekk midt i en samtale! Hilsen også høygravid med jumbomage
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #33 Skrevet 11. mars 2016 Har aldri forstått hvorfor folk skal bli så hissig over et sånt spørsmål. Ja man har stor mage som gravid, er det noe man ikke oppdager før det blir kommentert? Du sa ikke noe galt. Hun er hårsår. Anonymous poster hash: 2d446...d94
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #34 Skrevet 11. mars 2016 Jeg fikk også det spørsmålet, ble overhodet ikke fornærma av den grunn. Det er da ikke noe å ta så på vei for. Hjelpe meg, enkelte tåler virkelig ingenting. Anonymous poster hash: c3cac...9b9
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #35 Skrevet 11. mars 2016 Er det mulig å være så korttenkt? Du skjønner vel du og at hun nok har tenkt tanken selv og sjekket dette?! Anonymous poster hash: 51ae6...1c9
Sjokoladebanan Skrevet 11. mars 2016 #36 Skrevet 11. mars 2016 (endret) Da jeg var gravid med første, og for en gangs skyld følte meg noenlunde fin i det jeg hadde på meg, fikk jeg en kommentar som lød omtrent slik " Herregud det ser ut som du skal til å sprekke" DET var en klønete kommentar 😂 latet som ingenting der og da og lo det bort, men hormonell som jeg var gråt jeg en skvett da jeg kom hjem.😅 Nå kan jeg jo le av det, men da var det sårt. Nå må jeg jo si at å spørre om det er 2 der inne rett innpå terminen, kan jo tolkes som om at du syntes hun var mye større enn hun "burde" og når man kanskje føler seg stor og tung i fra før så skal det sikkert ikke mere til. Jeg har vært gravid med tvillinger og da var jeg STOR. hehe. Følte det ikke selv, men bilder etterpå, herlighet. Endret 11. mars 2016 av Plutti og de tre ungene
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #37 Skrevet 11. mars 2016 Hjelpes! Ja det var kanskje litt korttenkt, men dama var hårsår ! Du har ikke dummet deg ut:) enkelte tåler jo absolutt ingenting. Anonymous poster hash: 6ca1a...a8d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #38 Skrevet 11. mars 2016 Syns dama overreagere! Kan godt hende hun er ekstra var på kommentarer som går på vekta, og/eller er gørrlei slike kommentarer, men likevel... Man HAR som regel temmelig stor mage tre uker før termin, uansett om man ellers har spiker- eller hvalfasong, og det er ikke rart folk rundt er imponert over størrelsen. Har blitt like overrasket over min egen mage alle de tre graviditetene jeg har vært gjennom - og fått rikelig med kommentarer! Anonymous poster hash: 0d8b7...62a
Roheryn Skrevet 11. mars 2016 #39 Skrevet 11. mars 2016 Alltid greit å trå litt varsomt med gravide og vekt/størrelse. Selv fikk jeg spørsmål fra ei mor i klassen til frøkna om jeg var mye på overtid - to mnd før termin 😂 men så var jeg svær og da. Stakkars, hun ble helt med seg når hun innså tabben...
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #40 Skrevet 11. mars 2016 Tydeligvis ikke så lett å såre meg da. Hi du beskriver meg og min gravidmage og fysikk. Fikk høre det du sa igjen og igjen og følte ikke for å trampe vekk. Skulle tro det var to inni. Dagen jeg fødte syntes det ikke bakfra jeg var gravid jeg heller. Gikk opp 17 kilo men de syntes ikke bortsett fra tvillingmagelooken. Hadde myyyyye fostervann og babyen var nesten 4200gram. Veide såvidt 49 da jeg var 6 uker på vei og er over 170 høy hehe. Jeg var rett og slett smashing med den magen og tok ikke sånne kommentarer ille opp så i mitt hode er du ikke dum. Anonymous poster hash: 7be50...4e2
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #41 Skrevet 11. mars 2016 Hvor sannsynlig er det at man IKKE har sjekket om det er tvillinger når man er 3 uker unna termin? Superklønete kommentar. Anonymous poster hash: 3ec93...3aa
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #42 Skrevet 11. mars 2016 Trampet ut? Herre, det er så mange gravide som tror de har rett til å bli blodig fornærmet for filleting og oppføre seg som drittunger. Ville ikke brydd meg mer om henne. Anonymous poster hash: 0148e...837
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #43 Skrevet 11. mars 2016 Haha om hun ikke tåler det så får det bare være . Man kan ikke tenke hele tiden på hva man skal si. Må være lov å drite seg i blant ! Kunne vært verre Anonymous poster hash: 302ad...098
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #44 Skrevet 11. mars 2016 Har ikke lest alle svarene du har fått her, men for en overreaksjon fra denne damen! Greit nok at det var litt klønete sagt av deg, men her synst jeg faktisk at det var hun som det dret seg mest ut! Trampe avgårde som en 4 åring i trassalderen ?! Flaut🙈 Anonymous poster hash: e2a67...feb
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #45 Skrevet 11. mars 2016 Folk er forskjellige 😊 jeg hadde ikke tolket det der negativt. Så hadde det Vært meg du hadde sagt det til så hadde jeg ikke trampet bort derfra. Men jeg hadde nok ikke sagt det der til noen fordi folk kan være veldig følsomme. Det riktige er vel å sjekke tempen neste gang dere møtes og be om unnskyldning. Anonymous poster hash: ea294...d1d
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #46 Skrevet 11. mars 2016 Litt småknølete av deg, Hi. Men også en overreaksjon av henne. Og det kan jo være hun har "gode" grunner til det, kan være ting som har skjedd som gjør at hun reagerer som hun gjør. Du føler tydeligvis oppriktig på dette, Hi, så det jeg tror jeg ville gjort er å kjøpe en liten påskeblomst - ikke noe store greier - og dratt hjem til henne nå i dag, ringt på døra og sagt noe slikt: "Hei, jeg kom visst med en kommentar i sted jeg så du reagerte på. Det beklager jeg, men jeg er ikke helt meg selv med ammetåka og alle hormonene som har løpt løpsk under svangerskapet. En liten fredsblomst?" Da kan dere sikkert le av det etterhvert, og kanskje dere også kan bli enda bedre kjent, trille noen turer sammen etter hun har født osv. Ved å si det på den måten så sier du at du ser henne og hennes følelser og at du ikke mente å såre/provosere henne. Og om hun ikke tar en slik henvendelse positivt, DA overreagerer hun veldig! Anonymous poster hash: 047da...ce3
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #47 Skrevet 11. mars 2016 Veldig slanke damer er i min erfaring ofte veldig opptatt av kroppen sin. Derfor kan en slik kommentar fornærme de en skulle tro var fornøyd med seg selv mer enn dem som har litt ekstra. Anonymous poster hash: bc51b...94d
Guttaboys Skrevet 11. mars 2016 #48 Skrevet 11. mars 2016 Synes du får ufortjent mye tyn her! Hadde jeg fått den kommentaren, hadde jeg ledd og sagt "det skal du ikke se bort ifra" eller noe i den duren. Jada, noen er mer hårsår enn andre, men når man først har en gedigen mage, hvorfor er det så big deal om noen kommenterer det? HI, det er bare å unnskylde neste gang du ser henne, også glemmer du det hele:)
bønni Skrevet 11. mars 2016 #49 Skrevet 11. mars 2016 Gravidmager helt på slutten av svangerskap er jo noe helt fabelaktig - digre, sprekkeferdige og ser som regel mye digrere ut enn en liten nyfødt babybylt. Jeg synes sånne mager er utrolig fascinerende, og som regel ser det ut som de rommer mer enn "bare en baby". Når hun i tillegg er nett og slank i kroppen, og ser bra ut, blir det jo ekstra voldsomt med en sånn mage. Synes kommentaren ikke var noe å ta på vei for - men det er klart, hun kan være lei av magekommentarer, ha vært sliten, full av hormoner eller generelt udannet. Det er aldri hyggelig å oppdage at man tråkker folk på tærne, uansett om man synes reaksjonen deres er overdrevet. Jeg ville nok beklaget meg neste gang jeg traff henne, og sagt at jeg bare mente hun så flott ut, og at jeg skjønner at det er tungt og slitsomt på slutten og at man er lei av kommentarer. Hadde nok håpet å treffe henne igjen litt fort. Mulig jeg hadde vurdert å sende en sms hvis jeg hadde nr og ville ha det ut av verden. Men hadde sikkert ikke fått ut fingern til å skrive den smsen da….
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2016 #50 Skrevet 11. mars 2016 Gravidmager helt på slutten av svangerskap er jo noe helt fabelaktig - digre, sprekkeferdige og ser som regel mye digrere ut enn en liten nyfødt babybylt. Jeg synes sånne mager er utrolig fascinerende, og som regel ser det ut som de rommer mer enn "bare en baby". Når hun i tillegg er nett og slank i kroppen, og ser bra ut, blir det jo ekstra voldsomt med en sånn mage. Synes kommentaren ikke var noe å ta på vei for - men det er klart, hun kan være lei av magekommentarer, ha vært sliten, full av hormoner eller generelt udannet. Det er aldri hyggelig å oppdage at man tråkker folk på tærne, uansett om man synes reaksjonen deres er overdrevet. Jeg ville nok beklaget meg neste gang jeg traff henne, og sagt at jeg bare mente hun så flott ut, og at jeg skjønner at det er tungt og slitsomt på slutten og at man er lei av kommentarer. Hadde nok håpet å treffe henne igjen litt fort. Mulig jeg hadde vurdert å sende en sms hvis jeg hadde nr og ville ha det ut av verden. Men hadde sikkert ikke fått ut fingern til å skrive den smsen da…. 👏👍👍👍👍👍👏 Anonymous poster hash: 141c6...bc1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå